پیام آذری

آخرين مطالب

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

جریان های مردمی در جامعه تقویت شود/لزوم نهادینه کردن فرهنگ دینی سياسي

جریان های مردمی در جامعه تقویت شود/لزوم نهادینه کردن فرهنگ دینی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه – مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر تقویت نیروهای دینی و مذهبی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال تقویت جریان های مردمی در امر تبلیغات و فرهنگ دینی است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان مولود انقلاب در حالی تحت مدیریت جدید در آستانه 43 سالگی قرار دارد که افق‌های جدیدی برای این سازمان در جهاد تبیین تدارک دیده شده است.
این نهاد انقلابی، به جهت تبلیغات دینی مردمی، سازمان‌دهی و هدایت نیروهای مؤمن و تشکل‌های مردمی، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام، مقابله با تبلیغات سو و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی طبقات جامعه به‌ویژه جوانان، از متن انقلاب متولد شد و در گذرگاه‌های حساس و خطیر که دشمنان اسلام در حذف انقلاب و فرهنگ اسلام ناب محمدی می‌کوشیدند، وارد میدان شد و رشد کرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در اول تیرماه 1360، نهادی منسجم، مستقل و وابسته به ولایت فقیه، تحت عنوان نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی به منظور پرداختن به امر تبلیغات به وجود آمد، این نهاد ارزشمند در سیر تکاملی خود، در چهاردهم فروردین‌ماه 1368، به‌فرمان حضرت امام خمینی رحمه‌الله به سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی تغییر نام داد.
رسالت دیگر این سازمان رصد و مقابله‌ی هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور است. دشمنانی که نه امروز بلکه از چند دهه‌ی پیش، هویت و شخصیت و باور و رفتار و سبک زندگی اسلامی- ایرانی مردم خصوصاً جوانان را هدف قرار داده و با شیوه‌ها و ابزارهای متکی به فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌ای اعم از هنر و سینما و فضای مجازی و غیره، درصدد تهی کردن انقلاب از عقبه‌ی دینی و ایمانی و مردمی آن می‌باشند.
با توجه به اینکه در آستانه یکم تیرماه، سالروز تأسیس این نهاد کارآمد و تأثیرگذار قرار داریم، پای صحبت‌های مدیر کل اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی نشستیم.
جریان‌های مردمی در امر تبلیغات و فرهنگ دینی نمود یابد
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در خصوص فلسفه وجودی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اصل فلسفه وجودی سازمان تبلیغات اسلامی تقویت نیروهای دینی مذهبی و جریان‌های مردمی در امر تبلیغات و فرهنگ دینی است.
حجت الاسلام منصور امامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در تمامی فعالیت‌های دینی، فرهنگی، مؤسسات قرآنی و رسانه‌ای باید مدیریت فعالیت‌ها به مردم سپرده شود، اظهار کرد: تا زمانی که تمامی امور به مردم سپرده نشود و آنها متولی فعالیت‌ها نباشند نمی‌توان به صورت کامل در تحقق اهداف مدنظر موفق عمل کرد.
وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با شبکه سازی بین تشکل‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم به دنبال تقویت و توسعه این شبکه‌ها است و هدف بر این بوده که با همراهی مردم قدم‌های بزرگی برداریم.
فعالیت در عرصه فرهنگی هم زیبا و هم سخت است، گاهی همین سختی کار، خود بسیار شیرین و دلچسب است و همه ما وظیفه داریم در عرصه‌های دینی و فرهنگی تلاش کرده و برای نهادینه کردن فرهنگ دینی و اسلامی برای نسل کنونی و آیندگان برنامه و راهکار داشته باشیم حجت الاسلام امامی تاکید کرد: فعالیت در عرصه فرهنگی هم زیبا و هم سخت است، گاهی همین سختی کار، خود بسیار شیرین و دلچسب است و همه ما وظیفه داریم در عرصه‌های دینی و فرهنگی تلاش کرده و برای نهادینه کردن فرهنگ دینی و اسلامی برای نسل کنونی و آیندگان برنامه و راهکار داشته باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: ما باید با تلاش شبانه روزی، روحیه جهادی را هم در خود و هم در کارمندان مجموعه تحت نظر خود نهادینه و عملیاتی کنیم، اگر چنین نباشد به پیروزی و موفقیت نخواهیم رسید.
حجت الاسلام امامی ایجاد زیرساخت‌های شبکه ای از فعالان رسانه‌ای، فضای مجازی را از رویکردهای این اداره کل در سالجاری عنوان کرد و گفت: در دوره مدیریتی فعلی هدف توسعه این تشکل‌ها و فعال کردن تشکل‌های میانی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در امر تبلیغ و عمومی سازی تبلیغ است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در این دوره مدیریتی با تمامی گروه‌های مردمی در ارتباط بوده و با تسهیل گری و راهبری به دنبال انجام فعالیت‌ها و برنامه‌ها توسط خود مردم است و در این راستا از ظرفیت نخبگان جامعه بهره می‌برد.
حجت الاسلام امامی خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریتی سازمان تبلیغات اسلامی می‌خواهد تمام افراد را زیر چتر تبلیغی قرار دهد و هر فردی با بهره گیری از تخصص خود در تبلیغ دین مؤثر باشد و در راستای ظهور و بروز دین در جامعه قدم بردارد.
تشکیل هئیت های هفتگی علمای ارومیه از کارهای ابتکاری در دوره جدید
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تشکیل هیئت‌های هفتگی علمای ارومیه، آموزش ویژه روحانیون و ائمه جماعات تحت عنوان دوره‌های مهارت‌های تلفیقی، دوره‌های آموزشی مقتل خوانی و مهارت افزایی مادحین ، جلسات غدیرشناسی و برنامه ریزی ویژه برای تحقق طرح فرزندآوری به همراه جهاد تبیین را از کارها و رویکردهای ابداعی و جدید تبلیغات اسلامی استان برشمرد.
امسال از همه ظرفیت‌های دارالقرآن، روحانیون مستقر و امامان پایگاه‌های اجتماعی و هیئات مذهبی برای برگزاری هر چه پرشورتر و با شکوه‌تر مراسمات غدیر استفاده خواهد شد حجت الاسلام امامی با بیان اینکه بحث فرزند آوری و رشد جمعیت نیز دیگر رویکرد اصلی سازمان در این دوره مدیریتی با توجه به تاکید ویژه مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: این سازمان بنا دارد در نهضت پیشرفت بانوان، تمام بانوان بتوانند در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ورود کرده و نقش آفرینی کنند که در این راستا مجموعه‌ای تحت عنوان نهضت پیشرفت بانوان در تبلیغات اسلامی استان راه اندازی شده است و برنامه‌های مربوط به تکثیر جمعیت و فرزند آوری را پیگیری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ستاد مردمی غدیر در تبلیغات اسلامی با همراهی مردم راه‌اندازی شد و امسال هم این مسئله در برنامه تبلیغات اسلامی قرار دارد، اظهار کرد: امسال از همه ظرفیت‌های دارالقرآن، روحانیون مستقر و امامان پایگاه‌های اجتماعی و هیئات مذهبی برای برگزاری هر چه پرشورتر و با شکوه‌تر مراسمات غدیر استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به توزیع ده‌ها هزار غذای گرم، طبخ آش نذری در بیش از 140 محله ارومیه و توزیع بسته‌های معیشتی در ایام غدیر سال گذشته، افزود: سال گذشته با وجود وجود محدودیت‌های کرونایی، مراسم غدیر که به همت مردم برگزار شد در نوع خود بی‌نظیر بود و این مسئله نتیجه عنایت خود امام علی علیه‌السلام و پای کار بودن مردم است که از جیب خودشان برای غدیر هزینه‌های میلیاردی کردند.
حجت‌الاسلام امامی شورآفرینی در مورد غدیر را سومین مسئله مد نظر در برنامه‌های امسال عنوان و بیان کرد: در حرکت‌های مردمی سال گذشته غدیر، 20 هزار پرچم بدون هزینه حتی یک ریال از بودجه‌های دولتی و حاکمیتی در ارومیه پخش شد که 70 عدد آن پرچم فاخر و بزرگ بود که بین هیئات مذهبی توزیع شد.
ضرورت استفاده از ظرفیت مؤسسات و خانه‌های قرآنی در برنامه‌های غدیر
وی با اشاره به اینکه مؤسسات و خانه‌های قرآنی در سطح استان به صورت شبکه‌ای با تبلیغات اسلامی در ارتباط هستند و از ظرفیت آنها در برنامه‌های غدیر استفاده خواهد شد، گفت: رهبر انقلاب غدیر را مایه وحدت امت اسلامی بیان می‌کنند و باید از ظرفیت اهل سنت که به اهل بیت ( ع) و قرآن کریم ارادت دارند در بیان فضائل اهل بیت و کتاب الهی استفاده شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به در پیش بودن دهه ولایت افزود: تصمیم داریم با استفاده از اساتید کشوری دوره‌های غدیرشناسی را در استان برگزار کنیم و هفته گذشته چهار جلسه از آن با حضور حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.
ولایت فقیه استمرار ولایت غدیر است و باید در مجالس و برنامه‌های خود، ارتباط ولایت‌فقیه و غدیر، فلسفه سیاسی اسلام و کارآمدی نظام اسلامی به درستی برای مردم تبیین شود وی به لزوم تبیین ولایت‌فقیه و کارآمدی نظام اسلامی در برنامه‌های غدیر اشاره کرد و گفت: ولایت فقیه استمرار ولایت غدیر است و باید در مجالس و برنامه‌های خود، ارتباط ولایت‌فقیه و غدیر، فلسفه سیاسی اسلام و کارآمدی نظام اسلامی به درستی برای مردم تبیین شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزاری 110 روضه شهدایی در ماه‌های محرم و صفر، تشکیل موکب و گروه‌های مردمی برای اعزام به راهپیمایی اربعین، اهتزار پرچم بزرگ سیاه و عزاداری در سه نقطه اصلی شهر ارومیه همزماه با ماه محرم و ایام فاطمیه، برگزاری مراسم اعتکاف در 7 شهرستان را از مهمترین اقدامات این اداره کل در یک سال اخیر برشمرد.
وی با اشاره به توزیع دو هزار جلد کتاب جهاد تبیین بین روحانیون استان گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان همایش طلایه داران تبلیغ در سراسر استان با حضور روحانیون برگزار شد و طی آن دو هزار جلد کتاب جهاد تبیین بین روحانیون توزیع شد.
حجت الاسلام امامی برگزاری دوره ویژه برای روحانیون مستقر و امام پایگاه‌های اجتماعی در استان گفت: دوره یک روزه جهاد تبیین، امید آفرینی و فرزندآوری ویژه روحانیون مستقر و امامان پایگاه‌های اجتماعی با حضور اساتید کشوری برگزار شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی جمع خوانی قرآنی کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در 130 مسجد شهری و روستایی، برگزاری ایده افطاری در 8 شهرستان با محور وحدت، تجلیل از 130 فعال خانه قرآنی در استان را از دیگر اقدامات این اداره کل در یک سال اخیر عنوان کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/485434/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهناز افشار : در نوجوانی دوست پسر داشتم/ ویدئو

پله‌هایی که خاک می‌خورند!

افزایش دمای هوا در اردبیل

نمایش آثار آیینی محوطه‌های باستانی در اردبیل

رویکرد حراست حفاظت و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی است

صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری 2 ارومیه

دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است

اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ

پیش بینی تولید بیش از 93 هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب

بهره مندی اهالی روستای هفتوان سلماس از آب سالم و بهداشتی

ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور

ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه

ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور

پیش بینی تولید بالغ بر یک هزار و 600 تن محصول کلزا در میاندوآب

پایان مسابقات فوتسال جام رمضان خوی

تولید سالانه 3500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از 15 هزار هکتار از مزارع مهاباد

حل مشکل 32 ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه

3 میلیون و 600 هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد

تصاویر زیبا و چشم‌نواز از حال خوب دریاچه ارومیه + عکس

بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش ایران و اسرائیل؛ این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟

حذف پیچ‌های خطرناک محور جلفا به سیه‌رود

پیشرفت 90 درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

تصادف تویوتا با پژو در محور مهاباد - سردشت با 2 مصدوم

رگبار باران و رعدوبرق در راه آذربایجان غربی

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد

زیرسازی منشعبات خیابان گلشن منطقه دو ارومیه

برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز در شهر ارومیه

تصادف در جاده نقده - مهاباد 11 مصدوم برجا گذاشت

سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد

جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ

برگزاری میز خدمت فرماندار چالدران با جامعه هدف بهزیستی

بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش بین ایران و اسرائیل؛  این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟

واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران

بهار در کوچه باغات سراب قنبر- کرمانشاه

بازآفرینی 5000 مترمربع از میدان ساعت تبریز

یک فوتی و 6 مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان

احتمال وقوع سیل در این سه استان

افزایش 10 درصدی حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی

حادثه رانندگی در جاده صوفیان یک کشته و 6 مصدوم بر جای گذاشت

جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد

مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل

رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد

تداوم عملیات پخش آسفالت در معابر منطقه سه ارومیه

برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان

بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس

افزایش 10 درصدی حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی