پیام آذری- علی یوسف زاده روز شنبه با اعلام این خبر گفت: با وجود کمبود اعتبار و نقدینگی، برای ارتقای شاخص برخورداری
استان از بزرگراهها، توسعه این ببه خش مورد توجه قرار گرفته و قرار است
سالانه 50 کیلومتر بزرگراه دراستان احداث شود.
معاون مهندسی و ساخت راهوشهرسازی استان
اردبیل افزود: امروز همه پروژههای استان اردبیل دارای ردیف اعتباری ملی
بوده و تلاش بر این است تا 3 سال آینده به میانگین کشوری برسیم.
وی اولویت اصلی توسعه بزرگراهها را مسیر
اردبیل - سرچم به طول 178 کیلومتر اعلام کرد و گفت: بخشی از باند دوم این
بزرگراه به روی خودروها گشوده شده و با تامین اعتبار بهصورت ملی و فاینانس
بانک، این پروژه در سالهای آینده تکمیل میشود.
یوسف زاده گفت: احداث 300 کیلومتر بزرگراه
در استان اردبیل با وجود همه مشکلات مالی و اعتباری، با همدلی و همافزایی
مسؤولان، تا چهار سال آینده در دست اجرا قرار گرفته است.
احداث هر کیلومتر بزرگراه 300 میلیارد ریال هزینه میبرد
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان
اردبیل متوسط هزینه ساخت و احداث هر یک کیلومتر باند بزرگراه را 300
میلیارد ریال برشمرد و گفت: از محل منابع ملی سالانه یک هزار و 500 میلیارد
ریال اعتبار برای راههای استان ابلاغ میشود که نیاز است این منابع
افزایش داشته باشد.
وی همچنین از تکمیل بهسازی و ارتقای راه
اصلی کریق- آرموداق شهرستان نیر تا پایان امسال خبر داد و گفت: در صورت
اجرای باقی مانده این مسیر در استان آذربایجان شرقی، مسافت اردبیل تا مرکز
کشور 110 کیلومتر کاهش مییابد.
یوسف زاده اظهار کرد: بهسازی جاده کریق -
آرموداق در شهرستان نیر استان اردبیل به طول 20 کیلومتر در دستور کار قرار
گرفته که هشت کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان اردبیل واقع شده است.
وی گفت: عملیات اجرایی کریق-آرموداق از
سال 1394 شروع شده و از هشت کیلومتر مسیر، آسفالت دو لایه به طول 4.5
کیلومتر انجام گرفته و 3.5 کیلومتر مابقی مسیر هم رو به اتمام بوده و در
مرحله اجرای آسفالت قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، از مجموع 6 هزار و 374
کیلومتر جاده استان اردبیل 208 کیلومتر بزرگراه، 716 کیلومتر راه اصلی، 702
کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 738 کیلومتر راه روستایی است ، از چهار
هزار و 738 کیلومتر راه روستایی استان اردبیل 2 هزار و 700 کیلومتر آسفالت و
مابقی شنی و خاکی است.
http://www.Azari-Online.ir/Fa/News/500081/استان-اردبیل-در-توسعه-بزرگراهی-40-درصد-از-میانگین-کشوری-عقب-است