پیام آذری

آخرين مطالب

کریدور بزرگراهی غرب 8000میلیارد تومان اعتبار می خواهد مقالات

کریدور بزرگراهی غرب 8000میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  بزرگنمايي:

 پیام آذری- اتمام کریدور بزرگراهی غرب کشور به عنوان نقطه اتصال دسترسی قفقاز به آب‌های آزاد و خلیج فارس از مرز بازرگان در آذربایجان غربی شروع شده و با عبور از آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خوزستان رسیده و در بندر امام خمینی خاتمه می‌یابد، طول مسیر یک هزار و530 کیلومتر است که به صورت دوبانده و بزرگراهی احداث می‌شود.

35 درصد این شبکه حمل و نقل جاده‌ای شامل 563 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان آذربایجان‌غربی با پیشرفت 85 درصد اجرایی شده، که می‌تواند با توجه ویژه دولت، موجبات تبدیل این منطقه به مرکز تجاری ایران با کشورهای منطقه را فراهم کند.

35 درصد این شبکه حمل و نقل جاده‌ای شامل 563 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان آذربایجان‌غربی با پیشرفت 85 درصد اجرایی شده است این کریدور از مرز بازرگان تا بندر امام‌خمینی امتداد دارد و ضمن کاهش زمان سفر و سهولت جابه‌جایی بین استان‌های شمال غرب به جنوب غرب موجب تسهیل ترانزیت کالا و مسافر از کشورهای ترکیه و عراق به آب‌های آزاد می‌شود.

وجود نزدیک به یک هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان‌غربی با سه کشور، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده و عمده حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

هرچند در این آمار، کفه ترازو به سمت جاده‌های فرعی و روستایی که اغلب کیفیت کافی را ندارند، سنگینی می‌کند ولی اقدامات سیزدهم در ارتقای شاخص‌های بزرگراهی و همچنین بهبود کیفی جاده‌های روستایی می‌تواند سنگ بنایی برای توسعه راه‌های استان در آینده نه چندان دور باشد.

سال آینده کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی پایان می‌یابد

مجری طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور در ارومیه گفت: عملیات اجرایی کریدور بزرگراهی غرب کشور که با گذر از 5 استان کشور پایانه مرزی بازرگان آذربایجان غربی را به بندر امام خوزستان وصل می‌کند در کل کشور بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

غلامرضا خرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تاکنون برای اجرای این کریدور بزرگراهی 20 هزار میلیارد تومان اعتبار در کل کشور هزینه شده است، افزود: اتمام این کریدور بزرگراهی 8 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

یکسال آینده کل کریدور در آذربایجان غربی به اتمام رسیده و زیربار ترافیک می‌رود وی با بیان اینکه این گذرگاه بین‌المللی در ١٠ جبهه کاری بزرگراه‌های ارومیه _ مهاباد، میاندوآب - بوکان، قطعه 4 و 5 بزرگراه سلماس - خوی و سه‌راهی ایواوغلی به سمت گیت منطقه آزاد ماکو احداث می‌شود، ادامه داد: یک سوم طول کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان آذربایجان غربی با پیشرفت 85 درصدی در حال اجرا است

مجری طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور خاطرنشان کرد: با این روند پیشرفت عملیات راهسازی پیش بینی می‌شود تا یکسال آینده کل کریدور در این منطقه به اتمام رسیده و زیربار ترافیک برود.

خرمی تأکید کرد: پیشرفت روزافزون کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی نشان می‌دهد فعالیت شبانه‌روزی و کار جهادی برای اتمام این پروژه شکل گرفته است.

اتمام کریدور بزرگراهی غرب کشور 8000میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کریدور بزرگراهی غرب کشور در حال حاضر در استان 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل کاری سال آینده این طرح در استان تکمیل و اتمام یابد.

محسن حمزه لو با بیان اینکه برای اجرای این طرح در استان دو هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: نقشه راه توسعه و پیشرفت آذربایجان‌غربی حول محور اتمام کریدور بزرگراهی غرب کشور ترسیم شده و بر این مبنا باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای اتمام این پروژه راهسازی بهره جست.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود، گفت: وجود 967 کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان‌غربی با سه کشور را فرصتی می‌داند که این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده است.

بهره برداری کامل از کریدور بزرگراهی غرب کشور و ایجاد ارتباط بین قفقاز جنوبی با بندر امام یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است که تأثیرگذاری ویژه ای در ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای دارد حمزه‌لو با بیان اینکه کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی به طول ١٨٩ کیلومتر و شمال آذربایجان‌غربی به طول 111 کیلومتر با سرعت اجرا می‌شود، تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور با توجه به موقعیت راهبردی آذربایجان‌غربی در حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای اهرم کارآمدی برای کاهش تأثیر تحریم‌ها و بیرون‌رفت از مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تکمیل کریدور بزرگراهی شمال‌غرب کشور به عنوان یکی از الزامات ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای در دستور کار دولت قرار دارد، افزود: بهره برداری کامل از این کریدور و ایجاد ارتباط بین قفقاز جنوبی با بندر امام یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است که تأثیرگذاری ویژه ای در ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای دارد.

وی همچنین این محور را از نظر ترافیک ترانزیت و اتصال شمال به جنوب کریدور بزرگراهی غرب کشور مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: احداث این محور موجب رونق تجاری و اقتصادی استان‌های مذکور می‌شود و به لحاظ توسعه گردشگری در این استان‌ها تأثیر بسزایی خواهد داشت.

کریدور بزرگراه غرب کشور در آذربایجان غربی یکی از شریان‌های اصلی و نقاط اتصال دو منطقه تجاری به شمار می‌رود، امید است با همت دولت سیزدهم نه تنها آذربایجان غربی شاهراه ارتباطی ایران به اروپا از بن بست محرومیت در راه‌های ارتباطی خارج شود بلکه زمینه رشد و رونق اقتصادی در این منطقه فراهم شود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/500233/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جدیدترین اخبار از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی/ زهرا مینویی چه نوشت؟

پسر جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تجلیل از رحیم علی‌آبادی پیشکسوت کشتی اردبیل در جام صفوی

پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

21 هزار داوطلب در اردبیل وارد کارزار کنکور شدند

976 میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد

976میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد

توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه

نصب 3 کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی

رهاسازی 77 میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری

دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده

بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده

طرح اضطراری برای برقراری آب در 28 روستای سیلزده زرآباد آغاز شد

افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید

261 هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد

انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه

تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه

ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا

آبیاری 80 درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ

نصب 25 کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​

تصادف زنجیره‌ای عجیب در روگذر مدرس ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه

رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی

بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی

میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید

به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی

نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی

دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی

7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود

بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس

توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز

بررسی روند جذب اعتبارات عمرانی در آب و فاضلاب آذربایجان غربی

آبیاری بیش از 80 درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

سمفونی رنگ‌ها در مدرسه هدایت ارومیه

نبود تیر برق در محله‌ای از روستای اوغلی تبریز

ساخت 50 درصدی مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

کشف کالاهای قاچاق 5/6 میلیاردی در اردبیل

مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل مهروموم شد

پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی در روستای اسلام آباد + فیلم