پیام آذری

آخرين مطالب

پای پرونده متروپل به آرژانتین کشیده شد/سروری: سونامی 129 ساختمان پرخطر برای تهرانی‌ها شهرداری تهران

پای پرونده متروپل به آرژانتین کشیده شد/سروری: سونامی 129 ساختمان پرخطر برای تهرانی‌ها
  بزرگنمايي:

پیام آذری - متروپل فروریخت. تعدادی از شهروندان جان باختند. امدادرسانی ادامه دارد. رئیس شورای عالی استان‌ها از بررسی پرونده در این شورا خبر می‌دهد و می‌گوید در تهران 129 ساختمان بسیار پرخطر داریم که مانند یک‌سونامی نگران‌کننده برای پایتخت هستند.

به گزارش شهر، بخش‌هایی از مجتمع 11 طبقه متروپل در خیابان امیری آبادان در روزهای ابتدایی خرداد فروریخت.
امدادرسانی همچنان ادامه دارد و 50 نیروی متخصص آتش‌نشانی شهرداری تهران که در حادثه پلاسکو حضور داشتند با تعدادی تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند.

پیام آذری


قدرت‌الله محمدی مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران به خبرنگار فارس گفت که آواربرداری حدود 15 روز طول می‌کشد و کار به دلیل شرایط موجود سخت است و هر لحظه امکان ریزش الباقی ساختمان وجود دارد.
در حادثه متروپل، متاسفانه نه تنها تعلل بلکه جرم بزرگی اتفاق افتاده است
وزیر کشور معتقد است که یک جنایت در متروپل اتفاق افتاده است و باید با عوامل آن برخورد شود. احمد وحیدی وزیر کشور گفت: در حادثه متروپل، متاسفانه نه تنها تعلل بلکه جرم بزرگی اتفاق افتاده است و باید به آن رسیدگی شود. من فکر می‌کنم دستگاه قضا باید با اشد مجازات با مسببین و کسانی که غفلت کرده‌اند برخورد کند. مردم هم مطمئن باشند که دستگاه قضا در خصوص کسانی که عامل بروز فاجعه تلخی بوده‌اند، رسیدگی محکمی خواهد کرد.

پیام آذری


وی ادامه داد: تقسیم کار شده است و کارها با شدت، پیرو دستورات مقام معظم رهبری و تاکید ریاست جمهور انجام می‌شود. بحث آواربرداری، خطرزدایی و رسیدگی به خانواده‌های داغدار در دستور کار است.
وزیر کشور گفت که در متروپل یک جنایت اتفاق افتاد، کسانی که برای کسب درآمد بیش‌تر به راحتی با جان مردم بازی کردند، به هیچ وجه قابل گذشت نیستند و باید درس عبرت شوند.
وحیدی گفت: حتماً باید سایر پرونده‌هایی که در این حوزه و شهر هستند را رسیدگی کنیم و همین الان نیز دستور آن صادر شده است و شکایت‌های موجود باید رسیدگی شوند.
وی در خصوص روند آواربرداری گفت: همچنان در حال ورود دستگاه‌های جدیدتر و سنگین‌تر به شهر هستیم و یک کارگاه بزرگ در این جا شکل گرفته تا بتوانیم پاسخگوی عزیزان در منطقه باشیم. همه از همه استان‌ها و شرکت‌های فعال در استان خوزستان مشارکت داشته‌اند. همه دستگاه‌ها و نهادهای حاضر در این بحران، از جمله هلال احمر، مدیریت بحران کشور، اورژانس، قرارگاه خاتم، سپاه، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و شرکت پالایش نفت فعال بوده‌اند و کار با هماهنگی پیش می‌رود.
قرار است که ابعاد فاجعه متروپل در شورای عالی استان‌ها (که دفتر مرکزی آن در میدان آرژانتین است) مورد بررسی قرار گیرد. تهران 129 ساختمان پرخطر دارد و باید برای آن‌ها فکری کرد.
پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها به حادثه مترو پل اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این دغدغه برای دیگر کلانشهرها نیز وجود دارد به این نتیجه رسیدیم که با بررسی ابعاد حادثه متروپل به بررسی و بازنگری در طراحی این دست ساختمان‌ها بپردازیم.
129 ساختمان بسیار پرخطر در تهران داریم
وی بررسی بحث مقررات ملی ساختمان را از وظایف کمیسیون حمل و نقل و کمیته عمران این شورا برشمرد و ادامه داد: باید ابعاد این موضوع با دقت و روش کارشناسی بررسی کنیم.

پیام آذری


سروری با بیان اینکه برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی این مساله باید در صحن شورا مطرح شود، ابراز داشت: این مساله در کلانشهرها، به ویژه تهران از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، چون در اثر بروز حادثه ابعاد گسترده‌تری را شامل می شود.
رئیس شورای عالی استان‌ها وقوع این سانحه را یک هشدار برای اجرای طرح‌های ساختمان‌سازی کشور برشمرد.
وی وجود 129 ساختمان بسیار پرخطر در تهران را مانند یک‌سونامی نگران‌کننده برای این شهر دانست و گفت: هر کدام از این ساختمان‌ها یک تهدید برای امنیت پایتخت است که در شورای ششم بارها درباره ان بحث شده است.
به گفته سروری این مساله تنها با دخالت شهرداری و مدیریت شهری به نتیجه نمی‌رسد و باید همه دستگاه‌ها برای حل آن با یک همگرایی و هم‌افزایی اقدام کنند.
در خصوص ساختمان متروپل چندین بار اخطار داده شده بود که پروانه ساخت متروپل خارج از روال اصولی و بدون اطلاع سازمان نظام مهندسی ساختمان صادر شده است.
حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و عضو اسبق شورای شهر تهران در این باره می‌گوید: پروانه ساخت متروپل در تاریخ 4 مرداد 96 از سوی شهرداری منطقه یک شهرستان آبادان خارج از روال اصولی و بدون اطلاع سازمان نظام مهندسی ساختمان صادر شده؛ عملیات اجرایی احداث این ساختمان نیز، چند ماه پیش از صدور پروانه ساختمان آغاز شده بود!

پیام آذری


نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در آبادان، از زمانی که متوجه این موضوع شد، در قالب نامه‌ای به تاریخ 17 اسفند 95 به شهرداری آبادان اطلاع داده که صدور پروانه ساختمانی با تایید این نمایندگی صورت نگرفته و رونوشت این نامه را نیز به فرماندار و دادستان و شورای اسلامی آبادان ارائه داد.
شکیب گفت: متاسفانه در آن دوره هیچ اقدامی از سوی نهادهای مجری صورت نگرفت و این بی‌اعتنایی‌ها ادامه یافت. مجدداً سازمان نظام مهندسی ساختمان در تاریخ 16 خرداد سال 96 از سوی دفتر نمایندگی نظام مهندسی در شهرستان آبادان، به نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی اطلاع داده شد که طراحی و نظارت برخی از ساختمان‌های در حال ساخت آبادان از جمله ساختمان متروپل در خیابان امیری، خارج از تایید و نظارت قانونی سازمان نظام مهندسی در حال انجام است، اما باز هم اعتنایی به انجام تخلفات صورت نگرفت.
وی ادامه داد: در تاریخ 4 مرداد سال 96 شهرداری منطقه یک آبادان تحت نظارت یکی از شرکت‌های مهندسی مشاور در مسیر تایید نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار گرفت و در سال 99، سرپرست معاونت سرمایه مشارکت‌های اقتصادی شهرداری آبادان، مدارک ارسالی مالک به شهرداری را تایید کرد که پس از آن، طی نامه‌ای ادامه کار نیز از نظر آن معاونت بلامانع شد.
بر اساس این گزارش، متروپل فروریخت. نیروهای آتش‌نشانی شهرداری تهران برای کمک رسانی به محل حادثه رفته‌اند. امدادرسانی ادامه دارد و مسئولان معتقدند آواربرداری طولانی خواهد بود چرا که شرایط ساخت است. در حادثه پلاسکو به یکباره ساختمان فروریخت امادر مترو پل بخشی از سازه باقی مانده که هر لحظه امکان ریزش دارد. 129 ساختمان پرخطر در تهران وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر برای آن‌ها فکری کرد.
منبع: فارس
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/480241/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شخصیت شناسی افرادی که خانه بهم ریخته ‎ای دارند

حضور کشتی‌گیران 3 کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

احداث بیش از 560 مسکن خیرساز در استان اردبیل

سرانه 600 گرمی تولید زباله شهروندان یزدی

حضور زنان در ورزشگاه یادگار تبریز ممنوع شد

تخصیص 8 میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه

بعد از گل‌محمدی، کدام مربی گزینه هدایت تراکتور است؟

حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + تصویر نامه

مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه 60 است

حضور زنان در ورزشگاه تبریز ممنوع شد

نبود رینگ آبی در اطراف تبریز و معضل تامین آب

ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی

حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع

علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم

تغییر چهرۀ باورنکردنی «علی صبوری» سریال فاصله‌ها بعد از 15 سال/ تصاویر

حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

ذخیره‌سازی 52 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای مهم اردبیل

رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند

عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند

گل محمدی و تراکتورسازی در دقیقه 90 | گران‌ترین سرمربی لیگ جذب شد؟

نصیرزاده: کلینزمن گزینه تراکتور نیست

توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود

شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند

مصدومیت سه تن در تصادف محور نقده - پیرانشهر

آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی

طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی

باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

رونمایی «سارا» سریال پایتخت از تیپ و استایل جدیدش در استکهلم

در دومین دادگاه تتلو چه گذشت؟/ تصاویر

واژگونی پژو در محور ارومیه به مهاباد یک قربانی گرفت

تولید سالانه بیش از یک‌هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان‌آباد

کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی

تصاویر استقبال ویژه از رئیسی در پایتخت فرهنگی پاکستان | پرواز نیم ساعته از اسلام آباد به لاهور | ویدئو

برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند

بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی

شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود

همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی

افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه

محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات

شستشوی مخزن آب شرب روستای خاکمردان شهرستان خوی

عملیات بهسازی و احیای چاه مجتمع ظاهر کندی شاهین دژ

اثر جدید حسن روح‌الامین برای سروده رهبر انقلاب

ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود

25 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد

نصیرزاده: کلینزمن گزینه تراکتور نیست/ در حال برطرف کردن موانع برای حضور گل محمدی هستیم

کم‌کاری دستگاه‌ها دلیلی بر ترک فعل فراجا نیست

لیست دادگاه های تبریز

اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر

بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است