- نوشته شده توسط:
پیام آذری
-
شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۴
پیام آذری - در جلسه کمیته هدایت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، معاون آموزش متوسطه استان بر ضرورت ایجاد توازن میان رشتههای نظری، فنیوحرفهای و کاردانش تأکید کرد و گفت: انتخاب رشته نباید صرفاً بر اساس علاقه مقطعی باشد، بلکه باید با نگاه به ظرفیتهای استان و توانمندیهای واقعی دانشآموزان صورت گیرد.
پیام آذری - در جلسه کمیته هدایت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، معاون آموزش متوسطه استان بر ضرورت ایجاد توازن میان رشتههای نظری، فنیوحرفهای و کاردانش تأکید کرد و گفت: انتخاب رشته نباید صرفاً بر اساس علاقه مقطعی باشد، بلکه باید با نگاه به ظرفیتهای استان و توانمندیهای واقعی دانشآموزان صورت گیرد.
محمود مشکی با اشاره به اهمیت نقش مدیران مدارس در فرآیند هدایت تحصیلی تصریح کرد: مدیران باید نهایت تلاش خود را برای ثبت سریع نمرات دانشآموزان تجدیدی بهکار گیرند تا فرآیند تعیین رشته بدون وقفه انجام شود و انتخاب نهایی دانشآموزان بر مبنای اطلاعات دقیق صورت گیرد.
مشکی با تأکید بر نقش «برگه شش امضا» در هدایت تحصیلی افزود: توانایی و شایستگی دانشآموزان باید بهطور جدی در نظر گرفته شود تا انتخاب رشته آنان با واقعیتهای علمی و مهارتیشان همراستا باشد.
معاون آموزش متوسطه استان اردبیل ، همچنین هدایت دانشآموزان به سمت رشتههای ریاضی و معارف را یکی از اولویتهای اصلی دانست و خاطرنشان کرد : ظرفیتهای این دو رشته باید به روشنی برای دانشآموزان و خانوادهها تبیین شود تا انتخاب آنان همراه با شناخت دقیق و آیندهنگری باشد.
محمود مشکیی در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه متوازن رشتهها را راهبردی مهم در نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: تمرکز بیش از حد بر یک رشته خاص نه تنها به سود دانشآموزان نیست، بلکه باعث بر هم خوردن نیازهای جامعه و بازار کار خواهد شد. به همین دلیل، باید در کنار رشتههای نظری، ظرفیت رشتههای فنیوحرفهای و کاردانش بهویژه رشته کشاورزی برای دانشآموزان معرفی و تبیین شود.
مشکی افزود: بسیاری از دانشآموزانی که به رشته کشاورزی علاقهمند هستند، اطلاعات کافی درباره آینده شغلی و تحصیلی آن ندارند؛ از اینرو، اطلاعرسانی صحیح و هدایت آگاهانه میتواند مسیر روشنی برای آنان فراهم آورد و در عین حال به توسعه پایدار استان نیز کمک کند.
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...