ایجاد بستر امن آموزشی در چهارچوب سند ملی تحول بنیادین؛ محور اصلی سیاست های آموزش ابتدایی
سه شنبه 13 خرداد 1404 - 10:04:33
|
|
پیام آذری - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در جشن پایان یادگیری حروف الفبای دبستان حجاب سرعین با خاطر نشان کردن جایگاه بنیادین این دوره در نظام تعلیم و تربیت کشور، بر ضرورت ایجاد محیطی شاد، امن و بدون فضای رقابتی برای دانشآموزان تأکید کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان سرعین؛ وحید خدابنده با اشاره به رویکرد ارزشیابی کیفی-توصیفی در مدارس ابتدایی، اظهار داشت: در دوره ابتدایی به دنبال پرورش دانشآموزانی شاد، با انگیزه و برخوردار از مهارتهای زندگی هستیم، نه رقابتهای بیثمر و اضطرابآور. حذف فضای رقابتی و تمرکز بر فرصتهای تربیتی و تجربهمحور همچون جشنواره علمی جابربنحیان که بهصورت گسترده در مناطق و نواحی استان اجرا شده، از جمله گامهای مؤثر در تحقق این هدف است. خدابنده با تاکید بر اینکه تمامی سیاستهای آموزش ابتدایی بر ایجاد بستر امن آموزشی استوار است؛ افزود: در کلاسهای درس ابتدایی، باید شور، نشاط و اشتیاق موج بزند و این فضا باید بهگونهای طراحی شود که دانشآموز بتواند در موقعیتهای مختلف اعتماد به نفس خود را بیازماید و رشد دهد. وی همچنین با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تأکید کرد: تمامی اقدامات و رویکردهای ما در دوره ابتدایی، در راستای تحقق تربیت تمامساحتی طراحی شدهاند؛ به گونهای که ابعاد مختلف شخصیت دانشآموز شامل تربیت اعتقادی، اخلاقی، علمی، اجتماعی، زیباشناختی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.
http://www.Azari-Online.ir/Fa/News/828885/ایجاد-بستر-امن-آموزشی-در-چهارچوب-سند-ملی-تحول-بنیادین؛-محور-اصلی-سیاست-های-آموزش-ابتدایی
|