پیام آذری

آخرين مطالب

معاون آموزش و پرورش اردبیل خبر داد؛

جذب حداکثری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در اردبیل اجتماعي

جذب حداکثری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در اردبیل
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اردبیل-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: جذب حداکثری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در اولویت نظام تعلیم و تربیت قرار دارد.

وحید خدابنده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شناسایی، جذب و نگهداشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی است تا در این فرآیند دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند.
وی خاطرنشان کرد: سرنوشت تک تک دانش‌آموزان برای ما مهم است و ما با صبر و حوصله و ایجاد انگیزه سعی می‌کنیم تا این دانش‌آموزان بازمانده را راغب به تحصیل کنیم.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: از اسفند سال گذشته تا اسفند امسال فرآیند شناسایی و جذب یک هزار و 538 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به استان ابلاغ شده که در طول سال ما موظف به شناسایی این تعداد در طیف‌های شانزده‌گانه هستیم.
خدابنده بیان کرد: از لیست ارسالی وزارت متبوع در مرحله اول 503 نفر شناسایی و از این تعداد 283 نفر وارد چرخه تعلیم و تربیت شده‌اند.
وی ادامه داد: اخیراً نیز 650 نفر شناسایی شده‌اند که ما در مرحله جذب آنها هستیم و در راستای انسداد مبادی بیسوادی برای 200 نفر بسته آموزشی و ملزومات مورد نیاز تهیه شده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تعدادی از این دانش‌آموزان به دلایل مختلف نظیر فوت، بیماری صعب العلاج، مهاجرت و یا شرایط خاص معلولیت امکان تحصیل نداشته‌اند که ما سعی کردیم دانش‌آموزان بی‌بضاعت را به نهادهای حمایتی معرفی و یا با هماهنگی اداره آموزش و پرورش استثنایی زمینه تحصیل آنان را فراهم کنیم.
خدابنده رویکرد این معاونت را جذب حداکثری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دانست و افزود: حتی راضی نیستیم یک نفر دانش‌آموز از چرخه تحصیل باز بماند.
تربیت شهروند شایسته و مطلوب هدف غایی است
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در مقطع ابتدایی آموزش حقوق شهروندی در قالب سرفصل‌های آموزشی تعریف شده و هدف اصلی ما تربیت شهروند شایسته و مطلوب است.
خدابنده با بیان اینکه خارج از دروس و سرفصل‌های آموزشی آموزش دیگری به دانش‌آموزان ارائه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در پیش دبستانی و حتی دوره ابتدایی در قالب دروس مختلف از جمله مطالعات اجتماعی و یا پیام‌های قرآنی، رعایت حقوق و احترام به همسایه، عبور از عابر پیاده، آموزش چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و … به دانش‌آموزان ابتدایی رعایت حقوق شهروندی آموزش و تاکید می‌گردد.
وی تصریح کرد: معلمان ابتدایی تلاش می‌کنند تا با روش‌های تلفیقی در کنار آموزش پیام‌های تربیتی و پرورشی را نیز به نسل آینده منتقل کنند تا بتوانیم انسان‌های با ادب و شایسته را تحویل جامعه دهیم.
رشد 3 هزار نفری در پایه اول ابتدایی
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی جدید حدود 25 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در استان اردبیل راهی مدارس شدند.
خدابنده افزود: سال گذشته این تعداد 22 هزار نفر بوده که امسال با رشد 3 هزار نفری این تعداد به 25 هزار کلاس اولی ارتقا یافته است.
وی یکی از اصلی ترین رویکردهای دولت مردمی را توسعه عدالت آموزشی دانست و بیان کرد: اصلی‌ترین دغدغه ما رسیدن به میانگین متوسط امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی توانمند و سطح کیفی آموزش در مدارس شهری و روستایی است تا هر دانش‌آموز با توجه به توانایی خود بتواند تحصیل شایسته‌ای را انجام داده و عملکرد مطلوبی را در دروس مختلف به نمایش بگذارند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ما در مدارس ابتدایی به دنبال ایجاد فضای رقابت در بین دانش‌آموزان نیستیم بلکه آموزش دوره ابتدایی تلفیقی از آموزش و بازی است.
خدابنده اظهار کرد: اصل و اساس ارزشیابی کیفی توصیفی نیز بر همین مبناست تا نقاط ضعف و قوت هر دانش‌آموز نسبت به خود شناسایی و مورد توجه قرار گیرد.
فعالیت 78 راهبر آموزشی در استان اردبیل
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: در گام نخست تلاش ما بر این است تا توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات را بر مبنای کیفیت‌بخشی انجام دهیم.
خدابنده گفت: مدارس روستایی و عشایری ما باید از امکانات و منابع انسانی شهری برخوردار باشد تا ما بتوانیم عدالت آموزشی را برقرار کنیم.
وی از فعالیت 78 راهبر آموزشی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مأموریت این راهبران آموزشی نظارت بر آموزش ابتدایی در مدارس روستایی و چندپایه است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: این نیروها با حضور در مناطق محروم و روستایی و برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی آموزشی سعی می‌کنند تا بر نحوه آموزش معلمان نظارت کرده تا با این اقدام عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت را شاهد باشیم.
خدابنده گفت: در کنار راهبران آموزشی سرگروه‌های آموزشی نیز بحث توانمندسازی نیروی انسانی و ارتقای شایستگی دانش‌آموزان را به دقت رصد می‌کنند.
تحول در نظام تعلیم و تربیت مبنای عقلی و شناختی دارد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل از سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: بر همین اساس باید دانش‌آموزانی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم.
خدابنده نقطه آغاز هر تحول را شناخت وضعیت موجود و تعیین افق برای رسیدن به وضعیت مطلوب اعلام و تصریح کرد: گاه در این مسیر باید از برخی اقدامات اجتناب کرد تا در رسیدن به اهداف نهایی بتوان به شایستگی قدم برداشت.
وی حضور مثبت و تأثیرگذار را در عرصه‌های مختلف یادآور شد و بیان کرد: باید با برنامه در مسیر تحول حرکت کنیم که یکی از اولویت‌های اصلی جبران خلأ و شکاف آموزشی در مدارس شهری و روستایی است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: رعایت عدالت آموزشی یکی از بارزترین اقدامات در مسیر تحول آموزشی است و باید به سمتی حرکت کنیم تا حضور معلم در مدارس روستایی و حاشیه شهر با انگیزه مضاعف همراه باشد.
خدابنده ادامه داد: در این راستا رتبه‌بندی معلمان و توجه به اعمال مشوق‌های انگیزه‌بخش مسیر تحول را در مدارس روستایی و مناطق محروم هموارتر خواهد کرد.
آموزش مهارت‌های زندگی سرفصل مقطع ابتدایی
خدابنده بیان کرد: در مقطع ابتدایی کاربرگ‌هایی در قالب طرح آداب و مهارت‌های زندگی تدوین و تعریف شده تا دانش‌آموزان توانایی بکارگیری آموخته‌های خود در طول زندگی روزمره را به دست بیاورند.
وی افزود: ما به دنبال آن هستیم تا دانش‌آموزان در مدرسه نحوه زندگی و مهارت‌های مهم اجتماعی را یاد گرفته و مبانی همچون احترام به پدر و مادر، رعایت حقوق شهروندی، احترام به محیط زیست و سایر سرفصل‌های زندگی را به شایستگی یاد بگیرند.
خدابنده گفت: در مجموع 5 هزار و 727 نفر در سطح استان نیروی انسانی در قالب آموزگار، مدیر آموزگار، مدیر مستقل و معاون در سطح مدارس داریم که در 19 ناحیه و منطقه مشغول فعالیت هستند.
وی در پایان اظهار کرد: در 8 منطقه آموزشی استان اردبیل دانش‌آموزان عشایری تحصیل می‌کنند که 491 نفر از همکاران در این مناطق مشغول فعالیت هستند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/498531/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین خبر از توافق یحیی و تراکتور؛ دستیار سابق گل‌محمدی در راه تبریز

افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه

اشتباه زبانی عجیب مهران مدیری در برنامه اسکار/ ویدئو

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

بیش از هزار و 200 سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد

وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

پاکو خمس: هیج وقت حس عدم امنیت در ایران نداشتم

تشکیل 982 پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند

زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند

فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)

کمک 2910 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

پرسپولیس سوگلی آقایان است؛ استقلال کمر خم نمی‌کند!

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی 22 درصد افزایش یافت

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

تالاب قره‌گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

با این رفتار، همیشه از جاری هات سرتر و جلوتری

نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در تبریز گشایش یافت

کارخانجات آرد اردبیل زیر ذره بین تعزیرات حکومتی

شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد(عکس)

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

عضویت 106 هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از 162 هزار کودک در آذربایجان‌غربی

روایت اپراتور اورژانس از تماس زنی که خبر نداشت 9 ماهه باردار است

صحنه تماشایی از پلیس وظیفه‌‌شناس میانه‌ای به یک پیرمرد عصا به دست

تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری

پیگیری مشالبات مردم در برنامه رادیویی «ساوالانیم» از رادیو اردبیل

سهم 64 درصدی طرحهای عمرانی از بودجه 1403 شهرداری اشنویه

سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

افزایش 31 درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر

آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد

صحبت‌های مدیرعامل تراکتور درباره حضور گل‌محمدی در تبریز

بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

حدود 2 هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند

بزرگداشت روز رادیو در صداوسیمای آذربایجان غربی

کشت گندم دیم و آبی در 408 هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی

پخت روزانه 9 میلیون قرص نان در آذربایجان غربی

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود