پیام آذری

آخرين مطالب

مدیرعامل نساجی در طرفداری: برای ترک اعتیاد هزینه می کنند، برای شادی مردم هزینه نمی کنند! سياسي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - قهرمانی نساجی در جام حذفی شمشیر دو لبه است گزینه خارجی ما خسوس کاساس بود اما حضور په په لوسادا در پرسپولیس باعث شد او به ایران نیاید برای تیمی خصوصی مثل ما رقابت با تیم های صنعتی سخت است در این جنگ اقتصادی ما 95 درصد از کلیه تعهداتم را پرداخت کردیم هفته دوم لیگ بیست و دوم ورزشگاه وطنی آماده برگزاری بازی است لغو بازی نساجی و تراکتور یک تسویه حساب با سازمان لیگ بود! تیمی بهتر از نساجی برای این تسویه حساب پیدا نکردند تراکتور در این ماجرا هیچ تقصیری نداشت حمید مطهری به پختگی لازم رسیده است هواداران ما باید صبور باشند چرا که در یک جنگ نابرابر هستیم نفت و مس برای همه مردم ایران است؛ همه باشگاه ها باید از این درآمد استفاده کنند مگر همه مردم ایران از طبیعت مازندران استفاده نمی کنند؟ حضور مسعود شجاعی در نساجی باعث افتخار ما است حمید مطهری لیستش را به ما داده و درخصوص بازیکنان جلسه خواهیم داشت مسئولان استانی کمکی برای هزینه های جاری نساجی نکرده اند باید وضعیت تبلیغات محیطی، حق پخش و فروش بلیت مشخص شود حقوق طبیعی باشگاه را بدهند ما هیچ نیازی به بودجه دولتی نداریم می گویند 50 درصد هزینه استادیوم را باید به فلان شرکت بدهی، بعد از پرداخت هزینه های هیات فوتبال و نیروی انتظامی، دیگر چیزی برای باشگاه نمی ماند جابجایی در شهرهای مختلف و نداشتن ورزشگاه انرژی ما را گرفت وگرنه قطعا نتایج بهتری می گرفتیم ایزد سیف الله پور برای یک گفتگو درخصوص وضعیت باشگاه نساجی و انتخاب سرمربی جدید میهمان استودیو طرفداری بود.
این گفتگو در دو قسمت تقدیم شما می شود و حالا تماشاگر بخش اول این گفتگو هستید.
با ایزد سیف الله پور ابتدا درخصوص قهرمانی نساجی صحبت کردیم و پرسیدیم این قهرمانی چه کمکی به باشگاه کرده و چه آسیب هایی را می تواند منجر شود؟ او همچنین درخصوص گزینه های خارجی و داخلی سرمربی گری نساجی و دلایل انتخاب حمید مطهری گفت. مشکلات نداشتن زمین نساجی و مشکلات یک باشگاه خصوصی دیگر بخش این گفتگو بود. مدیرعامل نساجی در پایان از نیاز باشگاه به داشتن حق پخش، بلیت فروشی و تبلیغات محیطی گفت. سیف الله پور معتقد است با داشتن این حقوق طبیعی باشگاه نیاز به هیچ بودجه ای ندارد و کمکی هم از مسئولان استان نمی خواهد. همچنین مدیرعامل نساجی گفت نفت و مس برای کشور ایران است و اگر درآمد آن وارد فوتبال می شود باید به همه باشگاه های لیگ برتری برسد چرا که این درآمدها متعلق به همه مردم ایران است.
بخش اول گفتگوی سامان خدائی با ایزد سیف الله پور را می بینید و می خوانید:
سلام و درود می گویم به مخاطبان رسانه طرفداری. نساجی قهرمان جام حذفی و به قول قائمشهری ها امید شهر خسته سکان هدایتش را به حمید مطهری سپرد و به همین دلیل امروز در خدمت ایزد سیف الله پور، مدیرعامل نساجی هستیم. آقا ایزد سلام، خیلی ممنون که امروز در استودیو طرفداری هستید.
به نام خدا، عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما و تمامی مخاطبین طرفداری.
ممنون از حضورتان، قبل از اینکه برویم سراغ سوالات جا دارد تبریک بگویم قهرمانی نساجی در جام حذفی را، اتفاق خیلی بزرگی بود اما سوالی که می خواهم بپرسم این است که این قهرمانی چقدر به نساجی کمک کرده و می تواند کمک کند و چقدر می تواند آسیب بزند به تیم؟
خب در ابتدای فرمایش تان گفتید امید شهر خسته، فکر می کنم با این قهرمانی امیدها در دل مردم استان مازندران زنده شد، مردمی که بسیار عاشقانه فوتبال را دوست دارند با فوتبال زندگی می کنند و فوتبال هم و غم شان است و این کار باعث شد که دوباره یک نوری در دل اینها زنده شود اما اگر بخواهیم نگاه کنیم این یک شمشیر دو لبه است برای ما چرا که سطح توقعات را برای مردم بالا برد و قطعا سطح توقعات بالا رفته و این انتظار را دارند تیمی که قهرمان شده در سال آینده هم به عنوان یک قهرمان در رقابت ها حاضر شود می دانید که این کار، کار سختی است چراکه ما یک تیم خصوصی هستیم خیلی سخت است بتوانیم رقابت کنیم با تیم های صنعتی لیگ، سال گذشته پدیده و فجرسپاسی در لیگ بودند که این دو تیم سقوط کردند و باید تاسف بخوریم برای استان های خراسان و شیراز که دو تیم پر هوادار خود را از دست داد اما یک مقدار این تیم ها هم مثل نساجی بحث خصوصی بودن پدیده و تیم بی بضاعت از نظر مالی فجرسپاسی بودند که متاسفانه سقوط کردند اما جانشین این تیم ها چه کسانی هستند، ملوان یک تیم ریشه دار که باید تبریک گفت و مس کرمان یک تیم ریشه دار دیگر که باید تبریک گفت و یک تیم پولدار صنعتی. این موضوع کار ما را در فصل جدید بسیار سخت می کند چون باید با این تیم ها رقابت کنیم و امسال فکر می کنم رقابت، رقابت بسیار سختی در رقابت های لیگ باشد ولی باز هم این را خدمت شما باید بگویم که ما باید تلاش کنیم و در این اینکه می فرمایید قطعا اگر نگاه مسئولین نگاه ویژه ای به تیم فوتبال نساجی نباشد ما در ادامه لیگ دچار چالش می شویم.
بعد از اتمام لیگ و کنار گذاشته شدن ساکت الهامی نام های زیادی برای گزینه هدایت نساجی مطرح شد یکی از سرشناس ترین نام ها خسوس کاساس دستیار لوئیز انریکه در اسپانیا بود. گویا اینکه رفتن په په لوسادا به پرسپولیس باعث نشد همکاری شکل بگیرد.
بله این قضیه را می شود گفت جناب حدادیان با یک نگاه حرفه ای به دنبال یک مربی بود که به ایران بیاورد شما می دانید خب ما کمتر از مربیان اسپانیایی در کشورمان استفاده کردیم، آقای خسوس حضور در فینال یورو در جمع 4 تیم جام جهانی مربی بارسلونا مربی واتفورد، تمام کارها نهایی شده بود اما ایشان نگاهش این بود در کنارش په په هم باشد چون اغلب از په په مشورت می گرفت که به یکباره یک چرخشی که په په داشت و در پرسپولیس حضور پیدا کرد باعث شد که ضمن اینکه دوستی خسوس با نساجی ادامه دارد اما خب ایشان عذرخواهی کردند و ما مجبور شدیم از گزینه داخلی استفاده کنیم.
گزینه داخلی شما حمید مطهری بود و در نهایت ایشان انتخاب شدند. معیارهایتان برای انتخاب مطهری چه بود.
ببینید حمید مطهری مربی جوان، تحصیل کرده، با شخصیت، بیش از 15 سال است در رقابت های لیگ برتر کار می کند، با مربیان بزرگی کار کرده فینال جام باشگاه های آسیا را دیده می شود گفت سه دوره قهرمانی لیگ را با پرسپولیس داشته از طرفی یکی از فوتبالیست هایی بود که خودش در تیم ملی امید سابقه حضورش در تیم ملی بزرگسالان را داشت و یکی از مربیانی است که کاملا از لیگ ما شناخت دارد و سابقه خوبی که در تیم نساجی در زمان حضور مجید جلالی حدود 3 4 سال پیش داشتند و آن حس خوبی که مردم خونگرم مازندران از حمید مطهری داشتند و دارند باعث شد این اتفاق بیوفتد، تبریک می گویم به ایشان به هر حال حضور روی نیمکت نساجی افتخار بزرگی باشد که نصیب همه کس نمی شود و این افتخار در حال حاضر نصیب حمید مطهری شده و وظیفه خودم می دانم به عنوان مدیرعامل به ایشان تبریک بگویم و از همین تریبون می گویم تمامی باشگاه تمام هم و غمش این است که امسال حمید مطهری سال بسیار خوبی داشته باشد و مردم خوب، نجیب و دوست داشتنی مازندران را خوشحال کنیم.
همانطور که سابقه حمید مطهری را گفتید خیلی مربی با تجربه ای است اما در عین حال یک مربی جوان. الان از حمید مطهری چه توقعی دارید؟
باید یک واقعیت را ببینیم، نگاه هیات مدیره و من و مالک، می دانیم نساجی ضمن اینکه باشگاهی خصوصی است و از حمایت هواداران خوبش بهره مند است اما ببینید جنگ، جنگ اقتصادی است و در این شرایط بد اقتصادی یک تیم خصوصی می آید و پایان لیگ 95 درصد از کلیه تعهداتش را پرداخت می کند، پاداش فینال قهرمانی این تیم در جام حذفی دو روز بعد از قهرمانی اش پرداخت می شود، تمامی بدهی هایی که نساجی در طی ده سال گذشته داشته پرداخت میشود، به یک وضعیتی رسیده نساجی که هیچ بدهی ای ندارد و باید تشکر کنم از مالکیت باشگاه، آقای حدادیان و شخص حمید بایندوریان به عنوان عضو هیات رئیسه و مدیریتی مالی مجموعه که واقعا نگاهی داشتند که اولویت اول بحث تعهد مالی به بازیکن بوده الان در باشگاه نساجی کار به گونه ای پیش می رود که از هر بازیکنی منهای دو تیم پر هوادار استقلال و پرسپولیس اگر نباشند با کمال افتخار اینرا می گویم که اغلب بازیکنان دوست دارند در نساجی بازی کنند چون تیم با بهترین امکانات دارد تمرین می کند و بهترین خدمات و پرداختی را دارد و حضور در ورزشگاه وطنی که امسال می خواهد بعد از سه سال تماشاگران خودش را ببیند متاسفانه کرونا باعث شد دو سال هواداران ما نباشند و زمین ما هم در حال آماده سازی است و انشالله در شروع فصل شاهد حضور هواداران خونگرم خودمان هم باشیم.
پس خداراشکر مشکل زمین حل شد در قائمشهر؟
جا دارد تشکر کنم از ریاست محترم جمهور، در درجه اول از آقای حسینی پور، استاندار پر تلاش مازندران، ببینید دوست عزیز وقتی که جناب رئیسی تشریف آوردند به مازندران خیلی جالب بود در هر شهرستانی که پا می گذاشتند دغدغه مردم آن شهرستان ورزشگاه وطنی بود و در صحبت های انتهایی معمولا ریاست جمهور ها آن صحبت هایی که با خبرنگاران انجام می دهند اولین بحث شان بحث آماده سازی 4 ماهه ورزشگاه وطنی بود که خداراشکر کار ساخت سکو انجام شده وضعیت رختکن ها وضعیت وی آی پی و سی آی پی دارد انجام می شود و کار کشت حرفه ای زمین چمن هم خداراشکر انجام شده و انشالله فکر می کنم که به نیم فصل برسیم و انشالله هفته اول میزبان نباشیم که از هفته دوم، چون یک بازی سوپرجام هم داریم و از هفته دوم لیگ شاهد حضور هواداران در ورزشگاه باشیم.
فصل پیش که هواداران نساجی در آزادی غوغا کردند دیگر انشالله در وطنی ببینیم
بدون شک قهرمانی ما میسر نبود مگر با حمایت های پر شور مردم استان مازندران دست تک تکشان را می بوسم که با زبان روزه آمدند و سه چهار هفته بعد از بازی با گل گهر که پیروز شدیم بازی مقابل استقلال تهران و مس کرمان و آلومینیوم که هر سه بازی در آزادی برگزار شد با حمایت پر شور مردم مازندران بود که این اتفاق خوب افتاد و باید تشکر کنم از کادرفنی، گروه پزشکی و تدارکات و اصحاب رسانه، واقعا اصحاب رسانه خیلی به ما کمک کردند صدا و سیمای مرکز مازندران و هواداران خونگرم استان، تشکر می کنم از اداره ورزش و جوانان که یار و یاور ما بود بحث فرماندار محترم قائمشهر که خودشان پای کار بودند اداره شهرستان قائمشهر دکتر غریبی پور و آقای مولایی فرماندار و اداره کل ورزش و جوانان که خیلی تلاش کردند این اتفاق بیوفتد و دل مردم را خوشحال کنیم.
این فصل نداشتن زمین سه امتیاز خنده دار هم از نساجی گرفت. بازی با تراکتور به طور عجیبی 3-0 اعلام شد، ماجرای آن بازی چه بود.
ماجرای آن بازی یک تسویه حساب با سازمان لیگ بود. همه خوب می دانند که قرار بود ما بازی را در مازندران و با حضور هواداران برگزار کنیم. نامه زدیم اما سازمان لیگ موافقت نکرد. ای کاش موافقت می کرد و این اتفاقات نمی افتاد. بعد از آن نامه زدیم، ورزشگاه دستگردی را گرفتیم و هزینه ورزشگاه را هم دادیم. تعامل کردیم با هیات فوتبال، هزینه های هیات فوتبال را پرداخت کردیم. مگر می شود روز قبلش بازی گل گهر و هوادار آنجا برگزار شود، هفته قبلش بازی خود ما با هوادار آنجا برگزار شود، دو روز قبلش بازی سایپا با آرمان گهر آنجا برگزار شود، روز قبلش بازی استقلال و مسجد سلیمان با آن همه هوادار برگزار شود. می خواستند یک تسویه حسابی انجام دهند و تیمی بهتر از نساجی پیدا نکردند. با توجه به اینکه ما زمین نداشتیم می خواستند بگویند نداشتن زمین این آسیب ها را به شما می رساند. به هر حال یک سه امتیاز را به تراکتور تقدیم کردند. البته تراکتور در این ماجرا هیچ تقصیری نداشت. این بازی بدون تماشاگر بود. هر دو تیم داخل ورزشگاه بودیم. داوران به تهران آمده بودند اما دوستان نخواستند این بازی را برگزار کنند.
به نوعی دیگر گفتند شرش کم، بگذار سه هیچ کنیم برود.
دقیقا، خیلی راحت.
برگردیم به حمید مطهری، فکر می کنم فضای شهر هم به خوبی حمید مظهری را پذیرفته است.
یک صحبتی با آقای هژبری داشتم، به یک نکته اشاره کردم. گفتم مردم مازندران مردم فوتبال فهمی هستند. راحت به شما بگویم، نمی توانی بروی انزلی در مورد تیمی به غیر از ملوان صحبت کنیم. مثلا آبادان هم همین شرایط را دارد، نمی توانی در مورد تیمی غیر از صنعت نفت صحبت کنی. شما هرجای استان مازندران بروی و در مورد فوتبال صحبت کنی، همه حرف برای گفتن دارند. درخصوص حمید مطهری هم مردم به رزومه او نگاه می کنند. حمید مطهری با وجود جوانی به مرز پختگی لازم رسیده است. حضور چند ساله روی نیمکت باشگاه بزرگ پرسپولیس داشته است، چند بازی آقای گل محمدی محروم بود و مسئولیت نیمکت به عهده آقای مطهری بود. جلساتی که بنده و هیات مدیره با ایشان داشتیم، باید بگویم از اقتدارش واقعا خوشم آمد. فکر می کنم حمید مطهری در باشگاه نساجی موفق می شود. اما یادمان باشد هواداران باید صبور باشند. رقابت نابرابری است. ما بخش خصوصی هستیم و تا حالا یک نفر یک ریال به ما کمک نکرده است. ما تیم های خصوصی دیگری داریم که از امکانات دولتی مبالغ هنگفتی سالیانه بهشان کمک می شود. اما من واقعا مانده ام، مگر ما در نقشه ایران نیستیم؟ مگر همه مردم از امکانات رفاهی، طبیعت مازندران استفاده نمی کنند؟ در ایام تعطیل این همه توریست به مازندران می آید. از منطقه آزادش گرفته تا فولادش، تا صنایع چوب و کاغذ، نفت همه استفاده می کنند. اگر نفتی در ایران است، اگر مسی در ایران است، این متعلق به همه مردم ایران است، متعلق به یک استان خاص نیست. تعجب می کنم چطور کسی تمایلی ندارد از این تیم پرهوادار حمایت کند، تیمی آن همه تماشاگر به آزادی می آورد و یک هفته جشن قهرمانی در مازندران برگزار می کند و هیچ اتفاق بدی هم رخ نمی دهد. مثال می زنم، اگر به یکسری تیم های نفتی از درآمد نفت کمک می شود، این از بودجه کشور به آنها رسیده است. از بودجه خانواده من و شما این کار انجام می شود. پس نساجی هم باید از بودجه ها بهره مند شود. مجلس محترم اگر تصویب می کند به تیم های جنوب کمک شود، چرا به دیگر تیم ها کمک نمی شود؟ چرا نساجی بی بهره است؟ عرض من این نیست که به تیم های دیگر کمک نشود، چرا باید کمک بشود، ولی به همه کمک شود. امیدوارم روزی برسد که مسئولین بیایند و کمک کنند.
درخصوص خود تیم، تکلیف بازیکنان این فصل چه می شود؟ بازیکنان با تجربه تر مثل مسعود شجاعی می مانند یا هنوز مشخص نیست؟
باعث افتخار باشگاه بزرگ نساجی است که چهره های سرشناس و باشخصیت مثل مسعود شجاعی را در تیم داشته باشد. در هر حال خدا را شکر به گونه ای کار کردیم که می شود گفت شاکله اصلی تیم مان به جز دو سه بازیکن، همگی قرارداد دارند. اما یک روز از انتخاب آقای مطهری گذشته و ایشان هم لیست خودش را به ما داده است. قطعا آقای مطهری جلسه ای با بزرگان تیم خواهد داشت و پیرامون حضور تک تک این بازیکنان جلساتی خواهیم داشت. عرض کردم، انشاالله تیمی را امسال روانه مسابقات می کنیم که مردم مازندران از حضورش خوشحال باشند.
صحبت از حمایت شد اما بدون تعارف فکر می کنید مسئولان استان مازندران از مالک باشگاه نساجی حمایت می کنند؟
باید ببینیم چه نوع حمایتی بوده است. انتظارم این است که حمایت باید کشوری باشد. باید بابت ساخت مجموعه ورزشی شهید وطنی تشکر کنم. این برای نساجی مازندران است. اگر این کار را انجام می دهند، قرار است هفته ای 20 هزار نفر به ورزشگاه وطنی بروند و آنجا برای تیم شادی کنند. ولی اگر فکر می کنید تا الان راهکار یا برنامه ای صورت گرفته که این تیم بتواند هزینه های جاری خودش را در لیگ برتر بدهد، خیر هیچگونه حمایتی صورت نگرفته است.
یعنی حمایت معنوی بوده دیگر؟
بله، در بحث استادیوم مثلا خیلی زحمت کشیدند. ببینید مثلا تیم هر هفته بین 300 تا 500 میلیون تومان فقط هزینه سفرش است. این هزینه ها واقعا با این وضعیت گرانی که اتفاق افتاده کمر شکن است. ما در زندگی های روزمره خودمان درگیریم اما یک نفر پیدا شده تیم های نوجوانان، جوانان و امید را در مسابقات کشوری شرکت می دهد و تیم بزرگسالان مان هم تنه به تنه بزرگان لیگ می زند. آن هم تیم هایی که از نظر اقتصادی بسیار وضعیت بهتری دارند. باید به آقای رضا حدادیان خداقوت بگوییم. از استاندار می خواهم تندیس مهندس رضا حدادیان را در ورودی تمام شهرهای استان مازندران نصب کنند چرا که با تمام وجودش برای مردم کار می کند، در بحث اشتغال زایی چه در حوزه هواپیمایی و چه در حوزه ورزش بسیار کار کرده اند. امیدوارم روزی شاهد این باشیم که نساجی در آسیا هم بدرخشد.
خود شما به عنوان مدیر نساجی چه توقعی از مسئولان استان دارید؟
پای کار بیایند. بگویند نساجی مال این مردم است و همه کمک کنند. ببینید در مناسبت های مختلف ما بودجه داریم. برای مراسم ترک اعتیاد چه اندازه هزینه می کنیم اما حاضر نیستیم برای شادی مردم که از طریق نساجی ممکن می شود، کمک کنیم. ما دنبال حمایت حرفه ای هستیم. این اتفاق هر 10 ماه یک بار رخ می دهد. 10 ماه باید با تیم های بزرگ صنعتی بجنگیم. اگر کمک نشود در دراز مدت دچار مشکل می شویم. اگر صدا و سیما نیاید وضعیتش را مشخص کند. اگر وضعیت تبلیغات محیطی مشخص نشود. اگر سود ما از حق پخش مسابقات مشخص نشود. مثل همه جای دنیا من باید وضعیت فروش پیراهن، فروش بلیت، تبلیغات دور زمین متعلق به خودم باشد. اما هنوز اینها شسته و رفته نیست. تیمهای بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس می آیند و دست می گذارند روی بحث تبلیغات محیطی و تبلیغات محیطی را برای خود می برند. اما در آلمان ببینید، یک شهر با جمعیت 300 تا 400 هزار نفر یک تیم در لیگ دارد از تبلیغات محیطی و فروش پیراهن منفعت زیادی به دست می آورد و اصلا نیازی به بودجه دولتی ندارد. من همین امکانات را در اختیار خودم بگذارند، نیاز به هیچ بودجه ای ندارم.
یک نمونه اش همین بلیت فروشی، اروپایی ها بلیت فروشی سالیانه دارد قبل از شروع فصل، هشتاد نود درصد بلیت ها قبل از شروع فصل فروش می رود و شاید خیلی از خرج های تیم را همان بلیت فروشی تامین کند، حالا به جز مباحث دیگر.
من باید هزینه استادیوم بدهم. می گویند باید با فلان شرکت قرارداد ببندی. 50 درصدش را به فروش بدهی، هزینه های هیات فوتبال و نیروی انتظامی را باید بدهی. بعد از کسر این هزینه ها دیگر چیزی برای باشگاه نمی ماند. اینطور نباید باشد. باشگاه خصوصی دارد هزینه می دهد. این فصل بین تیم های لیگ بیشترین هزینه را ما برای استادیوم دادیم. ورزشگاه اصفهان، ورزشگاه کرج، آزادی، دستگردی، ورزشگاه امام رضا، بیشترین انرژی ما را این جابجایی ها گرفت وگرنه قطعا نتایج بهتری می گرفتیم.
پایان بخش اول.
قسمت دوم تا ساعاتی دیگر تقدیم شما می شود. 
اخبار داغ
ساپینتو در بدو ورود به ایران: فردا حرف می زنم / فیلم واکنش عبادی‌پور به شکست تیم ملی والیبال مقابل بلغارستان رافائل لیائو پیشنهاد تمدید قرارداد میلان را رد کرد؛ منچسترسیتی وضعیت را زیر نظر دارد ناصر الخلیفی احتمال جدایی نیمار از پاری سن ژرمن را رد نکرد

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/485381/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

منشأ صدای انفجار در تبریز چه بود؟

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل

راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود