پیام آذری

آخرين مطالب

در گردهمایی تولیدگنندگان داخلی پروژه تولید قطار ملی مترو مطرح شد؛

شیخ‌طاهری: به‌زودی تولید واگن‌های ملی را جشن خواهیم گرفت؛سهم 43 درصدی شرکت واگن‌سازی از پروژ قطار ملی شهرداری تهران

شیخ‌طاهری: به‌زودی تولید واگن‌های ملی را جشن خواهیم گرفت؛سهم 43 درصدی شرکت واگن‌سازی از پروژ قطار ملی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - گردهمایی تولیدگنندگان داخلی پروژه تولید انبوه قطار متروی ملی با حضورمدیرعامل کارخانه واگن‌سازی تهران، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت و مدیرعامل سابق شرکت مترو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ علیرضاشیخ‌طاهری، مدیرعامل کارخانه واگن‌سازی تهران در گردهمایی تولیدگنندگان داخلی پروژه تولید انبوه قطار متروی ملی که -دوشنبه 13 آذر- برگزار شد، اظهار کرد: واگن سازی تهران امروز مفتخر است که در ادامه ماموریت تولید قطار ملی و در راستای تصمیم بزرگ 5 سال پیش که برای افزایش میزان بومی سازی گرفته شد خود را به عنوان میزبان این گردهمایی بداند.
وی ادامه داد: همه ما تلاش می‌کنیم که مسئله ناوگان متروی تهران را حل کنیم و امیدوارم جلسه امروز شروعی دوباره برای تولید انبوه قطار ملی باشد. با همدلی و هم صدایی که در بومی سازی دانش قطار ملی مترو ایجاد شده امیدوارم به زودترشاهد ایجاد تولید انبوه باشیم.
به‌زودی تولید واگنهای ملی را جشن خواهیم گرفت
43درصد از سهم تولید قطار ملی به عهده واگن سازی تهران است و در حال حاضر باید 15 رام 7 واگنه و یک رام 8 واگنه تولید کنیم و در حال حاضر 3 رام 7 واگنه در مجموعه واگن سازی وجود دارد و بعد از تاییدیه های نهایی تجهیزات اصلی نصب خواهد شد و بزودی جشن تولید اولین واگن‌های ساخته شده را خواهیم گرفت.
در ادامه طاهرزاده، مشاور شرکت واگن‌سازی تهران و مدیر کارگروه قطار ملی اظهار کرد: مبنای شروع پروژه قطار ملی از دو ماده قانونی شروع شد. مفاد قانون این دو ماده لزوم تامین دو هزار دستگاه واگن توسط دولت تا سال 1401 و تصریح بر این بود که به موازات تامین واگن‌ها، دانش فنی ساخت قطارهای مترو تا عمق 85 درصد اعمال بشود.
وی ادامه داد: مدیران وقت مترو تهران و شهرداری همت کردند و با همکاری سایر ارگان‌هابنای پروژه را گذاشتند. شروع پروژه از مردادماه 98 بود که فاز طراحی و انعقاد قرارداد و ساخت قطار به مدت 18 ماه طول کشید و در فروردین 1401 انجام گرفت.کار زیر نظر یک مشاور بین آلمانی پیش رفت و از شهریور 1400 کار نظارت مشاور آغاز شد و تکمیل تست‌های استاتیکی دینامیکی نیز انجام شد و نهایتا توانستیم مجوز ساخت قطار را در پاییز سال جاری اخذ کنیم.
در ادامه این مراسم روشن، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت نیز با بیان اینکه برای بومی سازی در حوزه حمل و نقل ریلی به حوزه فناوری های برقی وارد شدیم گفت: از سال 83 طراحی و ساخت سیستم رانش واگن‌های مترو را در دستور کار قرار دادیم و با تلاش مدیران اسبق و فعلی جهاد دانشگاهی کار پیش رفت تا بتوانیم تا 85 درصد حمل و نقل ریلی را بومی سازی کنیم و این امر را با همکاری یک شرکت بین المللی پیش ببریم.
وی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها در همکاری با اروپایی‌ها مشکلاتی ایجاد کرد. بعد از خروج امریکا از برجام نیز کار سخت شد اما با همکاری معاونت عملی و فناوری یک پایلوت را پیش گرفته و تمام کردیم. تا اینکه در سال 98 با متولی گری معاونت علمی و حمایت واگن سازی یک رام قطار ملی را طراحی کردیم و با راه اندازی یک تیم فناور کار به ثمر رسید.
روشن عنوان کرد: بستر تست قطارها فراهم نبود ولی شرکت بهره برداری مترو تهران با ما همکاری کرد و ریسک کار را پذیرفت. امیدوارم با تامین منابع مالی و اجرای الزامات قطار ملی بتوانیم در زمان مقرر کار تحویل داده بشود.
شهرداری‌تهران با جدیت پیگیر 630 دستگاه واگن است
امام، مدیرعامل سابق شرکت مترو نیز با حضور در این گردهمایی گفت: تبلور این تجربه ارزنده را باید قراردادهای بعدی ببینیم. دو هزار دستگاه واگنی که پیش بیمی شده بود ناظر بر این بود که تا پایان برنامه ششم نیاز کلانشهرهای مرتفع بشود ولی حتی یک واگن هم وارد شبکه متروی هیچ کلانشهرهای نشد. جای خوشحالی است که شهرداری تهران با جدیت پیگیر قرارداد 630 دستگاه است. هرچند در خصوص آن قرارداد خواهشم این است که هرچقدر امکان افزایش ظرفیت و مذاکرات با کنسرسیوم ذی ربط وجود دارد، عملی بشود.
افتخار طراحی واگن‌های بومی به نام مپنا ثبت شد
وی گفت: گروه مپنا متولی طراحی قطارهای ملی شد و در زمان مقرری که باید، انجام شد و اخیرا نتیجه تست آن در آزمایشگاهی در کشور چک گرفته شده است. از این جهت این افتخار برای مپنا ایجاد شد که در طراحی انواع بومی‌ها پیش قدم بشود. طراحی و ساخت بوژی های قطار سبک خط یک متروی مشهد نیز توسط مپنا انجام شده است.
امام در پایان خاطرنشان کرد: واگن سازی پارس از سال 63 فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان راه اندازی اولیه متروی تهران ساخت بدنه متروی پایتخت را انجام داد. واگن سازی پارس از سال 99 به مپنا پیوسته و امکانان ارزشمندی برای ساخت بدنه واگن‌های مترو، بوژی و مونتاژ نهایی قطارهای متروی دارد. بنابراین مپنا با تمام ظرفیت می‌تواند در ساخت پروژه قطار ملی فعالیت کند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/630292/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خواهرم ناخواسته سقط جنین کرد، عوارضش چیست؟

مالیات سیگار افزایش یافت + جزئیات

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان وارد اسلام‌آباد شد

ساخت 200 هزار مسکن برای فرهنگیان منطقه آزاد ماکو در دستور کار دولت

قالیباف فرودگاه کلاله را به مقصد تهران ترک کرد

سازمان لیگ موافقت کرد/ استقلال خوزستان – تراکتور در تبریز

نشست هم‌اندیشی مدیران ادواری آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی

آلبوم تصویری/جشن طبیعت و پیاده روی خانوادگی در روستای تپه گله سفلی اسلام آباد کرمانشاه

امام جمعه خلخال: تاوان ناکارآمدی برخی مسئولان را نباید مردم بپردازند

مراسم جشن بزرگ امام رضایی‌ها به مناسبت دهه کرامت آغاز شد

ماتراتزی هم صعود اینتر به فینال را باور نداشت!

‌معاون رئیس‌جمهور: از «کلینیک ترک بی‌حجابی» شگفت‌زده شدم | هیچ کس گردن نگرفت

«کلینیک ترک بی‌حجابی» را چه کسی گردن گرفت؟+ فیلم

ادعای یک رسانه ترک؛ کارتال دیوانه شد!

ترامپ بر نام «خلیج فارس» اعتراف کرد

وزش باد شدید و گرد و خاک تا 5 روز آینده در اکثر نقاط کشور

شرکت 418 حافظ از آذربایجان شرقی در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآنی

آزمون فوق ممتاز انجمن خوشنویسان ایران در مراغه

لزوم تقویت اقتصاد خرد در مناطق آزاد

امام جمعه بیله‌سوار: توافق آمریکا و یمن هیمنه پوشالی آمریکا را شکست

احداث 30 سیل‌بند و 25 مدرسه در اردبیل توسط بسیج سازندگی

سبک زندگی رضوی در جامعه جاری و ساری شود

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ترکمنستان؛ گامی مؤثر در پیوند اقتصادی ایران و آسیای میانه

مردم بی‌اعتنایی را تحمل نمی‌کنند

امام جمعه تبریز: بدون روحانیت امکان پیشروی مکتب اهل بیت وجود ندارد/ امام جمعه قم: ذره‌ای از غنی سازی کوتاه نخواهیم آمد

دستگاه قضایی با ترک فعل حوزه جوانی جمعیت برخورد کند

هشدار نارنجی هواشناسی به این استان‌ها / طوفان در راه است!

جشن و سرور آذری ها در سالروز میلاد امام رضا (ع)؛ آمدم ای شاه پناهم بده

تراکتور نماد غیرت آذربایجان است

نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده انواع سیگار افزایش یافت

واژگونی خودرو در محور پیرانشهر- نقده 4 مصدوم برجای گذاشت

ماجرای کلینیک ترک بدحجابی چه بود؟ | معاون پزشکیان: امروز دیگر کسی طرفدار گشت ارشاد نیست

بازیکنان تراکتور منش قهرمانی خود را به همگان ثابت کردند

انتقال بیمار سکته‌ی مغزی (cva) با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان امام رضا

روز اسناد ملی و میراث مکتوب، یادآور اهمیت بی‌بدیل اسناد است

پاشینیان: بین ارمنستان و آذربایجان صلح برقرار خواهد شد

پیش‌بینی وزش باد و گرد و خاک در پنج روز آینده

صدور هشدار نارنجی در این استان‌ها

همایش کوه‌روی خانوادگی فرهنگیان در ائل باغی تبریز

اطلاع‌رسانی شفاف دولت فضای روانی بازار را آرام‌تر می‌کند

امام جمعه اردبیل: اظهارات ترامپ بر عنوان «خلیج فارس» صحه گذاشت

«غدیر» نماد وحدت و انسجام بین مسلمانان؛ لزوم ترویج سیره علوی

ساخت بیمارستان جدید تبریز گروگان بهانه تراشی!

مقام وزارت بهداشت: 19هزار و 750 بیمار مبتلا به تالاسمی در کشور داریم

هشدار رعد و برق و باد شدید برای برخی استان‌های کشور

ترویج سبک زندگی اسلامی سرفصل سیره رضوی است

آغاز ساعت کاری جدید ادارات آذربایجان غربی از 20 اردیبهشت‌ماه

واژگونی خودرو در محور پیرانشهر- نقده 4 مصدوم برجا گذاشت

روز اسناد ملی و میراث مکتوب یادآور اهمیت بی‌بدیل اسناد است

چهار همت برآورد اولیه خسارت به بخش کشاورزی آذربایجان‌ غربی