پیام آذری

آخرين مطالب

نشست قاضی‌زاده هاشمی با نخبگان شاهد و ایثارگر خراسان جنوبی/ ایثارگران صدیق‌ترین و بهترین مشاوران برای همه دستگاه‌های کشور هستند/ ایثارگران برای مقابله با دشمن در جنگ اقتصادی، علمی و فرهنگی میدان‌داری کنند بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

پیام آذری - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه 13 بهمن ماه در سفر استانی به خراسان جنوبی در دیدار با نخبگان، سرآمدان و کارآفرینان این استان، گفت: ایثارگران صدیق‌ترین و بهترین مشاوران برای همه دستگاه‌های کشور هستند.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست مردم استان خراسان جنوبی را امتی متدین و متمدن توصیف کرد و گفت: مردم در این استان هم سابقه تمدنی دارند و هم نسبت به اهل بیت (ع) ایستادگی دارند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اهداف سفر استانی خود به خراسان جنوبی گفت: در همه استان‌ها این نشست را با حضور سرآمدان و نخبگان و نمایندگان تشکل‌های ایثارگر برگزار می‌کنیم، اولین هدف این است که از وضعیت استان و فضای جامعه ایثارگری از طریق برجستگان و افراد توانمند و مرجع اطلاع پیدا کنیم، وقتی با نمایندگان ایثارگران صحبت می‌کنیم جمع نظرات آنها را از نظر گفتمان فضای ایثار و شهادت دریافت می‌کنیم ضمن اینکه تکریم ایثارگران را در استان بررسی می‌کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ایثارگران صدیق‌ترین و بهترین مشاوران نه برای کشور بلکه برای همه دستگاه‌های کشور هستند، این عزیزان دلدادگان نظام و اسلام هستند و این را ثابت کردند، ایثارگران افرادی هستند که هزینه عملی پرداخت کردند برای همین دل داده هستند و این موضوع را ثابت کردند، ایثارگران از اقشار مختلف هستند و تنها مربوط به صنف و اقشار خاصی نیستند و دل آنها بیشتر از مسئولان برای نظام می‌سوزد و مشاوران صدیقی هستند، به ویژه نخبگان ایثارگر که صاحب علم هستند و کارآفرین‌هایی که سیاست‌های آنها بر زندگی مرم اثر می‌گذارد، چهره‌های فرهنگی که زیر پوست جامعه در حال رفت و آمد هستند و وقتی آثار منفی را مشاهده می‌کنند آن را متذکر می‌شوند و مشاوران خوبی هستند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه نشست با نخبگان و سرآمدان ایثارگر باید با حضور مدیران استان در بخش‌های تخصصی، بخشی و منطقه‌ای برگزار شود، گفت: گفت‌وشنود باعث بیان نظرات و رسیدگی به آن‌ها است، امروزی سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا مفهوم ایثار و ایثارگری مربوط به گذشته است؟ یک زمانی جنگی بوده و تمام شده است یا ایثار ادامه دارد؟ به عنوان خادم ایثارگران و کسی که از خانواده ایثار و شهادت است و یک سال و نیم مسائل این حوزه را مشاهده کرده است باید اذعان کنم که ایثار ادامه دارد اما جبهه تغییر نکرده است.
وی خطاب به نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر، گفت: خدمت افسران عزیز جنگ و افراد باورمند رسیده‌ام تا بگویم که مأموریت شما ادامه دارد و جنگ در حوزه اقتصادی، علمی و فناوری و عرصه‌های فرهنگی به شدت ادامه دارد. همان طور که ایثارگران عزیز یک روز برای پیروزی انقلاب و مردم و دفاع از عرصه انقلاب در میدان بودند الان هم باید در همان میدان نبرد حاضر باشند، حضور در صحنه گاهی تبلور اجتماعی مثل راهپیمایی دارد و گاهی تبلور تخصصی اقتصادی دارد. آن عزیز ما که استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر، هنرمند، کارآفرین و نخبه علمی است باید امروز در عرصه باشد و میدان‌داری کند و به کمک نظام بیایند همان‌طور که در ابتدای جنگ، نیروهای مسلح با کمک مردم توانستند پیروز شوند.
معاون رئیس جمهور افزود: چه کسی باید فاصله مردم و دستگاه‌هایی اجرایی را پُر کنند؟ کسی بهتر از نخبگان شاهد و ایثارگر نیست، امروز دولت برای اینکه بتواند به وظایف خود عمل کند و قدرت سیاسی خلق کنند نیاز به قدرت اقتصادی و رشد 8 درصدی اقتصادی دارد و این رشد 8 درصدی اقتصادی یعنی چند برابر اشتغال ایجاد شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: کارآفرین‌های بزرگ در عرصه ایثار و شهادت تجارب بزرگی دارند و باید بنگاه اقتصادی بزرگ و با توجه به ظرفیت‌های محلی ایجاد شود و این اقدام با تقویت منابع مالی و حمایت استانداران امکان‌پذیر است اما مجوز دستگاه اجرایی و تسهیلات مالی کار را انجام می‌دهد؟ اقدام کننده کار مهم است. قدرت حاکمیت را مقام معظم رهبری قدرت در علم و دانش بیان فرمودند، اینکه توسعه اقتصادی باید دانش‌بنیان باشد به این معنی است که دانشمندان جلوتر از سایر افراد هستند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی گفت: تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده و بستر و زیرساخت فراهم شده است و بنیاد شهید و امور ایثارگری برای تسهیل‌گری تلاش می‌کند. باید کار را جدی گرفت و انگیزه داشت زیرا دشمنان به دنبال تزریق یاس و ناامیدی هستند و شما باید با تزریق امید و انگیزه کار را جلو ببرید. تجهیزات الان ما قابل مقایسه با زمان جنگ نیست و در آن زمان اراده مؤمنانه بود که کار را جلو می‌برد و رزمندگان در جزیره مجنون سه روز غذا وآب برای خوردن و آشامیدن نداشتند اما ایستادگی می‌کردند و خط را خالی نمی‌کردند.
معاون رئیس جمهور گفت: اگر اراده محکم الهی باشد با توکل خدا مسیر سخت آسان و راه باز می‌شود. ظرفیت گسترده و عظیم در بخش اقتصادی و معدن در خراسان جنوبی وجود دارد و شما ظرفیت استان را بهتر می‌شناسید. در دوره جدید بنیاد خدمت ایثارگران عرض کردم که انقلاب بیشتر به کمک نیاز دارد و عرصه کمک متفاوت است. شما افراد توانمند هستید که میدان‌داری می‌کنید و ما در بنیاد تلاش می‌کنیم این موضوع را نهادیه‌سازی و پشتیبانی کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در مورد تسهیلات حمایت ویژه شده است و ایثارگران در اولویت هستند اما این مقدمه است اصل ماجرا شما عزیزان هستید که باید این نهضت را در دست بگیرد و جلو ببرید. برای مقابله با آسیب اجتماعی انتظار داریم اقدام مؤثر انجام دهید و این نیاز به کار مردمی فراگیر دارد. این موضوع حکومتی نیست و کار مردمی و فراگیر است و باید در نظر داشت در این عرصه هر کسی خودش رسانه و جهادگر تبیین است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در پایان گفت: همه ما باید بتوانیم با رفتار مجاهدانه و همراهی همه جانبه با دستگاه‌ها با یک پیوند درست کار را جلو ببریم، امیدوارم تفاهم‌نامه صورت گرفته مقدمه توسعه حوزه دانش‌بنیان باشد و در سایر عرصه‌ها مدیران کل برنامه‌ریزی و از ظرفیت استان استفاده کنند. بزرگ‌ترین ظرفیت نیروی انسانی است و کشورهایی که تولید قدرت کردند به نیروهای نیروی انسانی توجه کردند و بدون استفاده از ظرفیت نیرو انسانی ممتاز نمی‌توان انتظار داشت برنامه‌ها به نتیجه برسد.
در این نشست تفاهم‌نامه مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی در زمینه همکاری و حمایت از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر و استارت آپ‌ها به امضا رسید. هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، ایجاد زمینه مناسب بروز خلاقیت و بستر رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش در حوزه‌های فعالیت و مأموریت مرکز دانش‌پژوهان، بنیاد و پارک، شناسایی، ارزیابی، پذیرش، توسعه و حمایت از ایده‌ها، محصولات نوآورانه و فناورانه پژوهشگران، دانشجویان، فناوران، مخترعین و صاحبان کسب و کارهای نوآور در حوزه‌های فعالیت و مأموریت مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و پارک علم و فناوری است.
نخبگان، نماینده تشکل‌ها و کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر استان همدان نیز مشکلات و دغدغه‌های خودشان را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/526641/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل

راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود

فعالیت 40 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس

همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه