پیام آذری

آخرين مطالب

آئین میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی گلزارهای مطهر شهدای سراسر کشور برگزار شد/ ملت ایران همچنان آماده ایثار و دفاع از انقلاب اسلامی هستند بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

پیام آذری - آئین میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی و گل‌باران گلزارهای مطهر شهدا روز پنجشنبه 13 بهمن ماه با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش «ایثار»، در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در روزی که با عنوان «انقلاب اسلامی؛ شهیدان و ایثارگران» نامگذاری شده است مراسم عطرافشانی و گل‌باران مزار منور شهدا در حدود 19 هزار گلزار شهدای سراسر کشور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.
معاون رئیس‌جمهور در ادامه سفر استانی به خراسان جنوبی در مراسم عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدای بیرجند ضمن تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: همه ساله دهه مبارک فجر را با ادای احترام به محضر حضرت امام خمینی (ره) و شهدا آغاز می‌کنیم. خدمت حضرت امام (ره) و سپس مزار شهدای انقلاب، شهدای دولت، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای امنیت و شهدای عزیزی که در اغتشاشات اخیر جان خود را برای حفظ این کشور از دست دادند مشرف می‌شویم.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی به هدفی که باعث حضور مردم و مسئولین در مرقد مطهر حضرت امام (ره) می‌شود، گفت: با این حضور اعلام می‌کنیم که امام از شما سپاسگزاریم، قبل از شما مجاهدین بسیاری بودند که در طی این تاریخ 1400 ساله بعد از بعثت، از اولیای الهی بودند که تلاش‌های فراوانی کردند اما شما بعد از معصومین تنها کسی بودید که توانستید زیر پرچم اسلام و اهل بیت (ع) یک حکومت دینی و یک جامعه مدنی دینی و الهی ایجاد کنید. شجاعت شما، اخلاص شما، نحوه ارتباط و تعامل شما با مردم، سخن گفتن با زبان مردم و ارتباط با اقشار مختلف مردم به پیروزی انقلاب منجر شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: هنر حضرت امام این بود که اقشار مختلف مردم را به میدان آورد، مردم را به صحنه آورد و با وحدت حول توحید کلمه، کلمه الله و عبارت لا اله الا الله، نفی هرگونه استبداد و تسلیم در برابر غیر خدا، مردم را جمع کرد و در مقابل رژیم زورمند و تا بن دندان مسلح از سوی قدرت‌های جهانی ایستاد.
معاون رئیس جمهور به نعمت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما تا ابد اگر از امام راحل سپاسگزاری کنیم کم خواهد بود چون جامعه‌ای را به ما هدیه کرد که مفهوم زندگی کردن در لوای اهل بیت (ع) را درک کردیم و پاسداشت امام راحل به معنای بیعت هرساله با امام است که از این مکتب و انقلاب حفاظت می‌کنیم.
قاضی‌زاده هاشمی افزود: در این سال‌ها شاهد توطئه‌ها و فتنه‌های فراوانی از سوی دشمنان بودیم اما ملت ایران به میدان آمدند و قلبی آغشته از حب حضرت امام راحل این فتنه‌ها با هر رنگ و بویی سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی را به شکست می‌کشاند. لحظه‌ای نشده است که این مردم و حتی جوانان پاکی که دوران امام راحل را درک نکردند این انقلاب را تنها بگذارند و امروز می‌بینیم که چگونه مردم به ویژه جوانان در مسیر آرمان‌های امام و انقلاب فداکاری می‌کنند و همچنان آماده برای ایثار و دفاع از انقلاب هستند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به عطرافشانی گلزار مطهر شهدا، گفت: علت دیدار ما با شهدا در دهه فجر، هم‌پیمانی با شهداست که در دوران انقلاب و دفاع مقدس جانفشانی کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور به دست متجاوزان خارجی بیافتد.
وی با بیان اینکه مجاهدت‌ها تا امروز ادامه دارد، افزود: ادامه این نهضت یک پیام روشن برای ملت ایران است که چگونه می‌توان عزت و سرفرازی به دست آورد و پیامی به دشمنان است که ملت ایران چگونه ملتی است. ملت ایران اسلامی بیش از 40 سال مقتدر و شجاعانه ایستاده و باز هم خواهد ایستاد چون عهد بسته است و هر ساله این عهد و عزم را تجدید می‌کند.
قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و مراسم‌های دهه فجر انقلاب اسلامی پیامی به دشمنان است که ما مأیوس، پشیمان و خسته نشده‌ایم و بیشتر از گذشته آمادگی داریم و جان‌های زیادی در طلب شهادت آماده فداکاری‌ هستند و قلب‌های زیادی به عشق شهادت می‌تپد چون عروج، سعادت ابدی و کمال انسانیت را در شهادت می‌بینیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه شهادت مرگ تاجرانه است و شاید موفق‌ترین تجار عالم شهدا باشند که جان ناقابل و حیات مادی زودگذر را با ثروت عظیم ابدی عوض کردند، افزود: ای کاش ما این کلامی که به زبان می‌آوریم باور قلبی‌مان باشد و در مسیر شهدا به درستی و با قدرت عمل کنیم و با دعای خیر شهدا به آنان بپیوندیم.
در پایان این برنامه در گلزارهای مطهر شهدای سراسر کشور، مراسم اهتزاز پرچم و گل‌باران و عطرافشانی مزارهای مطهر شهدا با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و عموم مردم برگزار شد.
ویژه‌برنامه میهمانی لاله‌ها در مزار شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ در شیراز به عنوان نماد استانی، عطرافشانی و گلباران گلزار شهدای اهل تسنن روستای آق بیه شهرستان گنبد کاووس استان گلستان با 60 شهید به عنوان نماد روستایی و تجلیل از شهدای ادیان توحیدی در آرامستان زرتشتیان شرق تهران به صورت همزمان برگزار شد.
پس از مراسم میهمانی لاله‌ها، گلباران مزار مطهر شهدا همراه با تعویض پرچم جمهوری اسلامی ایران در مزار شهدای سراسر کشور و غبارروبی مزار شهدای گمنام نیز انجام شد و بالگردهای نیروهای مسلح گلزار شهدا و آحاد و صنوف گوناگون مردم و خانواده‌های شهدا را گلباران کردند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/526650/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حذف پیچ های خطرناک جاده جلفا به سیه‌رود

انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود

روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

واژگونی کامیونت در محور خوی به چایپاره

کلنگ ساخت سالن ورزشی سردار شهیدزاهدی ارومیه به زمین‌ زده شد

وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است

رژه اقتدار نیروهای مسلح در ارومیه

افزایش دما در آذربایجان غربی

تشکیل 2 هزار و 100 میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی

کودک خردسال میاندوآبی در کانال آب غرق شد

دادستان مهاباد: پدری که پسر خود را آزار داده بود، دستگیر شد

طرح رایگان فلورایدتراپی دانش‌آموزان در مراغه

تراکتور در کمین ستاره ملی‌پوش پرسپولیس

توضیحات پلیس درباره فیلم دستگیری بانوی تبریزی

پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی

بهره‌برداری از 60 کیلومتر بزرگراه در محور پارس‌آباد به مشگین‌شهر تا 2 سال آتی

تداوم عملیات ساخت پل جدید انجیرلو در محور بیله‌سوار به گرمی

راه‌اندازی طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل

اردوی آمادگی تیم ملی گلبال در اردبیل

دمای هوای اردبیل افزایش می‌یابد

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

تساوی نماینده فوتبال اردبیل در لیگ دسته 2 فوتبال

تساوی نماینده فوتبال اردبیل در لیگ دسته 2

کشت برنج در پارس آباد مغان ممنوع شد

پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است

ممنوعیت کشت برنج در پارس آباد مغان

راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل

پرداخت 73 درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل

برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب

60 هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است

پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته

مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در 30 فروردین

افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی

11 مصدوم در تصادف محور نقده _مهاباد

تردد بیش از 100 هزار نفر مسافر ازپایانه مرز رازی خوی

برگزاری رویداد بهار هنر انقلاب در آذرشهر

اتصال 400 روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

خیر خلخالی بیش از2 هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد

تولید روزانه بیش از 12 تُن کنسرو ماهی در اردبیل

سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد

نگرانی ساکنان شهرک پرواز تبریز از جولان آزادانه سگ‌های ولگرد

چه کسی به پاکو خمس گفت از ایران برود

چرای دام‌ها در دل طبیعت بهاری روستای تازه کند بخش موران + فیلم

اهدای ویلچر به توانخواهان بهزیستی میاندوآب

برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز