پیام آذری

آخرين مطالب

از غذای گرم مهربانی تا هنرمندانی که مرهم زخم شدند/زنان آزادی را اینگونه معنا می کنند مقالات

از غذای گرم مهربانی تا هنرمندانی که مرهم زخم شدند/زنان آزادی را اینگونه معنا می کنند
  بزرگنمايي:

پیام آذری -   در کتاب یک روانشناس خوانده بودم، هیچ رویکرد درمانی و هیچ چیزی در روانشناسی وجود ندارد که ذهن انسان را از تولید افکار منفی باز دارد. تازه این افکار منفی هم طبیعی هستند و هم لازم. حتی پرفروش ترین کتاب های دنیا هم همین را می گویند که تفکر مثبت، افکار منفی را از بین نمی برد ، همانطور که یادگیری یک زبان جدید باعث نمی شود که شما زبان اولتان را فراموش کنید اما می توانیم خیلی بهتر شرایط سخت زندگی را اداره کنیم و از موانع، سختی و اتفاقات بد عبور کنیم.
  اصلا خود خبر خوب های روزانه ما که شما پای آن می نشینید، خودش نوعی مدیریت افکار است ، اینکه ببینیم در دنیا در کنار همه بدی ها، در کنار گرسنگان و زلزله زدگان کشورهای مختلف و شرایط سخت، مهربانی هم وجود دارد. 
*پرچمی برای بودن
بیاید خبرهای امروزمان را با پرچم شروع کنیم. بله پرچم ! منظورم پرچم ملی است که شاید اصلا ندانیم چه اهمیتی دارد، اصلا یک پرچم باشد یا نباشد، چه فرقی به حال دل ما دارد؟ از قضا خیلی فرق دارد چون هم غرور ملی و بین المللی ماست، هم نشانه همبستگی مردم مان.
همین پرچم سه رنگی که در این تصویر می بینیم و هم وطنی به سختی از میله بالا می رود تا آن را صاف کند، سال 58 با ذوق طراحان ایرانی و تأیید بنیانگذار انقلاب اسلامی به سه رنگ سبز، قرمز و سفید در آمد، تا هویت و شناسنامه ما شود و هر یک از عناصر آن هم سمبل خاص و معنایی دارد که البته قطعا یا می دانید یا می توانید در باره اش تحقیق کنید اما این را بدانید که هر جای دنیا باشید ، دلتان با این پرچم آرام می گیرد.
حالا زیر لوای همین پرچم ملی خیلی از هم وطنان امدادگر ما این روزها در اقصی نقاط کشور از جمله برای زلزله زده های خوی، امدادرسانی به روستایی های گیر افتاده دربرف کوهرنگ و حتی کمک به زلزله زده های سوریه و ترکیه مشغول به فعالیت هستند. خسته نباشید، سرتان سلامت!
*به عمل کار برآید
همیشه دهن پر کردن و گفتن اینکه زنان چنین هستند و چنان می کنند با اینکه در عمل ببینیم واقعا بانوان چقدر در جامعه موثر هستند، متفاوت است . اینکه یک عده دوره افتادند تا به ما نشان دهند نقش زن در جامعه چیست و آزادی چه معنایی دارد در واقع یک امتزاج جنسیتی وبی بندوباری بیش نبود . خبر خوب ما حالا این است که ببینیم زنان کجا آزادانه در جامعه فعال هستند و زندگی می کنند!
مثلا در عرصه علم پزشکی آنطور که اخیرا از سوی مرضیه وحید دستجردی اعلام شد، نیمی از بدنه جامعه پزشکان از پزشکان عمومی گرفته تا متخصص در رشته های مختلف و اساتید دانشگاه ،فعالان شرکت های دانش بنیان، مراکز تحقیقاتی و علمی و حتی کارکنان بدنه دولت، بانوان هستند. این آمارها تحقق شعار و درخواست امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب است که از بانوان در جمهوری اسلامی خواستند خودشان نقش خود را در جامعه پیدا کنند.
*سه شنبه ها با جوجه کباب گرم
خبر خوب دیگرمان رنگ و روی خوشمزه ای دارد از نوع غذاهای کبابی! این بار جوان ترها برای دل خودشان دست به کار راه اندازی متقل و بساط جوجه کباب نشدند. بلکه برای نیازمندان کار کردند. جوان های کرجی را می گوییم. جوانان و نوجوانان فردیس سه شنبه هر هفته برای نیازمندان محله های مختلف غذای گرم آن هم از نوع جوجه کباب تهیه می کنند و برایشان می برند.
امام صادق(ع) می فرمایند هر مومنی که گرفتاری مومنی را برطرف کند، خداوند هفتاد گرفتاری دنیا و آخرت را از او دور می کند. واقعا چه خوب سعادتی دارند این بسیجی ها که یک روز هفته شان را برای نیازمندان خرج می کنند. قطعا خداوند نیز به یاری آنها خواهد آمد، آنهایی که به یاری مومنان می روند. اگر در هر یک از محلات چنین افرادی باشند، قطعا هیچ نیازمندی شب را گرسنه نخواهد خوابید.

پیام آذری

*وقتی هنر مرهم زخم می شود
هیچکدام از ما نیست که این روزها ندانیم زلزله زده ها چه به روزشان چه در سوریه، چه در ترکیه و چه در همین نزدیکی ها یعنی خوی ایران عزیزمان آمده است. می دانم که این خبر خوبی نیست و اخم و اندوه را به چهره تان می آورد اما بدش این است و خوبش هم این است که یک عده نمی نشیند تنها غصه بخورند، هر چه در توان دارند برمی دارند و راه می افتند تا غمی را از چهره مردم آسیب دیده بردارند. چه کسانی؟
همین یکی دو روز اخیر هنرمندان تئاتر دست به کار شدند و عروسک ها را برداشتند و رفتند سراغ بچه های زلزله زده خوی، اشک هایشان را پاک کردند و برایشان اجرا کردند. خدا می داند که این بچه ها چقدر خوشحال شدند و چقدر خوشحالی شان دیدن دارد. حتی سینما سیار هم یک کار جالب انجام داده و آن هم اکران فیلم های سینمایی در کمپ های زلزله زده ها در خوی بوده است. تقریبا روزانه 10 فیلم در این کمپ ها اکران می شود ، همین مردم را سرگرم می کند و دلشان را قرص که یک عده به فکرشان هستند.
سلبریتی های ما هم بیکار ننشستند، همان هایی که از سوی یک عده تحت فشار قرار گرفته بودند تا در این مدت کار نکنند و فعالیت های هنری شان را تعطیل کنند، رضا صادقی هنرمند موسیقی برای زلزله زده ها کنسرت رایگان گذاشت، گروه ماکان نیز در خوی برنامه کنسرت برگزار خواهد کرد. هنرمندان زیادی پای کار آمده اند تا نشان دهند همه ما یکی هستیم و دلمان برای هم می تپد. دیگر داریم از این بهتر؟

پیام آذری

*مداحی که دل یک نوجوان را شاد کرد
خاطرتان می آید گاهی می شنویم مثلا فلان شهر یا روستا بچه ای نیاز به کفش ورزشی داشته یا می خواسته با فلان ورزشکار یا هنرمند عکس یادگاری داشته باشد یا چیزهایی از این دست و آن هنرمند وقتی به گوشش رسیده، توجه کرده و این کار خبر ساز شده است؟ حال خبر خوب آخرمان از همین دست کارهایی است که البته این بار یک مداح بانی اش بوده است.
داستان از این قرار است که یک نوجوان یزدی پس از عمل جراحی نتوانسته در هیئت شرکت کند و به مداحی مداح مورد علاقه اش گوش دهد، زمانی که این خبر به گوش مداح یزدی می رسد، خود را به منزل این پسر می رساند و او را خوشحال می کند. چقدر دل یک نوجوانی که نیاز به الگو دارد، با این کارها قرص می شود ما نیاز به این دست کارهای خوب از سوی الگوهایمان زیاد داریم.
*یک کار خیر این شکلی است
گاهی اوقات پیش خودمان فکر می کنیم چطور می توانیم یک خیری به کسی برسانیم، مثلا کارمان باید چه شکلی باشد، چه رنگ و بویی داشته باشد، اصلا چقدر بزرگ باشد یا مثلا کارهای کوچک هم به چشم می آید؟ یا کار خیر در چه شرایطی باید صورت بگیرد. آخر این خبر خوب مان می خواهم بگویم که حتی یک انرژی مثبت به کسی که حال خوبی دارد، یک کار کوچک مثل آوردن لبخند به لب یک کودک از نوع کارهای خیر است که برایمان باقی می ماند. پس انرژی درونی مان را مثبت کنیم و از کارهای کوچک شروع کنیم تا هم حال خودمان خوب شود و هم اطرافیانمان اما این را هم در نظر داشته باشیم که به گفته پیامبر اسلام(ص) خداوند کار خیری را که در آن شتاب باشد، دوست دارد. پس امروز در انجام یک کار خیر عجله کنیم.
*خوش خبر باشید!
و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن 09330826312 برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.
منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.
 

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/533452/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی «سارا» سریال پایتخت از تیپ و استایل جدیدش در استکهلم

در دومین دادگاه تتلو چه گذشت؟/ تصاویر

واژگونی پژو در محور ارومیه به مهاباد یک قربانی گرفت

تولید سالانه بیش از یک‌هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان‌آباد

کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی

تصاویر استقبال ویژه از رئیسی در پایتخت فرهنگی پاکستان | پرواز نیم ساعته از اسلام آباد به لاهور | ویدئو

برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند

بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی

شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود

همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی

افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه

محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات

شستشوی مخزن آب شرب روستای خاکمردان شهرستان خوی

عملیات بهسازی و احیای چاه مجتمع ظاهر کندی شاهین دژ

اثر جدید حسن روح‌الامین برای سروده رهبر انقلاب

ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود

25 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد

نصیرزاده: کلینزمن گزینه تراکتور نیست/ در حال برطرف کردن موانع برای حضور گل محمدی هستیم

کم‌کاری دستگاه‌ها دلیلی بر ترک فعل فراجا نیست

لیست دادگاه های تبریز

اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر

بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است

تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع

ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم

معرفی 367 متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی

راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی

تغییر چهره ویژه «سروان خسرو نعیمی» سریال لیسانسه ها بعد 8 سال

رگبارهای موقتی باران و رعدوبرق در راه آذربایجان غربی

تداوم هوای ناپایدار در استان اردبیل

«تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد

آمادگی دستگاههای اجرایی پلدشت برای برگزاری آزمون سراسری

پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک

امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان

تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش

رونمایی از گزینه جذاب تراکتور؛ اسطوره فوتبال آلمان به تبریز می‌آید؟

مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است

اختصاص 800 میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی

شکوفا شدن درختان میوه در اهر به وقت بهار + فیلم

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

اولین تصویر از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان

پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد

16 زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند

پست در خط مقدم امانتداری اموال مردم قرار دارد

ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان

16 زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند

رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است

ذخیره سازی بیش از 52 میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی

اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز سه شنبه چهارم اردیبهشت

اجرای 75 درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو

تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب