کدام خطوط مترو برای تردد معلولان مناسبتر است؟
شهرداری تهران
بزرگنمايي:
پیام آذری - مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه 155 ایستگاه مترو در پایتخت وجود دارد که در تسهیل ترافیک شهر تهران بسیار تاثیرگذار است گفت: 92 ایستگاه معادل 60 درصد از 155 ایستگاه خطوط هفتگانه مترو تهران و حومه به امکاناتی چون آسانسور، خطوط بساوایی، نشانه، علائم و میلههای دستگرد به منظور سهولت در تردد معلولان و افراد خاص تجهیز شدهاند.
به گزارش شهر به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، مسعود درستی اظهار کرد: خط پنج از منظر پوشش هر 2 سکو توسط آسانسور با میزان 92درصد، خط یک با 62 درصد و خط 2 با 59 درصد، مناسبترین خطوط برای ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت هستند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: در سالهای اخیر توجه ویژهای به مناسبسازی مترو برای معلولان شده و در این راستا، افتتاح ایستگاههای جدید منوط به داشتن آسانسور شد تا افرادی که با ویلچر وارد مترو میشوند با پلههای ثابت یا برقی مواجه نشوند و بتوانند با آسانسور به سکوی ایستگاه برسند.
درستی با اشاره به اینکه در ایستگاههای قدیمی مترو فضای کافی برای آسانسور در نظر گرفته نشده و در برخی از ایستگاهها نیز آسانسورها به دلیل مشکل دریافت مجوز استاندارد، فعال نیستند گفت: از مجموع 155 ایستگاه در حال بهرهبرداری، 29 درصد، دارای آسانسور فعال و تحویل شده برای بهرهبرداری هستند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: همه 13 ایستگاه خط پنج، دارای سطح شیبدار در ورودی ایستگاه هستند همچنین همه ایستگاههای واقع شده در این خط، در هر 2 سکو دارای آسانسور بوده و تنها آسانسور ایستگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی تحویل نشده است؛ بنابراین میتوان گفت این خط برای استفاده افراد دارای معلولیت بهویژه معلولان حرکتی، مناسب است.
درستی افزود: از مجموع 32 ایستگاه واقع شده در خط یک متروی تهران نیز تعداد 20 ایستگاه دارای آسانسور است که دسترسی آسانسور 6 ایستگاه آن به یک سکو فراهم شده و ایستگاه پالایشگاه نیز فقط در تراز سالن فروش دارای آسانسور است و 19 ایستگاه شامل ایستگاههای کهریزک، شهید مفتح، حرم مطهرامام خمینی(ره)، شهید بهشتی، شاهد -باقرشهر، قیطریه، پالایشگاه، تجریش، شهرری، سعدی، علیآباد، شهدای هفتم تیر، جوانمرد قصاب، دکتر شریعتی، شهید بخارائی، قلهک، پایانه جنوب، امام خمینی (ره) و شوش در این خط دارای رمپ و یا ورودی همسطح هستند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه اضافه کرد: در اجرای طرح مناسبسازی ایستگاهها، روشندلان نیز مورد توجه قرار گرفتهاند و در مجموع در خط یک و دو 68درصد، خط سه برابر با 44درصد، خط چهار 65 درصد، خط پنج 33 درصد، خط شش60درصد و خط هفت برابر با 62 درصد دارای مسیر ویژه نابینایان هستند.
وی افزود: تمامی ایستگاه های جدید مترو باید هنگام بهرهبرداری به منظور رعایت حال معلولان و افراد کم توان مجهز به پله برقی و آسانسور باشد و در صورت تکمیل نشدن آسانسور، شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) متعهد شده که ظرف مدت سه ماه پس از بهره برداری نسبت به راه اندازی آسانسور در این ایستگاهها اقدام کند.
درستی خاطرنشان کرد: بهبود و ارتقای سطح مناسبسازی مترو برای معلولان در دستور کار شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه قرار دارد.
انتهای پیام/
-
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰:۱۷
-
۱۰ بازديد
-

-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/629882/