پیام آذری
لنز پیکسل 7 پرو چندهفته پس‌ از استفاده می‌شکند و گوگل آن را تعمیر نمی‌کند
يکشنبه 27 فروردين 1402 - 00:33:13
پیام آذری - زومیت / مشکل شکسته‌شدن بی‌دلیل لنز دوربین گوشی‌های سری پیکسل جدی است و ظاهراً گوگل همچنان مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرد.
اواخر سال 2022، گزارش‌هایی درباره‌ی نقص بزرگ در طراحی سری پیکسل 7 گوگل منتشر شد. کاربران با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند شیشه‌ی محافظ دوربین گوشی آن‌ها بدون هیچ دلیل خاصی شکسته است. چند نفر از دارندگان پیکسل 7 نیز به فرایند ناامیدکننده‌ی خدمات پس‌ از فروش گوگل درباره‌ی مشکل مذکور اشاره کردند؛ زیرا غول جست‌وجوی اینترنت فقط در برخی مواقع دستگاه‌های آسیب‌دیده را تعمیر یا تعویض کرده است.
به‌عنوان مثال، گیوم آسیه تجربه‌ی خوبی از پشتیبانی گوگل داشت. او می‌گوید: «من با پشتیبانی گوگل تماس گرفتم؛ زیرا لنز دوربین سمت راست گوشی من بی‌دلیل شکست و به‌جای آن گوشی جدیدی دریافت کردم.» البته گوگل خدمات تعویض یا تعمیر را برای همه‌ی افرادی که با این مشکل مواجه شده‌اند، ارائه نداده است.

پیام آذری


بازار

پیام آذری

امانوئل وارن پیکسل 7 پرو خود را در نوامبر 2022 خریده است. وی می‌گوید: «گوشی خود را به‌دلیل عملکرد بسیار خوب دوربین آن خریدم؛ زیرا عاشق عکاسی از موزه‌ها و مکان‌های مختلف هستم. این گوشی ابتدا به‌خوبی کار می‌کرد؛ اما اواخر ماه نوامبر یا اوایل دسامبر بود که متوجه شدم عکس‌های زوم‌شده‌ی من کمی تار هستند. وقتی به گوشی نگاه کردم، مشخص شد لنز دوربین پشتی ترک خورده است؛ اما نمی‌دانم این مشکل چطور رخ داد؛ زیرا من از قاب محافظ استفاده می‌کنم.»

پیام آذری


به‌گزارش گیزچاینا، امانوئل با پشتیبانی گوگل تماس گرفت و به او اعلام شد گوشی همچنان گارانتی دارد و می‌تواند‌ از خدمات تعمیر یا تعویض استفاده کند. به‌هر‌حال، هنگامی‌که او به نمایندگی مجاز مراجعه کرد، به او اعلام شد امکان رفع مشکل وجود ندارد؛ زیرا آن‌ها ابزار لازم را دراختیار ندارند. امانوئل سپس ازطریق توییتر با گوگل ارتباط برقرار کرد؛ اما به او گفته شد دستگاه وی گارانتی ندارد و پس‌ از 10 روز پیامی مبنی‌بر برنگرداندن هزینه‌ها دریافت کرد.
هنوز نمی‌دانیم چرا برخی دارندگان سری پیکسل 7 که با مشکل شکسته‌شدن بی‌دلیل لنز دوربین مواجه شده‌اند، از خدمات گارانتی گوگل بهره‌مند شده‌اند؛ درحالی‌که این سرویس‌ برای برخی دیگر ارائه نمی‌شود. اگر مشکل شکسته‌شدن لنز دوربین این محصولات نقص تولیدی باشد، گوگل باید مسئولیت آن را بپذیرد و خدمات گارانتی را به همه‌ی مشتریانش ارائه دهد. همچنین، اگر این شرکت ادعا می‌کند مشکل از کاربران است، باید توضیحات و شواهد قانع‌کننده‌ای ارائه دهد.
مشکل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو فقط دارندگان این این محصولات را ناامید نمی‌کند و درواقع، باعث می‌شود نگرانی‌های دیگری درباره‌ی فرایندهای کنترل کیفیت و آزمایشگاه‌های گوگل برای محصولات مختلف این شرکت مطرح شود.

http://www.Azari-Online.ir/Fa/News/556544/لنز-پیکسل-7-پرو-چندهفته-پس‌-از-استفاده-می‌شکند-و-گوگل-آن-را-تعمیر-نمی‌کند
بستن   چاپ