پیام آذری

آخرين مطالب

حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن روز خبرنگار در ارومیه اجتماعي

حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن روز خبرنگار در ارومیه
  بزرگنمايي:

پیام آذری - به گزارش ایرنا، امسال که بیست و چهارمین سالگرد شهادت شهید صارمی خبرنگار ایرنا در مزارشریف افغانستان بود، مراسم روز خبرنگار به علت همزمانی با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روزهای پس از آن برگزار شد، حال آن که طبق اطلاع، این روز در برخی استان‌ها حتی پیش از ایام محرم گرامی داشته شده بود و بالطبع این امر عاملی برای استفاده از فضای جشن نیز بود.
نکته دوم در این خصوص، استقبال بسیار کم مدیران استانی از برنامه ویژه روز خبرنگار بود؛ در این آیین تعداد انگشت شماری مسوول استانی حضور یافته بودند که البته ضمن قدردانی از توجه ویژه آنان، جای خالی مدیران ارشد استانی به صورت بسیار ویژه و پررنگی در این مراسم دیده شد.
در آیین روز خبرنگار امسال در مرکز استان آذربایجان غربی، تنها رییس کل دادگستری آذربایجان غربی، فرماندار ارومیه، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و مدیرکل امور کتابخانه‌ها حضور داشتند.
اینکه مدیران گرانقدر دستگاه‌های اجرایی چرا توجهی به این روز و تجلیل از خبرنگاران در حد یک پیام نداشتند موضوعی است که باید به شکل جدی به آن پرداخت تا علت مشخص شود، چگونه ممکن است در استانی که حداقل 100 دستگاه اجرایی، خدمات رسان، نظامی و انتظامی، نهادهای وابسته و ... دارد تنها چند دستگاه برای خبرنگاران و روز خبرنگار ارزش قایل شده و زمانی را به تجلیل از این قشر فرهیخته، کم ادعا، موثر، پر تلاش و زحمتکش اختصاص دادند و باقی آنها ...
یکی از خبرنگاران حاضر در این مراسم حضور داشت، معتقد است که همه اتفاقات دست بدست هم داد تا روز خبرنگار امسال نسبت به سال‌های پیش حال و هوای کم رونق تری داشته باشد.
سینا پسران افشاریان اتفاقات مربوط به اختصاص هدیه اینترنت وزارت ارتباطات و خبرنگار نامیده نشدن بسیاری از خبرنگاران رو به این مراسم گره زد و گفت شرایط اقتصادی و اجتماعی این روزها، شکایت‌های کم و بیش برخی مدیران از خبرنگاران و حتی حذف برخی رسانه‌ها از نشست‌های خبری و عدم ارتباط با مدیران برخی دستگاه‌های مهم و اتفاقات این چنین و البته همزمانی با روزهای عزاداری ماه محرّم باعث کم رونقی مراسم روز خبرنگار شده بود.
این خبرنگار ارومیه‌ای، کاهش قابل توجه نشست‌های خبری نهادهای دولتی و خصوصی در حول و حوش روز خبرنگار رو هم یک نقص دیگر عنوان کرد و ادامه داد یکی از دغدغه اصلی خبرنگاران به جای شرایط معیشتی و بیمه، امسال به شرایط ایجاد شده از سوی سامانه «ای رسانه» که منجر به حذف بیشتر خبرنگاران از دریافت هدیه وزارت ارتباطات و نارضایتی از شرایط نامشخص این سامانه برای ثبت خبرنگاران شده بود، اختصاص داشت.
مدیرخانه مطبوعات آذربایجان غربی هم در پیگیری خبرنگار ایرنا در خصوص نبود مدیران اجرایی استان در مراسم مربوط به روز خبرنگار امسال، گفت: علاوه بر دعوت از استاندار آذربایجان غربی برای حضور در این نشست، قریب به اتفاق مدیران اجرایی حوزه فرهنگی نیز دعوت شده بودند که متاسفانه به این دعوت لبیک نگفتند.
اکبر بابایی اضافه کرد مدیران حوزه شهری از جمله شهردار و رییس شورای اسلامی شهر هم برای حضور در این مراسم دعوت شده بودند که تنها یک عضو شورا در نشست حضور یافت.
علی رزازی مشاور هماهنگی و امور رسانه استاندار آذربایجان غربی به خبرنگار ایرنا از ارسال دعوت نامه خانه مطبوعات برای استاندار آذربایجان غربی خبر داد و گفت: ایشان در جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه در تهران حضور داشت لذا امکان حضور در مراسم فراهم نشد.
در این آیین قرار شد از اهالی رسانه و مطبوعات و خبرنگاران تجلیل شود ولی چون زمان کافی نبود و برای اینکه کسی آزرده نشود، از چند خبرنگار که اخیرا ازدواج کرده و یا فرزنددار شدن بودند، با لوح و هدایایی قدردانی شد البته براساس اعلام مسوولان خانه مطبوعات قرار شد هدیه‌ روز خبرنگار در قالب وجه نقد به حساب همه اعضای خانه مطبوعات واریز شود.
از حاشیه‌های این مراسم می‌توان به سخنان 2 خبرنگار منتخب در خصوص وضعیت شغلی این قشر اشاره کرد که نبود امنیت شغلی، نبود بیمه خبرنگاری، توجه نکردن مدیران به دغدغه‌های خبرنگار و بی توجهی به خبرنگاران در 364 روز سال از جمله آنها بود.
بی توجهی به ورودی بخش خبر در آذربایجان غربی و آموزش در این حوزه، شکایت از خبرنگاران در صورت انتقاد از برخی مسوولان و همچنین بی توجهی به جایگاه خبرنگاران در جامعه امروز از جمله مواردی بود که به علت نبود مدیران استانی، پاسخی به این دغدغه‌ها نیز داده نشد.
روز خبرنگار امسال، مقارن با عاشورای حسینی بود که به این بهانه، این روز با 9 روز تاخیر در ارومیه گرامی داشته شد ولی استقبال خبرنگاران رسانه‌ها نیز خوب نبود بطوریکه سالن کوچک خانه مطبوعات هم پُر نشد.
به امیدی که روز خبرنگار با حضور بیشترین تعداد مدیران اجرایی که در طول سال خبرنگاران پر زرق و برق و بدون چشمداشت از آنها و عملکرد دستگاه متبوع‌شان می‌نویسند، برگزار شود بطوریکه تعداد مدیران استقبال کننده از این روز، بیش از خبرنگاران باشند.
ثبت عکس دسته جمعی خبرنگار با فرماندار ارومیه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در محوطه سالن اجتماعات خانه مطبوعات پایان بخش برنامه امسال بود.
برچسب‌ها خبرنگار آذربایجان غربی روز خبرنگار ارومیه

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/493105/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

(ویدئو) بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

ببینید | جنجال بزرگ در تبریز؛ حمله هواداران به ون حامل بازیکنان تراکتور

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزاز نفری ارومیه

سقوط نوجوان 15 ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

حادثه رانندگی در محور خوی-مرند

حمله هواداران تراکتور به ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت

برگزاری راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در خوی و سلماس