پیام آذری

آخرين مطالب

دانشگاه، خانه‌ی گفت‌وگو است گفتگو

دانشگاه، خانه‌ی گفت‌وگو است
  بزرگنمايي:

پیام آذری- آرش رنجبران در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، اظهار کرد:  دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به عنوان اولین واحد دانشگاهی کشور در سال 61 در شهر اولین‌ها تاسیس شد و اکنون نیز به چهل سالگی خود رسیده است، چهل سالگی در ادبیات ما سن پختگی و کمال است که اکنون این دانشگاه به مرحله‌ای رسیده که ‌می‌تواند خدمات ارزشمند خود را به جامعه ارائه دهد.

وی با بیان این‌که دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی دارای 35 واحد مرکز است، گفت: این دانشگاه با بیش از 54 هزار نفر دانشجو، حدود 1600 نفر استاد و 900 هیئت علمی فعالیت می‌کند.
 
وی با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی، به دلیل موقعیت جغرافیایی و صنعتی خود دارای ظرفیت‌های بالایی است، خاطرنشان کرد: دانشگاه های آزاد برنامه‌های جدی برای استفاده از پتانسیل‌های استان دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: دانشگاه طی دو سال اخیر تغییر رویکرد داده و ماموریت گرایی خود را براساس نیاز جامعه بازنگری کرده است، به طوریکه براساس آمایش  و نیازهای منطقه توانسته برنامه ها خود را پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه خانواده‌ها از دانشگاه خواستار مدرک تحصیلی نیستند بلکه از دانشگاه تضمین آینده‌ی فرزندان خود را می خواهند، هر دانشگاهی که بتواند برای خانواده‌ها تضمین آینده ایجاد کند آن دانشگاه مقبول و مخاطب خانواده‌هاست در غیر اینصورت مورد اقبال قرار نخواهد گرفت.

وی توسعه رشته‌های مهارتی را از اهداف مهم آموزش دانشگاه برشمرد و گفت: امروز این افتخار را داشتیم که مدرسه عالی مهارتی قالب سازی را به عنوان نیازهای جدی صنایع در استان افتتاح کنیم، در گام بعدی توسعه رشته‌های مهارتی با بروز ترین متدودها از برنامه‌های این مدرسه خواهد شد.

رنجبران با اشاره به اجرای طرح پویش، تشریح کرد: طرح پویش به عنوان جدی‌ترین طرح‌های دانشگاه برای جامعه ما بسیار اهمیت دارد و حتی می‌تواند الگوی خوبی برای سایر دانشگاه‌ها باشد، طرح پویش، طرح ابتکاری در دانشگاه آزاد است که از مطالعه روش‌های موفق دانشگاه‌های دنیا در آن استفاده شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه در طرح پویش با صنایع مختلف و هر حوزه در جامعه ارتباط برقرار می‌کند و با ایجاد ظرفیت باعث حضور دانشجویان در صنعت و جامعه می‌شود در این طرح به ازای انعقاد هر قرارداد، کمک شهریه‌ای برای دانشجو در نظر گرفته می شود و به ازای دو روز کار دانشجو در مقطع دکتری یک میلیون از صاحب صنعت دریافت میکند.

وی با بیان این‌که با جدیت اجرای طرح پویش را دنبال می‌کنیم، بیان کرد: هیچ هزینه‌ای در طرح پویش به غیر از یک میلیون تومان به دانشجو توسط صنعت پرداخت نمی‌شود و حتی بیمه دانشجویان از سوی دانشگاه تامین می‌شود، دانشجو تنها به ازای حضور سه روزه در صنعت حدود یک میلیون دریافت می‌کند، تا زمینه اشتغال برای دانشجویان ایجاد شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یادآور شد: امسال نیز رویدادی مشابه عصر امید خواهیم داشت که اتفاق بسیار خوبی است، آذربایجان شرقی سال گذشته در عصر امید به خوبی درخشید

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی همیشه سرآمد دانشگاه‌های آزاد کشور است، بیان کرد: امسال سه نفر از اساتید دانشگاه جزو نفرات برتر دانشمندان دنیا شده‌اند.

وی با بیان این‌که بحث مسایل فرهنگی جزو اولویت‌های اصلی دانشگاه بوده است، گفت: دانشگاه دو رسالت مهم توسعه فرهنگی و توسعه علمی را برعهده دارد.

رنجبران با بیان این‌که دانشگاه محل پرورش قوه‌ی عاقلین کشور است، افزود: در کنار بحث تعلیم، تربیت فراتر از تعلیم است.

وی با بیان این‌که دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در جریانات اخیر تجمعات با کم‌ترین مشکل مواجه شده است، گفت: توجه به مسایل فرهنگی، فعالیت گسترده تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی، برگزاری همایش‌ها که محل برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی بود، باعث شد شرایط فعلی در دانشگاه حاکم شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد مجموعه‌ای بزرگ و تنومند و دارای ثروت‌های بی کران معنوی نیروی انسانی و مادی است، بنابراین بحث ورشکستگی شایسته این دانشگاه نیست شاید بیان مطالبی این چنینی، سو تفاهم ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان اینکه امسال حدود 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دانشجو داشته‌ایم، افزود: امسال بالای 7200 نفر ثبت نام ورودی جدید داشته‌ایم که نوید بخش بهبود شرایط دانشگاه آزاد تبریز از بعد درآمدی است.

وی افزود: بین 350 تا 400 نفر دانشجوی بین الملل در رشته‌های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند که در راستای جذب دانشجوی بیشتر برنامه‌ی توسعه برای همکاری بیشتر با کشورهای عراق، ترکیه و آذربایجان در نظر داریم.

وی با بیان این‌که اکثر پایان نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به سمت بررسی مسایل و چالش‌های کشور پیش رفته است، گفت: بحث همایش ملی مشروطیت جزو افتخارات دانشگاه است که باید به طور جدی پیگیر شود.

رنجبران یادآور شد: رشته داروسازی از بهمن ماه امسال در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد ارائه می شود و این اقدام ارزشمندی است.

وی در خصوص ناایمن بودن ساختمان علامه امینی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این دانشکده مشهور به ساختمان 58 کلاس دانشگاه بوده که ساخت آن مربوط به دهه 70 است، بعد از زلزله اهر - ورزقان در سال 91 ترک هایی روی این ساختمان مشاهده شده است از آن زمان بحث  ناایمن بودن ساختمان مطرح است.

وی ادامه داد: بعد از اتفاق تلخ متروپل در آبادان جامعه به درستی بر روی مسایل ساختمان های ناایمن حساس شده‌ است، در حال حاضر مبنای کار ما کارشناسی است، در مورد این ساختمان نیز بلافاصله بعد از قبول مسئولیت به دلیل اهمیت موضوع امتحانات را در این ساختمان جا به جا کردیم چرا که جان افراد برای ما از هر چیزی مهم است، بلافاصله جلسه ای توسط دادستانی شهرداری نظام مهندسی دانشگاه و مسکن و شهرسازی برگزار و پیشنهادات مختلف برای آن مطرح شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: قرار شد یک شرکت ذی صلاح که دارای گریت در زمینه مقاوم سازی است برای ایمن سازی ساختمان علامه امینی مشارکت کند این شرکت در 90 ایستگاه، 50 نقطه از ساختمان را رصد کرد، ارزیابی فنی این شرکت به صورت مکتوب اعلام شد طبق نتیجه  این ساختمان براساس داده های پایش قابل استفاده است و نیاز به مقاوم سازی دارد و همزمان با مقاوم سازی نیز می‌توان از آن استفاده کرد

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/503967/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار

عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود

تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در 16 شهرستان آذربایجان غربی

انهدام باند سارقان احشام در بیله‌سوار

ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است

نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز

از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود

کشف بیش از 44 کیلوگرم موادمخدر در مراغه

همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز

ثبت بیش از 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور

فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود

شایعات غیرفوتبالی یحیی گل‌محمدی

سنجش بینایی بیش از 162 هزار کودک در آذربایجان‌غربی

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز

پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف80 درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی

برنامه‌ریزی برای افتتاح 45 پروژه زیرساختی گردشگری

چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از 9000 زن سرپرست خانوار

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

رئیس جمهور پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

چرا امیرعلی نبویان به رائفی‌پور نامه نوشت؟

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پویش کاشت 1500 اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت 7 کشور خارجی

غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی