روابط عمومیها نقدهای منصفانه را بپذیرند
شنبه 27 ارديبهشت 1404 - 21:26:50
خبرگزاری مهر - اردبیل
|
|
پیام آذری - اردبیل- استاندار اردبیل گفت: روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی نقد منصفانه و سازنده رسانهها را بپذیرند و به هیچ وجه وارد فضای شکایت از رسانهها نشوند.
به گزارش خبرنگار مهر ، مسعود امامی یگانه عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل که در گرامیداشت روز روابط عمومی در سالن همایش کتابخانه های مرکزی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: روابط عمومی جزو مشاغل پراسترس همراه با اتکا به خلاقیت، توانمندی و صبوری است که زمینه ساز تصمیم گیری درست و به موقع مدیران در بحران هاست . وی خاطرنشان کرد: بنده قبول ندارم که مدیران روابط عمومیها را نهاد یا ارگانی خاص انتخاب کند بلکه با توجه به اینکه روابط عمومی حرفه تخصصی است و نزدیک ترین فرد به مدیریت محسوب میشود باید از سوی مدیران دستگاههای اجرایی انتخاب و برگزیده شوند. مدیرکل سابق روابط عمومی استانداری اردبیل با بیان خاطراتی از دوران مدیریت روابط عمومی در استانداری گفت: بنده بارها به صراحت مسائل و موضوعات بسیار حساس و حتی نقطه ضعف دستگاههای اجرایی را به استاندار منتقل کرده و به صراحت در این مسائل و موضوعات پیگیر تصمیم گیری های استاندار بوده ام . امامی یگانه نقد دلسوزانه را گره گشا و حلال مشکلات دانست و تصریح کرد: مدیران دستگاههای اجرایی و روابط عمومیها نباید در مقابل نقد برآشفته شده و یا از رسانهای شکایت کنند بلکه بهتر است نقدهای منصفانه را بپذیرند و نقدهای غیرمنصفانه و یا سیاسی را بی تفاوت باشند تا ماهیت و حقیقت رسانههای حقیقت گو از سوی مردم و در طول زمان مشخص شود. وی افزود: بنده به آموزش نیروهای فعال در روابط عمومی همراه با دغدغه مندی فعالان این عرصه به مسائل و موضوعات تشریفات در آئینها و مراسمهای مختلف باور دارم و همواره از روابط عمومیها و رسانهها حمایت کرده و بر این باورم رسانهها میتوانند ضعف و کاستیها را بیان کرده و هیچ اشکالی ندارد که خود روابط عمومیها نیز صادقانه با مردم سخن بگویند. استاندار اردبیل ادامه داد: هیچ ایرادی ندارد که ما در کنار بکارگیری ظرفیت رسانهها حق الزحمه ای را نیز به آنها پرداخت کنیم اما با هرگونه لابی پشت پرده مخالفم و بر این باورم که بازوی توانمند روابط عمومیها رسانههای نقاد و پرسشگر هستند. امامی یگانه اظهار کرد: تاکید دولت بر این است که هدایت و مدیریت افکار عمومی باید از سمت مطالبه گری به سمت مشارکت جوئی حرکت کند و دولت در طرح مساله ناترازی انرژی و نهضت مدرسه سازی سعی دارد از مشارکت بالای مردم بهترین بهره را ببرد. وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاههای اجرایی باید به این اصل آگاه باشند که اگر روابط عمومی آنها صادقانه با مردم حرف زده و پیام واقعی را به مردم منتقل کنند به راحتی میتوان مشارکت عمومی را در حل مشکلات جامعه به عینه مشاهده کرد. استاندار اردبیل در پایان به روابط عمومی دستگاههای اجرایی و فرمانداریها قول داد؛ در کنار ارتقای پست آنها در زمینه تعیین تکلیف استخدامی نیروهای روابط عمومی دست به کار شده و از مدیران خواست تا تجلیلی از روابط عمومیهای مجموعه خود داشته باشند.
http://www.Azari-Online.ir/Fa/News/825553/روابط-عمومیها-نقدهای-منصفانه-را-بپذیرند
|