پیام آذری

آخرين مطالب

شاخص بهره‌مندی گاز طبیعی در استان اردبیل بالاتر از سایر استان‌های کشور است اقتصادي

شاخص بهره‌مندی گاز طبیعی در استان اردبیل بالاتر از سایر استان‌های کشور است
  بزرگنمايي:

پیام آذری- میر سعید سید متین در حاشیه نشست امروز خود با فرماندار خلخال اظهار کرد: هم اکنون شاخص بهره مندی جمعیت شهری اردبیل از نعمت گاز 100درصد و جمعیت روستایی استان اردبیل 98 درصد است که این شاخص بالاتر از شاخص کشوری است.

وی از تلاش برای پایان طرح های گازرسانی به روستاهای استان اردبیل تا پایان سال آینده خبر داد و افزود: با تمام شدن و بهره برداری از پروژه‌ها و طرح های گازرسانی روستایی در مناطق مختلف این استان و معرفی اردبیل به عنوان استان سبز از ابتدای سال 1403 شرکت گاز استان در تلاش برای افزایش پایداری گاز و تقویت زیرساخت های گاز در مناطق مختلف این استان برای به حد اقل رساندن حوادث مربوط به افت فشار وقطغی گاز در فصول سردسال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با بیان اینکه مشکل افزایش قیمت گاز مصرفی در زمستان امسال با ورود ریاست جمهوری به موضوع و اعمال تخفیف 70 درصدی آن تا حدی برطرف شد، افزود: زمستان امسال خوشبختانه بیش از 90 درصد از مشترکین خانگی استان اردبیل با وجود شدت سرما الگوی مصرف گاز را رعایت کرده اند.

سید متین گفت: در شهرستان خلخال نیز وضعیت مصرف گاز در زمستان سال جاری برهمین منوال بوده و به استثنای 12 خانوار این شهرستان که مبلغ قبض گاز مصرفی آنها بالاتر از 50 میلیون ریال است بقیه مشترکین خانگی این شهرستان زیر دو میلیون ریال در طول دوره چهل روزه گاز طبیعی مصرف کرده‌اندکه نشان دهنده رعایت الگوی مصرف بین مردم این شهرستان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از برنامه ریزی برای ایجاد خط جدید گازرسانی به استان از خط سوم قزوین به رشت خبر داد و افزود: تکمیل این خط لوله به طول 55 کیلومتر و با 30 اینچ قطر، احتمال قطعی و افت فشار گاز در روزهای بحرانی برف و سرما را به حداقل کاهش خواهد داد.

وی با تاکید بر پایداری جریان گاز طبیعی و به اقدامات اثربخش این شرکت نیز در این خصوص اشاره و اظهار داشت: اخذ مجوز ایستگاه تقلیل فشار سوم شهر اردبیل به ظرفیت 200 هزار متر مکعب در ساعت، اخذ مجوز احداث خط انتقال دوم استان جهت تخصیص 25 میلیون متر مکعب در روز شامل خط 30 اینچ به طول 55 کیلومتر و حداقل یک واحد توربو کمپرسور از برنامه‌های در دست اجرای شرکت گاز استان برای پایداری شبکه است.

سید متین همچنین با اشاره به برخی انتقاد های صورت گرفته از مراسم افتتاحیه نمادین پروژه‌های گازرسانی در شهرستان خلخال افزود: معمولاً روال کار بر این منوال است که ابتدا یک مشعل در یکی از مساجد روستاهای گازرسانی شده روشن و شرکت گاز سپس اقدام به المک گذاری و واگذاری انشعاب گاز به مشترکین می کند.

وی با بیان اینکه از مجموع 34 پروژه گازرسانی افتتاح شده در ایام دهه فجر امسال در استان اردبیل 17 طرح مربوط به شهرستان مشگین‌شهر بوده است، اظهار داشت: این پروژه ها از سال 1396 آغاز شده و اغلب در سال‌های گذشته نیمه‌کاره رها شده بودند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل یادآورشد: در حالی که سرانه گازرسانی به هر کدام از روستاهای مناطق مختلف کشور 450 میلیون ریال برآورد و تخصیص داده می‌شود در شهرستان‌های کوهستانی و صعب العبور مانند خلخال این میزان در برخی از مناطق روستایی این شهرستان به دو یا چهار برابر افزایش پیدا می کند.

سید متین ادامه داد: همین امر سبب شده تا عملیات اجرایی طرح های گازرسانی روستایی خلخال به سختی پیشرفته و برخی مواقع نیز با مشکل جدی عبور از موانع طبیعی و طولانی شدن زمان اجرای پروژه روبه‌رو شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از مجموع 142 روستای دارای سکنه خلخال 104 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و همچنین اجرای طرح گاز رسانی به 18 روستا بدلیل بالا بودن هزینه اجرای طرح های گاز رسانی نیاز به کسب مجوز از مرکز کشو داشته و 15 روستای خلخال نیز خالی از سکنه و یا دارای یک الی سه خاوار ساکن هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل یادآور شد: شاخص بهره مندی اهالی روستاهای خلخال از گاز طبیعی 97 درصد بوده که با تکمیل 4 طرح گاز رسانی در حال اجرا این میزان به 98 درصد افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه میانگین شاخص بهره مندی اهالی روستاهای استان اردبیل از گاز طبیعی 98 درصد ذکر کرد و افزود: اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی در استان اردبیل عادلانه اجرا شده و هم اکنون فاصله شاخص بهره مندی شهرستانهای استان از هم دیگر نیم درصد است.

سید متین به اقدامات توسعه ای شرکت گاز استان در رابطه با ایجاد زیر ساخت‌های جدید گاز طبیعی و پایداری جریان گاز هم گفت: پروژه خط تقویتی شمال استان جهت گازرسانی به بزرگترین گلخانه کشور به مساحت 2 هزار و 500 هکتار و افزایش پایداری گاز منطقه زر خیز پارس آباد و اصلاندوز تعریف شده و در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل درباره روند تامین سوخت بخش‌های مختلف مصرف کننده در استان نیز افزود: نیروگاه‌ها، صنایع بزرگ و انرژی بر از بزرگ ترین مصرف‌کنندگان سوخت کشور هستند که میزان مصارف دقیق این بخش‌ها بر اساس الگوهای آب و هوایی و میانگین مصرف سوخت آنها در سال های گذشته در شرکت گاز استان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در زمستان امسال براساس الگوهای موجود و با هماهنگی امور دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران نسبت به مدیریت مصرف این بخش‌ها اقدامات لازم انجام شد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/544607/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟