پیام آذری

آخرين مطالب

اهتمام دولت برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام آذری -

پیام آذری


به گزارش ایرنا ، زیرساخت‌های حمل و نقل از اصلی‌ترین الزامات توسعه هر منطقه و استانی به شمار می‌رود و دولت‌های توسعه‌گرا این بخش را همواره در اولویت‌های خود قرار می‌دهند. یکی از عواملی که سرمایه‌گذاران در هر منطقه‌ای برای سرمایه‌گذاری مورد ارزیابی قرار می‌دهند، موضوع سهولت دسترسی از استان به سایر مناطق بویژه به مرکز کشور است.
زیرساخت‌های توسعه یافته حمل و نقل هم از نظر صرفه‌جویی در زمان و سوخت و هم از نظر ارتقای ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای هم بسیار حائز اهمیت است.از همین روست که توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل از مطالبات و خواسته‌های اصلی شهروندان بوده است.
نیاز استان به 750 کیلومتر بزرگراه؛ اولویت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان
دولت سیزدهم هم برای پاسخگویی به این مطالبه شهروندان استان اردبیل توجه ویژه ای به این بخش داشته است ، به طوری که از مجموع 680 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته از محل مصوبات سفر رئیس جمهور برای طرح‌های عمرانی، زیربنایی و زیرساختی استان اردبیل، 270 میلیارد تومان صرف توسعه بزرگراه‌های استان می‌شود. استان اردبیل به احداث 750 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد که به گفته مسئولان استانی، در حال حاضر عملیات ساخت 200کیلومتر بزرگراه‌ در استان اردبیل به سرانجام رسیده و 300 کیلومتر نیز در مرحله اجراست.
به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ، امسال تکمیل پروژه‌های بزرگراهی با اولویت توسعه راه‌های اصلی و تامین اعتبار لازم در دستور کار قرار گرفته است.
داود شایقی در این باره به ایرنا اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های چهارخطه جاده اردبیل – سرچم، اردبیل – آستارا و اردبیل – مشگین‌شهر در اولویت قرار گرفته تا با راه‌اندازی این پروژه‌ها میزان تصادفات جاده‌ای در استان کاهش یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با مدیریت استاندار اردبیل و مسئولیتی که مدیران دستگاه‌های اجرایی بر عهده گرفتند شتاب بیشتری را در اجرای این طرح‌ها شاهد هستیم که نمونه آن تکمیل بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر در سال جاری و تخصیص منابع ماده 56 برای جاده اردبیل – سرچم است که تا 400 میلیارد تومان از این منابع تخصیص می‌یابد.
به گفته شایقی ، پروژه‌های اولویت‌دار دیگر استان تکمیل پروژه‌های چهاربانده کردن راه پارس‌آباد – مشگین شهر به طول 137 کیلومتر و جاده گرمی – بیله‌سوار به طور 89 کیلومتر است که اعتبارات لازم برای این پروژه‌ها هم جذب شده است.
چهارخطه کردن اردبیل - سرچم
تا چند سال قبل مسیر اصلی تردد از اردبیل به مرکز کشور، از مسیر گردنه حیران به سمت استان گیلان و یا از مسیر استان آذربایجان شرقی و گردنه صائین بود. بعد از احداث راه اصلی اردبیل –سرچم، این مسیر به واسطه نزدیک‌تر بودن تبدیل به اصلی‌ترین و پرترددترین مسیر ارتباطی استان اردبیل به مرکز کشور شد. با این حال این مسیر پرتردد 178 کیلومتری دوبانده است و با توجه به حجم تردد، میزان تصادفات جاده ای بخصوص تصادفات شاخ به شاخ زیاد است. با توجه به این شرایط چهارخطه کردن این محور ارتباطی علاوه بر کاهش زمان و سوخت در ارتقای امینی و کاهش تلفات جاده ای به میزان قابل توجهی تاثیرگذار است.
در همین زمینه سید کمال‌الدین میرجعفریان ، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تا پایان شهریورماه 50 کیلومتر از چهارخطه کردن مسیر 178 کیلومتری اردبیل – سرچم به عنوان بزرگراه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
میرجعفریان با بیان اینکه این مسیر دارای اهمیت خاص برای ارتقای ایمنی و تردد راحت هموطنان است، یادآورشد: فعالیت‌های خوبی در این مسیر و در قالب هفت قطعه پروژه با همراهی پیمانکاران و مجریان توانمند در حوزه راه سازی آغاز شده که انتظار می‌رود به این روند سرعت بیشتری داده شود.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با تأمین اعتبار مورد نیاز در قطعات مختلف امیدواریم تا شهریورماه 50 کیلومتر این مسیر تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و مابقی مسیر اردبیل – سرچم نیز بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، آماده بهره‌برداری شود.
وی با بیان اینکه با تلاش پیمانکاران از هر 2 طرف این مسیر، فعالیت عمرانی و کار چهار خطه در حال اجراست ، یادآورشد: در بخشی از مسیر که تونل‌ها و گالری‌ها قرار دارند، طراحی پروژه برای ارتقای مسیر به چهار خطه در حال انجام است که هر چه سریع‌تر این مطالعات و طراحی نیز به سرانجام رسیده و عملیات اجرایی در این مسیر شروع می‌شود.​
میرجعفریان افزود: تلاش بر این است تا علاوه بر تکمیل جاده شمال و جنوب استان، جاده اردبیل – سرچم به عنوان جاده ترددی اهالی استان به مرکز کشور به یک راه ایمن تبدیل شده و مسافران و گردشگران به راحتی بتوانند از این مسیر چهار خطه استفاده کنند.
به گفته معاون امور عمرانی استاندار اردبیل، با بهره‌برداری از این بزرگراه بار ترافیکی در این مسیر به صورت مناسب کنترل و هدایت شده و جلوی تصادفات ناگوار در این مسیر پرتردد گرفته خواهد شد.
تکمیل بزرگراه‌های اردبیل نیازمند اعتبار 16 هزار میلیارد تومانی
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای چهارخطه کردن جاده 178 کیلومتری اردبیل - سرچم حدود 5 هزار میلیارد تومان است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها 14 کیلومتر از محور اردبیل - سرچم به‌زودی زیر بار ترافیک رفته تا پایان فصل کاری امسال 25 کیلومتر دیگر نیز از این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.
بر اساس اظهارات محبوب حیدری پروژه اردبیل - سرچم به 7 قطعه تقسیم شده که هم اکنون قطعه 1 و 2 تقریباً تکمیل شده، قطعه 3 به طول 25 کیلومتر، قطعه 4 به طول 30 کیلومتر، قطعه 5 و 6 به طول 43 کیلومتر در حال مطالعه است و قطعه 7 به طول 45 کیلومتر به پیمانکاران واگذار، پروژه فعال و در حال تکمیل شدن است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با یادآوری عقب ماندگی استان اردبیل در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل جاده ای گفت: تکمیل پروژه‌های بزرگراهی در استان اردبیل نیازمند 16 هزار میلیارد تومان اعتبار است که تأمین این اعتبارات به عنوان کاری دشوار و سخت نیازمند همکاری و مشارکت مجلس و دولت است.
حیدری با تاکید بر لزوم همدلی و همراهی مسئولین کشوری و استانی برای جبران این عقب ماندگی اظهار کرد: در حال حاضر با تلاش و پیگیری‌های به عمل آمده مشکلات موجود در این زمینه برطرف می‌شود تا بتوانیم به عنوان مطالبه مهم استان شاهد بهره‌برداری از این محور شریانی در استان باشیم.
این مقام مسئول در خصوص منابع اختصاص یافته به پروژه‌های جاده ای استان اظهار کرد:400 میلیارد تومان برای بزرگراه اردبیل – سرچم، 100 میلیارد تومان برای جاده کلور – درام و100 میلیارد تومان برای پارس‌آباد - سربند - مشگین‌شهر تأمین اعتبار می‌شود.
وی گفت: حل موانع و مشکلات پیش رو برای توسعه بزرگراه‌های استان برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از این پروژه جزو اولویت‌های اساسی و مهم است و با اختصاص این منابع گام‌های جدی در تکمیل پروژه‌های بزرگراهی استان برداشته خواهد شد.
50 کیلومتر بزرگراه در اردبیل بزودی به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه با حضور وزیر راه و شهرسازی 50 کیلومتر بزرگراه در این استان بزودی به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: بخش‌هایی از جاده اردبیل – مشگین شهر، رضی – امیرکندی و اردبیل – سرچم جزو 50 کیلومتر بزرگراه قابل افتتاح و بهره‌برداری استان است که عملیات اجرایی آنها روبه اتمام بوده که بزودی به بهره برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این مسیرها خواهیم بود، گفت: برای توسعه بزرگراه‌ها از ظرفیت ماده 56 بودجه و فاینانس بانکی استفاده شده است. بطوری‌که با همکاری بانک مسکن اعتبار پروژه جاده کلور – درام خلخال و با همکاری بانک صادرات اعتبار مورد نیاز پروژه بزرگراه اردبیل – سرچم تامین شده است.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ، علاوه بر افتتاح 50 کیلومتر پروژه بزرگراهی، طرح نهضت ملی مسکن در استان هم با حضور وزیر راه و شهرسازی در اردبیل کلنگ زنی می‌شود.
بزرگراه اردبیل - مشگین‌شهر تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص آخرین وضعیت بزرگراه اردبیل- مشگین‌شهر هم گفت: عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل– مشگین‌شهر مطلوب است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.
حیدری همچنین درباره عملیات اجرایی جاده پارس آباد- سربند و مشگین‌شهر گفت: در این مسیر در کنار تکمیل مطالعات، احداث بزرگراه بطول 60 کیلومتر در حال اجراست که پیش بینی شده تا پایان سال 20 کیلومتر آن به روی خودروها گشوده شود.
وی اجرای پروژه چهارخطه گرمی - بیله سوار را یادآور شد و گفت: در این مسیر پیمانکاران در 2 قطعه فعال هستند و کارها به شکل مطلوب پیش می‌رود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در کنار اجرا و تکمیل پروژه‌های بزرگراهی با جذب سالانه بالای 2هزار میلیارد تومان منابع مالی از محل استانی ، ملی ، ماده 56 ، تهاتر نفتی و سایر ردیف‌ها برای راه‌های استان شاهد توسعه و جهش ویژه‌ ای در بحث توسعه بزرگراه‌ها خواهیم بود.
حیدری افزود: از مجموع 680 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته از محل مصوبات سفر رئیس جمهور برای طرح‌های عمرانی، زیربنایی و زیرساختی استان اردبیل، 270 میلیارد تومان صرف توسعه بزرگراه‌های استان می‌شود.
300 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در حال احداث است
علی یوسف زاده، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل هم با اشاره به برنامه‌ریزی این اداره کل برای توسعه بزرگراهی استان اردبیل بیان کرد: از سال 96 با توجه به نیاز استان به توسعه بزرگراه‌ها، برنامه‌ریزی در این بخش آغاز شد و تمامی جاده‌هایی که نیازمند توسعه به بزرگراه هستند به مشاوران واگذار شده است به طوری که در حال حاضر حدود 300 کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان دارای پیمانکار هستند و با اتمام حدود 60 درصد از این 300 کیلومتر به میانگین کشوری خواهیم رسید.
وی با بیان اینکه احداث هر یک کیلومتر بزرگراه نیازمند اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان است ، گفت: زمان اتمام این پروژه‌ها وابسته به تامین به موقع اعتبارات است و در صورت تامین اعتبارات لازم برای تکمیل این راه‌ها در طول 3 سال می‌توانیم پروژه‌های در دست احداث را به اتمام برسانیم.
یوسف زاده با اشاره به پروژه چهار خطه کردن جاده اردبیل - سرچم به عنوان یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین جاده‌های استان که تنها مسیر متصل به آزادراه شریانی کشور است، گفت: از مجموع 178 کیلومتر طول این جاده به غیر از 43 کیلومتر که در دست مطالعه است، مطالعات مابقی جاده تکمیل شده و در دست پیمانکار است.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص عقب ماندگی میزان بزرگراه‌های استان نسبت به میانگین کشوری عنوان کرد: توسعه بزرگراهی استان اردبیل شاید در گذشته نیاز دیده نمی‌شد و عقب‌ماندگی توسعه راه‌های استان واقعیتی غیر قابل کتمان است اما در طی چند سال گذشته برنامه‌ریزی دقیقی در راستای توسعه بزرگراهی استان اردبیل انجام یافته است.
وی ادامه داد: سال گذشته استان اردبیل با تخصیص 320 میلیارد تومان اعتبار به عنوان اولین استانی بود که بالاترین تخصیص اعتبار در حوزه بزرگراهی را داشت و همین امر نشان از تلاش برای توسعه راه‌های استان است.
یوسف‌زاده گفت: برنامه ما توسعه بزرگراهی تمامی راه‌های شریانی استان اردبیل است و هر سال می‌توانیم حداقل 50 کیلومتر بزرگراه به طول بزرگراه‌های استان اضافه کنیم. در مجموع طبق برآورد نیازهای استان از کل 689 کیلومتر راه اصلی موجود در استان اردبیل حدود 600 کیلومتر باید بزرگراه احداث کنیم.
نقش هم‌افزای نمایندگان استان برای جبران عقب ماندگی‌ها
نمایندگان استان اردبیل نقش غیرقابل انکاری هم در تشریح و تبیین وضعیت محورهای ارتباطی استان در مراکز تصمیم‌ساز کشور دارند و هم می‌توانند منابع لازم برای جبران عقب ماندگی‌های این بخش داشته باشند. در این راستا نمایندگان استان بارها وضعیت نامناسب جاده‌های استان و افزایش میزان تصادفات جاده ای را از تریبون مجلس اعلام داشته و خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای بهسازی جاده‌های استان و احداث بزرگراه شده‌اند.
در همین خصوص صدیف بدری نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با اشاره به وضعیت نامطلوب جاده‌های استان اردبیل گفت: تنها راهکار اصلی برای جلوگیری از تصادفات جاده ای استان احداث بزرگراه است که در سال‌های اخیر نمایندگان استان تلاش داشتند اعتبارات لازم را به احداث پروژه‌های بزرگراهی و حذف نقاط حادثه خیز جاده ای اخذ کنند.
وی اظهار کرد: در راستای توسعه بزرگراه‌های استان به دنبال اجرای برخی اولویت‌های اساسی هستیم که به همین منظور با تخصیص بودجه در سال‌های اخیر برای پروژه، عملیات اجرایی آنها سرعت گرفت.
نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با بیان اینکه یکی از پیگیری‌های نمایندگان استان احداث بزرگراه اردبیل – سرچم است افزود: با تکمیل و اجرای پروژه سرچم - اردبیل، بزرگراه اردبیل به مرکز کشور متصل می‌شود.
بدری تصریح کرد: با تکمیل و اجرای این پروژه، بزرگراه اردبیل به مرکز کشور متصل می‌شود و امکان دسترسی به استان‌های همسایه نیز به صورت ایمن فرام می‌شود که این پروژه جزو اولویت‌های اساسی و مهم محسوب می‌شود و نیاز است برای اجرای آن از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده شود.
توسعه بزرگراه‌های شمال استان؛ ضرورت حیاتی که نباید از آن غافل شد
استان اردبیل بعنوان استان مرزی می تواند نقش غیر قابل انکاری در توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری و پیشبرد سیاست همسایگی داشته باشد. بویژه با توجه به قرابت‌های جغرافیایی، فرهنگی، مذهبی و زبانی با کشور جمهوری آذربایجان، توسعه بزرگراه‌های شمال استان اردبیل بسیار حیاتی است.
از سوی دیگر جمعیت قبال توجهی از جمعیت استان در شهرهای مهم پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز و گرمی زندگی می کنند. دشت مغان و محجموعه‌های اقتصادی مهم مانند شرکت کشت و صنعت مغان و پارس در این منطقه، سهولت دسترسی این شهرها با مرکز استان و سایر مناطق کشور را الزامی می‌کند. طبیعی است توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل مانند توسعه بزرگراه‌های استان در این منطقه می‌تواند ظرفیت‌های مغفول مانده این منطقه را احیا کند.خبر خوشحال کننده اینکه احداث راه آهن اردبیل پارس آباد هم در دستور کار قرار گرفته که در صورت تکمیل می تواند یکی از حلقه‌های مفقوده کریدور ترانزیتی شمال جنوب را تکمیل کند.
طی سال‌های خیر بسیاری از شهروندان شمال استان در اثر تصادفات در جاده‌های پارس آباد بویژه مسیر سربند - پارس آباد و مشگین شهر جان خود را از دست داده اند.احداث بزرگراه در این مسیر در دستور کار قرار گرفته ولی با توجه به الزامات توسعه ای شمال استان، ایفای نقش اردبیل در سیاست همسایگی و بهره‌مندی بهینه از ظرفیت‌های منطقه مغان این موضوع باید بیش از پیش مد نظر سیاستگذاران توسعه‌ای و عمرانی کشور و استان باشد.
نکته قابل تامل اینکه در حال حاضر آسفالت بخش‌های زیادی از محورهای ارتباطی منطقه مغان تخریب شده که یکی از دلایل اصلی افزایش تصادفات جاده ای همین امر است.​
نماینده پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با تاکید بر لزوم اجرای اقدامات اساسی در رفع مشکل و ساخت بزرگراه در منطقه گفت: بهسازی جاده‌ها مطالبه اصلی مردم مغان بوده و انتظار می‌رود در کنار این موضوع احداث بزرگراه‌ها در منطقه مغان مورد توجه ویژه دولت قرار بگیرد.
عباس جهانگیرزاده با اشاره به روند افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای در شمال استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر 650 قشلاق در منطقه مغان نیازمند راه مناسب هستند و بسیاری از راه های اصلی و فرعی این قشلاق‌ها ایمنی لازم را ندارند.
وی تاکید کرد: بهسازی و توسعه جاده‌ها از مسیر بیله‌سوار به پارس‌آباد و پارس‌آباد به سربند و اصلاندوز، بهسازی راه‌های روستایی و عشایری در اولویت است و تلاش می‌شود این مطالبات مردمی تحقق یابد.
نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به طولانی شدن روند اجرای پروژه بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر و اتصال مشگین به اهر و بزرگراه تبریز گفت: با گذشت 10 سال این مسیر به عنوان شاهرگ ارتباطی به شمال استان هنوز به صورت کامل راه اندازی نشده است.
محمود عباس‌زاده مشگینی از آغاز عملیات اجرایی پروژه چهاربانده مشگین شهر- اهر خبر داد و گفت: پروژه چهاربانده مشکین شهر- اهر تامین اعتبار شده و قرار است در6 ماه آینده چهار کیلومتر این جاده به بهره برداری برسد و مابقی این پروژه نیز در 18 ماه آتی تکمیل شود.
عباس‌زاده بیان کرد: این پروژه 2 شهرستان مشگین‌شهر و اهر را به هم متصل می‌کند و به صورت کلی جاده اردبیل - تبریز و ارومیه اتوبان می‌شود.
​گزارش: یعقوب شاددل
برچسب‌ها بهسازی راه ها اردبیل اعتبار
تبلیغات در خبربان

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/480311/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

مبادرت باشگاه‌ها و مدارس والیبال جهت اخذ مجوز فعالیت الزامی است

جذب و هزینه 57 درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط

(تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

انتقاد فرماندار بستان آباد ازوضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی دام

رهاسازی 30 قطعه کبک در دامان طبیعت مرند

فریدون مشیری؛ شاعر زندگی/ ویدئو

راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل

تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود

محکومیت سه میلیارد ریالی قاچاقچی احشام در سلماس

مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه

جریمه و محرومیت از یکسال فعالیت شرکت بازگانی متخلفدر ارومیه

مشارکت مردم شاه کلید موفقیت بنیاد مسکن

جریمه و محرومیت از یکسال فعالیت شرکت بازگانی متخلف در ارومیه

راهیابی دو والیبالیست از مهاباد و بوکان به اردوی تیم ملی

ثبت 246 میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی

قدردانی امام جمعه اشنویه از عملیات وعده صادق

برای حراست از مرزها با کسی تعارف نداریم

محکومیت قاچاقچی ماینر در سردشت

ضبط 190 کیلو گرم بذر آفتابگردان قاچاق در ارومیه

اعلام برنامه‌های روز ملی گندم و نان در استان آذربایجان شرقی

وزیر تندرو صهیونیست مجبور شد کنفرانس مطبوعاتی‌اش را نیمه کاره‌ ترک کند

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان

عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع)

تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به 127 مرکز می‌رسد

استایل تازۀ «بانو یوها» (مادر جومونگ) در خیابان‌های سئول

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

عملیات «وعده صادق» طوفان‌الاقصی دیگری برای رژیم صهیونیستی است

قدردانی مدیرکل صداوسیمای آذربایجان غربی از همکاران شبکه استانی

میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی 14 درصد افزایش یافت

35 درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری

حضور تیم کوراش بانوان آذربایجان شرقی در مسابقات قهرمانی کشور

روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد

افتتاح طرح‌های هادی در 7 روستای خوی

توزیع بیش از چهار هزار و 400 تن کود یارانه ای در شهرستان سلماس

پتروشیمی ارومیه در جمع پردرآمدترین پتروشیمی‌های بورسی کشور

بررسی تخصصی طرح هوشمند سازی کنتورهای آب مشترکین آذربایجان غربی

جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی

مربی بعدی تراکتور کیست؟؛ گزینه‌های سرشناس به صف شدند

پایان اختلافات؛ نصرالله خواجه‌ گیری در تمرین استقلال حاضر شد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

سحر تبر جدید رونمایی شد/ من وحشی ام پلنگ وحشی/ ویدئو

مردان سلبریتی که کچلی آن ها را خوش قیافه تر و موفق تر کرد

وزش باد جنوبی اردبیل را در می‌نوردد

جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود

اهدای 47 سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی

تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است

بزرگداشت مفاخر موجب اعتلای علمی‌ و فرهنگی آذربایجان غربی است

افزایش تدریجی دمای هوا آذربایجان‌غربی

اتفاقی عجیب برای تماشاگران زن در تبریز