پیام آذری

آخرين مطالب

گفتمان‌سازی و عمومی‌سازی تبلیغ اولویت راهبردی تبلیغات اسلامی گرمی گفتگو

گفتمان‌سازی و عمومی‌سازی تبلیغ اولویت راهبردی تبلیغات اسلامی گرمی
  بزرگنمايي:

پیام آذری- حجت‌الاسلام حمید بهاری در گفت‌وگویی به تشریح فعالیت‌های یک ساله این اداره پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته با توجه به شرایط کرونا و رویکردی نوین، برنامه‌های تبلیغاتی محرم، تولید و پخش محتواهای مذهبی و فرهنگی در فضای مجازی، حضور امامان محله در قالب گروه جهادی و با عنوان همیار گروه سلامت بیماران کرونایی در بیمارستان، کمک‌های مومنانه، جلوه‌های ماه مبارک رمضان، اجرای طرح محله همدل شاخص‌ترین برنامه‌های اجراشده این اداره بود.

وی گفت: احیا و اشاعه اندیشه تابناک اسلام، تقویت روح عبودیت الهی، ترویج اخلاق اسلامی در میان مردم به‌ویژه نسل جوان، دفاع از اصول اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی، شناخت توطئه‌های فرهنگی تبلیغی بیگانگان و گسترش کمی و کیفی دینی مردم و سنت‌های ملی از جمله اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی اضافه کرد: در همین راستا طی یک سال گذشته در شهرستان گرمی بیش از 50 گفتمان در مساجد، مدارس، مراکز علمی و دینی شهرستان گرمی با موضوعات مختلف دینی و آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

7 هزار نفر روز تبلیغ عمومی در گرمی انجام شد

حجت الاسلام بهاری تصریح کرد: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با عنوان گفتمان دینی در موضوعات عفاف و حجاب اسلامی، ازدواج آسان و فرزند آوری، ارائه مشاوره قبل از ازدواج، سبک زندگی اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت، ولایت فقیه و مرجعیت، مهدویت و… از جمله نشست‌های روشنگری بود که در طول سال در مدارس، مساجد، مراکز دینی و جلسات و حلقات هیئت‌های مذهبی جریان داشته و با استقبال گروه‌های هدف مواجه گردید.

وی از انجام بیش از 7 هزار نفر روز تبلیغ در قالب اعزام روحانیون بومی، مستقر و هجرت، با همکاری حوزه‌های علمیه خواهران و برادران ولیعصر (عج) گرمی و در مناسبت‌های مختلف به روستاها، اماکن دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها، در سطح شهرستان گرمی خبر داد و گفت: در راستای آگاهی، روشنگری و آشنایی افراد با زندگی و سیره اهل بیت (ع)، تبلیغ اسلام ناب و مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن، این مبلغان در ماه‌های رمضان، محرم و صفر، ایام فاطمیه، دهه فجر، ایام ارتحال حضرت امام (ره)، مناسبت‌های مذهبی و انقلاب اسلامی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و… اعزام شدند.

این مقام مسئول بیان کرد: تکمیل و تشکیل 300 پرونده روحانیان، مداحان اهل‌بیت (ع)، هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی، برگزاری 6 همایش دینی با حضور اساتید و شخصیت‌های استانی و کشوری، 20 مورد دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، 10 مورد دیدار و تجلیل از مبلغان پیشکسوت، امامان محله و خانواده‌های آنان، برگزاری 4 دوره آموزشی برای امامان محله و جذب 6 امام محله جدید و استقرار آنان در مناطق محروم و هدف بنیاد علوی، ارائه بیش از 200 مورد مشاوره به خانواده‌ها و زوجین جوان، پاسخگویی به بیش از 1000 مسئله شرعی مردم، حضور مستمر و ایراد ده‌ها سخنرانی در مراسم‌های ملی و مذهبی از جمله فعالیت‌های فرهنگی یک سال اخیر است.

بهاری ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای روحانی، دیدار با مسئولین، شخصیت‌های فعال فرهنگی، بازگشایی و پشتیبانی از فعالیت هیئت‌های مذهبی در ایام کرونا، هم افزایی با ادارات، ارگان‌ها و نهادهای انقلابی در راستای بهبود روند امور جاری، دیدار چهره به چهره مردمی در جهت پیگیری جدی و حل مشکلات آب و راه آن‌ها، توزیع صدها بسته معیشتی، راه اندازی جنگ شادی خیابانی در مناسبت‌های مذهبی تکریم اموات کرونایی، انجام عملیات حاج قاسم سلیمانی در کمک‌های مومنانه، راه اندازی نهضت زنان فرهیخته و اتاق وضعیت شهرستان از دیگر فعالیت‌های فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گرمی طی یک ساله گذشته بود.

«امام محله» طرحی در راستای ثمربخشی به اهداف تمدن اسلامی

وی اجرای طرح تحویل اجتماعی مسجد محور در قالب طرح امام محله را یکی از کارهای بی‌بدیل و ثمر بخش این اداره عنوان کرد و بیان داشت: این طرح که ایده محوری و رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی برای تمهید مقدمات شکل‌گیری تمدن اسلامی بوده و در راستای گسترش فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی با موضوع مساجد، روحانیون و مشارکت مردم، با تمام قوت و قدرت در شهرستان گرمی در حال اجرا است.

رئیس تبلیغات اسلامی گرمی تصریح کرد: علی‌رغم کمبودها توانسته ایم با مدیریت جهادی، حمایت مدیران عالی استان و راهیاران و همچنین استعانت از خدا و ائمه اطهار علاوه بر 20 امام محله سنوات گذشته ،6 امام محله جدید نیز در سال جاری جذب و به جمع امامان محلات بیافزاییم و هم اکنون 30 نفر امام محله در مساجد شهری و روستایی مستقر و مشغول تبلیغ اسلام ناب و مطالبه گری حل مشکلات مردم هستند.

حجت‌الاسلام بهاری یادآور شد: این حرکت انقلابی که یک رکورد کشوری محسوب می‌شود، موجب خوشحالی مردم و مسئولین شهرستان شده طوری که امام جمعه شهرستان در خطبه‌های نماز جمعه از آن به عنوان یک رویداد بزرگ و بی سابقه و تحسین برانگیز فرهنگی در شهرستان یاد کرد که در همین راستا اداره تبلیغات اسلامی گرمی در نشست شهرستان تبریز عنوان برتر کشوری در حل مساله و راهیاری را کسب کرد.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی امامان اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای مهارت افزایی و توانمندسازی امامان در تبریز، اردبیل و شهرستان گرمی، برگزاری دوره‌های متعدد، سرکشی متوالی و ایجاد فضای صمیمی با امامان، برگزاری همایش خانوادگی، تجربه نگاری، مستند سازی از عملکرد امامان باهدف ایجاد انگیزه خدمت و استمرار حضورشان در منطقه، پیگیری و حل مشکلات آنان از دیگر فعالیت‌های این اداره است.

تداوم فعالیت‌های قرآنی موازی با فعالیت‌های فرهنگی

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمی در ادامه به تشریح فعالیت‌های قرآنی پرداخت و اظهار کرد: امضای تفاهم نامه آموزش قرآنی با ادارات زندان، آموزش و پرورش، هنگ مرزی، نیروی انتظامی، صدور مجوز 3 مؤسسه و 7 خانه قرآنی، برگزاری 170 کلاس و صدور بیش از 700 گواهی قرآنی، 3 دوره آموزشی تربیت معلم حفظ قرآن کریم، تربیت 75 نفر حافظ کل، صدور 7 گواهی مدرک تخصصی قرآنی، توسعه مراسم جز خوانی خانگی، بیش از 50 مورد تفسیر موضوعی در ماه مبارک رمضان، 20 مورد محفل انس با قرآن از جمله فعالیت‌های مهم قرآنی اداره تبلیغات اسلامی گرمی است.

حجت‌الاسلام بهاری در ادامه به بیان عملکرد فعالیت‌های عمرانی اداره تبلیغات اسلامی گرمی طی یک سال گذشته پرداخت و گفت: علاوه بر 11 مورد اجاره و رهن و امامان محله، تعمیر و مرمت خانه‌های عالم روستاهای قاسم کندی، پرچین، آقا محمد بیگلو، آزادلو، دیزج، اوماسلان، تازه کند انگوت، پرمهر، تجهیز 5 مسجد با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان از فعالیت‌های عمرانی تبلیغات اسلامی گرمی به شمار می‌رود.

وی همچنین تصریح کرد: عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری، امید آفرینی، مطالبه‌گری، مردمی کردن و جریان سازی تبلیغ، جهاد تبیین، برنامه‌ریزی، زمینه سازی برای هر چه فعال‌تر شدن افراد تأثیرگذار در جهت رشد فرهنگ اسلامی و مقابله با آثار نامطلوب فرهنگ‌های بیگانه، بسترسازی برای سازمان یافتن نیروهای مؤمن و پیدایش تشکل‌های لازم و برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور تقویت و هدایت مداوم انجمن‌های اسلامی و تقویت اتاق وضعیت در جهت ارتقای کیفیت حضور نیروهای ولایتمدار در صحنه‌های فرهنگی و اجتماعی با الهام و تاسی از مکتب حاج قاسم سلیمانی می‌تواند تبلیغات اسلامی را در راستای عملکردی راهبری رهنمون باشد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/484783/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش 1.5 برابری اشتغال‌زایی در آذربایجان شرقی هدف گذاری شده است

فرار راننده سمند از صحنه تصادف در تبریز

فرماندار: توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید

55 برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل برگزار می‌شود

توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه

آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر

آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟

راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز

آذربایجان به ایران الحاق نمی‌شود، چون اسرائیل کنار ماست!

معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی

رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه

شنبه؛ حضور استاندار آذربایجان‌غربی در سامانه سامد

آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی

برگزاری 7 میز خدمت در نماز جمعه ارومیه

توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی

ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری

حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است

پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود

برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

رییس سازمان سنجش آموزش کشور: برخی ابزار‌های جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند

قدردانی از همکاری و مشارکت مردم و مسئولان از اجرای طرح نور در آذربایجان غربی

علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند

پرداخت 907 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی

رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

مرحله دوم رهاسازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه آغاز شد

طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد

اختصاص یک هزار و 780 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر

عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل

عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود

ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است

آغاز رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد

همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند

افزایش 38 درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی

رقابت 2 هزارو 500 داوطلب رشته ریاضی فیزیک در آذربایجان غربی

توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است