يکشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۴

اقتصادی

اینوا؛ برند سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی

افزایش تمایل سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌های بزرگ گردشگری در آذربایجان غربی

افزایش تمایل سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌های بزرگ گردشگری در آذربایجان غربی
پیام آذری - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از افزایش تمایل سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌های بزرگ گردشگری در استان خبر داد.
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از افزایش تمایل سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌های بزرگ گردشگری در استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آذربایجان غربی ؛مرتضی صفری در برنامه تلویزیونی اینوا از شبکه استانی مرکز آذربایجان غربی اظهار کرد: حلقه مفقوده استان در حوزه‌های مختلف و مهمترین چالش آذربایجان غربی، نبود صنایع مادر و جذب سرمایه‌گذاری‌های بزرگ از جمله استفاده از ظرفیت هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی بود که با شناسایی این ضعف‌ها، رویداد همایش بین المللی سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی با ابتکار استاندار آذربایجان غربی برگزار شد که در آن بیش از یک‌هزار مهمان از 18 کشور خارجی و مهمانان داخلی شرکت کردند و آذربایجان‌غربی برای اولین بار توانست همه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به شکل استاندارد و در یک قالب واحد به سرمایه‌گذاران معرفی کند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: پیش از این رویداد 18 فرصت سرمایه‌گذاری از سوی اداره‌کل تهیه شده بود که بعدا با پیگیری‌های انجام شده و تاکید استاندار مبنی بر شناسایی همه فرصت‌های سرمایه‌گذاری این تعداد به 104 مورد افزایش یافت.
او با بیان اینکه مسولیت کارگروه گردشگری و خدمات همایش برعهده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی بود، ادامه داد: در پنل تخصصی این کارگروه 13 دستگاه اجرایی حضور داشتند که بیشترین تعداد فرصت سرمایه‌گذاری معرفی شده در این پنل با 104 مورد مربوط به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی بود و رتبه دوم با 76 فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به شهرداری ارومیه بوده است.
صفری تصریح کرد: بیش از 300 مهمان داخلی و خارجی اعم از سرمایه‌گذاران در پنل تخصصی گزدشگری و خدمات همایش اینوا شرکت کردند که در طی آن در حوزه گردشگری برای اجرای 20 پروژه با سرمایه‌گذاری دوهزار میلیارد تومانی تفاهم‌نامه امضا شد. 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: تولید یک برند در ذیل همایش بین المللی بسیار ارزشمند بود تولید برند اینوا توسط صداوسیمای استان یک کار حرفه‌ای و ارزشمند بود هر چند موضوع جنگ 12 روزه، بعد رسانه‌ای همایش را تحت تاثیر قرار داد البته با عادی شدن شرایط روند حرکت اینوا نیز به حالت عادی برگشت و در این راستا برنامه‌های صداوسیمای مرکز استان نیز ادامه یافت و رسانه‌های استان نیز در پوشش دستاورد‌های همایش اقدامات قابل توجهی انجام می‌دهند که جای تقدیر دارد.
او خاطرنشان کرد: یک اقدام خوب استاندار آذربایجان غربی بعد از جنگ 12 روزه، عادی‌سازی برنامه‌های کلنگ‌زنی پروژه‌های اینوا و استمرار هفتگی آنها است و در این راستا تاکنون کارخانه فرآوری سیلیس در شاهین‌دژ، یک هتل 5 ستاره در مهاباد، آزادراه ارومیه_تبریز با اعتبار 10 هزار میلیارد تومان اعتبار، بام شهر ارومیه و کارخانه کنسانتره میوه در پیرانشهر کلنگ‌زنی شدند که این پروژه‌ها نشان‌دهنده این هستند لوکوموتیو قطار اینوا در حال حرکت بوده و این پروژه‌ها موتور محرکه توسعه استان هستند و رسانه‌ها و مسئولان استانی نیز شایسته است با صبر و حوصله برای تداوم این شرایط همکاری داشته باشند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: احداث هتل 5ستاره مهاباد بزرگ‌ترین پروژه کلنگ‌زنی حوزه گردشگری با سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی بدون احتساب زمین آن بوده و نیز بلندمرتبه‌ترین سازه و ساختمان شهرستان‌های استان با 17 طبقه است که طرح آن آماده شده و پیش‌بینی می‌شود که در کمتر از سه سال این پروژه به اتمام برسد و همچنین هتل 5‌ستاره ماکو آماده بهره‌برداری بوده، هتل 5ستاره خوی هم 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اتمام این طرح‌ها تعداد هتل‌های 5 ستاره آذربایجان غربی از یک هتل به چهار مورد افزایش می‌یابد.
صفری بیان کرد: معرفی مناطق نمونه گردشگری یکی از اولویت‌های اداره‌کل در تهیه فرصت‌های سرمایه‌گذاری اینوا بود چرا که تمایل سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌های بزرگ در حوزه گردشگری استان افزایش یافته و من با اطمینان عرض می‌کنم ریسک سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی بسیار پایین است و سرمایه‌گذاران با خیال راحت می‌توانند سرمایه‌های خود را به استان بیاورند.
او اظهار کرد: اینوا نباید در 850 فرصت سرمایه‌گذاری خلاصه شود بلکه اینوا باید مترادف سرمایه گذاری وتوسعه آذربایجان غربی معنا شود و برند اینوا باید با کار جمعی رسانه‌ای به برند سرمایه‌گذاری استان آذربایجان غربی در سطح ملی و بین‌المللی تبدیل شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در جریان همایش بین المللی عمارت تاریخی خورشید ارومیه به‌عنوان مرکز نهاد سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و استاندار آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید، اپلیکیشن جامع گردشگری استان و نیز جلد دوم کتاب آذربایجان غربی نگارخانه تاریخ و طبیعت رونمایی شد و نیز با حضور 30 خبرنگار داخلی و خارجی ظرفیت‌های گردشگری استان معرفی شد.
صفری در پایان خاطرنشان کرد: ما در داخل یک جنگ ترکیبی تمام عیار قرار داریم که جنگ اقتصادی از جمله محور‌های مهم آن محسوب می‌شود که توسعه روند سرمایه‌گذاری‌ها در استان می‌تواند در این زمینه حلال مشکلات مردم باشد.


نظرات شما