پیام آذری

آخرين مطالب

مطالبات مردم آذربایجان غربی-13

چالش بهداشت و درمان آذربایجان غربی منتظر نسخه شفابخش دولت سياسي

چالش بهداشت و درمان آذربایجان غربی منتظر نسخه شفابخش دولت
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه – کمبود 2500 تخت بیمارستانی، نبود بیمارستان در شهرهای کوچک، کمبود مراکز بهداشتی به همراه غفلت از ظرفیت گردشگری سلامت، مهمترین چالش بخش بهداشت و درمان آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی علوم پزشکی آذربایجان غربی که روزانه پذیرای تعداد زیادی از بیماران و مراجعه کنندگان از استان‌ها و حتی کشورهای همسایه است حال و روز خوبی ندارد، با این حال برخی مراکز درمانی استان به دلیل وجود مشکلات فراوانی از نظر بهداشتی در وضعیت بحرانی قرار دارد.
نبود پزشک متخصص، کمبود مراکز بهداشتی و مراکز جامع سلامت، عدم اتمام طرح‌های نیمه تمام بیمارستانی با گذشت سالهای متمادی، موجب شده این استان در زمینه شاخص‌های بهداشت و سلامت از میانگین کشوری فاصله معنا داری داشته باشد.
در آستانه سفر رئیس‌جمهور و اعضای کابینه به استان آذربایجان غربی خبرگزاری مهر در سلسله گزارش‌هایی ضمن طرح برخی مسائل این استان، بستر طرح مطالبات و خواسته‌های مردم را فراهم خواهد کرد.
در این راستا منطبق بر نظام مسائل تدوین‌شده در این خبرگزاری، مهم‌ترین مطالبات استان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … مورداشاره قرار خواهد گرفت تا زمینه‌ای برای توجه به این مطالبات در مصوبات سفر دولت فراهم شود.
برای پیگیری گزارش‌های مهر لینک «مطالبات مردم آذربایجان غربی از دولت» را دنبال کنید. این لینک در کنار صفحه استانی خبرگزاری مهر قرار داده خواهد شد و مخاطبان این رسانه می‌توانند نکات مدنظر خود را در بخش نظرات در میان بگذارند.
در این گزارش با نگاهی به مطالبات حوزه بهداشت و درمان ضمن نیم نگاهی به وضعیت بهداشت و درمان استان به بیان مهمترین مطالبات مردم استان در سفر روز جمعه هئیت دولت خواهیم پرداخت.

پیام آذری


آذربایجان غربی 2500 تخت بیمارستانی تا رسیدن به میانگین کشوری فاصله دارد
در حال حاضر شهرهای کوچک آذربایجان غربی فاقد بیمارستان بوده و برای رسیدن به میانگین کشوری دو هزار و 500 تخت بیمارستانی در استان باید یجاد شود این در حالی که غفلت از گردشگری سلامت، مشکلات بهداشتی به خصوص در مناطق حاشیه شهرها از چالش‌هایی است که مردم استان منتظر هستند در سفر فردا روز جمعه هئیت دولت نسخه شفابخشی توسط رئیس جمهور پیچیده شود.
گردشگری سلامت آذربایجان‌غربی ظرفیت عظیم و بالقوه‌ای است که می‌تواند منبع درآمد مناسبی برای استان بوده و درهای توسعه را به روی این منطقه بگشاید ولی این ظرفیت غنی با سودجویی دلالان نتوانسته مسیر اصلی خود را طی کند.
آذربایجان‌غربی، استانی مرزی با 967 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، آذربایجان و عراق است که با توجه به ظرفیت بی نظیر مرزی و توسعه شاخص‌های بهداشتی درمانی، می‌تواند مقصدی مناسب برای گردشگران خارجی نیازمند به خدمات بخش سلامت باشد.
همه ساله بیماران از کشورهای مختلف همسایه به سمت ایران سوق می‌یابند ولی متأسفانه بسیاری از مواقع این افراد که برای درمان و اقامت چند روزه به آذربایجان غربی می آیند، اسیر دلالان و سود جویان شده یا به پزشک و بیمارستان مورد نظر خود نمی رسند و یا در صورت رسیدن برای درمان و اقامتشان هزینه بالایی پرداخت می‌کنند.

پیام آذری


سرانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی 50 درصد کمتر از میانگین کشوری است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت حوزه بهداشت و درمان استان گفت: این استان 2 هزار و 500 تخت بیمارستانی تا رسیدن به میانگین کشوری فاصله دارد که در این خصوص، تمهیداتی در کوتاه و درازمدت اندیشیده شده است.
محمدامین ولی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر، پنج هزار تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی داریم که این رقم باید به هفت هزار و 500 تخت برسد، عنوان کرد: سرانه موجود برای هر هزار نفر جمعیت در آذربایجان غربی 1.64 تخت بیمارستانی است که این رقم باید به 2 افزایش یابد.
وی سرانه آموزشی موجود در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی را 8 مترمربع اعلام کرد و افزود: این رقم، نصف سرانه آموزشی کشور است که باید به سمت ارتقای آن حرکت کنیم.
وی از برنامه ریزی برای بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد و اضافه کرد: همچنین در صدد راه اندازی رشته‌های تکمیلی تخصصی و فوق تخصصی هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در ابتدای ورود مدیریت جدید، بیش از ١٢٠٠ میلیارد تومان بدهی داشت، ادامه داد: در راستای تسویه آنها گام برداشته شد و ریل گذاری به سمت حمایت از نیروی انسانی و پرداخت مطالبات پرسنلی در دستور کار گرفت و هفت ماه بدهی معوق آنها پرداخت شد.

پیام آذری


150 واحد بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در این سفر اعتبار خواهند گرفت
ولی زاده با اشاره به طرح‌های مورد بازدید و افتتاح در سفر روز جمعه هیئت دولت به آذربایجان غربی گفت: تکمیل بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی، درمانی و پایگاه‌های سلامت و همچنین ده‌ها پروژه نیمه تمام در دستور کار دولت قرار دارد که برای آنها اعتبار گذاشته می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه بیمارستان 85 تختخوابی پیرانشهر که بیش از پنج سال از آغاز احداث آن می‌گذرد، در آستانه افتتاح قرار دارد، افزود: در حال حاضر، تجهیزات نهایی این بیمارستان در حال نصب و راه اندازی است.
وی اضافه کرد: با افتتاح این طرح، مردم پیرانشهر می‌توانند از خدمات تخصصی این بیمارستان بهره ببرند و دیگر نیازی به سفر شهروندان پیرانشهری به دیگر شهرستان‌ها از جمله ارومیه وجود ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: این بیمارستان در سه طبقه دارای بخش‌های اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه، دیالیز، بخش جراحی، مراقبت‌های ویژه جراحی و نوزادان، زایمان و بخش‌های مختلف اداری است، همچنین بیمارستان نقده هم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

پیام آذری


ساخت بیمارستان 350 تختی میاندوآب در اولویت طرح‌های آذربایجان غربی قرار گرفت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی درباره عملیات اجرایی بیمارستان 350 تختی جایگزین بیمارستان عباسی میاندوآب هم گفت که این امر در اولویت اصلی دانشگاه است.
ولی‌زاد با اشاره به اینکه مطالعات این بیمارستان در سال 1390 در قالب 160 تخت انجام گرفت، افزود: سپس با پیگیری‌های لازم به 200 تخت افزایش پیدا کرده و هم‌اکنون به دنبال احیای ماده 32 الحاقیه هستیم تا در 350 تخت احداث شود.
وی با بیان اینکه با تحقق این مهم تعداد تخت‌های بیمارستانی در این شهرستان در حد قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام گرفته ماده 56 در حال تحقق است که در قالب آن 400 میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل برای این بیمارستان اختصاص یابد که با این شرایط این بیمارستان طی 2 سال آینده اتمام و تکمیل می‌شود.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی میاندوآب و نقش این شهرستان در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی یادآور شد: این شهرستان از نظر بهداشتی و درمانی جزو شهرهای برخوردار استان است که امکانات و خدمات بیشتری را باید به مردم ارائه کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص شهرهای کوچک استان که فاقد بیمارستان هستند، هم گفت: برای پرکردن خلاء بیمارستان در این شهرها از درمانگاه‌های 24 ساعته استفاده خواهد شد تا مردم این مناطق بتوانند از خدمات درمانی مورد نیاز خود استفاده کنند.
گردشگری به عنوان صنعت سوم جهان نامگذاری شده است و برخی از کشورها نظیر اسپانیا از طریق این صنعت امرار معاش می‌کنند.
طبیعت بکر، مناطق خوش آب و هوای آذربایجان غربی نظیر سیلوانا، آب‌های معدنی، چشمه‌های مختلف و صدها جاذبه طبیعی دیگر از ظرفیت‌های بالقوه گردشگری سلامت استان به شمار می‌رود.

پیام آذری

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم گفت: این استان به علت مرزی بودن، ظرفیت بالایی در گردشگری سلامت دارد که باید از آن بهره برد.
دکتر ناصر مسعودی افزود: برای توسعه گردشگری سلامت یک سری بیمارستان در سطح استان در حال ساخت و بهره برداری هستند تا با افزایش تخت بیمارستانی و تجهیز آن گام مهمی در رونق گردشگری سلامت برداریم.
وی اضافه کرد: تکمیل بیمارستان 600 تختخوابی جهتلوی ارومیه که قابلیت ارتقا به یک هزار تخت را دارد، احداث بیمارستان 350 تختخوابی مهاباد، جایگزینی بیمارستان 300 تختخوابی میاندوآب، احداث بیمارستان‌های 350 تختخوابی سلماس، 64 تخت خوابی اشنویه و توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) نقده از جمله برنامه‌های علوم پزشکی در جهت افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی استان است.
با احداث و بهره‌برداری کامل این بیمارستان‌ها و در چشم انداز حدود پنج ساله می‌توان آذربایجان غربی را به جمع استان‌های با ظرفیت بالای بیمارستانی و درمانی ملحق کرد به شرط اینکه، اعتبار لازم با پیگیری از نهادهای ملی به این طرح‌ها اختصاص یابد.

پیام آذری


جبران کاستی‌های حوزه بهداشت و درمان نیازمند فعالیت جهادی است
استاندار آذربایجان غربی نیز اوایل ماه جاری در دیدار با مدیران دانشگاه علوم پزشکی گفت: با تلاش جهادی دستگاه‌های متولی در حوزه بهداشت و درمان و در راستای عدالت محوری و توسعه متوازن استان، باید گام‌های بلندی در جهت جبران کاستی‌های این حوزه در آذربایجان غربی برداشته شود.
محمدصادق معتمدیان با تاکید بر شناسایی ضعف‌ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان، افزود: با تلاش جهادی دستگاه‌های متولی در حوزه بهداشت و درمان و در راستای عدالت محوری و توسعه متوازن استان، باید گام‌های بلندی در جهت جبران کاستی‌های این حوزه در آذربایجان غربی برداشته شود.
وی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تأمین منابع مالی حوزه بهداشت و درمان را نیز ضروری دانست و تصریح کرد: با اولویت بندی و اتمام پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان و استفاده از ظرفیت‌های ملی، حاکمیتی، استانی و بخش خصوصی در این زمینه، باید به تأمین تجهیزات درمانی و بهبود شاخص‌های این حوزه شتاب داده شود.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت دفاع از پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان استان و پیگیری از طریق وزارتخانه و بخصوص در سفر پیش روی رئیس جمهور به آذربایجان غربی، افزود: ارتقای سرانه حوزه بهداشت و درمان استان جهت رسیدن به میانگین کشوری و حتی رتبه‌های برتر، نیازمند برنامه ریزی هدفمند و تلاش جهادی مدیران این حوزه، دستگاه‌های متولی و بخصوص نمایندگان استان در مجلس است.
استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر محرومیت زدایی و بهبود شاخص‌های توسعه مناطق مختلف استان، یادآور شد: مردم انتظار دارند با شتاب بخشیدن به پیشرفت پروژه‌های نیمه تمام استان، در راستای تأمین مطالبات جامعه و بخصوص بهبود وضعیت حوزه بهداشت و درمان آذربایجان غربی حرکت شود.
معتمدیان با اشاره به ضرورت حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان، افزود: بخش خصوصی و خیرین تا به امروز نقش ارزشمندی در جبران کاستی‌های بخش‌های مختلف و بخصوص حوزه بهداشت و درمان داشته‌اند و باید دستگاه‌های متولی مسیر همراهی بخش خصوصی را برای توسعه استان، بیش از پیش هموارتر سازند.
استاندار آذربایجان غربی همچنین توریست درمانی را از بسترهای مناسب برای توسعه استان معرفی کرده و افزود: با تأمین زیرساخت‌ها و همکاری دانشگاه علوم پزشکی با مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری، می‌توان از ظرفیت توریست درمانی و هم مرز بودن استان با چند کشور، برای درآمدزایی و توسعه آذربایجان غربی استفاده کرد.
انتظار می‌رود در جریان سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، روند توسعه بخش‌های مختلف به ویژه حوزه بهداشت و درمان شتاب گیرد و البته نگاه متوازن مد نظر دولت سیزدهم نیز، زمینه توسعه همه مناطق را فراهم کند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/479278/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فوری/ فعال شدن پدافند هوایی در تبریز /علت صدای انفجار در غرب تبریز چه بود؟ +جزئیات

اصابت موشک به اصفهان صحت دارد؟ /علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

آرامش کامل در آسمان تبریز

تحویل هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

فعال شدن پدافند هوایی در تبریز +جزئیات

منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در تبریز | منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

شلیک پدافند، منشا صدای انفجار در تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

شلیک پدافند به شیء مشکوک منشا صدای انفجار در تبریز بود

فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

منشأ صدای انفجار در تبریز چه بود؟

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد