پیام آذری

آخرين مطالب

تخصیص 60 درصدی اعتبارات استان اردبیل در سال گذشته اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - داود شایقی گفت: دولت سیزدهم در حالی بر سر کار آمد که شرایط سخت و پیچیده مالی، اقتصادی و بدهی‌های کلان را به بخش‌های مختلف شاهد بودیم و از طرفی شرایط کرونایی مانع از رشد اقتصادی در کشور شده و میزان سرمایه‌گذاری نیز به تراز منفی رسیده بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل در نشست با خبرنگاران اردبیل ضرورت تغییر رویکرد در دولت برای خروج از بن‌بست به وجود آمده را یادآور شد و گفت: برخی تخصیص‌ها و منابع تأمین شده در حمایت از تولید ناکافی بوده و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نیز به صورت ناقص و ابتر تحقق یافته بود.
شایقی ضرورت تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های زیربنایی را در سطح استان اردبیل یادآور شد و گفت: با سفر رئیس جمهور در اواخر مهرماه سال گذشته موفق شدیم یک‌هزار و 300 میلیارد تومان منابع نقد را به استان تزریق کنیم تا در بخش زیرساخت‌ها به ویژه راه، آب شرب و راه آهن حرکت‌های تحولی رقم بخورد.
او ضرورت تکمیل بزرگراه شمال به جنوب را ضروری اعلام کرد و گفت: 50 کیلومتر بزرگراه در اوایل سال‌جاری تکمیل و به زیر ترافیک رفت و در کنار آن با تأمین منابع مالی پروژه راکد راه آهن اردبیل به ریل توسعه بازگشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اجرای طرح‌های آبرسانی، توسعه فاضلاب، احداث چهار پست 63 کیلوولت را به همراه طرح‌های توسعه‌ای گازرسانی در استان اردبیل یادآور شد و گفت: سال گذشته از مجموع اعتبارات استانی یک‌هزار و 800 میلیارد تومان منابع تخصیص یافت که 60 درصد سهم در نظر گرفته شده بود.
ابلاغ 57 درصد اعتبارات در سال 1400
شایقی می‌گوید: تاکنون 57 درصد تخصیص اعتبارات سال 1400 به استان اردبیل ابلاغ شده است.
او با ارائه گزارشی از فعالیت حوزه برنامه‌ریزی گفت: با تکمیل مطالعات آمایش استان اردبیل و ضرورت اجرایی شدن این سند مهم و ارزشمند امیدواریم مسیر توسعه استان به شکل مطلوب طی شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل می‌گوید: فاز اول مطالعات آمایش استان در سال 85 به انجام رسیده بود، اما فاز تکمیلی آن از سال 97 شروع شد تا با انتخاب یک مشاور زبده، ملی و صاحب صلاحیت در این حوزه بتوانیم سند آمایش استان را به تصویب ملی و استانی رسانده و آماده اجرا کنیم.
مبادله کامل موافقت‌نامه بودجه 1400 تا آخر مهرماه
شایقی به تهیه و تدوین لایحه بودجه 1401 اشاره کرد و ادامه داد: در یک هفته آینده کار تهیه و تدوین این لایحه آغاز خواهد شد و ما نیز متناسب با شرایط ملی سعی خواهیم کرد در این حوزه نقش‌آفرینی کنیم.
او اجرای 48 طرح ملی و ملی استانی شده را یادآور شد و گفت: 30 پروژه به صورت ملی و 18 پروژه به صورت ملی استانی با انجام مبادله موافقت‌نامه به صورت درون استانی در حال انجام و اولویت برنامه‌ریزی‌هاست که امیدواریم تکمیل و به سرانجام رساندن این پروژه‌های ملی و ملی استانی را شاهد باشیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه توزیع اعتبارات سال 1400 از نیمه دوم سال آغاز شده در 15 روز گذشته موفق شدیم بیش از 75 درصد مبادله موافقت‌نامه‌ها را انجام دهیم.
او در ادامه سخنان خود گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر مهرماه تمامی مبادله موافقت‌نامه بین دستگاه‌های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شده و به سرعت شاهد جذب و تخصیص منابع و اعتبارات باشیم.
500 پروژه نیمه‌تمام در انتظار تکمیل
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل غیر از پروژه‌های مستمر، تعمیر و نگهداری، 500 پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که سعی خواهیم کرد با اولویت و نیازسنجی این پروژه‌ها را تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.
شایقی از ابلاغ یک‌هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار در هفته‌های اخیر برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان خبر داد و گفت: 57 درصد تخصیص اعتبارات در شش ماهه اول امسال انجام شده و بعد از مبادله موافقت‌نامه‌ها سعی بر این است تا تخصیص اعتبارات به صورت نقدی و اسناد در اولویت قرار گیرد.
او بیشترین پرداختی را مربوط به حقوق نیرو‌های طرحی، آبداران و راهداران اعلام کرد و ادامه داد: در کنار تخصیص اعتبارات برای پروژه‌های نیمه‌تمام، سعی بر این است تا پرداختی به نیرو‌های شاغل در ادارات با اولویت نیرو‌های طرحی و قراردادی به انجام برسد.
80 میلیارد تومان مازاد درآمد مالیاتی اردبیل
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان مشکلی وجود ندارد و تا آخر امسال به تمام تعهدات خود عمل خواهیم کرد.
شایقی گفت: راهکار‌های خوبی برای حل مشکلات مالی و منابع درآمدی استان ارائه شده که امیدواریم به معنای واقعی هر دو هدف‌گذاری به ثمر بنشیند.
او فروش اموال و خلق منابع جدید را از راهکار‌های ارائه شده اعلام کرد و گفت: در شش ماهه امسال 107 میلیارد تومان مالیات استان وصول شده که 940 میلیارد تومان آن مالیات مصوب و 80 میلیارد تومان نیز درآمد مازاد مالیاتی بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل می‌گوید:قطعا در کنار افزایش منابع مازاد درآمدی از محل مالیات، سعی و تلاشمان بر این است تا با صرفه‌جویی منابع بتوانیم کسری اعتبارات استانی را به حداقل برسانیم.
تخصیص دو هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی برای اردبیل
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با گذشت شش ماه از سال دو هزار و 700 میلیارد تومان اعتباری ملی و استانی در روند توسعه استان اردبیل اختصاص یافته است.
شایقی گفت: برای 48 طرح ملی و ملی استانی شده که عمدتا طرح‌های زیربنایی و اولویت‌دار هستند، در سال جاری یک‌هزار میلیارد تومان منابع تأمین شده تا سرعت اجرای این پروژه‌ها را شاهد باشیم.
او به نیمه‌تمام ماندن 500 پروژه استانی نیز اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها نیز یک‌هزار و 700 میلیارد تومان در نیمه اول سال اختصاص یافته و تلاش بر این است تا هر چه سریعتر این پروژه‌ها به سرانجام برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با آغاز سال مالی جدید که از مهرماه شروع شده 70 درصد از مبادله موافقت‌نامه بین دستگاه‌های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل انجام شده و این کار با سرعت بیشتری تا آخر مهرماه به سرانجام می‌رسد.
شایقی به زمان بودجه‌ریزی و تدوین لایحه بودجه 1401 اشاره کرد و ادامه داد: ما در دو ماه پیش رو باید پیشنهادات خودمان را به سازمان برنامه و بودجه و هیئت دولت ارائه کنیم تا قبل از ارسال لایحه به مجلس در ردیف‌های بودجه سال آینده منابع مورد نظر برای طرح‌ها و پروژه‌ها در نظر گرفته شود.
او گفت: بر اساس نیازسنجی تأمین اعتبار در نیمه دوم سال نیز انجام خواهد شد و به رغم سیاست انقباضی دولت و سازمان برنامه و بودجه تلاش خواهیم کرد تا منابع مورد نیاز را تأمین کنیم.
اختصاص 377 میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب و راه اردبیل
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: امسال 377 میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات حوزه آب و راه استان اردبیل اختصاص یافته است.
شایقی گفت: قطعا در توزیع منابع با در نظر گرفتن شاخص محرومیت پنج درصد اعتبارات و منابع استان به این شهرستان اختصاص پیدا می‌کند تا بخش عظیمی از طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای به ثمر بنشیند.
او مهمترین اولویت تکمیل پروژه‌ها را در این شهرستان سد گیوی و پایاب آن بیان کرد و گفت: سه هزار هکتار از اراضی با بهره‌برداری از پایاب سد گیوی از آبیاری مدرن برخوردار خواهند شد و این امر به افزایش سرانه درآمدی مردم کمک خواهد کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: برای این پروژه 220 میلیارد تومان از طریق ماده 56 تأمین شده که تاکنون تملک اراضی و روند اجرای پروژه با پرداخت مبلغ اولیه از طریق بانک‌های عامل به سرانجام رسیده است.
شایقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سد گیوی که از سال 84 شروع شده در سال 96 به اتمام رسیده ولی احداث پایاب آن در اولویت قرار گرفت تا ما بتوانیم اراضی حاصلخیز این منطقه را زیر کشت محصولات آبی ببریم.
16 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در اردبیل اتفاق افتاده است
شایقی گفت: ما ارتباط و تعامل تنگاتنگی را در مسیر توسعه استان با سایر دستگاه‌ها داریم و اطلاعات دقیقی را در تقویت زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای در اختیار سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها قرار می‌دهیم.
او می‌گوید: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل به عنوان یک نهاد راهبردی تلاش می‌کند تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان‌ها را احصا و در بخش‌های مختلف در اختیار فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی قرار دهد که این امر با یک ترکیب مشخص در حوزه اشتغال انجام شده است.
دبیر شورای برنامه ریزی استان اردبیل ترکیب اشتغال استان را 27 درصد در حوزه صنعت، 40 درصد در حوزه خدمات و 33 درصد در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: در همه این بخش‌ها اصلی‌ترین رویکرد ما تقویت نظام بهره برداری و تولید است که به عنوان نمونه در بخش کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای هدفگذاری شده است.
تخصیص 100 میلیارد تومان اعتبار سفر تا پایان آذر
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: تا پایان آذرماه قرار است از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل 100 میلیارد تومان منابع برای پروژه‌های مصوب تامین و تخصیص یابد.
شایقی گفت: مسئولان سازمان برنامه و بودجه قول دادند تا این منابع را به صورت اسناد خزانه و یا نقدی پرداخت کنند که ما تاکید کردیم پرداختی‌ها به صورت نقدی باشد تا صرف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت دار استان شود.
او می‌گوید: در کنار پیگیری استاندار اردبیل و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مقرر شد از طریق مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری تامین اعتبارا در اولویت قرار گرفته و بخشی از منابع مصوب سفر در سالجاری و بخش دیگر نیز در بودجه سال آینده به استان اختصاص یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: با همراهی استاندار اردبیل در دیدار با معاونین و مدیران سازمان برنامه و بودجه تاکید کردیم تا منابع سفر به سرعت تامین شود تا ما بتوانیم طرح‌های مصوب را در مدت زمان کوتاه به سرانجام برسانیم.
توزیع اعتبارات به تناسب ظرفیت شهرستان‌ها انجام می‌شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: توزیع اعتبارات در استان با تاکید استاندار اردبیل به تناسب ظرفیت هر شهرستان در شاخص‌های تحول آفرین انجام می‌شود.
شایقی می‌گوید: با ابلاغ بودجه 1401 در اوایل سال آینده جلسه شورای برنامه ریزی استان و شهرستان‌ها را برگزار کرده و توزیع اعتبارات را به تناسب ظرفیت ها، توانمندی‌ها و شاخص‌های توسعه هر منطقه انجام می‌دهیم.
او گفت: تکمیل زیرساخت‌ها به ویژه در بخش راه، راه آهن، فرودگاه و آب، برق و گاز در اولویت اصلی توزیع اعتبارات قرار دارد و در کنار آن تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های نیمه تمام با اولویت عمران و آبادانی شهر‌ها و روستا‌ها به سرانجام برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از اختصاص اعتبارات خوب از محل سفر رئیس جمهور به طرح‌های راهسازی اشاره کرد و گفت: بیش از نیمی از اعتبارات سفر رئیس جمهور به طرح‌های بزرگراهی و بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی اختصاص یافته و در کنار آن بنیاد مسکن نیز طرح‌های هادی را اجرایی و عملیاتی می‌کند.
تولید دانش بنیان موتور محرکه اقتصاد کشور است
شایقی گفت: تولید دانش بنیان موتور محرک اقتصاد روبه رشد اقتصاد کشور است.
او می‌گوید: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر با محور تولید پیام‌های نوروزی خودشان را مطرح کردند تا این پیام‌ها در سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها مورد توجه بوده و مبنای رشد و توسعه کشور قرار گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در تحولات اقتصادی کنونی و در تعریف مرز علوم و فنون جدید توجه به فناوری‌های نوین و دانش بنیان در ابعاد مختلف عنصر تحرک و تحول اقتصادی است که با همین رویکرد سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نامگذاری شده است.
شایقی گفت: در سال جاری به تناسب رویکرد‌های ملی ما نیز در استان اردبیل تلاش می‌کنیم تا در شورای برنامه ریزی، اشتغال و تسهیل استان با نگاه دانش بنیان از طرح‌های اقتصادی و سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی حمایت کرده و فرصت باروری این حوزه را فراهم کنیم.
او گفت: در تحقق شعار سال تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری استفاده کرده و اقدامات موثری را با تاکید استاندار اردبیل و مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام دهیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل می‌گوید: در اولین جلسه شورای برنامه ریزی در سال جاری سعی خواهیم کرد تا به تناسب شعار سال هدفگذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها را به نحوی انجام دهیم تا در پایان سال اهداف توسعه دانش بنیان و اشتغال موثر در این بخش تحقق یافته و بتوانیم از فرصت‌های به دست آمده در توانمندی‌های عرصه تولید و اشتغال استفاده کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود با تاکید بر شعار سال هم در بحث افزایش سرانه درآمد مردم و هم ارتقای تولید ناخالص استان گام‌های اساسی و موثری را برداشته و به اهداف تعریف شده دست یابیم.
اعتبارات سفر رئیس جمهور راهگشاست
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال 1401 برای جذب ردیف‌های اعتباری ملی که بخش عمده‌ای از بودجه کشور را شامل می‌شود باید رقابت سازنده‌ای را انجام دهند.
شایقی گفت: ما تلاش کردیم تا در بودجه سال آینده منابع خوبی را برای توسعه پروژه‌ها و طرح‌های زیربنایی در نظر گرفته شود که تکمیل راه آهن اردبیل – میانه، بزرگراه ها، طرح‌های توسعه‌ای آب و فاضلاب، سد‌ها و پروژه‌های فرهنگی و هنری از جمله این رویکردهاست.
او می‌گوید: از همین ابتدای سال در کنار جذب اعتبارات سال 1400 تا پایان تیرماه تلاش خواهیم کرد تا در فصل کاری از منابع ملی و سفر رئیس جمهور نیز برای تکمیل و بهره برداری پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان استفاده کنیم.
اقتصاد دانش بنیان سرانه درآمدی اردبیلی‌ها را بهبود می‌بخشد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: اقتصاد دانش بنیان و توسعه فناوری‌های جدید فرصت اشتغال و افزایش سرانه درآمدی مردم اردبیل را فراهم می‌آورد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: به دنبال نامگذاری سال 1400 به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ما نیز در استان برنامه ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها را در تقویت بخش‌های توسعه‌ای در این حوزه انجام دادیم که در گام نخست کارخانه نوآوری و در گام‌های بعدی نیز شهرک فناوری و نوآوری استان با هدف حمایت از جوانان خلاق راه اندازی می‌شود.
شایقی گفت: علاوه بر مرکز استان قرار است در سایر شهرستان‌ها نیز به تناسب ظرفیت آن‌ها توسعه اقتصاد دانش بنیان هدفگذاری شود که در شمال استان این تحول در بخش کشاورزی و مرکز و سایر مناطق نیز در حوزه گردشگری و صنایع تبدیلی و تکمیلی مدنظر قرار گرفته است.
ارتقا بهره‌وری با تولید دانش‌بنیان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ارتقا بهره‌وری در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان امکان‌پذیر است.
شایقی گفت: یکی از مسائل و موضوعات بسیار مهم در کشور ارتقا بهره‌وری و رعایت اصل بهینه‌سازی مصرف در همه بخش‌هاست تا کشور ما بتواند در مسیر توسعه پیشرفت گام‌های جدی بردارد.
او نامگذاری سال جدید را به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» یادآور شد و گفت: در زندگی فردی، اجتماعی و ابعاد سرماگذاری، کار‌های عمرانی و اجرایی باید اصل بهره‌وری مورد توجه قرار گرفته و در این حوزه همه تلاش جدی برای ارتقا سطح بهره‌وری را داشته باشند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل مفهوم بهره‌وری را افزایش توان تولید با هزینه کم اعلام کرد و گفت: دانش‌آموزی که 10 ساعت برای کنکور درس می‌خواند اگر نتیجه‌ای از کار و فعالیت خود نگیرد، در حقیقت خطاب بهره‌وری پایین را برای او اعلام می‌کنند.
شایقی گفت: در عرصه تولید نیز کارخانه‌ای که با 80 درصد ظرفیت فعالیت کرده و 20 درصد ظرفیت خالی دارد زمینه و بسترساز توسعه و پیشرفت روزافزون قرار می‌گیرد به شرط آن که بهره‌وری در آن افزایش یابد.
او ضرورت توجه به قیمت تمام شده را در عرصه محصولات، اجناس و خدمات یادآور شد و گفت: سال به سال قیمت اجناس و خدمات در سطح جهانی و کشورمان افزایش پیدا می‌کند که با توجه به این امر باید شاخص مصرف بهینه انرژی و پایین آوردن هزینه‌های تولید را مورد توجه قرار دهیم.
جذب 3000 میلیارد تومان منابع به نفع استان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به جذب اعتبارات در سال گذشته برای استان اردبیل اشاره کرد و گفت: یک‌هزار میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به صورت نقدی به استان اختصاص یافت تا صرف کار‌ها و پروژه‌های زیربنایی و حیاتی نظیر راه آهن اردبیل و توسعه بزرگراه‌های استان شود.
شایقی اولویت توسعه استان را اجرای پروژه‌های پیشران در مسیر توسعه پایدار اعلام کرد و گفت: از جمله این پروژه‌ها تکمیل راه آهن اردبیل – میانه، تکمیل چهار خطه‌ها و بزرگراه‌ها، همچنین بهره‌برداری از سد‌ها و پایاب سد خداآفرین، عمارت، گیوی و بفراجرد در جنوب و شمال استان است که در هدف‌گذاری امسال جز اولویت‌های اساسی است.
او گفت: با مدیریت استاندار اردبیل و مسئولیتی که مدیران دستگاه‌های اجرایی بر عهده گرفتند شتاب بیشتری را در اجرای این طرح‌ها شاهد هستیم که نمونه آن تکمیل بزرگراه اردبیل – مشگین در سال‌جاری و تخصیص منابع ماده 56 برای محور اردبیل – سرچم است که تا 400 میلیارد تومان این منابع تخصیص می‌یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سایر پروژه‌های اولویت‌دار استان نیز جز برنامه‌ریزی‌های اصلی است که ما در بودجه سال 1401 برای راه پارس‌آباد – مشگین به طوری 137 کیلومتر مجوز قانونی در بهره‌مندی از ردیف ملی را گرفته‌ایم و همین مجوز برای محور گرمی – بیله‌سوار به طور 89 کیلومتر اخذ شده است.
باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/486133/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همایش تجلیل از مفاخر موسیقی نواحی و اقوام ایرانی در بوکان برگزار شد

کشف کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی

گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا انتخاب شد

مراحل پرورش 2 هزار اردک توسط یک کشاورز ویتنامی (فیلم)

آتش سوزی عطر فروشی در ارومیه مربوط به سال گذشته است

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت دکتر پرویز داودی

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی

تسلیت رهبرانقلاب در پی درگذشت پرویز داودی

رهبر انقلاب درگذشت پرویز داودی را تسلیت گفتند

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

فیلم انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه قدیمی است

خانم گلی در 4 دقیقه!

متن خبر درگذشت سهراب سپهری در اطلاعات 44 سال پیش

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

پاکستان: سفر «رئیسی» به اسلام آباد از اهمیت بالایی برخوردار است

شاه ماهی 300 کیلویی به رود ارس برگشت

توزیع بیش از سه هزار و 500 تن کود یارانه‌ای در شهرستان پلدشت در سال 1402

طلایی شدن مزارع کلزا در منطقه باراندوزچای ارومیه

سقوط سواری سمند به دره در محور چالدران _ خوی

پیمایش کاربری ها و فعالیت های پرآب بر غیرخانگی در آذربایجان غربی

تعویض و جایگزینی 152 دستگاه چراغ قدیمی روشنایی خیابان حیدر بابا در ارومیه با لامپ‌های ال‌ای دی

اجرایی شدن 81 درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و یکشنبه‌های تولید در استان آذربایجان غربی

دیدار با خانواده شهید سلامت در تکاب

درگیری لفظی خواهر وبرادر سیرجانی قتل پدر را رقم زد

تیم اقدمی تبریزبر صدر بسکتبال زیر 14 سال دختران آذربایجان شرقی

جمع آوری باکس‌های زباله از سوم اردیبهست در تبریز

افزایش 93 درصدی کشف سرقت خودرو در سیرجان

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

تغییر چهرۀ بازیگر نقش «امپراتور یوری» در جدیدترین سریالش

هم‌نشست مجسمەسازی مفاخر در مهاباد آغاز شد

دستگیری عامل تنش در ورزشگاه سه هزار نفری ارومیه

جنجال فرودگاه تبریز، مربی خارجی تراکتور را فراری داد

تشدید نظارت بر مراکز تولید و بسته بندی کالا‌های اساسی آذربایجان شرقی

واکنش باشگاه تراکتور به حمله هواداران به بازیکنان

بیانیه باشگاه تراکتور درباره اتفاقات رخ داده در فرودگاه تبریز

حمایت تمام قد بازیکن پرتغالی تراکتور از شجاع خلیل زاده + عکس

ترک داروی مشهور لاغری چه عوارضی بر بدن دارد؟

بانوی 50ساله میرآبادی در رودخانه غرق شد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

جدیدترین قیمت سکه، نیم سکه، ربع سکه و طلای 18 عیار در بازار | جدول قیمت ها

واکنش اسلام‌آباد به تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی پاکستان

جدیدترین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)

برتری آریان همدان برابر تیم نود در ارومیه

انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه

پرداخت 5670 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی آذربایجان غربی

(ویدیو) لحظه انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه

ورزشکاران زنجانی 370 مدال رنگارنگ کسب کردند

ضبط 47 دستگاه ماینر قاچاق در ارومیه