پیام آذری

آخرين مطالب

کمبود آب و برق عمده مشکل واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی است اقتصادي

کمبود آب و برق عمده مشکل واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی است
  بزرگنمايي:

پیام آذری- سجاد مطلبی اظهار کرد: بروز این مشکل به ویژه در فصل گرما و اوج مصرف با فشار بر روی واحدهای صنعتی موجب قطعی آب و برق این واحدها شده و مشکلاتی ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: بر اساس ماده 81 قانون الحاق، دستگاه های خدمات رسان موظف هستند خدمات را پای واحد صنعتی تحویل دهند در حالی که این اتفاق روی نمی دهد بر این اساس شرکت شهرک های صنعتی برای رفع مشکل واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک ها وارد عمل شده و زیرساخت های لازم را برای تامین بخشی از نیازهای این واحدها فراهم می کند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انرژی برق قابل ذخیره نیست، گفت: برق تولیدی در نیروگاه ها به محض اینکه وارد شبکه می شود، هر استانی که دارای زیرساخت و پست های برق قوی است می تواند برق بیشتری از شبکه را به خود اختصاص دهد.

مطلبی، ادامه داد: با توجه به اینکه در گذشته در این استان زیرساخت ها، پست و ترانس های برق زیاد ایجاد نشده است، نمی تواند از انرژی شبکه برق سراسری تولید شده در نیروگاه ها به نحو مطلوبی استفاده کند.

وی یادآور شد: این شرکت برای سرمایه گذاران در حوزه تولید برق حمایت ویژه ای می کند و به سرمایه گذارانی که علاقه مند سرمایه گذاری در این حوزه هستند تا 2 هزار مترمربع زمین رایگان در اختیار آن ها قرار می دهد تا بخشی از برق تولیدی را در اختیار شبکه برق و بخشی را نیز در اختیار واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک ها قرار دهد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون در سطح آذربایجان شرقی سه نیروگاه خصوصی در شهرک های صنعتی سلیمی، آخولا و سرمایه گذاری خارجی وجود دارد و 2 سرمایه گذار نیز مراحل اخذ مجوز را سپری می کنند.

مطلبی، با تاکید بر اینکه شرکت شهرک های صنعتی استان آماده همکاری و استقبال از سرمایه گذاران حوزه تولید برق است، افزود: کمبود آب علاوه بر اینکه مشکل کشوری است، واحدهای صنعتی استان را نیز درگیر خود کرده است.

وی اظهار کرد: برای مدیریت این موضوع برای واحدهایی که زمین صنعتی به آنها واگذار شده، مکلف شده اند تا مخازن آب در محل تعبیه کرده و با انتقال آب غیرشرب به این مخازن، در زمان ساخت و ساز از این آب استفاده کنند و آب شرب برای این واحدها در زمان تولید واگذار خواهد شد.

فعالیت 48 شهرک و نواحی صنعتی در آذربایجان شرقی

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اکنون در سطح استان 56 شهرک و نواحی صنعتی مصوب وجود دارد، گفت: از این تعداد 37 شهرک صنعتی و 19 نواحی صنعتی است که از این تعداد نیز 48 شهرک و نواحی صنعتی فعال بوده و بقیه نیز در مرحله آماده سازی قرار دارد.

مطلبی، افزود: در سطح استان حدود پنج هزار و 700 قرارداد صنعتی منعقد و زمین به آن ها واگذار شده است و حدود سه هزار واحد مستقر در شهرک های صنعتی استان فعال بوده و سه هزار و 700 واحد غیرفعال است.

وی اظهار کرد: اراضی در اختیار شهرک های صنعتی 11 هزار هکتار بوده که در حدود چهار هزار و 700 هکتار از این اراضی عملیات اجرایی واحدهای صنعتی اجرا شده یا در حال اجراست.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: بیشترین فعالیت واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در حوزه های صنایع فلزی، شیمیایی و غذایی است.

مطلبی با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی استان از نظر تعداد واحدهای غیرفعال در سطح کشور کمترین درصد را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: این شرکت بر اساس شاخص های مختلف از جمله حجم پروژه های عمرانی و خدمات ارایه شده به واحدهای صنعتی با 2 امتیاز کمتر نسبت به تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد.این شرکت بر اساس شاخص های مختلف از جمله حجم پروژه های عمرانی و خدمات ارایه شده به واحدهای صنعتی با 2 امتیاز کمتر نسبت به تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد.

وی یادآور شد: در سال گذشته این شرکت در حجم پروژه های عمرانی در شهرک های صنعتی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و بیشترین پروژه های عمرانی در این استان اجرا شده است.

شهرک های صنعتی استان 2 هزار هکتار توسعه می یابد

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: با اجرای طرح های توسعه در شهرک های صنعتی استان، سطح اراضی این شهرک ها 2 هزار هکتار توسعه می یابد.

مطلبی، افزود: این توسعه در شهرک های صنعتی بعثت، سلیمی، سنگ شهر، آخولار و ناحیه صنعتی صنایع دستی و گردشگری تبریز، علیشاه شبستر، اسکو، بناب 2 و مراغه 2 انجام می شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون در تمامی شهرستان های استان حداقل یک شهرک صنعتی وجود دارد و برای ایجاد شهرک صنعتی دوم در برخی از شهرستان از جمله بناب، مراغه و ملکان تقاضای زیادی وجود دارد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: پیش بینی می شود با توسعه شهرک های صنعتی استان برای 100 هزار نفر زمینه اشتغال ایجاد شود و هم اکنون 70 هزار نفر در واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی دارای مجوز مشغول به کار بوده که با لحاظ واحدهای صنعتی بدون مجوز میزان اشتغال در این واحدها بیش از 100 هزار نفر است.

مطلبی، ادامه داد: با توجه به سبقه تاریخی این استان در حوزه صنعت و تجارت، عمده واحدهای صنعتی استان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری و ایجاد شده است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در زمان کنونی 40 خوشه صنعتی در سطح استان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد 13 خوشه عملیاتی و از این تعداد 9 خوشه تحویل نهادهای فراگیر شده است.

مطلبی، افزود: تشکیل خوشه های صنعتی از سال 80 در کشور آغاز شده و آذربایجان شرقی جزو استان های نخست در تشکیل خوشه های صنعتی به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه خوشه های صنعتی در یک منطقه جغرافیایی مستقر شده و دارای فرصت های مشترک هستند، یادآور شد: هم اکنون خوشه های کفش، لوازم خانگی، قطعات خودرو، چرم، سنگ، مبلمان، کشمش ملکان، مراغه و بناب، آجیل و خشکبار تبریز و سنگ تزیینی در استان شکل گرفته است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: واحدهای صنعتی موجود در خوشه های صنعتی در حوزه صادرات موفق بوده و بیش از 40 درصد تولیدات واحدها جنبه صادراتی دارد.

مطلبی، با اشاره به حمایت های شرکت شهرک های صنعتی استان از خوشه های صنعتی، ادامه داد: فرهنگ سازی برای توسعه بازار، برگزاری تورهای صنعتی برای بازدید از کارخانجات و ایجاد زمینه برای عقدقرارداد، شرکت در نمایشگاه ها، برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای واحدهای صنعتی و سالانه به طور متوسط برای پنج هزار نفر و ایجاد شرکت های تعاونی تامین نیاز از جمله حمایت های این شرکت از خوشه های صنعتی است.

وی اظهار کرد: در این راستا و برای توسعه صادرات واحدهای صنعتی، کنسرسیوم های صادراتی متشکل از چند واحد صنعتی تشکیل شده است و محصولات تولیدی آن ها در قالب سبد کالایی به کشورهای هدف صادر می شود.

40 واحد صنعتی دانش بنیان در آذربایجان شرقی شناسایی شد

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و در راستای تحقق شعار سال، دبیرخانه شرکت های دانش بنیاد در شرکت شهرک های صنعتی استان تشکیل و 40 واحد دانش بنیان شناسایی شد.

مطلبی، با اشاره به انجام اقدامات لازم برای دانش بنیان کردن این واحدها، افزود: از این تعداد 13 واحد صنعتی مستقر در این شهرک ها دانش بنیان شده و بقیه واحدها نیز در مرحله دانش بنیان شدن، قرار دارند.

وی اظهار کرد: این شرکت امتیازات ویژه ای از جمله واگذاری زمین با شرایط متفاوت، تقسط طویل مدت هزینه واگذاری زمین و ارایه خدمات مشاوره ای برای شرکت های دانش بنیان ارایه می کند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/556210/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک خودروی الکتریکی ارزان شد

تویوتا رکورد زد

احتمالا فردا قیمت خودروهای مونتاژی اعلام می‌شود

نمایندگان مجلس: هر ایرانی باید بتواند خودرو وارد کند

کاهش 15 درصدی قیمت خودرو هم دردی از بازار دوا نکرد | اعلام نرخ جدید هیوندای

مافیای خودرو چه کسانی هستند؟

قیمت خودرو‌های مونتاژی شنبه اعلام می‌شود

فرمول قیمت خودروهای مونتاژی مشخص شد

ورود خودروهای دست‌دوم خارجی با منحنی قیمت چه می‌کند؟

قیمت خودروهای مونتاژی به تصویب شورای رقابت رسید

قیمت باورنکردنی خودرو در عراق به پول ایران/ آئودی 2.5 میلیارد تومان

از میان 15 هزار خودروی بهمن موتور، تنها 5 هزار خودرو شفاف عرضه شده

پورشه گران شد

اتفاقی جدید در بازار خودرو/ قیمت این خودروها رسما تغییر کرد/ جزییات

متقضیان ثبت نام ایران خودرو و سایپا بخوانند؛ جزئیات مرحله دوم سامانه یکپارچه

شورای رقابت: راه‌حل رقابتی شدن بازار خودرو واردات است

چانه‌زنی در بازار خرید و فروش حواله خودروهای طرح یکپارچه؛ انتقال امتیازهایی که ممنوع است

نوبت‌بندی خودروهای ویرایشی اعلام شد

چرا برخی متقاضیان خودرو به همان اولویت اول 1403 بازگشتند؟

وزارت صمت خواستار بازنگری در قیمت خودروهای مونتاژی شد

آغاز مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها از امروز؛ تعریف حساب وکالتی و واریز وجه در مرحله نخست

شروط و زمان تغییر قیمت خودروهای مونتاژی

بلای صنعت خودرو را سر سایر صنایع نیاورید/ به وضعی رسیدیم که باید به فکر بقای خودروسازی باشیم

نامه سازمان حمایت به سایت‌های فروش خودرو؛ تا اطلاع ثانوی قیمت نزنید

تمام معاملات خودرو در سامانه ثبت می‌شوند

بازهم وعده؛ قیمت‌ خودرو در بازار خواهد شکست

پراید گران‌تر از بنز و بی‌ام‌و در سال 1395!

بررسی قیمت خودرو‌های مونتاژی در کشور‌های همسایه/ اختلاف یک میلیارد تومانی قیمت تیگو 8 پرو در امارات و بازار ایران

ماجرای ممنوعیت واردات خودروهای کره‌ای

متقاضیان طرح خودروهای فرسوده هم باید حساب وکالتی داشته باشند/ فروش یکپارچه ادامه‌دار است

سخنگوی شورای رقابت: قیمت خودروهای مونتاژی تغییر نمی‌کند/ ماجرای ممنوعیت واردات خودرو کارکرده

نکاتی که متقاضیان درباره خرید خودرو باید بدانند!

مصوبه شورای رقابت برای خودروهای مونتاژی اجرا می‌شود/ قیمت سایر خودروها هفته بعد اعلام می‌شود

اعلام قیمت مابقی خودرو‌های مونتاژی در هفته آینده

فروش قولنامه‌ای خودرو ممنوع می‌شود؟

دهن‌کجی مونتاژکاران به شورای رقابت

مهلت تعریف حساب وکالتی خرید خودرو امشب تمام می‌شود

دردسر گواهینامه برای مادران متقاضی خودرو

ضوابط جدید فروش و قیمت خودروهای مونتاژی اعلام شد

ضوابط جدید فروش و قیمت خودروهای مونتاژی/ فورش فوری این خودروها ممنوع شد

تعزیرات با گران فروشی خودرو برخورد می‌کند؟/ سردرگمی مشتریان درباره قیمت خودرو

خودروهای در استطاعت 10 دهک

واریز 5 هزار میلیارد تومان به جیب دولت از طریق فروش خودروهای وارداتی!

رهن گرفتن سند خودرو حذف شد

حذف شرط 1 سال رهن بودن سند خودرو؛ پرداخت مالیات یا دلالی کدام به صرفه‌تر است؟

تارای تصادفی هم‌قیمت تویوتا در سال 1395!

توضیح شورای رقابت در مورد حذف شرط رهن سند خودرو | جزئیات نخستین حراج خرده فروشی خودروهای سواری

گسل خودرویی فعال شد؟

رهن گرفتن سند خودرو شامل کدام طرح‌های خودرویی می‌شود؟

قیمت چانگان از سوی شورای رقابت تعیین شد