پیام آذری

آخرين مطالب

ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز در مسیر توسعه مقالات

ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز در مسیر توسعه
  بزرگنمايي:

پیام آذری -   نقش و اهمیت ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه آن در کاهش بار ترافیکی، آلودگی هوا، جابجایی ایمن و سریع مسافران، حفظ محیط زیست و رشد اقتصادی کلانشهرها بر کسی پوشیده نبوده و هر فرد کوچک و بزرگی، کم و بیش به نقش این ناوگان در این مسایل آگاه بوده و به آن اذعان می کند.
کارشناسان از حمل و نقل عمومی به عنوان زیربنای توسعه شهرها به ویژه در کشورهای در حال توسعه نام می برند و بر توسعه و نوسازی زیرساخت های ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری از جمله قطارشهری، اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای بهبود وضعیت شهرها در حوزه حمل و نقل، حفظ محیط زیست، برقراری عدالت اجتماعی و صرفه جویی در مصرف انرژی تاکید می کنند.
افزایش جمعیت شهری و رشد پیوسته بار ترافیکی به ویژه در کلانشهرها از جمله تبریز، ضرورت توجه به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این کلانشهر را به مسوولان گوش زد می کند و مسوولان حوزه مدیریت شهری نیز باید با نگاهی ویژه به این موضوع بنگرند و زمینه های توسعه این قبیل امکانات را برای استفاده مردم و شهروندان فراهم کنند.
به گفته کارشناسان حوزه حمل و نقل هر دستگاه اتوبوس معادل 20 خودرو سواری امکان جابجایی شهروندان را دارد و برای عبور 10 هزار نفر در 2 جهت حدودا به پنج هزار خودرو شخصی نیاز است که این آمار خود نشاندهنده اهمیت و نقش ناوگان حمل و نقل عمومی در جابجایی مسافران، کاهش بار ترافیکی، کاهش آلایندگی هوا و آلودگی صوتی و سفرهای درون شهری با خودروهای شخصی است.
مدیریت شهری تبریز در ماه های اخیر، اقدامات شاخصی در حوزه حمل و نقل عمومی انجام داده و قطارشهری تبریز و خطوط 1 و 2 آن، ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی تبریز مرکز ثقل توجه و فعالیت قرار گرفته و در این راستا اعتبارات ملی جذب و اوراق مشارکت منتشر شده و طرح‌های نوسازی در حال اجراست.

پیام آذری

شهرار تبریز می گوید: در راستای توسعه حمل و نقل عمومی در این شهر تا پایان امسال خط 1 قطار شهری بهبهره برداری می رسد و برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز 300 دستگاه اتوبوس و 2 هزار دستگاه تاکسی درون‌شهری خریداری می شود.
یعقوب هوشیار، می افزاید: خط 1 قطارشهری تبریز با تمام فراز و نشیب‌ خود در سال‌های گذشته، با رویکرد جدید مدیریت شهری در اخذ اعتبارات ملی، اوراق مشارکت و اهتمام مدیریت جدید آن در نصب روزشمار افتتاح ایستگاه‌ 15 بالاخره تا پایان سال ایستگاه‌های 13، 14 و 15 به بهره‌برداری می‌رسند.
وی اظهار می کند: روزشمار اتمام ایستگاه‌های خط 1 آغاز شده و نیروهای سازمان حمل و نقل ریلی تلاش می‌کنند تا با اطلاع رسانی دقیق اقدامات در این ایستگاه‌ها، جزئیات عملکرد خود را در اختیار عموم مردم قرار دهند.
شهردار تبریز می گوید: با انتشار اوراق مشارکت 500 میلیارد تومانی، امید است تا پایان سال عملیات عمرانی در این سه ایستگاه اتمام و خط 1 قطارشهری تبریز به بهره برداری برسد.
هوشیار، ادامه می دهد: خط 1 قطارشهری تبریز مطالبه عمومی شهروندان بوده و توفیق مجموعه حمل و نقل ریلی شهرداری در این زمینه، در همه فعالیت‌های شهرداری تاثیرگذار است.
وی با تاکید بر اینکه همت شهرداری و مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی باید معطوف به اتمام خط 1 تا پایان سال جاری باشد، یادآوری می کند: لازم است مشکل سیگنالینگ نیز در کمترین زمان ممکن مورد بررسی های دقیق کارشناسی قرار بگیرد و تا زمان اتمام این خط، این مشکل به صورت کامل رفع شود.
شهردار تبریز می گوید: فعالیت‌های سازمان قطارشهری تبریز منحصر به خط 1 نبوده و در خط 2 نیز اقدامات گسترده‌ای در دست انجام است و هم اکنون عملیات حفاری در ایستگاه‌های مختلف خط 2 بخصوص در فاز اول آن از ایستگاه قراملک تا ایستگاه شهید محققی در حال انجام است.
هوشیار، با تاکید بر ضرورت اختصاص فاینانس ویژه در خط 2 قطارشهری تبریز جهت اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده، می افزاید: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در 2 سال آتی فاز 1 خط 2 از مسیر قراملک تا سه راه امین به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
وی اظهار می کند: پیشنهاد مدیریت شهری تخصیص اوراق مشارکت به مبلغ یک هزار و 200 میلیارد تومان برای خط 2 بوده که امید است با تحقق این مبلغ، عملیات اجرایی در این مسیر تسریع یابد و اصلاح در جانمایی ایستگاه‌های خط 2 نیز باید در اولویت‌ سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز قرار گیرد.

پیام آذری

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز نیز با تاکید بر تمرکز این سازمان بر اتمام خط 1 قطارشهری، می‌گوید: با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام شده، تلاش می‌ شود تا پایان سال تکلیف این خط مشخص شده و به اتمام برسد.
یعقوب وحیدکیا، با اشاره به نصب روزشمار اتمام عملیات عمرانی ایستگاه‌های 15 می افزاید: این ایستگاه تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد و بر اساس زمان‌بندی‌های انجام شده، دیگر ایستگاه‌های ناقص این خط نیز تا پاییز و زمستان به اتمام می‌رسد.
وی اظهار می کند: متاسفانه در یک سال گذشته در بسیاری از بخش‌ها فعالیت های عمرانی تعطیل یا نیمه تعطیل شده بود که با حمایت‌های شهردار و سیستم مالی شهرداری بخشی از تعهدات مالی‌ این سازمان به پیمانکاران خط 1 پرداخت شد و امید است طبق زمان‌بندی امور پیش برود.
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به پیش‌بینی هزینه‌کرد 2 هزار میلیارد تومانی به منظور ادامه عملیات عمرانی در خط 2 قطارشهری می‌گوید: با هدف‌گذاری انجام شده، امسال بیش از 2 هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی در این خط هزینه می‌شود.
وحیدکیا، ادامه می‌دهد: در خصوص تامین منابع مالی خط 2 مشکل خاصی وجود ندارد و با توجه به اوراقی که از سال‌های قبل خریداری شده و اوراق سال 1400 که در حال تامین است، امور با هماهنگی سازمان و ستاد شهرداری در حال انجام است.

پیام آذری

فرماندار تبریز نیز با بیان اینکه تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر پاسخگوی جمعیت تبریز نیست، می گوید: برای رفع این مشکل با حمایت دولت 70 دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده است.
علی جعفری آذر، با بیان اینکه در روزهای آینده این تعداد اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز می شود، می افزاید: با افزوده شدن اتوبوس های جدید به ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه، ترافیک های شهری و سرعت انتظار شهروندان تا حدودی کاهش می یابد.
وی با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت زندگی و ارایه خدمات به صورت عادلانه در همه مناطق شهری جزو حقوق شهروندی مردم این شهر است، اظهار می کند: توسعه خدمت‌رسانی و رفع مشکلات مناطق کم برخوردار از اولویت های مدیران استانی و شهری بوده و همه مدیران بر توسعه خدمات و بهبود کیفیت زندگی مردم در این مناطق تلاش می کنند.

پیام آذری

رییس شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی تبریز از راهبردهای اصلی شورای ششم و مجموعه‌ شهرداری است، می گوید: در این راستا اقدامات مناسبی از سوی مدیریت شهری با همکاری شورای اسلامی تبریز انجام شده است.
حجت الاسلام رسول برگی، با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و راه اندازی اتوبوس های برقی برای کاهش آلودگی هوای این کلانشهر، می گوید: در این راستا فعالیت اتوبوس برقی به صورت آزمایشی در ناوگان اتوبوسرانی این شهر آغاز شد.
وی اظهار می کند: به همت شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تبریز، یک دستگاه اتوبوس برقی ساخت داخل به مدت پنج روز به صورت آزمایشی فعالیت کرد که در صورت کسب تاییدیه‌های کارشناسی، اتوبوس‌های برقی خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تبریز اضافه می شود.
حجت الاسلام برگی، ادامه می دهد: اتوبوس‌های برقی تا کنون در شهرهای اصفهان، مشهد و تهران به کارگیری شده است و امید است با اضافه شدن این اتوبوس‌ها، حرکت ناوگان حمل‌ و نقل عمومی تبریز به سمت حمل‌ و نقل پاک تسریع شود.

پیام آذری

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان اتوبوسرانی از ضروریات حوزه حمل و نقل شهری است، می گوید: اتوبوس‌های فرسوده شهری از عوامل آلودگی هوای تبریز است که تلاش می شود تا پایان سال با خرید و الحاق 300 دستگاه به ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه، گامی در جهت نوسازی این ناوگان و کاهش آلودگی هوا برداشته شود.
هوشیار، با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای در راستای تامین 900 دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی تبریز با امضا شهرداری و شرکت‌های خودروسازی رسیده است، می افزاید: هدف اصلی آن ارتقا کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی تبریز و حومه است و بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، مقرر شده این اتوبوس ها در یک‌سال آینده توسط شرکت گروه بهمن و خودروسازی اسنا تامین شود.
وی اظهار می کند: در فاز اول، بنابر نیاز ضروری شهر تبریز مقرر شده بلافاصله بعد از امضا این تفاهم‌نامه، قرارداد خرید 100 دستگاه اتوبوس 12 متری بین شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه منعقد شود.
هوشیار، ادامه می دهد: توسعه ناوگان اتوبوسرانی از اهداف اصلی مدیریت شهری جدید تبریز است و امید است راه‌اندازی آزمایشی اتوبوس برقی منجر به دستیابی شهر به حمل و نقل پاک شود.

پیام آذری

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه ناوگان تاکسیرانی این شهر با ارایه لایحه شهرداری و تایید شورا و فرمانداری، نوسازی می‌شود، می گوید: این اقدام گام بلند شهرداری تبریز در حوزه حمل و نقل عمومی است.
علیرضا نوای باغبان، با تاکید بر اینکه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در همه حوزه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، می افزاید: سالانه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی باید برنامه ریزی شود تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.
وی اظهار می کند: همان گونه که ما در قطارشهری و اتوبوسرانی هزینه های کلانی صرف می شود باید با همان نگرش به حوزه تاکسیرانی هم توجه شود و حمایت از حمل و نقل عمومی یک گام مثبت از سوی شهرداری و شورا بوده که منجر به توسعه شهری خواهد شد.
نوای باغبان، ادامه می دهد: شهرداری باید از همه ظرفیت های قانونی برای تامین اعتبار لازم استفاده کند و چانه زنی با بانک های عامل را در دستور کار خود قرار دهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد تغییر چهره ناوگان تاکسیرانی در شهر باشیم.

پیام آذری

120 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد برای نوسازی تاکسی های درون شهری تبریز اعطا می شود
شهردار تبریز با بیان اینکه تاکسی‌های شهری سهل‌الوصل‌ترین ابزار حمل و نقل عمومی در سطح شهر هستند، می گوید: نوسازی آنها علاوه بر بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا، موجب زیبایی بصری خاصی نیز در شهر می‌شود.
هوشیار، می افزاید: مدیریت شهری تبریز در ماه های اخیر اهتمام ویژه‌ای برای نوسازی این ناوگان داشته و با ارایه لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر و همراهی اعضای شورا طرح نوسازی تاکسی‌های درون شهری تبریز با نوسازی 2 هزار دستگاه تاکسی انجام می شود.
وی اظهار می کند: با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر در تصویب لایحه شهرداری تبریز مبنی بر مساعدت در اخذ تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، تا پایان سال تاکسی‌های جدید در سطح شهر تردد و تاکسی‌های فرسوده جمع آوری می شود.
هوشیار، ادامه می دهد: در این راستا 120 میلیون تومان برای نوسازی تاکسی‌های درون‌شهری تسهیلات با نرخ 18 درصد اعطا می شود ولی مدیریت شهری تبریز بر اساس برنامه جامع حمل و نقل و حمایت از تاکسیرانان شهر، 14 درصد از نرخ کارمزد این تسهیلات را پرداخت خواهد کرد و تاکسیران‌ها این تسهیلات را تنها با چهار درصد کارمزد دریافت خواهند کرد.
برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز شهرداری تبریز اتوبوس حمل و نقل مسافری شرکت را‌ه‌آهن شهری تبریز و حومه تاکسی

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/490104/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل

راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود

فعالیت 40 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس

همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه

اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

برپایی 5 میز خدمت در نماز جمعه ارومیه

اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در60 هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

خط کشی 250 کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نقده

واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه

کشف 15 میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در آذربایجان شرقی

درگذشت پدر شهید سلطانی در مراغه

بلومبرگ: کشتی بهشاد ایران از بیم حمله اسرائیل دریای سرخ را ترک کرد

همسویی بی‌نظیر در توسعه اردبیل

2224 میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت

رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است

پایداری آب مصرفی 45 روستا با عملیات جهادی صنعت نفت

عملیات وعده صادق موجی از شادی را به ارمغان آورد

(تصویر) جدال هولناک زن 60 ساله و خرس در پیرانشهر

پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است

فوران آتش‌فشان در اندونزی/ 11 هزار نفر باید تخلیه شوند

بیکارتر از کیم کارداشیان، مرفه‌تر از ایلان ماسک!

آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»