پیام آذری

آخرين مطالب

نماینده اردبیل:

سفر رئیس جمهوری اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی اردبیل را سرعت می‌بخشد اجتماعي

سفر رئیس جمهوری اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی اردبیل را سرعت می‌بخشد
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اردبیل - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که در سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل مطالبات به حق مردم مورد توجه قرار گرفته و بودجه مناسبی برای شتاب‌دهی به اجرای طرح‌های عمرانی، اقنصادی اختصاص یابد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مسایل و مشکلات استان اردبیل و مطالبات مردم اشاره کرد و افزود: راه آهن اردبیل از جمله مهمترین اولویت‌های مورد مطالبه استان بوده و با توجه به پیشرفت 90 درصدی پروژه وزارت راه می‌بایست اهتمام جدی برای تسریع در اجرا و بهره‌برداری از آن را داشته باشد.
وی بیان کرد: اعتبار اجرای طرح راه‌آهن اردبیل - پارس‌آباد نیز در بودجه 1400 دارای ردیف شده است و وزارت راه و شهرسازی باید با سرعت بیشتری جهت اتمام راه‌آهن اردبیل و شروع عملیات اجرایی آن اقدام کند.
وی اظهار کرد: اتمام پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه جزء اولویت‌های اصلی استان است و در ادامه اتصال این خط ریلی به پارس‌آباد می‌تواند استان اردبیل را از بن بست خارج کرده و به کریدور شمال به جنوب کشور تبدیل شود
او همچنین خواستار تسریع در روند اجرایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل از سوی دولت شد و بیان کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی منجر به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در استان اردبیل خواهد شد.
موسوی اضافه کرد: همه مردم استان از ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی منتفع می‌شوند و نباید این طرح را به یک نقطه از استان تقلیل داد.
وی با اشاره به نامگذاری یک نقطه از این استان به نام منطقه آزاد و در محدوده 10 هزار هکتاری گفت: پیشنهاد شده محدوده پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و نمین به عنوان منطقه آزاد انتخاب شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد تجاری، صنعتی یک امتیاز ویژه برای منطقه محسوب می‌شود و به همین دلیل نیاز است در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های اساسی مشکلات مربوطه برطرف و توسعه استان حتمی شود.
اختصاص حقابه استان از قزل‌اوزن مهمترین خواسته‌ مردم و مسئولان استان است
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: اختصاص حقابه استان از قزل‌اوزن از مهمترین خواسته‌های مردم و مسئولان منطقه است و هرگونه کم‌توجهی در این خصوص لطمات غیرقابل انکاری به توسعه‌ پایدار استان به ویژه‌ در بخش کشاورزی خواهد زد.
موسوی با بیان این که بیش از 6 درصد مساحت حوزه‌ آبریز قزل‌اوزن به وسعت تقریب چهار هزار کیلومتر در جغرافیای استان اردبیل واقع شده و حدود 7/5درصد از پتانسیل آن در این استان تولید می شود، تشریح کرد: در برآوردی منطقی و کارشناسی باید تا 538 میلیون مترمکعب از آب این حوزه در سال به استان اردبیل درنظر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه تامین آب مهم‌ترین راهکار رونق کشاورزی در استان اردبیل است، بیان کرد: در صورت ادامه روند فعلی در برداشت آب‌های زیرزمینی برای کشاورزی در مناطقی از استان، افت سطح زمین و شور شدن آب در آبخوان‌های این مناطق دور از انتظار نیست و این موضوع ضرورت تسریع در تخصیص و انتقال آب از قزل‌اوزن به استان را نمایان‌تر می کند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از قطب های مهم کشاورزی است و نقش بسزایی در تامین محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور دارد، ایجاد چالش در این بخش، کشاورزی کشور و امنیت غذایی مردم را تهدید خواهد کرد و برای همین مذاکرات و پیگیری ها در خصوص حقابه استان از قزل‌اوزن تا حصول نتیجه عادلانه ادامه خواهد یافت و تساهل و تسامح در این زمینه پذیرفتنی نیست.
وجود سکونت گاههای غیر رسمی در حاشیه شهرها زیبنده نظام اسلامی نیست
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود محلات کم برخوردار و سکونت گاههای غیر رسمی در حواشی شهرها زیبنده نظام اسلامی نیست و همه باید با احساس مسئولیت برای رفع این مشکل از جامعه تلاش کنند.
او با بیان اینکه شناسایی و طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات ایران‌آباد، عدالت‌آباد و برخی محلات حاشیه اردبیل بصورت پایلوت اجرا و تمامی مشکلات احصا شده است، افزود: ولی آن طور که باید برای رفع این مشکلات در این مناطق اقدام اساسی نشده است.
موسوی با اشاره به اینکه در این محلات ساکنان از زیرساخت‌های خدماتی مناسب بهره‌مند نیستند، بیان کرد: مشکل اساسی اهالی این محلات آب، برق و گاز و زیرساخت‌های اساسی مانند احداث مدرسه و درمانگاه است که باید با اختصاص اعتبار مناسب این مشکل را حل کرد.
وی ساماندهی سکونت گاه‌های غیررسمی در استان اردبیل را ضروری خواند و اضافه کرد: توانمندسازی حواشی شهرها باید به صورت اصولی و قانونی انجام شود و دغدغه دولت و مسئولان رفع محرومیت ساکنان اینگونه محلات و حفظ کرامت انسانی آنها باشد.
عملیات احداث بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل راکد مانده است
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با اینکه کلنک عملیات اجرایی بیمارستان 1000 تختخوابی اردبیل آبان ماه پارسال طی آئینی با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و مسئولان استان در محل سایت بزرگ دانشگاه علوم پزشکی و خدماتی بهداشتی و درمانی استان اردبیل بر زمین زده شد اما با گذشت یک سال هنوز اقدام عملی در این زمینه انجام نشده است.
موسوی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این بیمارستان باید در مدت سه سال احداث و در اختیار مردم قرار می‌گرفت، افزود: متاسفانه با این روند بیم آن می‌رود که احداث این طرح بزرگ نیز مانند پروژه راه آهن دهها سال زمان ببرد.
وی خواستار تسریع در احداث بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل شد و اظهار کرد: امیدواریم با همکاری دولت و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عنوان مجری این پروژه عملیات احداث این طرح مهم در اردبیل آغاز و اجرایی شود.
وی همچنین خواستار تسریع در عملیات اجرایی تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگراه بسیج، آقاباقر، نیایش و جام‌جم با هدف توسعه زیرساخت‌های شهری شد و بیان کرد: اتمام این پروژه‌ها جزو مطالبات مردم است.
او احداث این پروژه ها را در کاهش حجم ترافیک، ارتقای امنیت و آسایش شهروندان مهم دانست و گامی مهم در توسعه عمران شهری و توسعه زیرساخت‌های شهری اعلام کرد.
به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری روز پنجشنبه به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در قالب هشتمین سفر استانی میهمان مردم اردبیل خواهد بود.
**** اردبیل در شاخص‌های بزرگ راه فقیر است
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اردبیل در احداث بزرگراه از میانگین کشوری عقب بوده و یکی از استانهای فقیر کشور در این حوزه است.
سیدکاظم موسوی افزود: فقیر بودن این استان در شاخص‌های بزرگراهی واقعیتی غیر قابل کتمان است و باید با کار جهادی و شبانه روزی این کمبود و عقب ماندگی در استان برطرف شود.
وی وجود راه های ارتباطی را یکی از شاخص های مهم توسعه عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه هر سال میلیون ها مسافر از سراسر کشور به این استان سفر می کنند باید راه ارتباطی مناسبی برای مردم و گردشگران فراهم کرد.
وی با اشاره به اینکه احداث بزرگراه اردبیل - سرچم ضروری است، اظهار کرد: به منظور تسهیل در رفت و آمد مردم و ارتقای سطح سرویس این محور با هدف کاهش حوادث رانندگی تبدیل راه ارتباطی اردبیل - سرچم به بزرگراه یکی از نیازهای اساسی استان است تا شاهد جاده ای ایمن و کم خطر در این مسیر باشیم.
وی ایجاد واحدهای صنعتی مادر و بزرگ در استان را یکی دیگر از نیازهای استان اردبیل برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر بیش از 60 هزار بیکار در استان وجود دارد که باید با احداث کارخانجات بزرگ و فراهم کردن زمینه اشتغال برای جوانان منطقه علاوه بر جلوگیری از مهاجرت و کاهش ناهنجاری های اجتماعی شاهد رونق و توسعه اقتصادی منطقه باشیم.
برچسب‌ها
استان اردبیل سفر استانی نماینده مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری
پروندهٔ خبری
اردبیل میزبان هشتمین سفر استانی رییس‌جمهوری

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/436948/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هویت طبیعی دریاچه شورابیل حفظ می‌شود

50 هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد

تذکر رئیس قوه قضائیه درباره پرهیز از صدور قرار تامین منتهی به بازداشت (فیلم)

نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

وعده صادق، جوابی دندان شکن به رژیم صهیونیستی

چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟

رییس جمهور استان سمنان را ترک کرد

ماجرای شلیک پدافند در تبریز چه بود؟ / روایت مقامات رسمی درباره صداهای شنیده شده در اصفهان و تبریز

ببینید | شوخی کاربران با حمله «ریزپرنده‌ای»

پاسخ ایران در صورت دیوانگی صهیونیست‌ها ویرانگر خواهد بود

حمایت نمازگزاران آذربایجان شرقی از عملیات وعده صادق

ویزیت رایگان ارتش در مراغه

بازیگر خردسال فیلم خانه ابری محصول سال 1365 بعد از 38 سال/ تصاویر

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟

صعود بانوی قایقران آذربایجان‌غربی به نیمه‌نهایی مسابقات روئینگ انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه

ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه

پروازهای فرودگاه تبریز به حالت عادی برگشت

رئیس‌جمهور استان سمنان را ترک کرد

سورپرایز قیمت طلا برای عروس و دامادها

وعده صادق تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان بود

آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری

جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه 31 فروردین

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی 31 فروردین

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌غربی درگذشت روحانی جهادی را تسلیت گفتند

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد

50 هکتار اراضی ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر

ماجرای انفجار در تبریز فعال شدن پدافندها بود

عادی شدن وضعیت پرواز‌های فرودگاه تبریز

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز؛ از اصفهان تا تبریـز؟

امحای 113 تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

پیروزی 15 بر صفر تیم شرکت گاز آذربایجان غربی در زنجان

تولید سالانه بیش از 100 هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب

14 سیلو برای خرید گندم مازاد بر نیاز زارعین در آذربایجان غربی آماده سازی شده است

پرداخت 24 میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

آب شرب روستا‌های کیله و بالابان پیرانشهر تأمین شد

ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود

دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

تغییر چهره «گلنار» سریال گلیدخت بعد 3 سال

اولتیماتوم یک ماهه به تکمیل تصفیه خانه پساب مشگین شهر

رفع تصرف 50 هکتار از اراضی ملی در بوکان

امسال 93 هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود

رفع نشتی مخزن هوائی روستای گلمرز شهرستان ارومیه

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

تصاویری از سیلاب در شهرستان زرآباد

تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر