پیام آذری

آخرين مطالب

بسیج تشکلی ارزشمند و دارای جامعیت است گفتگو

بسیج تشکلی ارزشمند و دارای جامعیت است
  بزرگنمايي:

پیام آذری- محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگویی با بیان این‌که بسیج برآمده از ذات و ماهیت انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: بسیج همان جنبشی است که بسترساز انقلاب اسلامی شد و امام راحل این جنبش مردمی را با مهندسی خاصی به یک نهاد مستمر تبدیل کرد.

وی با بیان این‌که معمولا جنبش‌ها در مقطع زمانی خاصی شکل گرفته و استمرار نمی‌یابند و تکرار و تقلید هم نمی‌شوند(همانند نهضت ملی تنباکو، صنعت نفت و یا جریان گاندی در هند و...)، افزود: امام راحل با ایده ماهرانه خود حتی قبل از شروع دفاع مقدس ساختار بسیج را در قالب ارتش 20 میلیونی طراحی کرد و باعث حفظ و ترویج این جنبش شد و آن را در سایر کشورهای اسلامی قابل تکرار کرد که این امر از جمله شاهکارهای مدیریتی امام راحل بود.

وی با بیان این‌که بسیج نیز تاکنون هر زمان که به خوبی مدیریت، هدایت و تقویت شده، تاثیرگذاری گسترده‌ای داشته و هر زمان دچار کم و کسری شده، آثار منفی خود را نشان داده است، گفت: بسیج تشکلی ارزشمند است که امام از آن به عنوان شجره طیبه یاد کرده و این اصطلاح قرآنی یعنی ریشه‌هایش در زمین گسترده و شاخه‌هایش در آسمان است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که امام راحل بسیج را دارای پیشینه تاریخی ذکر کرده است، چنانچه انبیاء هم با استفاده از بسیج کارهای خود را پیش برده‌اند که امورات صدر اسلام از جمله آن است، افزود: امام راحل در یکی از سخنانش می‌گویند که از خدا می‌خواهم با بسیج محشورم گرداند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ماهیت خالصی دارد و یک عده ناخالصی نیز از همان ابتدا در جامعه اسلامی وجود داشته که بیرون آوردن این ناخالصی و در کنار آن، پرجلوه و برجسته نشان دادن ماهیت ناب اسلام محمدی و نهضت امام راحل از جمله نمود بسیج است.

وی با اشاره به این‌که بسیج همانگونه که در عرصه سازندگی، بهداشت و درمان و کمک رسانی به آسیب دیدگان کرونا خود را نشان داد، در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها نیز می‌تواند ایفای نقش کند، ادامه داد: نه فقط بسیج، بلکه هر موضوعی بسته به نحوه مدیریت نشان می‌دهد چقدر موفق است؛ بسیج هم اگر خوب هدایت شود به دلیل فراوانی و توزیع نرمالی که دارد، تاثیرگذاری خوبی خواهد داشت.

فرهنگی در پاسخ به سوالی در مورد این‌که بسیج چگونه می‌تواند در حل مشکلات معیشتی جامعه نقش آفرین باشد، افزود: مسئولیت موضوع معیشت با قوه مجریه بوده و قوای مققنه و قضائیه نیز در کنار آن نقش دارند و این قوه مجریه است که باید در راستای حل مشکلات برنامه ریزی کرده و درصورت نیاز از بسیج و غیربسیج در این رابطه کمک بگیرد.

وی با بیان این‌که مسائل معیشتی با برنامه‌ریزی اجرایی و مدیریت حل می‌شود، تاکید کرد: در دولت گذشته سلسله مشکلاتی وجود داشت که به دلیل ساختارها، آثارش را در دولت فعلی نشان داد که برای حل این‌ موارد به کارهای اجرایی و مدیریتی نیاز است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که همه در موضوع جهاد تبیین وظیفه دارند، تاکید کرد: در قالب جهاد تبیین، باید واقیعات دوران انقلاب و دفاع مقدس به طور کامل توضیح و تبیین شود و در کنار آن لازم است مسایل مربوط به شرایط فعلی کشور در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی بیان شود؛ از جمله این‌که دشمن در موضوع موفقیت‌های نظام، تلاش می‌کند سنگ اندازی کرده و محدودیت و تحریم ایجاد کند و موفقیت‌ها را هم پای ضعف‌ها بگذارد.

وی با بیان این‌که، بخشی که مربوط به مردم و نظام جمهوری اسلامی بوده، نقش برجسته پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف است، اضافه کرد: این موارد در کنار ضعف‌ها که همه جا قابل ارزیابی است و در قالب جهاد تبیین باید توضیح داده شود که امروز استکبار نتوانسته در منطقه ما نفوذ کند و بسیار هم ناراحت است و تمام توانش را با هزینه‌های مالی و گروه‌های تروریستی به کار گرفته و چهره ایران‌دوستی گرفته است؛ در جهاد تبیین باید بیان شود که آنان می‌خواهند حتی موفقیت‌هایمان را پای ضعف بگذارند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد ورود تفکر جهادی و بسیجی به حوزه کیفی‌سازی خودرو و صنایع، اظهار کرد: این امر از جمله وظایف بسیج نیست، اما طبیعی است اگر به سپاه محول شود، نتایج خوبی خواهد داشت، چراکه از فعالیت در این عرصه و فعالیت مستقیم اقتصادی نهی شدند و بیشتر در حوزه سازندگی کشور مثل راه‌سازی، سدسازی و... فعالیت دارند که اگر وظایف مستقیمی در حوزه اقتصادی به سپاه محول شود، قطعا شرایط بهتر می‌شود.

فرهنگی در ادامه در ارزیابی مجلس فعلی نیز گفت: هر دوران برای خود ویژگی‌هایی دارد که قابل ارزیابی و بررسی است و این دوره نیز قابل ارزیابی و آسیب شناسی است، اما معتقدم در این دوره از تجارب به خوبی استفاده نمی‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به این‌که صنایع چقدر از حوادث اخیر متاثر شده و چه برنامه‌ی حمایتی در مجلس در این رابطه وجود دارد، اظهار کرد: صنایع آنچنان تحت تاثیر مسائل جدید قرار نگرفته‌اند و اگر پلتفرم‌های خارجی محدود شده‌اند، بسترهای داخلی فعال بوده و می‌توانند از این مسیرها استفاده کنند، منتهی صنایع ما هنوز به این مرحله نرسیده‌اند که به طور کامل وابسته باشند و به ویژه شرایط تحریمی شرایط را تشدید کرده است، بنابراین صنایع چندان از قضیه تاثیر منفی نگرفته‌اند.

وی با بیان این‌که در مجلس نیز یک سری ایده‌ها و در بودجه سالانه نیز یک سری مباحث جدید مطرح شد و تلاش در جهت خودکفایی است، افزود: ما در دو قانون مختلف که یک مورد آن با عنوان ساماندهی صنعت خودرو بوده و به تازگی به دولت ابلاغ شده و و یک مورد هم اصلاح قانون حمایت حداکثری از تولید داخل به این امر توجه داشتیم و در هردو وزارت صنایع را مکلف کرده‌ایم که برچسب عمر ساخت داخل همانند برچسب انرژی بر روی کالاها نصب شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این‌که آیا در کمیسیون صنایع و معادن در راستای ارتقای صنعت و معدن استان محوری پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: یکی از این محورها ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه بود و پیشنهاد کردیم که تصویب و اجرا می‌شود و بر این اساس، شورای معادن استانی را تشکیل دادیم که اختیاراتی دارند و با فعالیت شورای معادن استانی در استان نیز سرعت مسایل مربوط به معدن افزایش یافته و تصمیمات به سرعت و به دور از بروکراسی‌ها گرفته می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/505162/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

ببینید | جنجال بزرگ در تبریز؛ حمله هواداران به ون حامل بازیکنان تراکتور

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزاز نفری ارومیه

سقوط نوجوان 15 ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

حادثه رانندگی در محور خوی-مرند

حمله هواداران تراکتور به ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت

برگزاری راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در خوی و سلماس

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست