پیام آذری
نسبت به شناسایی تفاوت‌های فردی دانش‌آموران جدیت داشته باشیم
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1404 - 13:20:35
پیام آذری - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، توجه نکردن به توانمندی ‌ها و ظرفیت‌های گوناگون آنان و عدم توجه به استعدادها و تفاوت‌های فردی را آفتی در امر تعلیم و تربیت دانست و گفت: نسبت به شناسایی تفاوت‌های فردی دانش‌آموران جدیت داشته باشیم و رشد چند بُعدی را نیز در کنار آموزش مورد توجه قرار دهیم و از این مهم جهت به حداقل رساندن تفاوت دیدگاه میان دانش‌آموزان، اولیا و مربیان و به هم نزدیک کردن دیدگاه‌ها استفاده کنیم. باید بر اساس استعداد دانش‌آموزان، حرکت کنیم؛ چرا که بی‌توجهی به این امر، به سلب مرجعیت از معلم و نظام آموزشی منجر می‌شود.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، اسفندیار صادقی، صبح روز چهارشنبه، دهم اردیبهشت ماه در آئین اختتامیه چهل و سومین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان با تبریک دهه کرامت و میلاد فرخنده حضرت معصومه (ع) و روز دختر به ایفای نقش مثبت دختران اشاره و ابراز امیدواری کرد شاهد درخشش روزافزون دختران این مرز و بوم در عرصه‌های متعدد به ویژه عرصه‌های علمی باشیم.
وی ادامه داد: اگر دانش‌آموزان در صحنه نبودند، هیچ برنامه‌ای در دستگاه تعلیم و تربیت موضوعیت نداشت و تمامی برنامه‌ها حول محور دانش‌آموزان است. رویدادها و مسابقات فرهنگی و هنری، مکمل اقدامات ما در آموزش و پرورش و کلاس‌های درس است و صرفا جنبه رقابتی ندارند. این رویدادها در استعدادیابی و شکوفایی و تقویت استعدادهای دانش ‌آموزان، نقش مهمی ایفا می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: لازمه تربیت نسلی متعهد، خلاق و اخلاق‌مدار، شرکت در رویدادها و مسابقات فرهنگی است. تنوع یادگیری در این مسابقات از اجرای سرود و نقاشی گرفته تا نمایش و هنرهای تجسمی بسیار بالا بوده و همگی مکمل استعدادیابی در وجود دانش‌آموزان هستند و باید به این استعدادها بها دهیم.
صادقی، ساحت‌های ششگانه تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مورد اشاره قرار داد و بر لزوم توجه به تمامی ساحت‌ها به ویژه ساحت هنری و زیبایی شناختی در کنار آموزش تاکید نمود و ابراز امیدواری کرد نسبت به اجرای صد در صدی مفاد سند گام برداریم.
وی با تاکید بر اینکه باید همه نیازهای دانش‌آموزان در مدرسه تامین شود، خاطرنشان کرد: تمامی ساحت‌های ششگانه سند تحول باید در مدارس، اجرا شود و همکاران نسبت به مطالعه سند اقدام کنند؛ چرا که سند تحول، نقشه راه آموزش و پرورش به شمار می‌آید.
وی متذکر شد: برای ایجاد تحول واقعی، نیازمند شکستن دیوارهایی هستیم که صرفا با آموزش رسمی و با تکیه با کتاب‌ها ساخته‌ایم. با آموزش رسمی صرف، انسان‌هایی ماشین‌وار پرورش خواهیم داد. باید به استعداد دانش‌آموزان هم توجه داشته و موقعیت‌های یادگیری متنوعی را برای آنان فراهم کنیم. اگر دانش‌آموز را به رسمیت بشناسیم، بسیاری از مسایل حل خواهد شد و دیوار دفاعی قوی در برابر تمامی هجمه‌ها خواهیم ساخت.
صادقی در ادامه نقش معلمان و مربیان را مورد تاکید قرار داد و گفت: معلمان با رفتار خود آینده‌سازان این مرز و بوم را تربیت می‌کنند و با پشتکار و توجه به امر تربیت، می‌توان زمینه عزت بیش از پیش کشور را فراهم کرد.
وی در ادامه، فرهنگ و هنر را جزو جدایی ناپذیری از انسان داست و از تمامی عوامل و د در راسنای خلق این اثار کمک حال د بودند قدردانی نمود همه این آثار بازتابی از تفکرات و ... است.
انتهای پیام

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری


http://www.Azari-Online.ir/Fa/News/819952/نسبت-به-شناسایی-تفاوت‌های-فردی-دانش‌آموران-جدیت-داشته-باشیم
بستن   چاپ