دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۴

فرهنگی

سعی کنیم هیچ استعدادی پشت دیوار نادیده گرفتن ما پنهان نماند/ لزوم پرهیز از برچسب زدن به دانش‌آموزان

سعی کنیم هیچ استعدادی پشت دیوار نادیده گرفتن ما پنهان نماند/ لزوم پرهیز از برچسب زدن به دانش‌آموزان
پیام آذری - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه‌ها به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به تغییر نگاه و تفکر در هر زمینه‌ای نیاز داریم و باید به همکاران القا کنیم تا نگاهشان به دانش‌آموزان با همدلی و درک تفاوت‌های فردی همراه باشد تا آینده‌ای خوب برایشان رقم بزنیم و سعی کنیم هیچ استعدادی پشت دیوار نادیده گرفتن ما پنهان نماند و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را به آینده‌ای مطمئن هدایت کنیم.
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه‌ها به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به تغییر نگاه و تفکر در هر زمینه‌ای نیاز داریم و باید به همکاران القا کنیم تا نگاهشان به دانش‌آموزان با همدلی و درک تفاوت‌های فردی همراه باشد تا آینده‌ای خوب برایشان رقم بزنیم و سعی کنیم هیچ استعدادی پشت دیوار نادیده گرفتن ما پنهان نماند و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را به آینده‌ای مطمئن هدایت کنیم.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، اسفندیار صادقی، صبح یکشنبه، بیست و ششم مرداد ماه در افتتاحیه دوره رویکردهای ارزیابی و مداخلات خاص با قدردانی از تلاش و بردباری عوامل آموزش و پرورش استثنائی، با اشاره به حساسیت سنجش و مداخلات بهنگام در مورد نوآموزان، گفت: هر چه در شناسایی اختلالات یادگیری قبل از ورود به مدرسه و هنگام سنجش جدی‌تر عمل کنیم، به همان میزان نقشمان در تعیین آینده تحصیلی دانش‌آموزان، تعیین کننده خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه باید هدایتگر خوبی برای دانش‌آموزان باشیم، افزود: بسیاری از دانش‌آموزان از هوش طبیعی و خوبی برخوردار هستند؛ اما در امور ابتدائی مانند حساب و خواندن و نوشتن مشکل دارند و این وظیفه ما است که به عنوان سنجشگران، مشکلا و اختلال را به موقع شناسایی و به بهبود آن کمک کنیم.
وی با تاکید بر لزوم خودداری از انگ‌زنی به دانش‌آموزان و رعایت حد عدالت و انصاف در ارزیابی، تشخیص و مداخله، گفت: از برچسب زدن به دانش‌آموزان پرهیز کنیم، بسیاری از آن‌ها شاید به ظاهر، مشکلی داشته باشند، اما بسیار مستعد هستند و این هنر شما است که با شناخت، هدایت و حمایت و همراه نمودن خانواده، دانش‌آموز دارای اختلال یادگیری را راهنمایی کنید، همین باور می‌تواند دانش‌آموز با نیاز ویژه را به فردی تبدیل نماید که دنیا به نام او افتخار کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بازدیدها و تجارب چندین ساله نشان داده است که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استعدادهای ویژه دارند که باید شناسایی و هدایت شوند و سنجش درست هم در این خثوص نقش دارد و یکی از سیاست‌های بسیار مهم آموزش و پرورش است. با سنجش صحیح زمینه را برای آمادگی دانش‌آموز حین ورود به مدرسه آماده کرده و با آموزش‌های تخصصی، موجبات رشد و شکوفایی دانش‌آموز را فراهم کنیم.
انتهای پیام


نظرات شما