پیام آذری

آخرين مطالب

ورزش همگانی حلقه نجات سلامت عمومی جامعه/ سهم ناچیز عموم مردم آذربایجان‌غربی از بودجه ورزشی اجتماعي

ورزش همگانی حلقه نجات سلامت عمومی جامعه/ سهم ناچیز عموم مردم آذربایجان‌غربی از بودجه ورزشی
  بزرگنمايي:

پیام آذری -

پیام آذری


به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، اینکه ثروتمند باشی یا فقیر، خانه‌ات بالای شهر باشد یا پایین شهر، شاغل باشی یا بیکار، زن یا مرد، فرقی نمی کند؛ وقتی می‌شنویم آذربایجان‌غربی روی خط سرطان قرار دارد و این امر سبب شده تا مردم این استان نسبت به سلامتی خود مضطرب و نگران باشند، همه افکار به سمت ایجاد شور و نشاط اجتماعی معطوف می‌شود.
کارشناسان معتقد هستند که این مشکلات ناشی از تغییر در سبک زندگی خانواده‌های امروزی است و دیر یا زود گریبان بسیاری از مردم را می‌گیرد ولی برای مقابله با این مشکلات و ایجاد نشاط اجتماعی، نگاه خیلی‌ها به سمت ورزش همگانی دوخته شده است.
به جرات می‌توان گفت که ورزش همگانی حلقه نجاتی است که سلامت جسم و روح تمام افراد جامعه را تضمین می‌کند و با این حال، در سبد خانوار افراد جامعه جایی برای آن دیده نمی‌شود.
اهمیت توجه به ورزش همگانی به عنوان ضامن سلامت جامعه تا جایی است که می‌توان پرداختن به آن را وظیفه نهادهای بسیاری دانست و ضرورت دارد تا فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و نهادهای مرتبط با این مقوله، با برنامه‌ای جامع و هدفمند، برنامه‌های متنوعی را در زمینه ورزش‌های همگانی تدارک ببینند.

پیام آذری

در این میان با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان آذربایجان‌غربی و خواستگاه این استان در زمینه ورزش‌های قهرمانی و علاقه مردم به رشته‌های خاص ورزشی از جمله والیبال و کشتی، به نظر می‌رسد کم کار مسولان در این استان نمود بیشتری دارد به طوری‌که ورز‌ش‌های محلات به دست خود جوانان محل و در قالب یک توپ و تور و در زمین‌های خالی و بدون کمترین امکانات پیش می‌رود ولی در تمام این برنامه‌های خودجوش و مردمی، ورزش بانوان و افراد پا به سن گذاشته به ندرت مشاهده می‌شود.
منظور از ورزش همگانی، باشگاه‌داری نیست
اهمیت ورزش‌های همگانی در جامعه و از سوی دیگر بی توجهی مسوولان به این امر مهم در استان، سبب شده تا نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی طی خطبه‌های نماز جمعه نیز به متولیان این عرصه تلنگر زده و بر توجه ویژه نسبت به ورزش‌های همگانی تاکید کند.
حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی عنوان کرد: با توجه به اینکه دین اسلام مردم را به ورزش و مسائل تربیت بدنی سفارش کرده است، مسئولین امر باید نسبت به ورزش همگانی نگاهی مضاعف داشته باشند و بسترهای لازم برای ورزش همگانی را تامین کنند.
وی با بیان اینکه منظور از ورزش همگانی، باشگاه داری نیست؛ تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری ارومیه باید به موضوع ورزش همگانی توجه ویژه‌ای داشته باشند و زیرساخت‌های لازم را برای ورزش همگانی در جامعه تامین کنند.
این در حالی است که طی روزهای گذشته 2 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه به جای توسعه ورزش‌های همگانی، از باشگاه داری و حمایت از باشگاه‌های وزشی تاکید کرده بودند، به طوری که رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه، باشگاه داری را مورد توجه قرار داده و بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تقوییت باشگاه‌های ورزشی به ویژه ورزش والیبال تاکید داشته است.
شهرداری ارومیه از باشگاه‌د‌اری بانوان حمایت کند
گلشن نوروزی بدون توجه به نیاز بانوان محلات مختلف ارومیه در بحث شور و نشاط اجتماعی، گفت: استعدادهای والیبال ارومیه در حوزه بانوان نیز وجود دارد و باید در قالب باشگاه‌های ورزشی از آن حمایت کنیم.
وی با بیان اینکه باشگاه شهرداری ارومیه باید از تیم‌داری بانوان والیبالیست حمایت کند و این حمایت تداوم یابد، افزود: امیدواریم با تلاش و سخت کوشی بانوان بتوانیم به نتایج خوبی در والیبال برسیم تا انگیزه و گرایش دختران ارومیه به والیبال بیشتر از این شود.
بی توجهی به ورزش‌های همگانی در استان ریشه دوانده و به نظر می‌رسد تب و تاب باشگاه‌داری در استان تمامی ندارد و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه نیز اراده‌ای برای توسعه ورزش‌های همگانی نداشته و بودجه سالانه خود را عموما در زمینه باشگاه‌داری هزینه می‌کند.
عطش باشگاه‌داری در این استان که به مهد والیبال شهرت دارد، سبب شده تا هیات ورزش‌های همگانی استان و اداره کل ورزش و جوانان نیز ورزش‌های همگانی را قربانی تیم‌داری و باشگاه‌داری کرده و ورزش همگانی را زیر سایه قهرمانی پروری قرار دهند، هر چند ورزش‌ها قهرمانی نیز در کنار ورزش‌های همگانی از اهمیت ویژه‌ای در ورزش استان دارد ولی آنچه که نشاط و سلامت عموم جامعه را زیر پوشش می‌برد توجه به ورزش‌های همگانی است که با شیوع بیماری کرونا، بیش از پیش تحت تاثیر قرار گرفته است.
سرانه فضای ورزشی آذربایجان‌غربی 48 ساننتی‌متر است
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در خصوص سرانه فضای ورزشی استان، گفت: سرانه فضای ورزشی استان در ابتدای سال جاری به 48 سانتی‌متر مربع رسیده است.
کیومرث پورایراندوست با بیان اینکه شاخص و سرانه ورزشی و حوزه جوانان استان در سال‌های اخیر سیر صعودی داشت و تعداد ورزشکاران در استان به مرز 100 هزار نفر رسیده است، افزود: توسعه ورزش همگانی، روستایی و بانوان جزو اولویت‌های دولت در استان بوده و آذربایجان‌غربی در گروه‌های همگانی، پژوهشی، ورزش قهرمانی و بانوان موفق به کسب رتبه اول ارزیابی‌های کشوری شده است.
وی اختصاص 2.6 میلیارد ریال وسایل ورزشی به مناطق محروم استان را گام بزرگی در محرومیت‌زدایی از ورزش استان عنوان کرد و اظهار داشت: این اعتبار از طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی سال گذشته تامین شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی از استان‌های پیشرو در ارسال تجهیزات و ادوات ورزشی به مناطق کم برخوردار، حاشیه‌نشین و همچنین تکمیل خانه‌های ورزش روستایی در کشور است، اعلام کرد: تاکنون بیش از 250 باب خانه ورزش روستایی نیز در استان به انواع تجهیزات مجهز شده است.
پورایراندوست با بیان اینکه حمایت از ورزش‌های همگانی یکی از مهمترین ماموریت‌های کاری این اداره کل در کنار حمایت از ورزش‌های قهرمانی و تیمی است، ادامه داد: شرایط حاکم بر جامعه که ناشی از شیوع بیماری کرونا است، ورزش‌های همگانی را از نظر نحوه و اجرا تحت تاثیر قرار داده است ولی ضرورت دارد شهرداری‌ها نیز هیات ورزش‌های همگانی را در تقویت و توسعه وزش‌های همگانی یاری رساند تا شاهد ایجاد شور و نشاط در جامعه باشیم.

پیام آذری

به نظر می‌رسد سازمان‌ها فرهنگی و ورزشی شهرداری‌ها پای ثابت توسعه ورزش‌های همگانی در شهرها هستند، ولی آنچه که سبب شده تا شهرداری ارومیه نتواند در این زمینه موفق عمل کند، نیاز به بررسی و واکاوی بیشتری دارد و چه بسا عدم اعتقاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه و رییس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری این شهر به مقوله ورزش‌های همگانی است که سبب شده تا علیرغم تماس‌های مکرر، موفق به مصاحبه با رییس این سازمان نشویم و همین امر نیز سبب شده تا ورزش‌های همگانی و به تبع آن ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه کمرنگ شده و عملا سهم مردم از بودجه ورزشی شهرداری همان نام و آوازه این شهر به عنوان مهد والیبال کشور و حضور جوانان این شهر در میادین ملی و بین‌المللی باشد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/436770/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!

فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز

تبریز در امنیت و آرامش کامل

اصابت موشک به اصفهان صحت ندارد/ علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان +فیلم

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فوری/ فعال شدن پدافند هوایی در تبریز /علت صدای انفجار در غرب تبریز چه بود؟ +جزئیات

اصابت موشک به اصفهان صحت دارد؟ /علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

آرامش کامل در آسمان تبریز

تحویل هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

فعال شدن پدافند هوایی در تبریز +جزئیات

منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در تبریز | منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

شلیک پدافند، منشا صدای انفجار در تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

شلیک پدافند به شیء مشکوک منشا صدای انفجار در تبریز بود

فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

منشأ صدای انفجار در تبریز چه بود؟

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!