پیام آذری

آخرين مطالب

بازی دوباره بخش خصوصی بر سر کشت و صنعت مغان / قوه قضائیه چه تصمیمی برای نگین کشاورزی کشور می‌گیرد؟ مقالات

بازی دوباره بخش خصوصی بر سر کشت و صنعت مغان / قوه قضائیه چه تصمیمی برای نگین کشاورزی کشور می‌گیرد؟
  بزرگنمايي:

پیام آذری -

پیام آذری


مالک پیشین کشت و صنعت مغان درخواست اعاده دادرسی پرونده را کرده و دادستانی کشور هم رأی داده که ابطال واگذاری این شرکت خلاف شرع بوده. حالا پرونده برای بررسی دوباره به دفتر اژه‌ای ارسال شده است.
گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، اعظم ذوالفقاری منظری؛ * یونس ژائله، مالک پیشین کشت و صنعت مغان که مالک برند شیرین عسل نیز هست، درخواست اعاده دادرسی پرونده این شرکت را براساس ماده 477 قانون آیین دادرسی مطرح کرده و به گفته برخی روزنامه نگاران، دادستانی کشور هم رأی بر ابطال واگذاری این شرکت را خلاف بین شرع اعلام کرده و پرونده برای بررسی مجدد به دفتر رئیس قوه قضاییه ارجاع شده است.
هیات داوری سازمان خصوصی سازی در مهر سال گذشته رأی به ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی را صادر کرد. عمده اعتراضات درخصوص واگذاری این شرکت به ژائله و شرکت شیرین عسل این بود که حجم عظیمی از سرمایه‌های کشاورزی و دامداری کشور با قیمت بسیار پایین به یک نفر واگذار شده بود.
اراضی تحت مالکیت این شرکت در موقعیت استراتژیک در مرز ایران با کشور آذربایجان قرار دارد و همین امر، نگاه‌های امنیتی را نسبت به این واگذاری نگران کرده بود. از سوی دیگر نوع واگذاری این شرکت با شائبه‌های بسیاری همراه بود و در نهایت با ورود مستقیم دستگاه قضا و فشار رسانه‌ای بر سازمان خصوصی سازی، در نهایت هیات داوری این سازمان که وظیفه بررسی وضعیت شرکت‌ها پس از واگذاری را به عهده دارد، واگذاری این شرکت را ابطال کرد. رئیس کل دادگستری البرز هم در آبان 99 خبر داد که سیستم قضایی نیز رأی هیات داوری را تأیید کرده و قانونا کشت و صنعت مغان به دولت بازگشت.
بیشتر بخوانید:
رئیس جمهور در اردبیل چه وعده‌هایی داد؟ / از رونق کشت و صنعت مغان تا افتتاح یک ماهه راه آهن اردبیل تأیید ابطال واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان پایانی خوش برای کشت و صنعت مغان با ابطال واگذاری / تسریع در تعیین تکلیف شرکت برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی عرضه سهام کشت و صنعت مغان در قالب سهام عدالت منجر به کاهش فاصله طبقاتی می‌شود احتمال معرفی اعضای هیات مدیره جدید کشت و صنعت مغان تا پایان هفته درخواست 127 تشکل دانشجویی و مردمی از اژه‌ای / دستگاه قضا با نگاه عدالت محور بار دیگر از کشت و صنعت مغان صیانت کند رونق کشاورزی در کشت و صنعت مغان یک سال پس از بازگشت به دولت
پس از واگذاری کشت و صنعت مغان، پیشنهاداتی مبنی بر عرضه عمومی سهام این شرکت در بورس و دخیل کردن مردم منطقه در سود و زیان این شرکت مطرح شد، اما تا هم اکنون کشت و صنعت مغان را جهاد کشاورزی اداره می‌کند. هرچند گزارش‌های مردمی و میدانی نشان می‌دهد که وضعیت شرکت پس از خروج ژائله و تیمش، رو به بهبود گذاشته، اما تحرکات قضایی و رسانه‌ای از سوی مالک مخلوع متوقف نشد تا اینکه خبر استفاده ژائله از ماده 477 قانون آیین دادرسی مطرح شد.
ماده 477 قانون آیین دادرسی چه می‌گوید؟ براساس این ماده از قانون آیین دادرسی، اگر رئیس قوه قضاییه رأی قطعی صادره از هر یک از مراجع قضایی را خلاف «شرع بِّین» تشخیص دهد، به اعاده دادرسی دستور می‌دهد. پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود تا در شعبه‌های خاصی که خود رئیس قوه مشخص می‌کند، این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد و رأی قطعی صادر شود. در واقع این شعب رأی قطعی قبلی را نقض می‌کنند و پس از رسیدگی شکلی یا ماهوی دوباره، رأی خود را صادر می‌کنند. البته این ماده قانونی سه تبصره هم دارد که توضیح می‌دهد چه احکامی مشمول آن می‌شود و ....

پیام آذری

چند ماه قبل هم با حمایت ژائله و تیمش، ویدئویی بدون نام و نشان در فضای مجازی منتشر شد که آمار‌هایی در مقایسه وضعیت این شرکت قبل و بعد از ابطال واگذاری ارائه می‌دهد و مدعی می‌شود که وضعیت پس از ابطال واگذاری در این شرکت «بدتر» شده است. اما نکته مهم اینکه مصاحبه شونده در این ویدئو، نام و نشان خود را مطرح نمی‌کند و فقط تصویری از او مشاهده می‌شود.
هرچند فعالان دانشجویی در اردبیل می‌گویند که آمار این ویدئو صرفا ادعاست و در واقع وضعیت این شرکت پس از بازگشت به دولت، بهتر از قبل شده، تولید در آن بیشتر است و کارگران هم راضی هستند. از سوی دیگر مدیران دولتی شرکت هم حق و حقوق عشایر را رعایت می‌کنند.
وعده رئیسی چه می‌شود؟ آیت الله رئیسی، رئیس جمهور نیز در سفر استانی خود به اردبیل که در 30 مهر امسال اتفاق افتاد، همان ابتدا به پارس آباد رفت و از وضعیت این شرکت بازدید کرد. رئیسی در این بازدید به کارکنان کشت و صنعت مغان و مردم پارس آباد وعده داد که دولت تمام تلاش خود را برای آبادنی این شرکت به کار می‌گیرد. او حتی به استاندار اردبیل وظیفه کرد که طرح توسعه‌ای این شرکت را پیگیری کند تا طرح در استان تهیه و به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شود و پس از آن در کشت و صنعت مغان به اجرا درآید. با این حال، سیدحامد عاملی، استاندار منصوب دولت سیزدهم در اردبیل خواستار برنامه ریزی ملی برای این شرکت شد!

پیام آذری

آیت الله رئیسی، رئیس جمهور نیز در سفر استانی خود به اردبیل که در 30 مهر امسال اتفاق افتاد، همان ابتدا به پارس آباد رفت و از وضعیت این شرکت بازدید کرد. رئیسی در این بازدید به کارکنان کشت و صنعت مغان و مردم پارس آباد وعده داد که دولت تمام تلاش خود را برای آبادنی این شرکت به کار می‌گیرد. او حتی به استاندار اردبیل وظیفه کرد که طرح توسعه‌ای این شرکت را پیگیری کند تا طرح در استان تهیه و به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شود و پس از آن در کشت و صنعت مغان به اجرا درآید. با این حال، سیدحامد عاملی، استاندار منصوب دولت سیزدهم در اردبیل خواستار برنامه ریزی ملی برای این شرکت شد!

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/459481/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پویش کاشت 1500 اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت 7 کشور خارجی

غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

کشف 17 قبضه سلاح کمری در پیرانشهر

زن ادبیلی، قاتل شوهر سابقش شد

زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد

تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

41 مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد

سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد

دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند

برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!

کشف 17 قبضه کُلت کمری در پیرانشهر

افزایش 38 درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی

کشف 17 قبضه کلت کمری در پیرانشهر

سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو؛ تتوی رو دست تتلو چه بود؟

عکس/ تصاویری زیبا از مزارع کلزا در بوکان

اهدای 7 سری جهیزیه در بستان‌آباد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان استان اردبیل

شکوفه های بهاری در مشگین شهر

تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد

ساخت گرمخانه شهرداری ارومیه در حال اجرا است