لزوم بررسی فعالیتهای نواحی و مناطق برای بازگشایی مطلوب مدارس به شکل فرایندی/ بازخورد بررسی عملکرد مدارس به مدیران، ارائه شود
سه شنبه 17 تير 1404 - 10:27:26
|
|
پیام آذری - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در امور جاری آموزش و پرورش باید پیگیری روزانه انجام گیرد، گفت: ضرورت دارد؛ اقدامات اجرایی در زمانبندی تعریف شده، آغاز و با جدیت پیگیری گردد و این مهم در پروژه مهر از ضرورت بسیار بالایی برخوردار است. پروژه مهر، یکی از اصلیترین فعالیتهای دستگاه تعلیم و تربیت به شمار میآید و لازم است فعالیتهای نواحی و مناطق برای بازگشایی مطلوب مدارس به شکل فرایندی مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، اسفندیار صادقی، صبح سهشنبه، هفدهم تیر ماه در جلسه شورای معاونان با عرض تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، از تلاشهای همکاران ستادی و معلمان، به ویژه عواملی که در برگزاری و تصحیح آزمونهای نهایی به طور شبانه روزی، همکاری کردهاند، قدردانی نمود. وی در ادامه با تبیین جایگاه کشوری استان آذربایجان شرقی در تصحیح اوراق آزمونهای نهایی، اظهار کرد: در استان ما، صد در صد تصحیح اوراق در بازه زمانی تعیین شده، انجام گرفت و تحقق این امر در سایه پیگیری مناسب و ایثار و تلاش همکاران بود که موجب گردید آذربایجان شرقی در این امر، یکی از استانهای پیشتاز کشور باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید وزیر محترم آموزش و پرورش، مبنی بر ممنوعیت عدم پذیرش دانشآموزان در میان پایهها به بهانههای افت تحصیلی و کاهش معدل، گفت: عدم پذیرش دانشآموزان داخل محدوده مدارس نیز به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و در صورت گزارش و مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه، حتما برخورد جدی صورت خواهد گرفت. صادقی، همچنین، اخذ هر گونه وجه کم به مدرسه اجباری در فصل ثبت نام در مدارس را غیر قانونی، عنوان نمود و با تاکید بر لزوم تشدید نظارتها، برخورد جدی با متخلفان را خواستار شد و گفت: هر گونه کمک به مدرسه باید داوطلبانه و با تمایل والدین، صورت گیرد و لازم است که بیلان کاری مدارس و چگونگی هزینهکرد کمکهای مردمی با هماهنگی انجمن اولیا و مریبان انجام گرفته و به اطلاع اولیای محترم برسد. وی با بیان اینکه تسهیل و تسریع روند امور برای پیشبرد اهداف ضروری است و نباید برای حل و فصل کارها، در پیچ بروکراسیهای اداری گیر کرد، گفت: در همه شعبات، بازدیدها و ارائه گزارشهای فرایندی در اولویت قرار گیرد و تک تک نواحی و مناطق با بررسیهای مستمر و حضوری، مورد ارزیابی قرار گیرند تا همه چالشها و مسائل در سریعترین زمان ممکن، حل شود. صادقی با تاکید بر اینکه فعالیت نهضت توسعه عدالت در فضاها و کیفیت آموزشی نباید متوقف گردد، گفت: مدیران و روسای نواحی و مناطق این امر را با جدیت پیگیری نمایند و در ارتباط با توانمندسازی نیروها نیز به کیفیسازی توجه بیشتری شده و تلاش گردد دورههای پیشبینی شده بروز و در کلاس درس و در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت، کارکرد داشته باشد. وی با اشاره به لزوم توجه به رضایتمندی در نقل و انتقال معلمان گفت: توصیه ما این است تا جاییکه به توازن نیروی انسانی در نواحی و مناطق آسیبی نرسد، تلاش گردد درخواست همکاران مورد توجه قرار گیرد. صادقی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم در قالب دیدارهای مردمی مستمر، بیواسطه شنوای موضوعات و مسائل مراجعه کنندگان باشیم، گفت: لازم است همکاران محترم در سطوح مختلف نسبت به مسائل این عزیزان حساسیت ویژهای داشته باشند؛ اولویت اصلی همه ما، پاسخگویی سریع و قانونی است و نباید در این زمینه تاخیری صورت گیرد. مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: عملکرد مدارس در بازههای زمانی کوتاه مدت و بلند مدت در سطح نواحی و مناطق بررسی و بازخورد آن به مدیران محترم مدارس ارائه گردد؛ این امر میتواند نقاط قوت و ضعف هر مدرسه را مشخص کرده و موجب برنامهریزی بهتر و دقیقتر در سطوح مختلف تعلیم و تربیت استان گردد. انتهای پیام
http://www.Azari-Online.ir/Fa/News/834270/لزوم-بررسی-فعالیتهای-نواحی-و-مناطق-برای-بازگشایی-مطلوب-مدارس-به-شکل-فرایندی--بازخورد-بررسی-عملکرد-مدارس-به-مدیران،-ارائه-شود
|