پیام آذری

آخرين مطالب

آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در تبریز برگزار شد سياسي

آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در تبریز برگزار شد
  بزرگنمايي:

پیام آذری -

پیام آذری


ایسنا/آذربایجان شرقی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با تقدیر داوران و هنرمندان عرصه سینما خاتمه یافت وآیین اختتامیه همزمان در تبریز نیز برگزار شد.
سعید قومیان، دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در تبریز در آیین اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با مرکزیت اصفهان مصادف با آغاز هفته ملی کودک و نوجوان و همزمان با کل کشور با شعار «سینما سرزمین خیال» در تبریز آغاز به کار کرد.
وی افزود: آثار منتخب این جشنواره علاوه بر اصفهان و تهران در 20 استان دیگر به نمایش درآمد که بخش استانی جشنواره شامل 10 فیلم بلند سینمایی، 10 فیلم کوتاه داستانی و پویانمایی بود.
قومیان بیان کرد: شاخصه اصلی این جشنواره، حضور 27 داوران کودک و نوجوان از مقطع ابتدایی تا دبیرستان و شناسایی استعدادهای برتر این عرصه در میان نوجوانان و نسل آینده است.
وی، برگزاری جشنواره را اتفاقی خوب در شهر تبریز دانست که زمینه علاقه مندی کودکان و نوجوانان به این هنر را ایجاد کرده است و فرصتی را فراهم کرد تا علاقه‌مندان بتوانند در شهر خود، شهر اولین‌ها بهترین و تازه ترین فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان را تماشا کنند.
دبیر جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در تبریز گفت: طی هفته گذشته با افزایش روند واکسیناسیون، و کاهش میزان ابتلا به بیماری کرونا، همزمان در آذربایجان شرقی دو رویداد فرهنگی مهم، نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک (باغچه بان) و سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان همزمان در مرند و تبریز برگزار شد و امیدواریم با ادامه این روند شاهد رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان باشیم.
علی خدایی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های آذربایجان شرقی نیز در این جشنواره گفت: از آموختن رهایی نداریم، آموختن و یادگیری علم در هر سن و کسوتی الزامی است.
وی ادامه داد: تئوری لذت دانستن امروزه در میان اقشار فرهیخته جامعه ساز و جاری است که این دیدگاه ارزشمند باید به نسل‌های بعدی منتقل شود.
خدایی با بیان اینکه، لازم است یک اثر هنری زمینه و بستر تئوریک داشته باشد که تا این بستر فراهم نشود، اثر هنری ارتقا نخواهد یافت، گفت: ضرورت بستر تئوریک و بهره گیری از تجربیات و دانش بزرگان و پیشکسوتان موجب ارتقا و بهبود کیفیت کار و پیشرفت روز افزون آثار هنرمندان خواهد بود.
وی اظهار کرد: امیدوارم با اتمام دوران منحوس کرونا باز هم بتوانیم از آثار هنری هنرمندان جوان و با استعداد استانمان در کنار اساتید فرهیخته و پیشکسوت بهره ببریم.
سید قاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز این آیین گفت: از زحمات دوستان انجمن سینماگران استان، اساتیدی که در جلسات نقد و بررسی در کنار کودکان و نوجوانان بودند و در داوری آثار این عزیزان را همراهی کردند و از اولیای محترم که این نوجوانان و داوران عزیز را پرورش دادند تا جشنواره به شایستگی برگزار شود، تقدیر می‌کنم.
وی افزود: باید تلاش کنیم تا تنوع رویدادهای فرهنگی و هنری را در استان و شهر شتاب ببخشید، وقتی در زیست بومی زندگی می‌کنیم که تنوع فعالیت‌های فرهنگی هنری را شاهد هستیم، زندگی بهتری را در شهر و منطقه تجربه خواهیم کرد و این مهارت را به نسل بعد و کودکان و نوجوانان بیاموزیم که شهری که در آن رویدادهای فرهنگی هنری فراوان باشد، زندگی متفاوت‌تری قابل تجربه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: این جشنواره فرصت مغتنمی است تا کودکان و نوجوانان ما با دیدن آثار برتر این گروه سنی خود را در جایگاه داوری نیز محک بزنند.
ناظمی خاطرنشان کرد: متاسفانه کرونا مجال نداد شهروندان بیشتری از این رویداد بهره مند شوند ولی هم اینکه این فرصت و فضا در شهر مهیا شد، اتفاق مبارکی است، امیدواریم که با همت نهادهای فرهنگی و انجمن های فرهنگی هنری شهر تبریز و عموم هنرمندان این عرصه شاهد تنوع و تعدد رویدادهای باشیم تا از این میان ستارههایی بدرخشند که آینده فرهنگ و هنر استان را روشن خواهند کرد.
وی ادامه داد: اگر این فرصت را مهیا کنیم که کودکان، نوجوانان و جوانان ما از مهارتهای فرهنگی بهره‌مند شوند، قطعا آینده درخشانی را در حوزه فرهنگ و هنر منطقه و استان شاهد خواهیم بود.
سید قاسم ناظمی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم رحمت در سال‌های گذشته در تبریز و تربیت فیلمسازان جوان با استعداد و هنرمندان مطرح در این عرصه گفت: باید به عنوان متولیان فرهنگ و هنر تعداد و تنوع رویدادهای فرهنگی را افزایش دهیم تا از میان این اتفاقات متعدد ستاره هایی در خانه‌ها، محلات تبریز دیده و شناخته شوند.
وی تاکید کرد: اگر این استعدادها توجه و فرصتی برای درخشش آنها مهیا نشود، قطعا در میان هیاهوی زندگی و توقعات خانواده‌ها از این جوانان گم خواهد شد، ما محصول نسلی هستیم که بزرگان و والدین براساس علایق خودشان برای آینده ما تصمیم گرفتند و توجهی نداشتند که فرزندشان به چه چیزی علاقه دارد، اما امروز زمانه ای است که باید به استعداد افراد توجه شود تا بتواند در مسیر علاقه خود قدم بردارد شاید هنرمندی جهانی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بیان کرد: یکی از این قدم‌های موثر برگزاری چنین جشنواره ها و همایش‌هایی است، تا بتوانیم تبریز را به شهری بالنده در عرصه فرهنگ و هنر تبدیل کنیم.
علی بینش، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی نیز گفت: از کودکانی که در این جشنواره داوری کرده و درباره نگاه و جهان خودشان صحبت کردند، تشکر می‌کنم.
وی افزود: با دیدن این استعدادها و شنیدن چنین دیدگاه‌هایی احساس زندگی در ذهن و قلب بزرگسالان جاری می‌شود لذا از اینکه جشنواره‌ای با این قدرت در استان برگزار شد، خوش‌حال هستم و تا جایی که اطلاع دارم، در مقایسه با 20 استان دیگر میزبان این جشنواره به لحاظ انعکاس رسانه‌ای و انتخاب طیف داوران و مدیریت و استقبال از جشنواره آذربایجان شرقی موفقی بود.
بینش گفت: امیدوارم جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، سال‌های آینده نیز با همین قدرت و قوت و بلکه بیشتر در استان ما برگزار شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی تاکید کرد: این تربیت یافتگان سینما هستند که با تدبیر و مدیریت بیان خویش نشان می‌دهند که چه ذهن خلاق و آفرینشگری دارند.
وی افزود: کانون سینماگران نوجوان از آبان ماه در استان ما شروع به کار خواهد کرد و با این استعدادی که در کودکان دیدیم، احساس نیاز به کانون سینماگران کودک نیز در استان وجود دارد، عزیزان بسیار مستعدی را دیدیم و شاهد بودیم که سینما با ذهن و خلاقیت و فکر کودکان و فلسفه‌ای که در ذهن آنها است، چه معجزه‌ای می‌کند.
گفتنی است، سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، 16 تا 21 مهرماه در تبریز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن سینماگران، انجمن انیمیشن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آئین اختتامیه آن شامگاه روز یکشنبه 25 مهر در مجتمع 22 بهمن ( سینما ناجی ) با تقدیر از داوران کودک و نوجوان این جشنواره برگزار شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/436667/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیگر خردسال فیلم خانه ابری محصول سال 1365 بعد از 38 سال/ تصاویر

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟

صعود بانوی قایقران آذربایجان‌غربی به نیمه‌نهایی مسابقات روئینگ انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه

ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه

پروازهای فرودگاه تبریز به حالت عادی برگشت

رئیس‌جمهور استان سمنان را ترک کرد

سورپرایز قیمت طلا برای عروس و دامادها

وعده صادق تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان بود

آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری

جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه 31 فروردین

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی 31 فروردین

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌غربی درگذشت روحانی جهادی را تسلیت گفتند

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد

50 هکتار اراضی ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر

ماجرای انفجار در تبریز فعال شدن پدافندها بود

عادی شدن وضعیت پرواز‌های فرودگاه تبریز

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز؛ از اصفهان تا تبریـز؟

امحای 113 تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

پیروزی 15 بر صفر تیم شرکت گاز آذربایجان غربی در زنجان

تولید سالانه بیش از 100 هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب

14 سیلو برای خرید گندم مازاد بر نیاز زارعین در آذربایجان غربی آماده سازی شده است

پرداخت 24 میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

آب شرب روستا‌های کیله و بالابان پیرانشهر تأمین شد

ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود

دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

تغییر چهره «گلنار» سریال گلیدخت بعد 3 سال

اولتیماتوم یک ماهه به تکمیل تصفیه خانه پساب مشگین شهر

رفع تصرف 50 هکتار از اراضی ملی در بوکان

امسال 93 هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود

رفع نشتی مخزن هوائی روستای گلمرز شهرستان ارومیه

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

تصاویری از سیلاب در شهرستان زرآباد

تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر

بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب

بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه

بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده

دستگیری سارقان سیم کابلهای برق در مراغه

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت‌به رگبار باران و رعدوبرق هشدار داد

صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد

صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد

جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان