پیام آذری
برای داشتن آموزش و پرورشی پرافتخار باید به سمت سند تحول پیش برویم
چهارشنبه 17 ارديبهشت 1404 - 22:44:17
پیام آذری - نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته جهت تهیه و تدوین نقشه راه تعلیم و تربیت گفت: تمام توانمان را به کار گرفتیم تا قانون اساسی تحت عنوان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای دستگاه تعلیم و تربیت بنویسیم؛ اما معلمان هنوز نتوانسته‌اند آنگونه که باید طعم شیرین این سند را بچشند. برای داشتن آموزش و پرورشی پرافتخار باید به سمت سند تحول پیش برویم.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، حمید رضا حاجی بابایی، بعد از ظهر چهارشنبه، شانزدهم اردیبهشت ماه در گردهمایی مدیران مدارس نواحی پنجگانه تبریز در تالار معلم تبریز با ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان استان آذربایجان شرقی و ادای احترام و تبریک هفته معلم به تمامی معلمان و پیشکسوتان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، گفت: در ابتدا بر خود وظیفه می‌دانیم سلام و درود بفرستیم به معلمان بازنشسته‌ای که هنوز هم مشغول انجام خدمت به نحو دیگری هستند و نقش خود را به عنوان یک فرهنگی ایفا می‌کنند؛ چرا که بازنشستگی در مورد معلم معنا ندارد. 
وی با بیان اینکه هر دقیقه و ساعت معلم برای جامعه مفید است، اظهار کرد: هر افتخاری در جامعه به آموزش و پرورش بازمی‌گردد و جز معلم که اساس و امید و محور و قله در جامعه به شمار می‌آید، بقیه ارکان مانند کلاس و تجهیزات، ابزاری در دست معلم محسوب می‌شوند و اول و آخر، معلم است.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تبیین ویژگی‌های مدرسه حیات طیبه، اجرای قانون مولدسازی را راهکاری جهت تبدیل مدرسه به مدرسه حیات طیبه دانست و گفت: با ایجاد مدرسه حیات طیبه، مدرسه به کانون فرهنگی محله، تبدیل شده و شهر و فرهنگ را مدرسه اداره می‌کند. همه مدارس باید به مدرسه حیات طیبه تبدیل شوند. 
وی با اشاره به دغدغه‌های کاری مدیران گفت: مدیران در مدارس حیات طیبه دغدغه‌ای جز مدیریت نداشته و به دنبال هزینه انشعابات و مسائلی از این قبیل نباشند. 
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، قلب تپنده آموزش و پرورش به شمار می‌آید، لزوم آموزش‌های تخصصی و ارتقا صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان به ویژه در مقطع ابتدایی را مورد تاکید قرار داد و 
گفت: پژوهش‌ها نیز در آموزش و پرورش باید بر مبنای مسائل مرتبط با آموزش در کلاس درس و متفاوت از پژوهش‌های دانشگاهی باشد.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه، اقدامات انجام شده در زمینه نظام رتبه‌بندی معلمان در سال 1392 را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر اساس ویژگی‌های نظام رتبه‌بندی قرار بر این بود معلم جایگاه استادی داشته باشد و هیئت ممیزی در استان‌ها تشکیل شود. آنچه که در مجلس به عنوان نظام رتبه‌بندی تصویب شد، هنوز با رتبه بندی آرمانی و مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، فاصله دارد.
وی با بیان اینکه هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این است 
که کسی در مدرسه از معلم تا خدمتگذار مدرسه، احساس نکند جایگاهی ندارد، گفت: معلمان باید دانش‌آموزانی تربیت کنند که به دین، مملکت و انقلاب تعصب داشته و برای والدین و جامعه احترام قائل شوند و این حرف باید از زبان معلم به گوش دانش‌آموز برسد. معلم باید واقعیت‌های اجتماعی را به دانش ‌آموز منتقل کند و بر همین اساس باید به معلم بها دهیم.
انتهای پیام

http://www.Azari-Online.ir/Fa/News/822524/برای-داشتن-آموزش-و-پرورشی-پرافتخار-باید-به-سمت-سند-تحول-پیش-برویم
بستن   چاپ