پیام آذری- بابک گلزاد اظهار کرد:
از سوی دیگر فرزند آوری کمتر، زندگی آپارتمانی، کاهش رفت وآمد خانوادگی و
اجازه ندادن والدین به کودکان جهت بازی با همسالان وهم محله ای در کوچه
باعث شده بیشتر کودکان در فضای خانه محزون و اندوهگین و اغلب با استفاده از
بازی های مجازی خود را سرگرم کنند.
وی با بیان اینکه وارد شدن اینترنت و همه
گیری شبکه های اجتماعی باعث کمتر وکمتر شدن میزان گفت وگو در بیشتر خانواده
ها شده است، ادامه داد: خانواده ها حداقل موقع تماشای فیلم درباره برنامه
اعضای خانواده گفت وگو می کردند که آن هم به دلیل سرگرم شدن درفضای مجازی
از بین رفته است.
گلزاد تشریح کرد: تعطیل شدن مدرسه کودکان
مانع از ارتباط همسالان وهم مدرسه ای ها، تخلیه هیجان، حرف زدن، بازی کردن و
سرگرم شدن در فضای آموزشی، یادگیری و تربیتی شده و آنها را در تنهایی و
انزوای خانه قرار می دهد.
این مدیر مدرسه اظهار کرد: مدرسه بهترین اجتماعی است که کودکان تحت
پرورش معلم و بازی با همسالان با سبک جدیدی از زندگی آشنا می شوند و شخصیت
همه جانبه آنها (اجتماعی) به صورت متوازن رشد می کند.
وی با اشاره به اینکه هنگام تعطیل شدن
مدرسه، کودکان از همسالان دور می مانند، ادامه داد: تنها ماندن در خانه و
سرگرم شدن با تبلت وگوشی هوشمند و سایر ابزارهای بازی های مجازی حتی باعث
پرخوری و چاقی مفرط و افسردگی برخی کودکان شده و رشد شخصیت اجتماعی شان
کند می شود.
به اعتقاد این مدیر مدرسه، مواقع تعطیلی
مدارس در شبکه شاد می توان آموزش های مجازی انجام داد اما برای روح و روان
کودکان که نیاز اصلی رشد اجتماعیشان است، هیچ کاری نمی توان انجام داد .
گلزاد تصریح کرد: با تعطیلی مدارس، مهارت
های اجتماعی و زندگی از قبیل پیدا کردن دوست، بازی با همسالان و شناخت
توانایی کودکان توسط خودشان، همدلی، همدردی وگفت وگوی کودکان با یکدیگر و
تقویت حس عاطفی، انجام کار گروهی و رقابت، داشتن برنامه منظم خواب و بیدار
شدن، ابراز محبت و تقویت حس مهرورزی و مهربانی کودکان درفضای آموزشی و
یادگیری مدرسه مطابق اهداف سند تحول بنیادین در ساحت های اخلاقی، اجتماعی،
علمی و هنری رشد می کند.