پیام آذری

آخرين مطالب

ائمه جمعه استان اردبیل در نماز جمعه چه گفتند؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام آذری -

پیام آذری


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماز جمعه این هفته (30 اردیبهشت‌ماه 1401) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید در انتصابات دخالت کنند
حجت‌الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: امام جعفر صادق(ع) شخصیتی علمی بود به طوری‌که شاهد چالش‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری شد اما در آن شرایط در مسیر تعلیم در جامعه درس‌های امام محمد باقر(ع) را ادامه دادند.
وی با تبریک و تسلیت شهادت شهید صیاد خدایی، محضر مقام معظم رهبری و ملت شهیدپرور کشور، افزود: این اقدام جنایتکارانه و کوردلانه دشمنان انقلاب اسلامی را‌ محکوم می‌کنیم و قطعا این گونه رذالت‌های دشمنان بی‌پاسخ نخواهد ماند و قاطعانه انتقام خون این شهیدمان را خواهیم گرفت.
امام جمعه شهرستان اصلاندوز تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید در انتصابات دخالت کنند و باید در جهت وظایف اصلی خود به ویژه پیگیری مشکلات اساسی مردم گام بردارند و با اهرم نظارتی خود برای بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت تلاش کنند.
حجت‌الاسلام جعفرزاده با تاکید بر دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار نکات بسیار مهمی مطرح فرمودند که انتظار داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه مجمع نمایندگان استان اردبیل به آن موارد توجه جدی داشته باشند.
وی بیان کرد: دخالت‌های نمایندگان در انتصابات و انتصاب‌های سیاسی، انگیزه نیروهای هر سازمان و اداره‌ای را از بین می‌برد و در نتیجه در بهره‌وری ادارات نیز تاثیر منفی دارد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید از آن پرهیز کنند و در جهت وظایف اصلی خود گام بردارند.
خطیب جمعه شهرستان اصلاندوز، پیگیری مشکلات اساسی مردم را از وظایف مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و اضافه کرد: باید نمایندگان به دنبال حل مشکلات اساسی باشند، حل مسائل مربوط به اقتصاد و معیشت مردم جزو مسائل اساسی مهم می‌باشد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با اهرم نظارتی خود اولاً بایستی توجه کنند که کالاهای اساسی هم از نظر حجم ارائه و تزریق به بازار کافی باشد و هم از نظر قیمت کنترل شوند که قیمت‌ها افزایش نیابد و در این مورد کمک حال دولت باشند تا طرحی که آغاز شده است به فرجام برسد و مردم به آسودگی خاطر دست یابند.
سرود سلام فرمانده تاثیر جهانی داشته است
حجت‌الاسلام حسن صفری، امام جمعه لاهرود در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: سرود سلام فرمانده تاثیر جهانی گذاشته و زمینه‌سازی و آماده‌سازی دهه نودی‌ها و هشتادی‌ها برای ظهور است.
وی به روز قانون و آغاز هفته مجلس اشاره کرد و ادامه داد: مجلس در دو سال اخیر کارهای با ارزشی کرده است و تعبیر مجلس انقلابی برای مجلس یازدهم که شعارها و جهت‌گیری آنها انقلابی بود حرکت و شعار انقلابی و حرکت به سمت آرمان‌های انقلاب به نفع کشور و درمان دردهای ملت و کشور است.
حجت‌الاسلام صفری تاکید کرد: انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلابی بودن است، مهم انقلابی ماندن فردی و جمعی مجلس است.
وی در ادامه با انتقاد از ضعف مدیریت رسانه در ایران گفت: تیراندازی تگزاس که 18 نفر را کشته داشت، هیچ انعکاسی در رسانه‌ها نشده است ولی اگر در ایران اتفاق می افتاد و یک نفر زخمی می‌شد، کل دنیا محکوم می‌کرد.
امام جمعه شهرستان لاهرود، به حادثه متروپل در آبادان و پیام تسلیت مقام معظم رهبری به خانواده‌های بازماندگان، اشاره کرد و گفت: برخورد قاطع با متخلفین و کم کاری‌ها، نظارت و تاکید بر استحکام بیشتر بنا و محکم‌ سازی بنا موجب خواهد بود تا از بروز چنین حوادث ناگواری جلوگیری شود.
ضرورت اتمام جاده پارس‌آباد به سربلند
حجت‌الاسلام علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه، از به اتمام نرسیدن جاده پارس‌آباد به سربند انتقاد کرد و از مسوولان شهرستانی و استانی به‌خصوص نماینده مجلس خواست تا مشکل تکمیل این جاده هر چه زودتر حل شود.
وی با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تصریح کرد: این امام بزرگوار، برجسته‌ترین وارث گنجینه علوم نبوی بود و با منطق استوار و علم سرشارش نور امید را در دل‌های خسته شیعیان روشن نمود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی به افزایش طلاق در جامعه به‌خصوص در شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: عمده دلیل، بروز طلاق در جامعه عدم هویت استقلال فردی و عقلی فرد می‌باشد که موجب افزایش طلاق در جامعه شده است.
حجت‌الاسلام باقری بنایی، از خانواده‌ها، پیشکسوتان و ریش سفیدان خواست تا برای برنامه‌ریزی‌ها و آموزش‌های مناسب، جهت جلوگیری از افزایش طلاق در جامعه تلاش کنند.
وی با بیان اینکه، جنگ اوکراین و روسیه باعث شده گندم در جهان کمبود باشد، از کشاورزان خواست در کاشت محصولات کشاورزی کاشت گندم را در اولویت قرار دهند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد اضافه کرد: از مسؤولان انتظار دارم گندم‌کاران را مورد تشویق قرار دهند تا کشاورزان هم بتواند خمس و زکات پرداخت کنند و هم کمبود مشکل گندم را حل کنند.
حجت‌الاسلام باقری بنایی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان انتقاد کرد و گفت: انتظار داریم وضعیت ورزش و اداره ورزش و جوانان این شهرستان ارتقا یابد. 
دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشورمان تلاش می‌کنند
حجت‌الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) و با اشاره به ترور شهید صیاد خدایی، یکی از افسران نیروی قدس تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند ناامنی را در داخل کشور ایران ساماندهی کند تا ایران اسلامی را ناامن نشان دهد.
وی ادامه داد: به رژیم صهیونسیتی اعلام می‌کنیم با شدیدترین ضربات و سیلی محکمی توسط رزمندگان اسلام، رژیم اشغالگر قدس را زمین‌گیر خواهیم کرد.
خطیب نماز جمعه شهرستان مشگین‌شهر، ضمن ابراز همدردی با مردم آبادان به‌خاطر حادثه متروپل آبادان، به پیام تسلیت مقام معظم رهبری، اشاره کرد و گفت: باید برخورد قاطع با متخلفین صورت گیرد.
حجت‌الاسلام باوقار تصریح کرد: مسوولان شهرستان نیز در امر ساخت‌وساز دقت داشته باشند تا موارد فنی ساختمان، نکات ایمنی و فنی بدون ملاحظات، مقاوم‌سازی با شرایط اصولی ساخت‌وساز رعایت گردد تا شاهد حوداث ناگوار نباشیم و دستگاه قضا با متخلفین این ساخت‌وساز به‌طور قاطع برخورد داشته باشد.
مسوولان با فعالیت جهادی دِین خود را به ملت ادا کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین جابر عزیزی، امام جمعه شهرستان بیله‌سوار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، با بیان احادیثی از رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) دنیاطلبی و حب دنیا را جزء مهلک‌ترین و خطرناک‌ترین اعمال برای انسان برشمرد و اظهار کرد: ریشه خیلی از گناهان کبیره و رذایل اخلاقی از دنیاطلبی و وابستگی انسان به دنیا نشات می‌گیرد.
وی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) به جایگاه علمی و عملی این ستاره فروزان مذهب شیعه اشاره کرد.
خطیب جمعه شهرستان بیله‌سوار با بیان اینکه ملت ما جزء وفادارترین ملت‌ها در دنیا هستند و در تمام صحنه‌ها وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داده‌اند، از مسوولان دولتی خواست با تلاش و فعالیت جهادی و شبانه روزی خود، دِین خود را به این ملت قدرشناس ادا نمایند.
حجت‌الاسلام عزیزی در ادامه ضمن گرامیداشت 7 تیرماه سالروز تشکیل اولین مجلس شورای اسلامی در سال 1359، به تشریح بیانات اخیر مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: هر جایی نظام به موفقیت رسید شاهد مجلس انقلابی و فعالی بودیم و هرجایی خطا رفتیم باز ریشه خطا به نحوی از مجلس بیرون زد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار با تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) و آعاز دهه کرامت، به برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسمات شهرستان در این ایام تاکید نموده خواستار همکاری تمامی نهادها و ادارات دولتی در این امر شد.
وی در پایان با تبریک انتصاب فرمانده جدید سپاه ناحیه بیله‌سوار و تقدیر و تشکر از زحمات فرمانده سابق این نهاد انقلابی و مکتبی، ضمن تسلیت شهادت یکی از نیروهای سپاه قدس به نام سرهنگ صیاد خدایی، خواستار برخورد جدی و مهلک نظام با مسببین و تئورسین‌های این ترور ناجوانمردانه در داخل و خارج کشور شد.
مدیران ضعیف و ناتوان مانع رشد و توسعه شهرستان خلخال هستند
حجت‌الاسلام کریم اسدی خطیب نماز جمعه شهرستان خلخال با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) و شهادت سردار رشید اسلام و تبیین کینه توزی دشمنان نظام و انقلاب و مخصوصا اسرائیل غاصب و اشغالگر گفت: مصوبات سفر ریاست جمهوری قبلی در زمان حجت الاسلام روحانی در سفر به استان اردبیل در خصوص خلخال محقق نشده و پس از گذشت یک سال از دولت جدید و در سفر حضرت آیت‌الله رئیسی به استان اردبیل نیز، تا امروز هیچ اعتباری به شهرستان اختصاص نیافته و مصوبه‌ای نیز عملی نشده است.
وی با اشاره به محرومیت شهرستان خلخال گفت: روستایی کمر شهرستان خلخال، با گذشت 43 سال از پیورزی شکوهمند انقلاب اسلامی هنوز راه مناسب ندارد.
امام جمعه شهرستان خلخال از عملکرد ضعیف مدیران شهرستان خلخال انتقاد کرد و ادامه داد: بخشی از مشکلات کشور به دلیل وجود مدیران ضعیف، بر جای مانده است. اگر هر سال تنها 5 روستا در خلخال آسفالت می‌شد اکنون ده‌ها روستا با چنین وضعیت محرومیت وجود نداشت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال با اشاره به فصل کوچ عشایر به ییلاقات، بر لزوم تسریع در بهسازی راه‌های عشایری تاکید کرد.
انتهای پیام/3727/
تبلیغات در خبربان

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/480169/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت 7 کشور خارجی

غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

کشف 17 قبضه سلاح کمری در پیرانشهر

زن ادبیلی، قاتل شوهر سابقش شد

زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد

تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

41 مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد

سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد

دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند

برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!

کشف 17 قبضه کُلت کمری در پیرانشهر

افزایش 38 درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی

کشف 17 قبضه کلت کمری در پیرانشهر

سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو؛ تتوی رو دست تتلو چه بود؟

عکس/ تصاویری زیبا از مزارع کلزا در بوکان

اهدای 7 سری جهیزیه در بستان‌آباد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان استان اردبیل

شکوفه های بهاری در مشگین شهر

تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد

ساخت گرمخانه شهرداری ارومیه در حال اجرا است

بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس

اصلاح 100 متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی

برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

اهدای 7 سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد

آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر