پیام آذری - در راستای سلسله بازدیدهای دورهای از نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی، روند پیشرفت فعالیتهای مربوط به پروژه مهر سال تحصیلی 1405_1404 مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 5 تبریز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در این ناحیه، بررسی گردید.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، اسفندیار صادقی، صبح چهارشنبه، بیست و پنجم تیر ماه د این بازدید، ضمن گرامیداشت یاد خاطره شهدای جنگ تحمیلی اخیر و قدردانی از زحمات همکاران در پروژههای مختلف آموزش و پرورش استان به خصوص آزمونهای نهائی گفت: خوشبختانه توانستیم با همت، تلاش و احساس مسئولیت مضاعف همکاران، حافظ نام و جایگاه استان در بین استانها باشیم و ضمن اتمام سهمیه ابلاغی تصحیح اوراق در موعد مقرر، بیش از سهمیه نیز اقدام کنیم که بخشی از این ایثار در ایام جنگ تحمیلی 12 روزه بود و با وجود در خط مقدم دفاع از وطن، قرار گرفتن تبریز و استان آذربایجان شرقی، همکاران همانند همیشه پای کار بودند.
وی، پروژه مهر را یکی از مهمترین رویدادهای آموزش و پرورش عنوان نمود و افزود: در تلاش هستیم با برگزاری جلسات مشترک شورای معاونین با نواحی و مناطق به یک وحدت رویه در اجرای برنامههای پروژه مهر برسیم و چالشها و موضوعهای موجود به شکل موردی احصاء و در جهت رفع آن اقدام نماییم.
وی با بیان اینکه پروژه مهر، یک پروژه فرایندی است و موفقیت در آن وابسته به برنامهریزی دقیق و عمل بر اساس شاخصهای وزارتی و استانی است، اظهار کرد: خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی توانستهایم تا این مرحله در اجرا و تحقق شاخصها قدمهای مهمی برداریم.
وی افزود: رصد روزانه و دقیق شاخصهای مختلف تا بازگشایی مطلوب در سطح استان انجام خواهد شد تا بتوانیم با نظارت و راهبری مناسب بازگشایی مطلوبی در سراسر استان داشته باشیم.
صادقی در ادامه خواستار نظارت جدیتر و ارائه بازخورد مستمر توسط نواحی و مناطق به مدارس شد و گفت: این اقدام موجب خواهد شد مدارس در سریعترین زمان ممکن چالشها را رفع و مشکلات را حل نمایند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی پیش ثبت نام و ثبت نام قطعی را از جمله مواردی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این موضوع نیاز به توجه ویژهای دارد که باید در این زمینه مدیران مدارس راهبری لازم را انجام داده و با هماهنگی اولیا هر چه سریع تر اقدامات لازم را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه مدارس بر حسب سیاست و تاکیدات ادارات نواحی و مناطق عمل میکنند، گفت: اولویتبندی فعالیتها در سطح ادارات از جمله موارد مهم است که موجب خواهد شد در تحقق شاخصهای ضروریتر بر حسب زمان بندی اقدامات به موقعی انجام شود و دچار عقب افتادگی در برنامههای بازگشایی مدارس نشویم.
این مقام مسئول افزود : اگر فعالیتهای بازگشایی مدارس در نواحی و مناطق در زمان مقرر با کیفیت لازم انجام نگیرد، شاهد نارسایی.هایی در فعالیتهای آموزشی و پرورشی در طول سال تحصیلی خواهیم بود؛ انتظار داریم در طول این فرایند هر اقدام لازم به موقع انجام گیرد.
وی ادامه داد: تاکید ریاست محترم جمهور به توسعه عدالت در فضاها و کیفیت آموزشی و در دستور کار گرفتن این موضوع در سطوح مختلف وزارت آموزش و پرورش، گفت: این توجه و همراهی دولت چهاردهم یکی از فرصتهای تکرار نشدنی برای دستگاه تعلیم و تربیت است تا بتوانیم شاهد تحول در زمینه توسعه عدالت باشیم.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت به آموزش و پرورش در زمینه حمایت مالی در دولت چهاردهم، بیان کرد: دو برابر شدن سرانه دانشآموزی در سال تحصیلی 1404-1403 نسبت به سال تحصیلی گذشته و اهتمام برای پرداخت عناوین متعدد همراه حقوق برای اولین بار نشان دهنده این موضوع است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش.آموزان را مورد تاکید قرار داد و افزود: جدیت و دقت عمل در این طرح میتواند در حفظ سلامت روان دانشآموزان بسیار اثرگذار باشد و این موضوع حتما باید با دقت در تمامی مدارس پیگیری گردد.
وی با تاکید بر بهرهمندی از نیروهای با انگیزه و توانمند در حوزههای تربیتی گفت: معاونان پرورشی اگر با علاقه زیاد و با خلاقیت عمل کنند، دانشآموزان نیز همراهی بهتری خواهند داشت و این امر در نهایت می.تواند موجب پویایی در مدرسه شود.
گفتنی است؛ در این جلسه هر یک از معاونان به شکل تخصصی و موردی، گزارش عملکرد و نکته نظرات خود در خصوص مسائل متعدد از جمله کتب درسی، ساماندهی نیروی انسانی و ... را مطرح نمودند.
انتهای پیام
















