چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴

گفتگو

اجرای ۵۷ رشته مسیرگشایی جدید در دوره فعلی مدیریت شهری تبریز

اجرای ۵۷ رشته مسیرگشایی جدید در دوره فعلی مدیریت شهری تبریز
پیام آذری - فارس / شهردار تبریز از اجرای ۵۷ رشته مسیرگشایی جدید در دوره فعلی مدیریت شهری خبر داد و گفت: ۲۶ رشته مسیرگشایی جدید در دوره فعلی مدیریت شهری تکمیل شده و تا پایان ...
  بزرگنمايي:

پیام آذری - فارس / شهردار تبریز از اجرای 57 رشته مسیرگشایی جدید در دوره فعلی مدیریت شهری خبر داد و گفت: 26 رشته مسیرگشایی جدید در دوره فعلی مدیریت شهری تکمیل شده و تا پایان سال‌جاری نیز چند رشته مسیرگشایی جدید تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
یعقوب هوشیار، شهردار تبریز با بیان اینکه 60 درصد طرح تفصیلی تبریز اجرا شده است، اظهار داشت: اجرای کامل طرح تفصیلی تبریز نیاز به بودجه 300 همتی دارد، در حالی که بودجه شهرداری تبریز 40 همت است و بدون احتساب تورم 10 سال زمان برای اجرای آن نیاز است.
بازار
وی با اشاره به آمار تملکات ادوار قبلی شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر 738 میلیارد و دوره پنجم 528 میلیارد تومان برای تملک مسیرگشایی‌ها هزینه‌ شده، در حالی که این عدد در دوره فعلی مدیریت شهری تبریز 11 هزار میلیارد تومان است.
شهردار تبریز با اشاره به اجرای 57 رشته مسیرگشایی جدید در دوره فعلی مدیریت شهری یادآور شد: 26 رشته مسیرگشایی جدید در دوره فعلی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال جاری نیز چند رشته مسیرگشایی جدید نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تصریح کرد: برخی از این مسیرگشایی‌ها همچون مسیرگشایی شهید آیت‌الله آل‌هاشم که از آن عنوان طرح نجات تبریز و بزرگترین طرح بازآفرینی کشور یاد می‌شود، به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
هوشیار با بیان اینکه کل مسیر دوکمال مصوبه ماده پنج دارد و بر اساس آن پروژه در حال اجرا است، یادآور شد: برای کاهش ترافیک در این مسیر رمپی به اتوبان پاسداران بازگشایی شد و تلاش داریم تاپایان دوره دوکمال را به رینگ ولایت وصل کنیم.
وی اضافه کرد: تملکات مسیرگشایی ملازینال شروع شده که در کنار پروژه‌های شهید آیت‌الله آل‌هاشم و شهید سعیدی، یکی از پروژه‌های مهم بازآفرینی شهری تبریز خواهد بود.
شهردار تبریز ادامه داد: در مسیرگشایی ملازینال که بخشی از بافت 48 هکتاری پرخطر تبریز است، نیاز به ورود دولت و عمل به تعهدات آن در حوزه بازآفرینی شهری است.


نظرات شما