پیام آذری
استاندار آذربایجان شرقی:
روابط عمومی‌ها مشاور امین مدیران باشند
يکشنبه 4 خرداد 1404 - 14:11:26
پیام آذری - استاندار آذربایجان شرقی در گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، با تأکید بر جایگاه حیاتی روابط عمومی‌ها در تحقق حکمرانی خوب، گفت: روابط عمومی‌ها باید فراتر از یک واحد تبلیغاتی عمل کرده و به مشاور امین و بازوی فکری مدیران تبدیل شوند.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی ، بهرام سرمست با اشاره به تحولات سریع در عرصه ارتباطات و اطلاعات، افزود: امروز در عصری زندگی می‌کنیم که مرزهای خصوصی و عمومی انسان‌ها درنوردیده شده و انتشار لحظه‌ای اطلاعات، امکان پنهان‌کاری و بازنمایی غیرواقعی را از بین برده است. در چنین شرایطی، کار روابط عمومی بیش از هر زمان دیگر پیچیده و حساس شده است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در بسیاری از سازمان‌ها، روابط عمومی‌ها به جای ایفای نقش ارتباط‌گر سازمان با افکار عمومی، صرفاً در خدمت برندینگ شخصی مدیران قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: روابط عمومی باید روابط "عمومی" باشد، نه "خصوصی". روابط عمومی که تنها انعکاس‌دهنده تصویری دلخواه از مدیر باشد نه واقعیت‌های عملکرد سازمان، به‌زودی در برابر افکار عمومی منفعل و تسلیم خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه نقطه شروع اصلاحات سازمانی از باور مدیران به نقش واقعی روابط عمومی آغاز می‌شود، اظهار داشت: مدیر ارشد باید باور داشته باشد که روابط عمومی نه ابزار دفاعی، بلکه تریبون شفافیت، صداقت و پاسخ‌گویی است. اگر این باور وجود نداشته باشد، در مواجهه با موج افکار عمومی، روابط عمومی به قربانی تبدیل خواهد شد.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در شرایط بحرانی، سازمان‌ها نیازمند سخنگوی واحد، تریبون وحدت‌آفرین و تبیین دقیق مسائل هستند؛ اما متأسفانه در بسیاری از دستگاه‌ها، چنین جایگاهی برای روابط عمومی تعریف نشده است.
وی با قدردانی از تلاش‌های مدیران روابط عمومی در شرایط سخت و پراسترس کاری، افزود: قبول دارم که روابط عمومی، یک شغل سخت و زیان‌آور است، چون به صورت شبانه‌روزی در صحنه و در خط مقدم ارتباط با جامعه قرار دارد و به همین دلیل باید از نیروهای آموزش‌دیده، متخصص و آشنا با روان‌شناسی اجتماعی بهره‌مند باشد.
استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: روابط عمومی باید افکار عمومی را بشناسد و افکارسنجی منظم انجام دهد؛ نه اینکه صرفاً در اندیشه هدایت افکار عمومی باشد. افکار عمومی چراغ راهنمای مدیران است، نه مانعی بر سر راه آنان.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به راهبردهای پیشنهادی برای تقویت جایگاه روابط عمومی در استان گفت: تقویت ساختار سازمانی روابط عمومی‌ها، آموزش‌های تخصصی مستمر، تشکیل اتاق فکر مشورتی برای مدیریت استان، راه‌اندازی کارگروه مدیریت و سنجش افکار عمومی و استفاده هوشمندانه از ظرفیت رسانه‌های استان از جمله اقدامات ضروری در این راستا است.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از جشن قهرمانی تیم فوتبال تراکتور به عنوان تجربه‌ای موفق از همراهی مدیران استان با افکار عمومی یاد کرد و گفت: در جریان این رویداد، شاهد هماهنگی مثال‌زدنی بین دستگاه‌ها، رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها با هواداران تراکتور بودیم که موجب شد صدای واحدی از استان به کشور مخابره شود و در این راستا، بیانیه نمایندگان استان در حمایت از این رویداد نیز اقدامی قابل تحسین بود.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان و مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: علاقه ویژه استاندار آذربایجان شرقی به حوزه رسانه و روابط عمومی، فرصتی مغتنم برای توسعه این بخش در استان است.
محمد عزیزی راد از تلاش‌های فعالان این حوزه در استان قدردانی و اظهارامیدواری کرد این همایش بتواند نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی روابط عمومی‌ها در استان ایفا کند.
وی همچنین با تجلیل از پیشکسوتان حوزه‌ روابط عمومی، بر لزوم ادای احترام به این بزرگان تاکید کرد و افزود: وظیفه‌ ما قدردانی از زحمات و تجربیات ارزشمند این پیشکسوتان است که امروز نیز از مقام شامخ آنان تجلیل خواهیم کرد.
در پایان این مراسم از 8 پیشکسوت عرصه روابط عمومی استان، آقایان: مسعود هوشمند، علیرضا نظری، محمدرضا عزیزپور، حمید صبری، ابراهیم افشاری، محمدرضا بخشعلیزاده، علی‌اصغر نورانفر و محمد فرج‌پور تجلیل شد.

http://www.Azari-Online.ir/Fa/News/827975/روابط-عمومی‌ها-مشاور-امین-مدیران-باشند
بستن   چاپ