پیام آذری - در راستای سلسله بازدیدهای دورهای از نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی، روند پیشرفت فعالیتهای مربوط به پروژه مهر سال تحصیلی 1405_1404 مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 4 تبریز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در این ناحیه، بررسی گردید.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، اسفندیار صادقی، صبح سهشنبه با قدردانی از فعالیتهای همکاران در سطح استان به ویژه ناحیه 4 تبریز گفت: برنامههای متنوعی در فصول مختلف در راستای آموزش و پرورش فرزندان عزیزمان اجرا و برگزار میشود که یکی از این برنامهها سنجش و برگزاری آزمونهای نهایی است.
وی با اشاره به موفقیت استان در برگزاری و تصحیح به موقع اوراق، اظهار کرد: این مهم که در ادوار گذشته با برخی چالشها نیز رو به رو بود، با همت و تلاش شبانه روزی همکاران خوبم در سراسر استان با کیفیت عالی اجرا گردید و جا دارد قدردانی این همت ویژه باشم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی یکی از مهمترین عوامل موفقیت و دستیابی به اهداف در همه دستگاهها به خصوص در دستگاه تعلیم و تربیت را وحدت رویه و هم افزایی دانست و افزود: تشکیل این جلسات بیشتر با این هدف در حال برگزاری است که بتوانیم در کنار برنامههای نظارتی به وحدت رویه رسیده و از ظرفیتهای موجود و تجارب همکاران برای بهبود امور بهره ببریم.
صادقی خاطرنشان کرد: یکی از باورهای غلط در راستای بازگشایی مدارس این است که اقدامات لازم در نهایت تا مهر ماه انجام خواهیم شد؛ این رویکرد نه تنها ما را کمک نخواهد کرد؛ بلکه باعث خواهد شد در طول سال تحصیلی نیز دچار چالشهای متعدد شویم.
وی با اشاره به ارزیابی فعالیتهای بازگشایی مدارس در 21 شاخص اصلی، بیان کرد: خود این شاخصها نشانگر مواردی است که باید در فعالیتهای خود در دستور کار قرار دهیم؛ باید ضمن آشنایی کامل با این شاخصها بتوانیم با همفکری و بهرهبرداری از ظرفیتهای مختلف درون و برون سازمانی، شرایط را مهیای بازگشایی بینقص مدارس کنیم. هدف ما در پروژه مهرT کسب امتیاز یا پیشتازی در بین استانها نیست؛ بلکه ارائه یک فضای مطلوب برای دانشآموزان و اولیا است و این امر تنها زمانی محقق خواهد شد که امور در زمان بندی مناسب اجرا گردد.
صادقی با بیان اینکه معتقدیم در هر سطحی که توفیق خدمت داریم، باید آن محل را مرکز ثقل خدمتگزاری بدانیم و تمام توان خود را به کار ببریم، اظهار کرد: رضایتمندی مردم باید در اولویت کارها باشد؛ چرا که همه اقدامات در همین راستا است. در راستای افزایش بهرهوری باید خود را بروز کرده و بر اساس اطلاعات و آمار صحیح و دقیق عمل کرد و در خدمترسانی بهتر به مردم خود را در یک رقابت ببینیم.
وی ادامه داد: برنامهها و فعالیتهایی که باید در زمان خاصی انجام شود را به زمان دیگری موکول نکنیم و در اولین فرصت با بهترین کیفیت در جهت انجام امور تلاش کنیم. در انجام امور مدارس بر اساس سیاستها و اولویتهای ادارات اقدام میکنند و اگر امروز در تحقق برخی شاخصها شاهد وضعیت مطلوبی نیستیم، علت این است که توجه کافی در ستاد صورت نگرفته است، از این رو لازم است حتما توجه جدیتری به شاخصها صورت گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر اولویتهای مختلفی را در دستور کار قرار داده که یکی از آنها نهضت توسعه عدالت در فضاها و کیفیت آموزشی است و این امر همراه است با توجه و راهبری ویژه ریاست محترم جمهوری؛ این توجه ویژه از جانب دکتر پزشکیان فرصتی تکرار نشدنی برای دستگاه تعلیم و تربیت است که ما خانواده بزرگ فرهنگیان باید آن را قدردانسته و در تحول آفرینی پیشگام باشیم.
صادقی، در ادامه طرح نماد را یکی دیگر از موضوعات اولویتدار آموزش و پرورش عنوان نمود و افزود: با دقت عمل و جدیت در اجرای طرح نماد قطعا گامهای مهمی در مراقبت از دانشآموزان بر خواهیم داشت.
وی در خصوص به کارگیری معاونان پرورشی گفت: کارکرد معاونان پرورشی امروزه از اهمیت ویژهای برخوردار است و باید افرادی در این حوزه فعال باشند که از نظر جسمی، روحی و روانی آمادگی فعالیت های مستمر و متعدد خلاقانه و موثر را داشته باشند.
صادقی نماز را یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید تربیتی عنوان نمود و گفت: باید عوامل محترم نیز عامل بر برنامههای تربیتی باشند.
انتهای پیام








