پیام آذری

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت مترو خبر داد؛

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن شهرداری تهران

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ضمن تشریح فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی گفت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم.

به گزارش شهر ، محسن هرمزی درباره آخرین وضعیت تولید قطار ملی مترو و انجام تست‌های فنی مربوط به این قطار توضیح داد: در حال حاضر یک رام قطار 8 واگنه مترو توسط متخصصان داخلی تولید شده که تقریبا آماده ورود به ناوگان متروی تهران است. اکنون در حال گذراندن مراحل آخر تست‌های این قطار هستیم که این مراحل توسط یک شرکت اروپایی انجام می‌شود که می‌تواند گواهی بین‌المللی CE را برای قطار ملی مترو صادر کند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن تست‌های نهایی، بین یک تا دو ماه آینده این قطار وارد شبکه متروی پایتخت خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: در یک سال گذشته، تست‌های قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت داخلی انجام شده است. البته یکی از این شرکت‌های اروپایی، از قبل نیز در انجام تست‌های مربوط به قطار ملی با شرکت متروی تهران همکاری داشته است و تمام موضوعات فنی و فرآیندهای منجر به طراحی و تولید بخش‌های مختلف این قطار را پایش و تست کرده است. همچنین یک شرکت اروپایی دیگر نیز تست‌های استاتیک و داینامیک و تست‌های رانش و حرکت را برای قطار ملی انجام می‌دهد. 
وی افزود: در کنار این دو شرکت اروپایی، یک شرکت مشاور داخلی نیز در موضوع تست قطار ملی با ما همکاری دارد که نتایج تست‌ها را از شرکت‌های اروپایی می‌گیرد و آنها را یکپارچه می‌کند تا هم بتوانیم دانش مربوطه را در داخل کشور ثبت کنیم و هم نظارت متخصصان فنی ایرانی را نیز در موضوع تست‌های قطار ملی مترو دخیل کرده باشیم. 
یکی از شرکت های مشاور اروپایی حدود یک قرن در زمینه تست قطار مترو سابقه دارد
هرمزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: فرآیند تولید قطار ملی از سنوات گذشته آغاز شده بود و در حین ساخت نیز برخی تست‌ها انجام می‌شد، اما اغلب تست‌های مربوط به این قطار شامل تست‌های استاتیک و داینامیک، تست‌های حرکت و رانش و تست‌های ترمز، درب و سایر قطعات واگن در یک سال گذشته انجام شده است. یعنی قطار ملی در حین تولید هم تست می‌شد، اما کلیت کارآیی این محصول در یک سال اخیر و توسط این سه شرکت تست شده است. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه درباره نحوه صلاحیت‌سنجی شرکت‌های اروپایی انتخاب‌شده برای انجام تست‌های قطار ملی توضیح داد: این شرکت‌ها در زمینه تست قطار مترو کاملا صاحب صلاحیت و در دنیا شناخته شده هستند، اما به دلیل مسائلی تحریمی نمی‌توانیم اسمی از آنها ببریم، ولی می‌توان گفت شرکتی که کل فرآیند ساخت قطار ملی را برای ما پایش و تست کرده، کاملا در سطح جهان مطرح است و در حوزه نظارت بر تولید واگن و قطار مترو قریب به یک قرن سابقه دارد. 
وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به شناخته‌شده بودن دو شرکت مشاور اروپایی، کارگروه قطار ملی مترو از ابتدای برنامه‌ریزی برای تولید این قطار، برای انجام تست‌های مربوطه به سراغ همین دو شرکت رفته بود، یعنی از ابتدا به شکلی برنامه‌ریزی کرده بودیم که بتوانیم گام‌های لازم برای تولید قطار ملی مترو را محکم برداریم و این قطار را با بالاترین کیفیت ممکن و در سطح استانداردهای بین‌المللی تولید کنیم. 
امیدواری به شروع تولید 113 واگن ملی مترو از خرداد 1402
هرمزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تولید انبوه قطار ملی مترو اظهار داشت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم و با پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت تولید این واگن‌ها به طرف‌های پنج‌گانه کنسرسیوم قطار ملی، فرآیند تولید این واگن‌ها را آغاز کنیم. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان این که فناوری تولید قطار ملی تا 85 درصد بومی‌سازی شده است، عنوان کرد: عمده قطعات قطار ملی مترو در داخل کشور تولید می‌شود و ما صرفا برخی قطعات را که تولید آنها در داخل توجیه اقتصادی ندارد، از خارج از کشور وارد کرده‌ایم؛ به عنوان مثال قطعه کوپلر که نقش اتصال بین واگن‌ها را دارد، یکی از قطعاتی است که چون مصرف آن در داخل کشور پایین است، بومی‌سازی آن از نظر اقتصادی توجیه ندارد و به همین دلیل، آن را از خارج از کشور وارد کرده‌ایم. 
وی در پایان تصریح کرد: برخی قطعات برقی قطار ملی مترو یا قطعه PA که مربوط به اطلاع‌رسانی به مسافران است را نیز از خارج وارد کرده‌ایم، اما قطعات اصلی این قطار که به سیستم‌های حرکت، رانش، درب، ترمز و ... مربوط است را به طور کامل در داخل کشور تولید کرده‌ایم. 
منبع: ایلنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/575793/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آزادی 347 زندانی مالی در استان اردبیل

مسافران و گردشگران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

بیش از 28 هزار گردشگر از سد‌های آذربایجان‌غربی دیدن کردند

شیوه عجیب سرو غذای ایرانی در اروپا

فرج‌الله سلحشور، بهترین غذا را برای چه کسی سرو می‌کرد؟

سلوان مومیکا فرد هتاک به قرآن کریم در سوئد به نروژ پناهنده می‌شود

برگزاری اعتکاف علمی در 24 مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی

احداث 1200 واحد مسکونی تا بهمن سال 1403 در شهرک جوانان

هوای آذربایجان شرقی بارانی می‌شود

مجتمع‌های تجاری محدوده مرکزی شهر تبریز ایمن سازی می‌شوند

واژگونی پژو 206 با یک فوتی و یک مجروح در میانه

70 خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی دستگیر شدند

تصادفات شهری در آذربایجان شرقی 6 فوتی به جا گذاشت

امیرعبداللهیان عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد

نمایی از سفره هفت سین در ورودی شهر کلوانق

147 طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد

سد مهاباد 175 میلیون مترمکعب آب دارد

حال خوب دریاچه ارومیه بعد از 5 سال (فیلم)

صدور مجوز حضور بانوان برای تماشای فوتبال در ورزشگاه یادگار امام تبریز

اسامی استان‌هایی که آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را دارند

پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی پل بسیج مطابق برنامه زمانبندی است

در سال گذشته روند حرکت اکثر شاخص‌ها و نمودارها مثبت شد

70 هزار نفر حامی ایتام در آذربایجان‌غربی هستند/ لزوم ارتقای سرانه پرداختی

آغاز کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی

علمای اهل سنت آذربایجان غربی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

اوقات شرعی 10 فروردین به افق ارومیه

رهاسازی آب از سد مهاباد/ توصیه به اهالی روستاهای اطراف شهرستان

پرواز اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم قطع از مراغه

حضور بانوان تراکتوری در ورزشگاه تبریز قطعی شد

موزه تخصصی ایلخانی کشور در مراغه میزبان 4 هزار گردشگر

عکس‌های نوروزی الناز شاکردوست در کرمانشاه

خدمات رسانی به گردشگران نوروزی در سرعین

محافل قرآنی با 200 سال قدمت در جنوبی‌ترین منطقه استان اردبیل

2 هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود

کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی آغاز شد

چگونه کشاورز‌ها 100 میلیون تن هنداونه را برداشت و بسته بندی می‌کنند (فیلم)

راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ماکو

7 مصدوم در واژگونی دو دستگاه خودروی سواری در محور تکاب -شاهین دژ

حجم آب سد‌های آذربایجان غربی به 1.6 میلیارد مترمکعب رسید

مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی درمرگنلر

سوال هفدهم پویش ملی«زندگی با آیه ها» در آذربایجان غربی اعلام شد

یاد یاران، روایتی از زندگی و خاطرات ماندگار شهدای والا مقام

تغییرات آب و هوایی وکاهش دما مهمترین عامل سرمازدگی محصولات کشاورزی

«صبح تبریز»؛ با یاد شهریار عدل

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید نادر اصغریان

تمام دستاورد‌های کشور با محوریت مردم بوده است

2000 بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آذربایجان‌شرقی توزیع شد

(تصاویر) تبریز میزبان مسافران نوروزی

کمک 28 میلیارد ریالی خیران ممقانی در سال گذشته

ثبات مدیریتی؛ خبر خوش عبدالملکی به کیشوندان