- نوشته شده توسط:
پیام آذری
-
شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۴
پیام آذری - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با تبیین اقدامات انجام شده در راستای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و ارتقا کیفیت آموزشی مد نظر ریاست محترم جمهوری، گفت: در سطح کشور، اقداماتی در این راستا انجام میشود و در استان ما نیز ۲۳۱ پروژه در فاز اول در قالب ۱۱۳۰ کلاس درس شروع شده است که هم اکنون، پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی فیزیکی دارند و ۵۰ درصد آنها تا پایان شهریور ماه شامل ۶۰۰ کلاس درس، تحویل دانشآموزان عزیز داده خواهد شد و در کنار موارد مذکور، هر روز پروژهای جدید، افزوده میشود.
پیام آذری - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با تبیین اقدامات انجام شده در راستای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و ارتقا کیفیت آموزشی مد نظر ریاست محترم جمهوری، گفت: در سطح کشور، اقداماتی در این راستا انجام میشود و در استان ما نیز 231 پروژه در فاز اول در قالب 1130 کلاس درس شروع شده است که هم اکنون، پیشرفت فیزیکی 70 درصدی فیزیکی دارند و 50 درصد آنها تا پایان شهریور ماه شامل 600 کلاس درس، تحویل دانشآموزان عزیز داده خواهد شد و در کنار موارد مذکور، هر روز پروژهای جدید، افزوده میشود.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، اسفندیار صادقی، صبح شنبه، بیست و پنجم مرداد ماه در آئین کلنگزنی پنج باب مدرسه دوازده کلاسه در تبریز، با قدردانی همت بلند خیرنیکاندیش در احداث این مدارس، اظهار کرد: خیر محترم توانستهاند با تعهد ساخت 12 باب مدرسه که امروز شاهد کلنگزنی پنج باب از آن هستیم و با لبیک گوئی به فرمایش ریاست محترم جمهوری که نهضتی تحت عنوان نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، راه انداختهاند، قدمی بسیار مهم در راستای علمآموزی بردارند و لازم است تمام آحاد مردم در این راستا حرکت کنند.
وی با برشماری برخی تفاهمنامههای منعقد شده در راستای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، انعقاد تفاهم نامه با بسیج سازندگی سپاه عاشورا و تعهد ساخت شش مدرسه ، تعهد ساخت سه مدرسه توسط پالایشگاه تبریز، تعهد احداث 14 باب مدرسه دوازده کلاسه توسط شهرداری تبریز را از آن جمله برشمرد و گفت: افزون بر این، سایر پروژههای مردمی و تمامی 231 پروژه با مشارکت مردم در حال اجرا است و طبق انعقاد قرارداد با خیر محترم، جناب آقای اسماعیل برزگر، تفاهنامه مشترکی بین آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان، منعقد شده و مقرر گردیده است تا این خیر بزرگوار، 12 باب مدرسه احداث کند که تعدادی در تبریز و مابقی در شهرهای اطراف نیازمند استان، احداث میگردد که در این صورت، نزدیک به 144 کلاس درس به سرانه آموزشی شهر تبریز، افزوده خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی افزود سرانه فضای آموزشی در شهر تبریز از میانگین کشوری بسیار پایینتر بوده و در تلاشیم جهت ارتقا فضا و کیفیت آموزشی،تعداد مدارس را افزایش دهیم، چرا که هر چه تعداد مدارس بیشتر، تراکم دانشآموزان، کمتر شده و این مهم، افزایش کیفیت کلاسها را در پی خواهد داشت.
وی از نیاز مبرم به احداث مدرسه در تبریز به خصوص در شهرکهای جدیدالاحداث مانند شهرک اندیشه خبر داد و خاطرنشان کرد: بر همین اساس؛ در شهرک جدیدالاحداث ارم و شهر جدید سهند اسکو نیز امروز، جهت احداث مدرسه دوازده کلاسه، کلنگزنی انجام میشود.
محمد نوری، دستیار ویژه رییس جمهور نیز در ادامه با بیان اینکه در صورت رعایت اصول علمی، شاهد رشد و شکوفایی در کشور خواهیم بود، گفت: شکوفایی آموزش و پرورش، شکوفایی کشور را در پی داشته و سبب میشود تا زیربنای لازم برای رشد فرهنگی و اجتماعی فراهم شود.
وی، سرعت رشد فضاهای آموزشی را مطلوب ارزیابی کرد و بر لزوم ارتقا و توجه به کیفیت آموزشی، تاکید نمود و افزود: کیفیت آموزشی، اهمیت دارد و در صحبتهای رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری بر آن تاکید شده است و ضرورت دارد کیفیت آموزشی را بالا ببریم تا دانشآموز حین فارغالتحصیلی، توانایی عملی لازم را داشته باشد؛ چرا که اندوختههای ذهنی و غیرعملی، مشکل کشور را حل نخواهد کرد.
وی در پایان با اشاره به ظهور شخصیتهای برجسته از استان آذربایجان شرقی، انتخاب رئیس جمهوری از این استان را فرصتی بزرگ دانست و گفت: .آذربایجان، همواره توانمند بوده و نیروهای آن همیشه و همه جا افتخارآفرین هستند، امیدواریم با تلاشهای استاندار ساعی استان، قدمهای عالی برای پیشرفت و شکوفایی این استان برداشته شود.
اسماعیل برزگر، خیر مدرسهساز نیز در ادامه این آئین، گفت: آذربایجان باید در نهضت مدرسهسازی اول و اهداف تعریف شده، محقق شود؛ چرا که ریاست جمهوری از این استان است و این نهضت در آذربایجان شرقی به راه افتاده و تمامی افراد در آن سهیم شدهاند و بنده هم با تکلیف نمودن رئیس جمهوری، بر خود وظیفه دانستم به دعوت او لبیک گفته و در این امر نقشی داشته باشم.
حجتالاسلام فقیه، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز در خاتمه گفت: برای احصا اولویتهای یک مملکت به ویژه مسائل زیربنایی رجحاندار دو موضوع اهمیت دارد که توسعه آموزش، تعلیم و تربیت و قدرت دفاعی از آن جمله هستند و نظام سوم، مبتنی بر دو مورد دیگر است. علم و دانش، قدرت آفرین بوده و لازمه فتح قلههای علم، توسعه آموزش و پرورش در تمامی ابعاد آن است.
انتهای پیام
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...