پیام آذری

آخرين مطالب

در گردهمایی تولیدگنندگان داخلی پروژه تولید قطار ملی مترو مطرح شد؛

شیخ‌طاهری: به‌زودی تولید واگن‌های ملی را جشن خواهیم گرفت؛سهم 43 درصدی شرکت واگن‌سازی از پروژ قطار ملی شهرداری تهران

شیخ‌طاهری: به‌زودی تولید واگن‌های ملی را جشن خواهیم گرفت؛سهم 43 درصدی شرکت واگن‌سازی از پروژ قطار ملی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - گردهمایی تولیدگنندگان داخلی پروژه تولید انبوه قطار متروی ملی با حضورمدیرعامل کارخانه واگن‌سازی تهران، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت و مدیرعامل سابق شرکت مترو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ علیرضاشیخ‌طاهری، مدیرعامل کارخانه واگن‌سازی تهران در گردهمایی تولیدگنندگان داخلی پروژه تولید انبوه قطار متروی ملی که -دوشنبه 13 آذر- برگزار شد، اظهار کرد: واگن سازی تهران امروز مفتخر است که در ادامه ماموریت تولید قطار ملی و در راستای تصمیم بزرگ 5 سال پیش که برای افزایش میزان بومی سازی گرفته شد خود را به عنوان میزبان این گردهمایی بداند.
وی ادامه داد: همه ما تلاش می‌کنیم که مسئله ناوگان متروی تهران را حل کنیم و امیدوارم جلسه امروز شروعی دوباره برای تولید انبوه قطار ملی باشد. با همدلی و هم صدایی که در بومی سازی دانش قطار ملی مترو ایجاد شده امیدوارم به زودترشاهد ایجاد تولید انبوه باشیم.
به‌زودی تولید واگنهای ملی را جشن خواهیم گرفت
43درصد از سهم تولید قطار ملی به عهده واگن سازی تهران است و در حال حاضر باید 15 رام 7 واگنه و یک رام 8 واگنه تولید کنیم و در حال حاضر 3 رام 7 واگنه در مجموعه واگن سازی وجود دارد و بعد از تاییدیه های نهایی تجهیزات اصلی نصب خواهد شد و بزودی جشن تولید اولین واگن‌های ساخته شده را خواهیم گرفت.
در ادامه طاهرزاده، مشاور شرکت واگن‌سازی تهران و مدیر کارگروه قطار ملی اظهار کرد: مبنای شروع پروژه قطار ملی از دو ماده قانونی شروع شد. مفاد قانون این دو ماده لزوم تامین دو هزار دستگاه واگن توسط دولت تا سال 1401 و تصریح بر این بود که به موازات تامین واگن‌ها، دانش فنی ساخت قطارهای مترو تا عمق 85 درصد اعمال بشود.
وی ادامه داد: مدیران وقت مترو تهران و شهرداری همت کردند و با همکاری سایر ارگان‌هابنای پروژه را گذاشتند. شروع پروژه از مردادماه 98 بود که فاز طراحی و انعقاد قرارداد و ساخت قطار به مدت 18 ماه طول کشید و در فروردین 1401 انجام گرفت.کار زیر نظر یک مشاور بین آلمانی پیش رفت و از شهریور 1400 کار نظارت مشاور آغاز شد و تکمیل تست‌های استاتیکی دینامیکی نیز انجام شد و نهایتا توانستیم مجوز ساخت قطار را در پاییز سال جاری اخذ کنیم.
در ادامه این مراسم روشن، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت نیز با بیان اینکه برای بومی سازی در حوزه حمل و نقل ریلی به حوزه فناوری های برقی وارد شدیم گفت: از سال 83 طراحی و ساخت سیستم رانش واگن‌های مترو را در دستور کار قرار دادیم و با تلاش مدیران اسبق و فعلی جهاد دانشگاهی کار پیش رفت تا بتوانیم تا 85 درصد حمل و نقل ریلی را بومی سازی کنیم و این امر را با همکاری یک شرکت بین المللی پیش ببریم.
وی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها در همکاری با اروپایی‌ها مشکلاتی ایجاد کرد. بعد از خروج امریکا از برجام نیز کار سخت شد اما با همکاری معاونت عملی و فناوری یک پایلوت را پیش گرفته و تمام کردیم. تا اینکه در سال 98 با متولی گری معاونت علمی و حمایت واگن سازی یک رام قطار ملی را طراحی کردیم و با راه اندازی یک تیم فناور کار به ثمر رسید.
روشن عنوان کرد: بستر تست قطارها فراهم نبود ولی شرکت بهره برداری مترو تهران با ما همکاری کرد و ریسک کار را پذیرفت. امیدوارم با تامین منابع مالی و اجرای الزامات قطار ملی بتوانیم در زمان مقرر کار تحویل داده بشود.
شهرداری‌تهران با جدیت پیگیر 630 دستگاه واگن است
امام، مدیرعامل سابق شرکت مترو نیز با حضور در این گردهمایی گفت: تبلور این تجربه ارزنده را باید قراردادهای بعدی ببینیم. دو هزار دستگاه واگنی که پیش بیمی شده بود ناظر بر این بود که تا پایان برنامه ششم نیاز کلانشهرهای مرتفع بشود ولی حتی یک واگن هم وارد شبکه متروی هیچ کلانشهرهای نشد. جای خوشحالی است که شهرداری تهران با جدیت پیگیر قرارداد 630 دستگاه است. هرچند در خصوص آن قرارداد خواهشم این است که هرچقدر امکان افزایش ظرفیت و مذاکرات با کنسرسیوم ذی ربط وجود دارد، عملی بشود.
افتخار طراحی واگن‌های بومی به نام مپنا ثبت شد
وی گفت: گروه مپنا متولی طراحی قطارهای ملی شد و در زمان مقرری که باید، انجام شد و اخیرا نتیجه تست آن در آزمایشگاهی در کشور چک گرفته شده است. از این جهت این افتخار برای مپنا ایجاد شد که در طراحی انواع بومی‌ها پیش قدم بشود. طراحی و ساخت بوژی های قطار سبک خط یک متروی مشهد نیز توسط مپنا انجام شده است.
امام در پایان خاطرنشان کرد: واگن سازی پارس از سال 63 فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان راه اندازی اولیه متروی تهران ساخت بدنه متروی پایتخت را انجام داد. واگن سازی پارس از سال 99 به مپنا پیوسته و امکانان ارزشمندی برای ساخت بدنه واگن‌های مترو، بوژی و مونتاژ نهایی قطارهای متروی دارد. بنابراین مپنا با تمام ظرفیت می‌تواند در ساخت پروژه قطار ملی فعالیت کند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/630292/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام وزارت بهداشت: 19هزار و 750 بیمار مبتلا به تالاسمی در کشور داریم

هشدار رعد و برق و باد شدید برای برخی استان‌های کشور

چهار همت برآورد اولیه خسارت به بخش کشاورزی آذربایجان‌ غربی

تأکید استاندار آذربایجان‌غربی بر نقش زیرساخت‌ها در افزایش جذابیت مسکن

پیام سرپرست فرمانداری باروق به مناسبت میلاد امام رضا علیه السلام

ااسراف؛ تله‌ای مالی زیر پای بچه‌ها

فرسودگی آسفالت در مسیر ارومیه به بندرعباس صدای رانندگان را درآورد

معلمان، سنگ بنای توسعه جامعه

هواشناسی امروز جمعه 19/ 2/ 1404:وزش باد و گرد و خاک در اکثر استانهای کشور از امروز

عدالت اجتماعی در سیره رضوی پاسخگوی نابرابری‌های امروز است

پیام استاندار آذربایجان‌غربی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی

تجلیل از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بوکان

بررسی آخرین وضعیت بازار دواب و مجتمع دام نالیشکینه بوکان

تجلیل از خیرین مدرسه ساز شهرستان بوکان

بهبود شرایط دریایی در استان هرمزگان؛ تنگه هرمز و دریای عمان آرام‌تر می‌شوند

قیمت سکه امروز 19 اردیبهشت 1404 / نیم سکه 46 میلیون تومان شد

کاردستی قشنگ تابستونی بسازیم

پزشکیان: خلیج‌ فارس، خلیج فارس خواهد ماند

انتقاد سخنگوی دولت اصلاحات از تغییر ساعات کاری ادارات

قهرمانان کاراته وان نونهالان کشور در اردبیل معرفی شدند

ژاوی: همسرم از فوتبال دیدنم شاکی است!

ریشه تاریخی و سیاسی جنگ هند و پاکستان/ تأثیر تنش اسلام‌آباد و دهلی‌نو بر امنیت بین‌الملل و منطقه

عکس/ چهره مهربان مادر مهدی بازرگان 60 سال پیش با چادر خال خالی

باقری: آمده بودیم در تبریز آبروداری کنیم

عکس/ چهره متفاوت سید مصطفی خامنه‌ای 44 سال پیش در کنار پدر

ابراهیمی: پرسپولیس در میانه میدان ضعف دارد/ دیدار هفته پایانی لیگ برتر فینال‌گونه است

بازیکنان سپاهان بدون صحبت ورزشگاه را ترک کردند

چراغ سبز استقلال خوزستان به حضور در تبریز

گل دوم میسون مانت به اتلتیک بیلبائو از میانه میدان روی اشتباه دروازه‌بان حریف (منچستریونایتد 4-1 اتلتیک بیلبائو)

استاندار: کم‌آبی و ترک‌فعل‌ در اجرای طرح‌ها گلستان را تهدیدمی‌کند

واکنش تند علیپور به محل جشن قهرمانی تراکتور

حضور معاون وزیر کشور در بیمارستان کودکان «مردانی‌آذر» تبریز

خلاصه بازی تراکتور 3 - 3 نساجی: جشنواره گل در تبریز (ویدئو)

دستگیری عامل تیراندازی در اردبیل

خداداد عزیزی: ممنوع‌ المصاحبه‌ام!

کیش، قطب تجاری جدید ایران و پاکستان؛ تأکید بر آغاز عملیاتی همکاری‌ها از امروز

دست‌گرمی پیش از فینال؛ ترکیب احتمالی میلان برای تقابل با بولونیا

مسابقات کاراته قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در اردبیل

بازداشت عضو شورای شهر تبریز به اتهام‌فساد مالی

لحظه «هو شدن» سردار دورسون در خرم آباد / حمله عجیب مهاجم ترک پرسپولیس به جیمی جامپ! +فیلم

کامبک رویایی پرسپولیس در خرم آباد/ نساجی در تبریز ایستاده سقوط کرد/ سپاهان از سد تیم ته جدولی بر نیامد/ جباری اولین مساوی را دشت کرد

دیدار خاطره انگیز معلم و شاگردی بعد از 23 سال

تراکتور امتیازات را با نساجی تقسیم کرد

رازی که رنگ لباستان درباره احساس شما فاش میکند

پایان لیگ برای بیرانوند

گام بلند کیش برای تبدیل شدن به قطب سرمایه‌گذاری بین‌المللی

حضور پتروشیمی تبریز در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران

نصب پنل‌های خورشیدی برای 44 واحد صنعتی در البرز

برگزاری نشست بررسی مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان مازندران با حضور رئیس بنیاد شهید

مسابقه بزرگ فرهنگی «شهدای خدمت»برگزار می‌شود