پیام آذری

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت مترو خبر داد؛

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن شهرداری تهران

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ضمن تشریح فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی گفت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم.

به گزارش شهر ، محسن هرمزی درباره آخرین وضعیت تولید قطار ملی مترو و انجام تست‌های فنی مربوط به این قطار توضیح داد: در حال حاضر یک رام قطار 8 واگنه مترو توسط متخصصان داخلی تولید شده که تقریبا آماده ورود به ناوگان متروی تهران است. اکنون در حال گذراندن مراحل آخر تست‌های این قطار هستیم که این مراحل توسط یک شرکت اروپایی انجام می‌شود که می‌تواند گواهی بین‌المللی CE را برای قطار ملی مترو صادر کند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن تست‌های نهایی، بین یک تا دو ماه آینده این قطار وارد شبکه متروی پایتخت خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: در یک سال گذشته، تست‌های قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت داخلی انجام شده است. البته یکی از این شرکت‌های اروپایی، از قبل نیز در انجام تست‌های مربوط به قطار ملی با شرکت متروی تهران همکاری داشته است و تمام موضوعات فنی و فرآیندهای منجر به طراحی و تولید بخش‌های مختلف این قطار را پایش و تست کرده است. همچنین یک شرکت اروپایی دیگر نیز تست‌های استاتیک و داینامیک و تست‌های رانش و حرکت را برای قطار ملی انجام می‌دهد. 
وی افزود: در کنار این دو شرکت اروپایی، یک شرکت مشاور داخلی نیز در موضوع تست قطار ملی با ما همکاری دارد که نتایج تست‌ها را از شرکت‌های اروپایی می‌گیرد و آنها را یکپارچه می‌کند تا هم بتوانیم دانش مربوطه را در داخل کشور ثبت کنیم و هم نظارت متخصصان فنی ایرانی را نیز در موضوع تست‌های قطار ملی مترو دخیل کرده باشیم. 
یکی از شرکت های مشاور اروپایی حدود یک قرن در زمینه تست قطار مترو سابقه دارد
هرمزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: فرآیند تولید قطار ملی از سنوات گذشته آغاز شده بود و در حین ساخت نیز برخی تست‌ها انجام می‌شد، اما اغلب تست‌های مربوط به این قطار شامل تست‌های استاتیک و داینامیک، تست‌های حرکت و رانش و تست‌های ترمز، درب و سایر قطعات واگن در یک سال گذشته انجام شده است. یعنی قطار ملی در حین تولید هم تست می‌شد، اما کلیت کارآیی این محصول در یک سال اخیر و توسط این سه شرکت تست شده است. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه درباره نحوه صلاحیت‌سنجی شرکت‌های اروپایی انتخاب‌شده برای انجام تست‌های قطار ملی توضیح داد: این شرکت‌ها در زمینه تست قطار مترو کاملا صاحب صلاحیت و در دنیا شناخته شده هستند، اما به دلیل مسائلی تحریمی نمی‌توانیم اسمی از آنها ببریم، ولی می‌توان گفت شرکتی که کل فرآیند ساخت قطار ملی را برای ما پایش و تست کرده، کاملا در سطح جهان مطرح است و در حوزه نظارت بر تولید واگن و قطار مترو قریب به یک قرن سابقه دارد. 
وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به شناخته‌شده بودن دو شرکت مشاور اروپایی، کارگروه قطار ملی مترو از ابتدای برنامه‌ریزی برای تولید این قطار، برای انجام تست‌های مربوطه به سراغ همین دو شرکت رفته بود، یعنی از ابتدا به شکلی برنامه‌ریزی کرده بودیم که بتوانیم گام‌های لازم برای تولید قطار ملی مترو را محکم برداریم و این قطار را با بالاترین کیفیت ممکن و در سطح استانداردهای بین‌المللی تولید کنیم. 
امیدواری به شروع تولید 113 واگن ملی مترو از خرداد 1402
هرمزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تولید انبوه قطار ملی مترو اظهار داشت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم و با پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت تولید این واگن‌ها به طرف‌های پنج‌گانه کنسرسیوم قطار ملی، فرآیند تولید این واگن‌ها را آغاز کنیم. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان این که فناوری تولید قطار ملی تا 85 درصد بومی‌سازی شده است، عنوان کرد: عمده قطعات قطار ملی مترو در داخل کشور تولید می‌شود و ما صرفا برخی قطعات را که تولید آنها در داخل توجیه اقتصادی ندارد، از خارج از کشور وارد کرده‌ایم؛ به عنوان مثال قطعه کوپلر که نقش اتصال بین واگن‌ها را دارد، یکی از قطعاتی است که چون مصرف آن در داخل کشور پایین است، بومی‌سازی آن از نظر اقتصادی توجیه ندارد و به همین دلیل، آن را از خارج از کشور وارد کرده‌ایم. 
وی در پایان تصریح کرد: برخی قطعات برقی قطار ملی مترو یا قطعه PA که مربوط به اطلاع‌رسانی به مسافران است را نیز از خارج وارد کرده‌ایم، اما قطعات اصلی این قطار که به سیستم‌های حرکت، رانش، درب، ترمز و ... مربوط است را به طور کامل در داخل کشور تولید کرده‌ایم. 
منبع: ایلنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/575793/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس جدید هیئت اسکواش آذربایجان‌غربی انتخاب شد

واکنش رسمی بیرانوند به شایعه حضور در استقلال

سویل آکداغ بازیگر معروف ترک به جرم قتل بازداشت شد

استاندار اردبیل: پیگیر بازگشایی تردد زمینی با جمهوری آذربایجان هستیم

طرح انتقال آب ارس حیاتی‌ترین طرح منطقه است

دلاوری و سلحشوری شهدای مدافع حرم موجب حفظ آرمان ها و ارزش ها شد

اعلام برنامه‌های سراسری بزرگداشت هفته شهدای خدمت / 25 اردیبهشت ماه؛ آغاز مراسم بزرگداشت شهدای خدمت

پیشکسوت مطبوعات اردبیل دار فانی را وداع گفت

ضرورت عملی شدن بازگشایی تردد زمینی ایران و جمهوری آذربایجان

برنامه‌ریزی برای سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل

به زودی زنان ایرانی شبیه به هم می شوند!

انجمن تئاتر در شهرستان بستان آباد تشکیل می شود

بخش کشاورزی استان اردبیل توسعه می‌یابد

بهترین مراکز ترک اعتیاد تهران؛ جدیدترین روش برای نداشتن درد ترک و خماری بدون بازگشت

اطلاعیه سازمان لیگ درباره جشن قهرمانی تراکتور

نسخه‌های دستنویس یار مهربان

بختیار: تعرفه‌های یکجانبه تهدیدی برای میلیون‌ها شغل است

اختتامیه جلسات آموزه‌های تربیتی سوره لقمان با محوریت بزرگداشت «شهید حمیدرضا اسداللهی»

عارف: مسیر دولت برای حل مشکلات معیشتی دشوار است

برق 42 اداره و بانک پرمصرف در تبریز قطع شد

اشتغال بیش از 1300 نفر در کارخانه کشت و صنعت دشت میوه آذربایجان

وزیر سابق ارشاد: به‌دلیل نوع حادثه، بخشی از بدن شهید رئیسی همچنان در محل سقوط هلی‌کوپتر است

قیمت جدید مرغ امروز 22 اردیبهشت 1404 اعلام شد

طلا نخرید احتمالا گرمی 4 میلیون شود

وزش تندباد و استقرار هوای ناپایدار تا پایان هفته در اردبیل

فرماندهان عملیات نظامی هند و پاکستان گفتگو کردند

گلزن‌ترین خریدهای فصل 25-2024؛ فاصله معنادار امباپه با سایرین

جشن قهرمانی تراکتور پنجشنبه در اهواز برگزار می شود

مهدی ترابی از حضور در تراکتور پشیمان شد؟

پست جالب اسکوچیچ؛ جشن قهرمانی تراکتور در کوه‌های سهند/ عکس

زمان و مکان اهدای جام به تراکتور را بدانید

بازدید بیش از 72 هزار گردشگر امسال از موزه‌های آذربایجان‌غربی

15 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در آذربایجان غربی بازسازی شد

نجات دریاچه ارومیه با بارورسازی ابرها؛ دریاچه جان می گیرد؟

ارسال 300مقاله به چهارمین کنگره پاتوبیولوژی دامپزشکی دانشگاه آزاد گرمسار

دیدار نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرمانده مرکز مقاومت بسیج

محمدرضا زنوزی: تراکتور برای آحاد ملت ایران از هر قوم و نژاد و زبان است

نجات دریاچه ارومیه با بارورسازی ابرها؛ دریاچه جان می‌گیرد؟

تاثیر افسردگی پدران بر رفتار آینده فرزندان

تذکر و هشدار دادگستری آذربایجان غربی در خصوص قعطی نامنظم برق

مسابقات کاراته قهرمانی دختران جوان کشور در اردبیل برگزار شد

تامین زمین مورد نیاز برای 700 متقاضی طرح جوانی جمعیت در اردبیل

قطعی برق در اردبیل به 4 ساعت رسید

آتش‌بس میان اسلام‌آباد و دهلی‌نو؛ هند 32 فرودگاه خود را بازگشایی کرد

عاملان نزاع دسته جمعی در مشگین‌شهر به دام افتادند

15 وزنه‌بردار جوان و نوجوان به اردو فراخوانده شدند

اعلام لیست تیم ملی نوجوانان و جوانان وزنه‌برداری برای اردوی مهاباد

تراکتور در قله سهند جشن قهرمانی برگزار کرد

غرق در جام؛ توماس مولر و همه افتخاراتش در بایرن مونیخ / عکس

تکلیف اهدای جام قهرمانی تراکتور مشخص شد