پیام آذری

آخرين مطالب

حیات معاینه فنی در گروی اصلاح تعرفه‌ها/پیشنهاد وزارتخانه‌های کشور و شهرسازی برای تغییر تعرفه‌ها شهرداری تهران

حیات معاینه فنی در گروی اصلاح تعرفه‌ها/پیشنهاد وزارتخانه‌های کشور و شهرسازی برای تغییر تعرفه‌ها
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران نسبت به عدم تغییر تعرفه‌های معاینه فنی خودروها بعد از گذشت دو سال گلایه کرد.

به گزارش شهر ، حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با انتقاد از عدم افزایش تعرفه‌های معاینه فنی در دو سال اخیر گفت: دو سال است که تعرفه‌های معاینه فنی تغییری نکرده است و این در حالی است که هزینه‌های مراکز معاینه فنی با توجه به افزایش نرخ تورم و افزایش هزینه‌ها به صورت چشمگیری افزایش داشته است.
وی با بیان این‌که عدم افزایش تعرفه‌ها، مراکز معاینه فنی را با مشکلات متعددی مواجه کرده است، اظهار کرد: اگر مراکز بخواهند که به کار خود ادامه دهند قاعدتا با این شرایط باید از کیفیت خدمات خود کم کنند.
مقدم با اشاره به این‌که شهرداری تهران به مراکز معاینه فنی خود یارانه می‌دهد، تصریح کرد: به همین دلیل تاکنون توانستیم سرپا بمانیم اما مراکز معاینه فنی بخش خصوصی با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند و عدم افزایش تعرفه‌ها خدایی ناکرده یا موجب کاهش دقت و صحت آزمون های معاینه فنی شده و یا سبب می‌شود که این مراکز به سمت انجام کارهای نادرست سوق داده شوند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با تاکید بر این‌که سال قبل به شدت پیگیر بودیم که تعرفه‌ها افزایش یابد، ادامه داد: متاسفانه تعرفه‌های جدید را تصویب نکردند و امسال نیز از ابتدای سال به دنبال تصویب و ابلاغ تعرفه‌های جدید هستیم.
وی با بیان این‌که تعرفه پیشنهادی با امضای دو وزیر کشور و راه و شهرسازی باید به دولت اعلام شود، گفت: در سال 1400 افزایش تعرفه ها در بخش‌هاو کمیته‌های ذیربط بررسی و نهایی شد اما به دلیل پایان سال این مساله تحقق نیافت.
وی با بیان این‌که مراکز معاینه فنی به دنبال سود نیستند، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش هزینه‌ها در مراکز معاینه فنی داشته‌ایم و قاعدتا افزایش تعرفه‌ها باید به گونه‌ای باشد که تامین نیروی انسانی و نگهداشت تجهیزات را پوشش دهد و امیدواریم با ابلاغ تعرفه جدید در آغاز سال، شرایطی فراهم شود که مراکز معاینه فنی بتوانند به حیات خود ادامه دهند.
مقدم اضافه کرد: اگر این تعرفه‌ها افزایش پیدا نکند مراکز معاینه فنی در بخش نیروی انسانی و نگهداری تجهیزات در شرایط استاندارد با مشکلات جدی مواجه می‌شوند و با توجه به اینکه در وضعیت کنونی نوع تعرفه‌ها به گونه‌ای است که هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد؛ لذا بدون تردید این مراکز معاینه فنی به سمت کاهش کیفیت کار و تخطی از ضوابط دستورالعمل های ابلاغی دولت در این ارتباط سوق داده می شوند. 
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با تاکید بر این‌که سال گذشته حدود 40 درصد افزایش هزینه داشتیم اما تعرفه‌های سال جاری با توجه به افزایش قیمت‌های جدید باید مجددا تعریف شود، اظهار کرد: دو سال است که تعرفه‌ها تغییری نکرده و در برخی مراکز که زمین مرکز استیجاری است، هزینه‌ها بیش از 100 درصد افزایش یافته است و امیدواریم شاهد افزایش بیش از 60 درصد تعرفه‌ها در سال جدید باشیم تا به نقطه سر به سر دو سال قبل برسیم.
وی در پاسخ به این سوال که چه دلیلی وجود داشت که تعرفه‌ها دو سال است که افزایش پیدا نکرده؟، گفت: براساس ضوابط موجود تغییر تعرفه معاینه فنی از زمان پیشنهاد آن توسط وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی تا تصویب آن توسط دولت شامل فرایندی است که در سال گذشته این مساله با تأخیر انجام شد؛ چرا که بارها و بارها بررسی تعرفه‌ها در شورای رقابت و سازمان حمایت بررسی شد و طرح پیشنهادی مدام در رفت و آمد بود تا اصلاح شود تا به انتهای سال رسید و در نهایت این کار به دلیل پایان سال اتفاق نیفتاد. البته در سال جدید مجددا تعرفه‌ها توسط دو وزارتخانه به دولت پیشنهاد شده و این مسئله در حال طی مراحل قانونی است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/480243/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش 60 درصدی قیمت لوازم خودرو/ 30 درصد لوازم فروشان خودرو تعطیل شدند

سامانه فروش یکپارچه خودرو از 20 شهریور بار دیگر فعال می‌شود

میانگین قیمت خودروهای کارکرده در دنیا 27 هزار دلار است

سوال مهم از دولت درباره گرانی‌های بی‌منطق در بازار لاستیک خودرو

سامانه یکپارچه خودرو و مشکلات آن/ کلاه گشاد خودروسازان بر سر خریداران

واردات خودرو؛ از رویاسازی تا رویافروشی در وزارت صمت رئیسی

نرخ اجاره خودروی خارجی؛ روزانه 28 میلیون تومان!

وزارت صمت: اجازه ورود خودروهای کارکرده پنج هزار دلاری و غیراستاندارد را به ایران نمی‌دهیم

واردات خودرو مخصوص ماشین‌های چینی است؟ | چرا دولت به قانون واردات خودرو عمل نمی‌کند؟

تایر گران شد/ سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر: کمبود ارز، تایر را گران کرد

طرح واردات خودروهای کارکرده منتفی می‌شود؟

فروش دستوری خودرو شکست خورد

سامانه یکپارچه خودرو حذف شد

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو حذف نمی‌شود

شورای رقابت: خودروسازان منتظر مجوز افزایش قیمت نباشند

خودروسازان به جای خودرو، قیر و خشکبار صادر می کنند!

مردم مشغول تهیه پول و خودروسازان در حال احتکار!

چرا پارکینگ خودروسازان دوباره سنگین شد؟/ اظهارات متناقض در مورد دپوی خودرو

خودروهای وارداتی هفته آینده فروخته می‌شوند

واردات خودرو قاتل پیکاپ‌های چینی

چرا خودروسازان دست به احتکار می زنند؟/ مقصر، قیمت گذاری دستوری است؟

جزییات تازه درباره زمان عرضه، قیمت و نوع خودروهای وارداتی اعلام شد

آیین نامه واردات خودرو دوباره تغییر کرد/ افراد عادی نمی‌توانند خودرو وارد کنند؟

کلاه گشاد خودروسازان بر سر مردم

وزیر صنعت: قیمت‌گذار خودرو باید وزارت صمت باشد

سامانه فروش یکپارچه برای 6 خودروی وارداتی باز شد اما امکان ثبت‌نام ندارد!

وعده پوچ دولت برای تحویل خودروهای وارداتی

لغو محدودیت های گارانتی خودرو به زیر 2 سال/ نحوه فروش خودرو تغییر کرد

موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش 20 درصدی قیمت تایر

واکنش ها به نرخ‌گذاری 6 مدل خودروی وارداتی؛ این همه هیاهو برای واردات خودروی میلیاردی

آغاز مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو/ مالکان این خودروهای فرسوده می‌توانند خودرو وارد کنند

سود بازرگانی لاستیک‌های وارداتی کاهش یافت

زمان عرضه دوم و سوم در سامانه فروش خودروهای وارداتی اعلام شد

وزیر صمت: احتکار خودرو در کار نیست

وزیر صمت: مردم در خرید خودرو عجله نکنند؛ شرایط رو به بهبود است

وعده تکراری و تو خالی؛ در خرید خودرو عجله نکنید، ارزان می شود!

بن سلمان کارخانه هیوندا را به عربستان آورد

سامانه خودروهای وارداتی با ٧ خودروی جدید باز شد

شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی کنار رفت

عرضه خودرو وارداتی ایران خودرو در سامانه یکپارچه فروش (+تصاویر و مشخصات شاین مکس)

رشیدی‌کوچی: بگویید چگونه خودرو 700 میلیونی یک‌دفعه 2 میلیارد و 800 میلیون تومان شد؟!

اعلام جزئیات مالیات خودروهای لوکس/ مهلت و نحوه پرداخت مشخص شد

اظهار تاسف نماینده مجلس از مجوز افزایش 40 درصدی در خودرو/ آغاز مرحله چهارم فروش خودروهای وارداتی از فردا

خودروهای جدید سایپا و ایران خودرو راهی سامانه یکپارچه می‌شوند

تعرفه واردات تایر کاهش یافت

فراری حراج شد

ادعای وزیر صمت: قیمت خودروهای وارداتی برای متوسط مردم قابل قبول است

چرا خودروهای اقتصادی جهان در ایران لوکس می‌شوند؟

فروش جدید 8 خودروی وارداتی از فردا/ وزیر صمت: حق ندارید مشتری را مجبور به خرید محصولات جدید کنید

تمدید مهلت ثبت‌نام خودروهای وارداتی تمدید شد