پیام آذری

آخرين مطالب

احیای کارخانه ماشین‌سازی تبریز که محصولات زیرساختی تولید می‌کند، باعث خوشحالی مضاعف است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام آذری -

پیام آذری

بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
به گزارش خبرنگار ما از تبریز؛آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، در مراسم جشن احیای 220 واحد راکد صنعتی و تولیدی این استان که در محل مجموعه صنعتی ماشین‌سازی تبریز برگزار می‌شد، با قدردانی صمیمانه از همه کسانی که در احیای این واحدها، از جمله کارخانه ماشین‌سازی تبریز نقش داشتند، گفت: اینکه گفته شد در سال 1401 در این کارخانه حدود 1300 دستگاه تولید شده و برای سال جاری تولید 2 هزار دستگاه هدف‌گذاری شده نشان‌دهنده آن اراده بلند و دستان توانای شما کارگران و صنعت‌گران عزیز است.
رئیس جمهور با اشاره به جایگاه مهم کارخانه ماشین‌سازی تبریز در تامین نیازمندی‌های زیرساختی کارخانجات و صنایع کشور افزود: احیای هر واحد تولیدی و صنعتی به خودی خود کار مهم و خوشحال‌کننده‌ای است، اما احیای کارخانه ماشین‌سازی که نقش مهمی در نوسازی و تجهیز دیگر واحدهای صنعتی و تولیدی دارد، باعث خوشحالی مضاعف است.
دکتر رئیسی همچنین با اظهار خرسندی از تولیدات جدید کارخانه ماشین‌سازی تبریز پس از تجربه ناموفق خصوصی‌سازی این مجموعه اظهار داشت: ما مخالف خصوصی‌سازی نیستیم اما این کار زمانی مطلوب است که باعث رشد و افزایش کیفی و کمی تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید شود، اگر نه آنچه تحت عنوان خصوصی‌سازی انجام و باعث بیکاری کارگران و تعطیلی یک واحد صنعتی شد که مایه افتخار تبریز، ایران و کلیت صنعت کشور بود، به هیچ وجه مطلوب نیست.
رئیس جمهور با اشاره به بازدید قبلی خود از مجموعه ماشین‌سازی تبریز به عنوان رئیس قوه قضائیه و درخواست کارگران برای بهبود وضعیت کارخانه تصریح کرد: خرسندم که امروز شاهد رضایت کارگران و صنعت‌گران از احیای این کارخانه هستم، اما بدانید که این تغییر وضعیت محصول تلاش و اراده خود شما بود و بنده به سهم خود از همه شما سپاسگزاری می‌کنم.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه بنده و امثال بنده هر کجا باشیم افتخار خود را خدمتگزاری به ملت ایران می‌دانیم، خاطرشان کرد: دولت و مجلس و دیگر بخش‌های نظام هر گونه حمایتی که لازم باشد از شما تلاش‌گرانی که با اراده به میدان آمدید تا ثابت کنید که «ما می‌توانیم» به عمل خواهند آورد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه «ما می‌توانیم» را از شهدا و سرداران بزرگ خود آموختیم، گفت: دیروز سنگر مبارزه جبهه‌های جنگ مقابل صدامیان بود و امروز سنگر مبارزه همین کارخانه‌ها و صنایع مختلف کشور است. دشمن نمی‌خواهد ما رونق تولید، ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و استقلال داشته باشیم، اما ملت ایران اراده کرده روی پای خود بیایستد و به لطف خدا و با الگوگیری از شهیدان می‌گوییم «ما می‌توانیم».
دکتر رئیسی با بیان اینکه شما صنعت‌گران ضمیمه کردن دانایی به توانایی را در عمل معنا کردید، افزود: امروز با احیای کارخانه ماشین‌سازی تبریز علاوه بر تامین تجهیزات مورد نیاز برای نوسازی و تجهیز دیگر واحدهای صنعتی و تولیدی کشور، حدود 7 هزار و 500 شغل احیا شده است.
رئیس جمهور با اشاره به رغبت کشورهای همسایه و منطقه برای خرید محصولات ایرانی از جمله تولیدات کارخانه ماشین‌سازی تبریز اظهار داشت: تولیدات شما برای کشور تولید قدرت می‌کند. تولید تجهیزات نظامی و از جمله موشک بخشی از تولید قدرت برای کشور است و در این روزها در حالی که دشمن تصور نمی‌کرد جوانان ما بتوانند چنین محصول پیچیده‌ای تولید کنند، اما آنها با اتکا به توانمندی‌های داخلی چشم عالم را خیره کردند.
آیت‌الله رئیسی با تاکید دوباره بر اینکه محصول تلاش‌ها و زحمات شما کارگران شریف تولید قدرت برای کشور است، تصریح کرد: همه کارگران و صنعت‌گران و مدیران فعال در کارخانه ماشین‌سازی تبریز با اطمینان از آینده و بدون هیچ نگرانی، همه تلاش و توجه خود را صرف توسعه کار و تولید کنند و مطمئن باشید که همه بخش‌های نظام از شما حمایت کرده و اجازه نخواهند داد حقی از کارگر و کشاورز و صنعت‌گر کشور ضایع شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی به دنبال آن است تا تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مهار تورم را با رشد تولید و نه رکود محقق کند، خاطرنشان کرد: برخی کشورها تورم را با رکود مهار می‌کنند، اما ما به دنبال آن هستیم تا با رشد تولید تورم را مهار کنیم. تورم زمانی مهار می‌شود که تولید و صادرات ما افزایش پیدا کند، لذا از همه شما می‌خواهم که با امید کار و تلاش خود را دنبال کنید.
دکتر رئیسی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و تاکید بر تکیه بر ایمان و امید گفت: هرگز یأس به خودتان راه ندهید، با امید کار را به اینجا رساندید و 220 واحد راکد را احیا کردید، بعد از این هم کار احیای دیگر واحدها را با ایمان و امید دنبال کنید.
رئیس جمهور افزود: فکر نکنید کار تمام شده است، بلکه ما در ابتدای راه برای فعال کردن همه ظرفیت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری استان هستیم. البته طبق گزارشی که آقای استاندار دادند در کنار 220 واحد صنعتی، صدها واحد نیز در بخش‌های کشاورزی، معدنی و دیگر حوزه‌ها احیا شده است که جای قدردانی دارد.
آیت‌الله رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه با احیای این واحدها مشکل بیکاری تا حدود زیادی کاهش یابد، اظهار داشت: نشاط اجتماعی و خانوادگی در گروه کار و تلاش است و کار و تلاش هم با احیای این واحدها و نمونه این واحدها اتفاق می‌افتد، لذا از همه شما دست‌اندرکاران احیای واحدهای راکد تولیدی قدردانی می‌کنم.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/577020/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس دورتموند با عجله در میانه زمین (عکس)

حمله و گلاویز شدن حیرت‌انگیز خرس با زن پیرانشهری

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

یادواره 32 شهید امدادگر اردبیل برگزار می‌شود

برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد

بانوی پیرانشهری در حمله خرس زخمی شد

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

ارتش نقش بسزایی در تأمین امنیت پایدار منطقه دارد

برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد

برادران عالمیان دو پینگ پنگ باز اعزامی به انتخابی المپیک

بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد

روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور؛ ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از دلیل مرگ او

جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد

قلع و قمع 2 مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای باروج یامچی

اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در آذربایجان شرقی

مسامحه دستگاه‌های متولی حجاب پذیرفتنی نیست

پیش‌بینی تولید 14 میلیون تن گندم در کشور

دادستان اردبیل: پوشیدن لباس‌های خلاف شرع، جرم است

اجرای محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در اردبیل

کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد

کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب

راهیابی والیبالیست‌های مهاباد و بوکان به اردوی تیم‌ملی

تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه

پیام‌ تبریک فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی به مناسبت 29 فروردین روز ارتش

کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت

ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است

56٠ واحد مسکونی نیروهای ارتش در ارومیه در حال اجراست

فیلم جدید حسن فتحی و شهاب حسینی از فردا می‌آید

خشم عجیب پوچتینو: خاک بر سر مدیر نشست خبری!‏

برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان میانه در 21 اردیبهشت

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

47 سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد

برر سی طرحهای محرومیت زدایی در نقده

376 میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت

تشکیل دو قرار گاه برای تحقق شعار سال در آذربایجان غربی

اعطای 44 سری جهیزیه به نوعروسان و زوجهای جوان در پیرانشهر

ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه

نیروهای مسلح کشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارند

دو پینگ‌پنگ باز اعزامی به رقابت‌های انتخابی المپیک مشخص شدند

نیما عالمیان مجوز حضور در انتخابی المپیک را گرفت

برادران عالمیان در مسیر سهمیه المپیک پاریس

برادران عالمیان در راه انتخابی المپیک

مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود

حواشی «مست عشق» همچنان ادامه دارد/ چرا اکران فیلم به تعویق افتاد؟

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

مبادرت باشگاه‌ها و مدارس والیبال جهت اخذ مجوز فعالیت الزامی است

جذب و هزینه 57 درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط