دوشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۴

فرهنگی

روند پیشرفت فعالیت‌های پروژه مهر ناحیه ۳ تبریز، بررسی گردید

روند پیشرفت فعالیت‌های پروژه مهر ناحیه ۳ تبریز، بررسی گردید
پیام آذری - در راستای سلسله بازدیدهای دوره‌ای از نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی، روند پیشرفت فعالیت‌های مربوط به پروژه مهر سال تحصیلی ۱۴۰۵_۱۴۰۴ مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در این ناحیه، بررسی گردید.
  بزرگنمايي:

پیام آذری - در راستای سلسله بازدیدهای دوره‌ای از نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی، روند پیشرفت فعالیت‌های مربوط به پروژه مهر سال تحصیلی 1405_1404 مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در این ناحیه، بررسی گردید.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، اسفندیار صادقی، صبح روز دوشنبه، بیست و سوم تیر ماه در این بازدید با قدردانی از تلاش عموم همکاران در حوزه‌های مختلف، گفت: برگزاری آزمون ‌های نهایی و تصحیح اوراق، یکی از پروژه‌های اساسی و مهم در دستگاه تعلیم و تربیت، است که خوشبختانه با تلاش همکارانمان در این زمینه، عملکرد شایسته‌ای داشتیم.
وی با اشاره به اینکه همه تلاش‌ها باید در راستای اعتلای نظام تعلیم و تربیت و بازگشایی هر چه مطلوب‌تر مدارس در سال تحصیلی پیش رو باشد، خاطرنشان کرد: نگاه به پروژه مهر باید یک نگاه فرایندی باشد. برنامه‌های مختلفی در راستای بازگشایی مدارس انجام می‌شود که باید این برنامه‌ها در زمان‌بندی مناسب انجام گیرد تا در ایام منتهی به بازگشایی با مشکلات مختلفی رو به رو نگردیم.
صادقی با اشاره به اینکه زبان و درک مشترک از فعالیت‌های بازگشایی مدارس در سطح استان از جمله دغدغه‌های جدی اداره‌ کل است، افزود: برگزاری جلسات مشترک، نظارت مستمر و رفع موانع در راه رسیدن به وحدت رویه، موثر خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پروژه مهر در 21 شاخص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: برای هر یک از شاخص‌ها زیر شاخص‌هایی در نظر گرفته شده که لازم است در عملیاتی نمودن این موارد زمان‌بندی را رعایت و تلاش کرد. نتایج ارزیابی‌ها نمایانگر موفقیت یک مجموعه خواهد بود و دستیابی به شاخص‌ها باید مد نظر قرار داد.
وی افزود: اگر ناحیه یا منطقه‌ای در اقدامات فرایندی پروژه مهر، عملکرد به موقع و دقیقی داشته باشد، بدون شک امور در طول سال تحصیلی نیز با مشکل و چالش رو به رو نخواهد شد. رصد روزانه فعالیت‌های مرتبط با پروژه مهر و ارائه بازخورد به مدیران مدارس می‌تواند ما را در دستیابی به اهداف کمک کند؛ از این رو انتظار داریم رصد و پیگیری برای ارائه خدمات مناسب به دانش‌آموزان و اولیا و بازگشایی مطلوب مدارس، در تمامی نواحی و مناطق با جدیت در دستور کار قرار گیرد.
صادقی، مدیر مدرسه را محرکه دستیابی به اهداف و برنامه‌های آموزشی و پرورشی عنوان نمود و افزود: تجربه نشان داده است در مدارسی که تلاش مضاعفی دارند با کم‌ترین میزان چالش رو به رو هستیم و با راهبری مناسب نتایج حاصله قابل دفاع بوده و رضایت قابل توجهی در بین دانش‌آموزان و اولیا وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به توسعه عدالت و تاکید بر توجه ویژه به توسعه فضاها و به کیفیت آموزشی، این مهم را جزو اهم اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت و الویت‌های ریاست محترم جمهوری برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با همکاری دولت و خیران بتوان به نحو احسن به این اهداف، جامه عمل پوشانید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، توجه ویژه ریاست جمهوری به دستگاه تعلیم و تربیت را از جمله فرصت‌های تکرار نشدنی برای تحول در حوزه‌های مختلف جهت دستیابی به عدالت آموزشی دانست و گفت: همه ما در خانواده بزرگ فرهنگیان وظیفه داریم تا برنامه‌های پیش‌بینی شده را با جدیت، پیگیری نماییم.
وی خاطرنشان کرد: ارتقا کیفیت مد نظر ریاست محترم جمهوری با همراهی و هماهنگی تمامی ارکان نظام آموزشی و پرورشی میسر است که این امر باید راهبری دقیق تر در سطح ناحیه و مناطق پیگیری گردد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ادامه بر لزوم توجه به طرح‌های شمیم و حامی که از جمله برنامه‌های حمایتی از دانش‌آموزان نیازمند توجه و ایجاد شبکه ملی یادگیری معلمان به شمار می‌روند، تاکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه همه ما در قبال جنبه‌های مختلف علمی، تربیتی و شخصیتی دانش‌آموزان مسئول هستیم، متذکر شد: باید در این زمینه به طرح نماد توجه ویژه گردد تا ضمن غربالگری دقیق، در پیگیری نتایج و تحلیل و عملکرد نیز جدیت داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: برای همه دانش‌آموزان نمی‌توان یک نسخه واحد نوشت؛ بلکه باید به تفاوت‌های فردی آن‌ها توجه کرد. کیفی‌سازی برنامه‌های تربیتی را باید در طول سال تحصیلی با جدیت پیگیری نمود؛ توصیه ما این است در انتخاب معاونان پ پرورشی از نیروهای خلاق، مستعد و علاقمند استفاده گردد که این امر قطعا در مسیر تحقق برنامه‌های تربیتی نقش ویژه‌ای خواهد داشت.
انتهای پیام

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری


نظرات شما