پیام آذری

آخرين مطالب

کمبود سرویس مدارس در تبریز، چالشی جدید برای خانواده‌ها مقالات

کمبود سرویس مدارس در تبریز، چالشی جدید برای خانواده‌ها
  بزرگنمايي:

پیام آذری- بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز امسال، برنامه‌ای ناگهانی برای بسیاری از خانواده‌ها بود و حتی برخی آن را شوخی می‌دانستند اما با اصرار دولت و مسئولان جهت بازگشت به روال گذشته، مدارس بازگشایی شده و کلاس‌های حضوری تشکیل یافت.

موضوع تامین سرویس مدارس، یکی از مباحث مهمی بود که تعدادی از اولیا نسبت به آن اظهار نگرانی می‌کردند. مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت استان نیز پیش از بازگشایی مدارس، اعلام کرده بود که اولیا خودشان می‌توانند سرویس تدارک ببیند و در غیر این صورت مدارس می‌توانند این کار را انجام دهند.

با وجود این‌که قرار بود موضوع سرویس مدارس در کمترین زمان ممکن حل شود، اما با گذشت یک هفته از آغاز کلاس‌های حضوری هنوز هم تعدادی از اولیا درگیر پیدا کردن سرویس هستند و درواقع به گفته‌ی بسیاری از آن‌ها، سرویس مدرسه در تبریز نایاب شده است. افزایش ترافیک شهری تبریز در این روزها نیز نشان دهنده این است که بسیاری از اولیا، خودشان فرزندانشان را به مدرسه می‌رسانند.

در رابطه با آخرین وضعیت تامین سرویس مدرسه در تبریز و همتی که مسئولان و اولیا در این راستا برای دو ماهه باقیمانده از سال تحصیلی پیش بینی کرده‌اند با دکتر اصغر شفائیه، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آذربایجان شرقی و مشاور حوزه خانواده اداره کل آموزش و پرورش استان گفت‌وگو می‌کنیم.

شفائیه به ایسنا، می‌گوید: همزمان با اعلام تصمیم ستاد کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس از 14فرودین ماه، مجموعه آموزش و پرورش استان اقدامات لازم را در جهت این امر انجام داده ولی پیش از آغاز رسمی کلاس‌های حضوری، پیش مقدمه‌ای در بحث ارائه خدمات سرویس مدارس انجام نگرفت.

وی افزود: ما در این راستا سریعا کارگروه ماده 17 استان که متشکل از فرمانداری،استانداری، نماینده اولیا، نماینده مدیران، شهرداری و تاکسیرانی رانی است را تشکیل دادیم. نخستین اقدامی که بایستی در این کارگروه انجام می‌گرفت، بحث تصویب افزایش نرخ سرویس به مدارس بود. این افزایش نرخ سرویس که مسئولیت شورای شهر بوده و بایستی پس از تصویب در کار گروه ماده 17 استان و شورای شهر به فرمانداری فرستاده شده و پس از ابلاغ به آموزش و پرورش استان به مدارس اعلام شود، در این مدت کم، مقدور نبوده و در مهر ماه سال جاری انجام خواهد گرفت.

مدیران مدارس وظیفه سازمانی در ارائه خدمات سرویس ندارند 

وی با بیان این‌که مدیران مدارس مسئولیت سازمانی در ارائه خدمات سرویس ندارند، ادامه داد: خواهش ما این است که مدیران در راستای حمل و نقل دانش آموزان کمک حال اولیای گرامی باشند تا مشکلی از این بابت ایجاد نشود.

شفائیه گفت: آخرین توافق ما در راستای تامین سرویس مدارس با شرکت‌های حمل و نقل مجاز و اولیا بوده و مهمترین اولویت ما نیز آرامش خاطر خانواده‌ها و امنیت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان است.

وی افزود: اکنون در بالای 80 درصد مدارس شهر، مشکل خاصی در تامین سرویس مدارس نداریم و انعقاد قرارداد با شرکت‌های حمل و نقل انجام گرفته و طی یک هفته گذشته، کارشناسان ارزیابی و عملکرد انجمن اولیا و مربیان از مدارس بازدید و موارد را بررسی می‌کنند.

وی با بیان این‌که مشکل اساسی در بحث ارائه خدمات سرویس‌های مدارس، کمبود خودرو است، افزود: مکاتبه‌ای با سازمان تاکسیرانی انجام گرفته،  اما به دلیل اینکه بستن قرارداد و به کارگیری خودروهای سنگین برای سرویس‌های مدارس از جمله مینی بوس و اتوبوس با توجه به مدت زمان کم تا تعطیلی مدارس مقدور نیست،  فقط خودروهای ون و سواری توانسته‌اند وارد چرخه حمل و نقل دانش آموزان شوند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آذربایجان شرقی گفت: این کمبود باعث شده تا برخی از اولیا خودشان مجبور شوند فرزندشان را به مدرسه ببرند و بار ترافیکی ایجادشود که در این راستا نیز از پلیس راهنمایی و رانندگی خواهش کرده‌ایم تا کمک حال ما باشند. 

وی خاطرنشان کرد: از تمانی دستگاه‌هایی که در راستای سرویس دهی به خانواده‌ها می‌توانند با ما همکاری کنند، خواهشمندیم تا به کمک ما بیایند.

 

در خصوص وظیفه پلیس در راستای این امر نیز سرهنگ هاشم شعفی، معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی به ایسنا، می‌گوید: وظیفه رسیدگی به ترافیک شهری برعهده پلیس بوده اما موضوع تامین سرویس مدارس برعهده آموزش و پرورش است که هنوز با گذشت یک هفته از بازگشایی مدارس نتوانسته به وظیفه خود به درستی عمل کند. 

وی افزود: دلیل این‌که هنوز موضوع تامین سرویس مدارس حل نشده است نیز به کوتاهی دستگاه تعلیم و تربیت استان و به خصوص مدیران مدارس بازمی‌گردد. 

وی ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش استان اعلام کرده بود که مدارس از چهاردهم فروردین ماه بازگشایی می‌شود، در نتیجه مدیران فرصت کافی برای گفت‌وگو و هماهنگی با شرکت‌های مورد نظر برای تامین خودروی سرویس مدارس داشتند و نباید این موضوع تاکنون ادامه می‌یافت.

شعفی خاطرنشان کرد: خانواده دانش آموزان به خصوص پدر و مادرهای شاغل بسیاری درگیر بحث پیدا کردن سرویس بوده و مجبور هستند تا صبح و ظهر برای جا به جایی فرزند خود به مدرسه تردد کنند و اگر برای تامین سرویس به مدرسه مراجعه کنند نیز مدیران معمولا می‌گویند خود خانواده باید سرویس تهیه کند.

وی با اشاره به بار ترافیکی بالای خیابان‌های شهر در زمان تعطیل شدن مدارس، افزود: آموزش و پرورش می‌تواند برای جلوگیری از ایجاد چنین بار ترافیکی سنگینی، زمان تعطیلی مدارس را تغییر دهد و مثلا مدارسی که در منطقه وجود دارند را با فاصله چند دقیقه از هم تعطیل کند.

وی با تاکید بر این‌که پلیس با ارسال نامه‌ای به استانداری، پیگیر این موضوع است، گفت: حل این مشکل خواستار یک مدیریت صحیح است که فعلا در مجموعه آموزش و پرورش دیده نمی‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی افزود: پلیس در تمامی چهارراه‌های شهر حضور دارد ولی حجم خودرو در مناطقی که مدرسه وجوددارد به حدی بالاست که عملا خیابان‌ها قفل کرده و این وضعیت جوابگوی ترافیک شهری نیست و تنها راه حل آن نیز به مدیریت آموزش و پرورش بازمی‌گردد.

بر اساس این گزارش؛ کمبود سرویس مدارس نه تنها در تبریز بلکه در سایر شهرهای کشور نیز دیده می‌شود اما مردم از مدارس انتظار دارند که این مشکل را برای پروسه یک ماهه تا تعطیلی مدارس، حل کنند تا با یک مدیریت مناسب در زمان کنونی بتوان هم بار ترافیکی شهر را کاست و هم اولیا دغدغه جا به جایی فرزند خود را نداشته باشند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/475430/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اشتباه زبانی عجیب مهران مدیری در برنامه اسکار/ ویدئو

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

بیش از هزار و 200 سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد

وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

پاکو خمس: هیج وقت حس عدم امنیت در ایران نداشتم

تشکیل 982 پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند

زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند

فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)

کمک 2910 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

پرسپولیس سوگلی آقایان است؛ استقلال کمر خم نمی‌کند!

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی 22 درصد افزایش یافت

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

تالاب قره‌گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

با این رفتار، همیشه از جاری هات سرتر و جلوتری

نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در تبریز گشایش یافت

کارخانجات آرد اردبیل زیر ذره بین تعزیرات حکومتی

شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد(عکس)

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

عضویت 106 هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از 162 هزار کودک در آذربایجان‌غربی

روایت اپراتور اورژانس از تماس زنی که خبر نداشت 9 ماهه باردار است

صحنه تماشایی از پلیس وظیفه‌‌شناس میانه‌ای به یک پیرمرد عصا به دست

تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری

پیگیری مشالبات مردم در برنامه رادیویی «ساوالانیم» از رادیو اردبیل

سهم 64 درصدی طرحهای عمرانی از بودجه 1403 شهرداری اشنویه

سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

افزایش 31 درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر

آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد

صحبت‌های مدیرعامل تراکتور درباره حضور گل‌محمدی در تبریز

بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

حدود 2 هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند

بزرگداشت روز رادیو در صداوسیمای آذربایجان غربی

کشت گندم دیم و آبی در 408 هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی

پخت روزانه 9 میلیون قرص نان در آذربایجان غربی

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

جهاد تبیین امسال در راس امور قرار گیرد

تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی