پیام آذری

آخرين مطالب

خمز، مردی از جزایر قناری/ تراکتور، تیمی که چشم ها را می‌نوازد! ورزشي

خمز، مردی از جزایر قناری/ تراکتور، تیمی که چشم ها را می‌نوازد!
  بزرگنمايي:

پیام آذری- پس از اینکه پاکو خمز به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال تراکتور انتخاب شد، همه به‌دنبال یافتن جوابی برای دلایل جدایی بردیف از نیمکت تی‌تی‌ها بودند و هرچند که دلایل مضحک مسئولان این باشگاه مورد قبول هواداران تراکتور قرار نگرفت، اما مرد اسپانیایی و 52 ساله نیمکت این تیم با نواختن رنگ و بویی تازه بر تار و پود تراکتور نگاه همگان را مورد توجه بازی های این تیم کرد.

پاکو که پنجشنبه هفته گذشته پنجمین بازی‌اش را روی نیمکت تراکتور تجربه کرد و متحمل شکست شد، حتی با وجود باخت مقابل رقیب سنتی این تیم در فاصله 6 روز از پیروزی هفته گذشته برابر آبی‌های پایتخت با توجه به بازی مالکانه و هجومی مورد تحسین هواداران تراکتور قرار گرفت و شیوه بازی پاکو به مذاق پرشور ها خوش آمده است.

هواداران تراکتور که از دیر باز علاقه‌مند به بازی هجومی تیمشان بودند با تماشای بازی شناور مقابل رقبای تهرانی خود پرفروغ تر بازی های تیم محبوبشان را دنبال می‌کنند، تراکتور در آزادی باخت و بعد از اتفاقات بحث‌برانگیز داوری آن مسابقه نتوانست رویایی دوبازی پیروزی پی‌درپی در طی یک هفته برابر استقلال را تجربه کند، اما این باخت باعث نشد تا ارزش های تیم آقای خمز از چشم بیافتند.

با نگاهی به بازی هایی که پاکو خمز روی نیمکت تراکتور بوده است متوجه می‌شویم که طبق انتظاراتمان از این سرمربی اسپانیایی مبنی بر شیوه بازی آن، تراکتور در طی این دیدار ها همواره به بازی مالکانه و هجومی رغبت نشان داده است.

پیکان و تراکتور/ استارت تراکتور با دست فرمان خمز!

لیگ‌برتر پس از 54 روز تعطیلی به علت برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی 2022 قطر از سرگرفته شد و تراکتور با رنگ و بویی تازه و در روز رونمایی از پاکو خمز اسپانیایی مقابل پیکان قرار گرفت و موفق شد با تک گل محمدرضا عباسی بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد.

از لحاظ آماری این تنها بازی خمز در تراکتور به حساب می‌آید که عدد و رقم های مالکیت و تعداد پاس‌های تیمش از حریف کمتر بوده است.

تراکتوری‌ها در آن مسابقه 43 درصد از مالکیت توپ را در اختیار داشتند و 369 پاس را ردوبدل کردند که 70 درصد آن ها به طور صحیح به مقصد رسید، شاگردان خمز 8 شوت را به ثبت رساندند که تنها دو ضربه در چارچوب بود و یکی از آن‌ها وارد دروازه شد تا خمز در روز افتتاح خود در فوتبال ایران سه امتیاز را از تهران به تبریز ببرد.

تراکتو و مس کرمان/ توقف برابر جدیدالورود لیگ‌برتر!

در دومین گام تراکتور در سکوت فراگیر سکو های خالی ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز از تیم تازه‌ لیگ‌برتری شده مس کرمان صف‌آرایی کرد و 90 دقیقه مصاف ملال‌آور دوتیم بازی بدون گل به پایان رسید.

تراکتور در این مسابقه 66 درصد از مالکیت توپ را عهده‌دار بود و 563 پاس را ثبت کرد که 86 درصد آنها سالم به مقصد رسیده بودند، از 10 شوت تی‌تی‌ها تنها دو ضربه در چارچوب بود تا کم‌دقتی سرخ‌پوشان در زدن ضربات تمام کننده و پایانی به‌چشم بخورد.

تراکتور و نساجی/ ترک شهر خسته با دستانی خالی!

خمز در ادامه ماجراجویی خود با تراکتور تغییر یافته از سیستم سه دفاعی و تفکرات بردیف روسی در قائمشهر به مصاف نساجی رفت و علی‌رغم اینکه از لحاظ آمار و ارقام، اعداد قابل‌توجهی را مقابل تیم خود ثبت کرد نتوانست از پس شاگردان مطهری برآید و با شکست دو بر صفر و با دستانی خالی شهر خسته را ترک کرد.

تراکتور برابر نساجی، 65 درصد از مالکیت توپ را به خود اختصاص داده بود و 84 درصد از 631 پاس خود را در این بازی صحیح به مقصد رساند و با 15 شوت که 6 تا از آنها در چارچوب بودند، بی قید و شرط بازی مالکانه و هجومی را در دستور کار قرار داده بود اما با این حال باز هم حریف نساجی مازندران نشد و شکست را قبول کرد.

تراکتور و استقلال/ شیرین‌ترین سکانس پایانی نیم‌فصل!

سکانس پایانی نیم‌فصل اول برای تراکتور با پیروزی برابر رقیب سنتی شیرین‌ شد، خمز این بار و در چهارمین سابقه نشستن روی نیمکت تی‌تی‌ها در غیاب ماشین گلزنی تیمش "محمد عباس‌زاده" دست به کار بزرگی زد و استقلال را شکست داد تا تراکتور پس از 1419 روز در قالب رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال استقلال را شکست دهد.

در این مسابقه تراکتوری‌ها، با اختصاص 53 درصد از مالکیت توپ در برابر استقلالی که در فصل جاری رقابت‌ها معمولاً مالکانه بازی کرده است آمار قابل قبولی را به ثبت رساند.

تی‌تی‌ها در این بازی، 472 پاس را ردوبدل کردند که 75 درصد از آن‌ها سالم بود و 4 شوت از 13 ضربه این تیم در چارچوب بود و توپ های محمد قنبری وارد دروازه شد تا این مهاجم جوان در هفته پایانی دور رفت رقابت‌ها سه امتیاز خانگی را به حساب تیمش واریز کند.

استقلال و تراکتور/ ملاقات مجدد در آزادی

تراکتور و استقلال 6 روز پس از دیدارشان به دیدار هم رفتند، این بار در مرحله یک‌شانزدهم رقابت های جام‌حذفی فوتبال، بازی که یادآور فینال فصل 1400-1399 بود با 120 دقیقه جدال دوتیم همراه شد و در انتها پیروزی دو بر یک استقلالی‌ها با پنالتی های جنجالی و بحث‌برانگیزشان باعث وداع زود هنگام شاگردان خمز از گردونه این مسابقات شد.

تراکتور در این بازی، به مانند هفته گذشته و بازی در تبریز 53 درصد مالکیت توپ را مقابل نام خود ثبت کرد، شاگردان خمز همچنین 559 پاس را درون زمین دادوستد کردند که 74 درصد از این پاس ها سالم و بی‌نقص به مقصر رسید.

تی‌تی ها در این مسابقه 13 بار دروازه حسینی را هدف قرار دادند که 4 شوت از این تعداد ضربه درچارچوب بود و یکی از آن‌ها توسط رضا اسدی وارد دروازه استقلال شد.

خمز با ثبت این آمار مطابق انتظار سیستم کاملاً مالکانه و هجومی را در دستورکار قرار داده است و باید دید برای این شیوه بازی خود در ادامه کار چه‌آیتم هایی را حذف و اضافه خواهد کرد، همچنین باید منتظر بود و دید که خمز که حدوداً تا پایان هفته دوم بهمن‌ماه فرصت جذب بازیکن را در پنجره نیم‌فصل دارد با جاهای خالی بازیکن برای تراکتور که اکنون به عدد سه رسیده چه خواهد کرد و چه بازیکنانی مدنظر این سرمربی خواهند بود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/517540/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف 15 میلیارد ریال مواد خوراکی و بهداشتی قاچاق در تبریز

منطقه زیبای پامنار خوزستان

109 واحد مسکن از محل حساب 100 امام احداث شده است

کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد

رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است

آغاز سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان غربی

درخشش عکاس محیط زیست آذربایجان غربی در جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست

پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط

سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو

شهیدی که پارتی‌بازی نکرد

14 سیلو برای خریدگندم در آذربایجان‌غربی آماده شده است

تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه

ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود

اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند

تکمیل پروژه‌های عمران شهری «دیلم » تسریع می‌شود

فیلم جالب از لحظه ورود امیرعبداللهیان به نیویورک با همراهی همتای ترک

پیشرفت فیزیکی 45 درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز

برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه در آذربایجان شرقی

افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی

رکورد ابدی مصطفی پاشا در تراکتور!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

15 میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز کشف شد

استان اردبیل جزو 10 استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود

هواشناسی اردبیل هشدار سطح زرد صادر کرد

صدور موافقت اصولی با اجرای 2 طرح گردشگری در اردبیل

پیمانکار ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز تا سوم اردیبهشت ​تعیین می شود

دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد

3.6 میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد

درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه

جدال زن 60ساله و خرس در ارتفاعات پیرانشهر

جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود

حادثه رانندگی در جاده تبریز - صوفیان یک کشته و 5 مصدوم بر جای گذاشت

راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه در آذربایجان شرقی

رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده!/ ویدئو

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

بهره‌مندی 2500 مددجو از خدمات هنری بهزیستی

کشف بیش از 5 هزار عدد بلبرینگ صنعتی قاچاق در خوی

برگزاری یادواره سردار سرلشکر حجازی در باروق

دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی

وضعیت عجیب ارسلان مطهری در تراکتور

یک کشته و پنج مصدوم در تصادف رانندگی در صوفیان

مهناز افشار : در نوجوانی دوست پسر داشتم/ ویدئو

پله‌هایی که خاک می‌خورند!

افزایش دمای هوا در اردبیل

نمایش آثار آیینی محوطه‌های باستانی در اردبیل

رویکرد حراست حفاظت و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی است

صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری 2 ارومیه

دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است

اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ

پیش بینی تولید بیش از 93 هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب