پیام آذری

آخرين مطالب

مثبت شدن تراز تجاری مناطق آزاد / ایجاد 120 هزار فرصت شغلی منطقه آزاد کیش

مثبت شدن تراز تجاری مناطق آزاد /  ایجاد 120 هزار فرصت شغلی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مشاور رئیس جمهور با استناد به شاخص گزارش های هشت ساله ارائه شده از مثبت شدن تراز تجاری مناطق آزاد کشور و ایجاد 120 هزار فرصت شغلی در این مناطق خبر داد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، شامگاه چهارشنبه دهم شهریور در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی و روسای جوامع صنفی کیش که در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ بر اهمیت مثبت شدن تراز تجاری و ایجاد 120 هزار فرصت شغلی در مناطق آزاد، گفت: اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی در مناطق آزاد با سرمایه گذاری بالغ بر 307 هزار میلیارد تومان، 52 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
حمیدرضا مومنی بر نقش موثر بخش خصوصی در اجرای طرح های مناطق آزاد کشور تاکید کرد و اظهار داشت: بخش خصوصی فعال با یک نیروی مضاعف، اندیشه و وظایف جدید می تواند در توسعه، پیشرفت و تحول منطقه نقش آفرینی کند.
به گفته مومنی بر اساس شاخص های به دست آمده از گزارش های ارائه شده نقش مناطق آزاد در ایجاد زیرساخت ها 8 درصد است و سرمایه گذاران نیز از این سهم 92 درصد را به خود اختصاص دادند.
وی با اشاره به گزارش های ارائه شده از پیش بینی فعالیت های سه سال آینده مناطق آزاد خبر داد و افزود: ارائه گزارش ها بیانگر این مهم است که در 8 سال گذشته چه اقداماتی در این مناطق محقق شده و برنامه سه سال آینده مناطق آزاد بر چه مبنایی تدوین شده است.
مشاور رئیس جمهور در خصوص بازدیدهای دوره ای با هدف رسیدگی و مرتفع کردن مشکلات مناطق آزاد، گفت: در نخستین بازدید های دوره ای تعداد 128 مشکل و موانع در این مناطق شناسایی شد که با پیگیری های مستمر و تلاش مضاعف برای حل مشکلات اقدام شده است؛ خوشبختانه امروز تعداد 128 مشکل شناسایی شده به 2 مورد کاهش یافته است.
حمیدرضا مومنی یکی از مشکلات مناطق آزاد را ارزش افزوده عنوان کرد و بیان داشت: این موضوع باید در سران سه قوه حل شود و یا با پیگیری پیشنهاد ارائه شده به کمیسیون اقتصادی مجلس که پس از شش ماه طبق قانون قابل مطرح شدن است با تمام توان برای حل آن تلاش خواهیم کرد.
مومنی یکی از شاخص های مهم انتخاب مدیران عامل مناطق آزاد کشور را آشنایی به منطقه و داشتن تخصص لازم در حوزه مالی عنوان کرد و افزود: با شفاف سازی و اصلاح ساختار سازمانی می توانیم گام های موحثری در این زمینه برداشت.
وی با بیان این که در حال حاضر مناطق آزاد هیچی مزیتی ندارند و 98 درصد از 5هزار و 400 منطقه آزادی که در جهان وجود دارد اعتقاد بر بخشش مالیاتی و 94 درصد نیز در حوزه گمرک است، اظهار داشت: با خودداری از ایجاد مناطق آزاد جدید ویژه تجاری و اقتصادی این مهم در قانون برنامه هفتم مصوب شود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی بر لزوم اهمیت رونق مناطق آزاد اشاره داشت و گفت: این مناطق باید محور صادرات، انتقال دانش فنی و تکنولوژی، مرکز سرمایه گذاری داخلی و خارجی، مرکز اشتغال و تولید نیروی متخصص باشند.
حمیدرضا مومنی در خصوص ادغام معاونت گردشگری و فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: سازمان های مناطق آزاد در حوزه گردشگری نقش سیاست گذار را برعهده دارند.
مومنی فعالیت های "بورس بین الملل و بورس‌های مختلف، بانک اختصاصی، بازار مالی و سرمایه" را از اقدامات مهم مناطق آزاد کشور برشمرد و افزود: در این مدت گردش مالی مناطق آزاد گردش مطلوب بوده و عواید آن باید به مناطق آزاد بازگردد و موضوع دیگر بازار مالی و سرمایه است که در این حوزه نیز تلاش می‌کنیم راه‌هایی پیش رو هموار کنیم تا بتوانیم در حوزه اقتصادی از نظر مالی از بخش خصوصی حمایت کنیم و در این خصوص نیز اقدامات خوبی انجام شده است.
وی اظهار داشت: طبق آخرین گزارش‌های دریافتی این مبلغ معادل 6 هزار میلیارد تومان بوده و جزیره کیش آن را پایه گذاری و اجرایی کرده است و تاکنون 2هزار و 500 میلیارد تومان عملیاتی کرده و سایر مناطق آزاد نیز به پیروی و الگو برداری از کیش در 3 هزار و 500 میلیارد تومان فعال شده‌اند.
مشاور رئیس جمهور بیان داشت: در یک ماه آینده ساختاری ارائه خواهد شد که نامه‌های ارسال شده به هر منطقه آزاد ثبت و کد رهگیری ارائه شود و تمام مراحل رسیدگی به نامه‌ها قابل پیگیری باشد و تا زمانی که اصلاحات در مناطق آزاد صورت نگیرد هیچ مشکلی در بیرون حل نخواهد شد.
جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: سازمان و دستگاه های اجرایی فعال در این منطقه با تلاش مضاعف نسبت به مقابله و مهار بیماری کرونا میان آحاد جامعه اقدام کردند و ضرر و زیان های ناشی از بیماری کرونا که متوجه صاحبان کسب و کارها در این منطقه شده است سازمان از آنها حمایت می کند.
آهنگران در خصوص واردات واکسن افزود: در این مورد اقداماتی انجام شده است که بتواند گره از مشکل منطقه آزاد کیش و به خصوص صنعت گردشگری باز کند.
وی با اشاره به قانون طرح جامع در خصوص طرح سواحل کیش عنوان کرد: ما موظف به اجرای تمام کاربری‌های طرح جامع هستیم که قسمتی از آن مربوط به سواحل کیش بوده که باید رعایت حریم‌ها و کاربری‌های مربوط به سواحل بر طبق آن انجام شود در غیر این صورت باید پاسخگوی سازمان‌های نظارتی باشیم.
شایان ذکر است که این نشست با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و هیئت همراه، مدیرعامل و برخی از معاونان و مدیران سازمان و فعالان اقتصادی و روسای جوامع صنفی کیش برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/417105/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل

راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود

فعالیت 40 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس

همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه